Au­to­ma­tycz­ny pre­fli­ght w mo­du­ło­wej wer­sji sys­te­mu iwa­re­PRINT 2.0Poprzedni artykuł 

Fir­ma Iwa­re po­in­for­mo­wa­ła o wpro­wa­dze­niu funk­cji au­to­ma­tycz­ne­go pre­fli­gh­tu w mo­du­ło­wej wer­sji sys­te­mu iwa­re­PRINT 2.0. Zo­stał on stwo­rzo­ny z my­ślą o zre­du­ko­wa­niu cza­su pra­cy gra­fi­ków – jak po­da­je pro­du­cent – na­wet o 70 %. Mo­duł uspraw­nia też współpra­cę dru­kar­ni z klien­ta­mi. Po wgra­niu pli­ków w pro­gra­mie użyt­kow­nik au­to­ma­tycz­nie otrzy­mu­je in­for­ma­cję zwrot­ną o wy­ni­kach we­ry­fi­ka­cji wraz z ad­no­ta­cją, co na­le­ży po­pra­wić w prze­sła­nym do­ku­men­cie. Wła­śnie ten ele­ment au­to­ma­ty­za­cji zna­cząco skra­ca pro­ces ak­cep­ta­cji pli­ku przed dru­ko­wa­niem.

Iwa­re­PRINT – sztan­da­ro­wy pro­dukt wro­cław­skiej fir­my Iwa­re – to roz­wi­ąza­nie do za­rządza­nia obie­giem zle­ceń w dru­kar­ni oraz in­ter­ne­to­wą ob­słu­gą sprze­da­ży. Słu­ży kon­tro­lo­wa­niu wszyst­kich eta­pów ob­słu­gi da­ne­go zle­ce­nia – po­cząw­szy od zło­że­nia za­mówie­nia przez klien­ta, aż do wy­sła­nia mu go­to­we­go pro­duktu.

„Iwa­re­PRINT to pol­ski, w pe­łni au­to­ma­tycz­ny sys­tem we­b-to­-print, które­go wer­sja 2.0 de­biu­to­wa­ła je­sie­nią te­go ro­ku na Fe­sti­wa­lu Mar­ke­tin­gu, Dru­ku i Opa­ko­wań w War­sza­wie. Zdo­by­ła tam Zło­ty Me­dal za in­no­wa­cyj­no­ść, będący po­twier­dze­niem du­żych mo­żli­wo­ści mo­du­ło­wej wer­sji te­go opro­gra­mo­wa­nia. Iwa­re­PRINT gwa­ran­tu­je uspraw­nie­nie prac w dru­kar­ni i przy­no­si ko­rzy­ści jej wła­ści­cie­lo­wi, pra­cow­ni­kom oraz klien­tom. W te ra­my wpi­su­je się ta­kże pierw­szy z do­dat­ko­wych mo­du­łów, ja­kie obec­nie ofe­ru­je­my – au­to­ma­tycz­ne­go pre­fli­gh­tu. Iwa­re­PRINT udo­stęp­nia ta­ką funk­cjo­nal­no­ść w ce­nie za­le­d­wie 250 zł net­to mie­si­ęcz­nie” – mówi Łu­kasz Gło­śny, Sa­les Ma­na­ger fir­my Iwa­re.

Mo­duł, o którym mo­wa zo­stał stwo­rzo­ny z my­ślą o zop­ty­ma­li­zo­wa­niu pra­cy gra­fi­ka. Dzi­ęki nie­mu mo­żna za­osz­czędzić czas je­go pra­cy na­wet do 70 %, co prze­kła­da się na wi­ęk­szą wy­daj­no­ść dzia­łu gra­ficz­ne­go, a co za tym idzie – wi­ęk­sze mo­żli­wo­ści dru­kar­ni, za­pew­nia­jące jej roz­wój.

Umo­żli­wia on au­to­ma­tycz­ne spraw­dza­nie pli­ków prze­sy­ła­nych przez klien­tów do dru­kar­ni czy dzia­łu gra­ficz­ne­go. Pli­ki – wgry­wa­ne przez użyt­kow­ni­ków do sys­te­mu – prze­cho­dzą wstęp­ną, au­to­ma­tycz­ną we­ry­fi­ka­cję za­nim tra­fią bez­po­śred­nio do gra­fi­ka ob­słu­gu­jące­go da­ne zle­ce­nie. Sy­stem spraw­dza da­ny pro­jekt pod kątem naj­częściej po­pe­łnia­nych błędów, a ta­kże roz­sze­rze­nia pli­ków: .jpg, .png, .gif i .pdf.  Dzi­ęki te­mu klient au­to­ma­tycz­nie zo­sta­je po­in­for­mo­wa­ny o błędach, jesz­cze za­nim da­ny pro­jekt tra­fi do obrób­ki gra­ficz­nej. To, jak po­da­je pro­du­cent sys­te­mu, za­pew­nia du­żą oszczęd­no­ść cza­su w co­dzien­nej pra­cy za­rów­no po stro­nie dru­kar­ni jak i jej klien­ta.

Au­to­ma­tycz­ny Pre­fli­ght (bo tak brzmi na­zwa mo­du­łu) w sys­te­mie iwa­re­PRINT spraw­dza pli­ki pod kątem od­po­wied­nich wy­mia­rów, spa­dów, roz­dziel­czo­ści (DPI), prze­strze­ni barw CMYK oraz ilo­ści wy­ma­ga­nych pli­ków do pro­jek­tu. Sy­stem uwzględ­nia to­le­ran­cje wy­mia­rów, wiel­ko­ść spa­dów oraz mi­ni­mal­ne i opty­mal­ne roz­dziel­czo­ści. Dru­kar­nia usta­wia te da­ne, kon­fi­gu­ru­jąc au­to­ma­tycz­ny pre­fli­ght dla wy­bra­nych pro­duk­tów. W obec­nej for­mie Au­to­ma­tycz­ny Pre­fli­ght ob­słu­gu­je ulot­ki, wi­zy­tów­ki, pla­ka­ty, fol­de­ry, no­te­sy, pa­pier fir­mo­wy, ba­ne­ry, obra­zy, kart­ki pocz­to­we i za­pro­sze­nia. Do­dat­ko­wo mo­duł prze­twa­rza­jąc pli­ki PDF, spraw­dza czy w pro­jek­cie nie zo­sta­ły uży­te nie­stan­dar­do­we czcion­ki; spraw­dza ta­kże gra­fi­ki ra­stro­we we­wnątrz pli­ku, co do od­po­wied­niej roz­dziel­czo­ści oraz prze­strze­ni barw.

Dru­kar­nia ko­rzy­sta­jąca z mo­du­łu Au­to­ma­tycz­ne­go Pre­fli­gh­tu uzy­sku­je rów­nież mo­żli­wo­ść au­to­ma­tycz­ne­go ge­ne­ro­wa­nia sza­blo­nów na pod­sta­wie te­go sa­me­go me­cha­ni­zmu, który spraw­dza wy­mia­ry lub for­mat. Funk­cja ta po­zwa­la na two­rze­nie sza­blo­nów do pro­duk­tów o zmien­nych wy­mia­rach ta­kich jak np. ba­ne­ry i pla­ka­ty. „To du­ża oszczęd­no­ść cza­su, gdyż – przy wy­ko­rzy­sta­niu na­sze­go roz­wi­ąza­nia – nie ma po­trze­by ma­nu­al­ne­go two­rze­nia sza­blo­nów do pro­duk­tów o różnych for­matach – mówi Łu­kasz Gło­śny, Sa­les Ma­na­ger fir­my Iwa­re. – Do­dat­ko­wo, co war­to pod­kre­ślić, ofe­ro­wa­ny przez nas pro­dukt nie jest dro­gi. Dru­kar­nia ko­rzy­sta­jąca z sys­te­mu iwa­re­PRINT mo­że za­mówić mo­duł Au­to­ma­tycz­ne­go Pre­fli­gh­tu w ce­nie 250 zł net­to mie­si­ęcz­nie (po­dob­nie ce­ny ma­ją ta­kże in­ne do­dat­ko­we mo­duły sys­te­mu – re­sel­ler­ski, pro­duk­cyj­ny, kre­ator wy­dru­ków). Przy czym na­le­ży pa­mi­ętać, że mo­dułem ba­zo­wym w na­szym roz­wi­ąza­niu jest rów­nież niedro­gi E-com­mer­ce. Je­go część głów­na, od­po­wia­da­jąca za sprze­daż usług w In­ter­ne­cie, to koszt rzędu 99 zł net­to mie­si­ęcz­nie”.

War­to wspo­mnieć, że klient za­in­te­re­so­wa­ny sys­te­mem otrzy­mu­je 30 bez­płat­nych dni na je­go uru­cho­mie­nie i prze­te­sto­wa­nie. Po­dob­ną ofer­tę Iwa­re kie­ru­je do firm, które wdro­ży­ły już jej sys­tem. Ka­żda z nich ma 30 bez­płat­nych dni na prze­te­sto­wa­nie mo­du­łów, który­mi jest za­in­te­re­so­wa­na, w tym Au­to­ma­tycz­ne­go Pre­fli­gh­tu.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści