Firma Agfa Graphics od wielu lat angażuje się w niecodzienne projekty i inicjatywy kulturowe, które jednocześnie – w niestandardowy sposób – pozwalają na prezentację technologicznych możliwości produkowanych przez nią rozwiązań. W ostatnim czasie miały one swój znaczący udział przy powstaniu wystawy 200 najsłynniejszych dzieł malarskich w Rotterdamie, jak też przy akcji związanej z ponownym otwarciem budynku paryskiego Panteonu.
200 najsłynniejszych obrazów pod jednym dachem
Od 18 lipca w Rotterdamie można zwiedzać niecodzienną wystawę. Pod jednym dachem zgromadzono tu reprodukcje 200 dzieł malarskich, powszechnie uznawanych przez kolekcjonerów i koneserów sztuki za najsłynniejsze, najbardziej pożądane i wartościowe. Na liście znajdują się obrazy z 80 różnych muzeów, wykonane przez ponad 100 artystów z całego świata. Wszystkie ich reprodukcje zostały zrealizowane przy zastosowaniu zaawansowanej technologii druku inkjetowego Agfa Graphics.
„Jest dla wszystkich oczywiste, że mamy tu czynienia z reprodukcjami, a nie oryginałami – mówi Mart Walda, organizator wystawy. – Naszym celem było umożliwienie obcowania ze sztuką wszystkim zainteresowanym. Wnieśliśmy przy tym wiele akcentów o charakterze rozrywkowym. Zwiedzając wystawę można zatem wziąć udział w pokazach z rzutników, skorzystać z ekranów dotykowych czy też dedykowanych, interaktywnych aplikacji na smartfony. I – co najważniejsze – wszystkie dzieła można dotknąć”.
Realizacji reprodukcji podjęły się wspólnie firmy Agfa Graphics i jej holenderski partner – TVE z Sint Oedenrode. Obrazy wydrukowano przy użyciu ploterów wielkoformatowych UV z oferty Agfa Graphics oraz różnego rodzaju podłoży – od kartonu, poprzez canvas, drewno, dibond, na szkle skończywszy. Inny partner Agfa Graphics – drukarnia Mediacenter z Rotterdamu – zajęła się produkcją katalogu i ulotek towarzyszących wystawie. Te wykonano przy zastosowaniu niewymagających chemii płyt Azura TU oraz systemu CtP, wyposażonego w raster Sublima.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com