Rozwiązanie z oferty Infosystems SA (lidera w dziedzinie zintegrowanych systemów zarządzania w branżach poligraficznej, wydawniczej i opakowaniowej i właściciela technologii PuzzleFlow) - PuzzleFlow Automator - wykorzystuje funkcję „PDF stamping”, aby umożliwić wydawcy dziennika USA Today oraz innym pełną automatyzację przy tworzeniu regionalnych wydań gazet i czasopism. Warto wspomnieć, że na mocy powołanego niedawno do życia joint-venture pod nazwą PuzzleFlow Media Technologies (PMT)Infosystems SA udzieliła w ostatnim czasie Digital 66 (wiodącemu integratorowi rozwiązań software’owych w regionie północnoamerykańskim) praw do używania nazwy i znaku towarowego PuzzleFlow w działaniach związanych ze sprzedażą, dystrybucją i licencjonowaniem rozwiązań bazujących na tej technologii, prowadzonych na rynku obu Ameryk.
Zautomatyzowane tworzenie regionalnych wydań dziennika USA Today realizowane jest od czerwca 2013 roku. Ta pozycja wydawnictwa Gannett, o nakładzie przekraczającym 3,2 mln egzemplarzy, jest drukowana w różnych lokalizacjach w całym kraju. Oznacza to, że niektóre reklamy z wydania krajowego mogą - stosownie do wymogów zamawiającego - mieć pełny zasięg. Natomiast inni reklamodawcy oczekują umieszczania reklam jedynie w określonym regionie lub grupie regionów. Dodatkowo elementy takie jak np. program telewizyjny, także mają nieco inną postać w poszczególnych regionach kraju. Wprawdzie taka dywersyfikacja treści zawsze była możliwa i często praktykowana, ale w przeszłości decydował o niej złożony proces, wymagający kilku pakietów oprogramowania i manualnej obsługi z modyfikacjami wprowadzanymi ręcznie na poszczególnych stronach. W przypadku dziennika USA Today cały proces zautomatyzowano wykorzystując system PuzzleFlow, który posiada funkcjonalność określaną mianem „PDF stamping”.
Mówi Richard Laframboise, partner zarządzający Digital 66: „Z wydawnictwa Gannett, planującego daną publikację, otrzymujemy plik zawierający meta-dane Dzięki temu nasz system uzyskuje informacje o tym, gdzie poszczególne strony będą drukowane, która treść jest wspólna oraz jakie elementy na stronie mają charakter lokalny. Jednocześnie przetwarza on różne strony lub niezależne elementy – jak np. oddzielne reklamy — służące do regionalizacji stron poszczególnych, lokalnych wydań gazety. Dynamicznie stosowane są różne reguły, linie cięcia, ramki, a nawet tekst wokół regionalnych reklam, o ile jest to wymagane”.
System narzuca strony bazowe, zaś meta-dane z wydawnictwa Gannett służą do rozmieszczania regionalnych treści oraz wyznaczania (tzw. „stemplowania”) pozycji.
„Cały ciężar pracy spoczywa na natywnych bibliotekach PDF PuzzleFlow, oraz oprogramowaniu, które śledzi między innymi strony reklam, pliki, informacje znakowania (stamping) i informacje o układzie strony” - wyjaśnia Richard Laframboise.
Josh Franz, analityk systemu produkcyjnego w PuzzleFlow Solutions podkreśla, że technologia ta może również znaleźć zastosowanie u mniejszych wydawców: „Dostosowaliśmy to rozwiązanie dla dużego klienta, jakim jest Gannett oraz dla innych firm podobnej wielkości, ale nasza technologia może z powodzeniem służyć także mniejszym wydawcom. Mniejsze wydawnictwa mogą skorzystać z hybrydowego OPI, podobnego do znakowania „stamping”, aby zapobiec uszkodzeniom reklam podczas tworzenia układu danej strony. PuzzleFlow określa to mianem zautomatyzowanego pre-processingu reklam.”
Zasadniczo, system PuzzleFlow Automator wstępnie przygotowuje przeglądanie treści w fazie przygotowalni - sprawdzanie, korekta reklamy – zarówno, gdy są one dostarczane jak również przygotowywane na miejscu w wydawnictwie, co w wielu przypadkach odbywa się na kilka dni przed ich umieszczeniem w drukowanym wydaniu gazety. Format, separacje barwne, jakość i tym podobne elementy są weryfikowane w oparciu o informacje pobierane z niezależnego systemu zamawiania reklam i w razie potrzeby wprowadzane są drobne korekty — często automatycznie i stosownie do zindywidualizowanych potrzeb.
„Wykonywane na etapie przygotowalni sprawdzanie reklam nie jest nowością w branży - mówi Josh Franz. - Do tego celu można wykorzystać cały szereg rozwiązań. Zaletą systemu opartego na rozwiązaniu PuzzleFlow Automator jest to, że finalna, znormalizowana (przekształcona do formatu PDF przez system PuzzleFlow , gdy jest to potrzebne) i zweryfikowana reklama jest – tak jak oznaczona (stamped) reklama w przypadku wydawnictwa Gannett – umieszczana na finalnej stronie w fazie przetwarzania, a nie podczas tworzenia układu danej strony. Jest to gwarancją zabezpieczenia integralności i niezmienności pliku z daną reklamą i jest zdecydowanie bardziej bezpieczne”.
W związku z tym, że nie wszystkie wydawnictwa mają takie zasoby jak Gannett i nie mogą dostarczyć meta-danych dotyczących planowania, system PuzzleFlow Automator zapewnia zastępcze elementy EPS lub PDF o niższej rozdzielczości, które mogą być obracane i których rozmiar można dowolnie zmieniać. Owe zastępcze elementy są rozmieszczane podczas tworzenia układu, a nie finalnego pliku PDF. Gdy finalna strona jest drukowana (PS lub PDF) i przetwarzana przez system PuzzleFlow Automator, całość jest sprawdzana i zapisywana jako PDF (jeśli nie jest już plikiem PDF). Następnie rzeczywisty plik z reklamą jest umieszczany w miejscu, w którym znajdował się element zastępczy.
„Ma to wiele zalet dla publikacji realizowanych przez mniejsze wydawnictwa - mówi Josh Franz. - Finalne pliki stron są mniejsze, szybciej zapisuje się je z systemu tworzenia układu, szybciej przesyła przez sieć, a przede wszystkim mniej skomplikowane jest przetwarzanie stron danej publikacji. Co jeszcze ważniejsze, technika ta zapewnia kolejny poziom zabezpieczeń dla zachowania integralności plików z poszczególnymi reklamami”.
W związku z tym, że błędy mogą pojawić się, gdy plik jest „umieszczany” w układzie strony i mogą one zostać zatwierdzone przy zapisywaniu do Postscriptu lub pliku PDF, technika montowania podczas produkcji finalnych elementów strony w formie PDF eliminuje taką możliwość.
„Technologia ta jest podobna do znaczników (stamping) używanych w wydawnictwie Gannett i może z niej z powodzeniem korzystać każdy wydawca - podkreśla Josh Franz. - Na przykład, jest ona obecnie stosowana w systemie PuzzleFlow u takich wydawców jak Pioneer Press, The Villages Daily Sun czy też News Publishing Co., a także w wydawnictwie Bauer”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com