Prężnie rozwijająca się od wielu lat drukarnia D&D z Gliwic po raz kolejny zainwestowała w rozwiązanie Duplo. Jakiś czas temu zakupiła system do broszurowania – Duplo 5000. Do urządzeń introligatorskich dołączył tu również system DC-445. Prezes spółki D&D - Bogusław Duchowicz jest bardzo zadowolony z obu inwestycji. Zapewnia przy tym, że wpłynęły one na jakość i szybkość wykonywanych przez tę firmę usług. Dostawcą urządzenia była firma Tadan, przedstawiciel Duplo Polska na południu naszego kraju.
Drukarnia D&D (w Internecie działająca pod nazwą PrintNet.pl) to dostawca usług w szeroko pojętej dziedzinie komunikacji graficznej. Wykonuje różnorakie zlecenia - począwszy od wizytówek przez książki, opakowania, na wielkoformatowych wydrukach kończąc. Park maszynowy tej istniejącej od wielu lat firmy oparty jest na technologii offsetowej i cyfrowej, dzięki czemu może ona realizować różnorakie zlecenia w różnych nakładach (już od jednego egzemplarza). Jej główną specjalizacją są małe nakłady (do kilku tysięcy sztuk przy wykorzystaniu techniki offsetowej i do 300-400 sztuk przy wykorzystaniu technologii cyfrowej). Firma proponuje swoim klientom również drukowanie danych zmiennych, które oparte jest o aplikacje bazodanowe, stosowane w tzw. marketingu 1:1. D&D zajmuje się również produkcją fotoalbumów. Wśród jej klientów znajdują się agencje reklamowe, studia DTP, wydawnictwa, firmy szkoleniowe, uczelnie a także inne drukarnie. Obsługuje klientów z całej Polski, coraz częściej wychodząc ze swoją produkcją również poza nasz kraj. Obecnie obsługuje ponad 1000 klientów z 19 krajów Unii Europejskiej, co stanowi około 12% jej sprzedaży.
Firma D&D zawsze dbała o świadczenie usług na wysokim poziomie, starając się jednocześnie zapewnić swoim klientom niewygórowane ceny. Zawsze też inwestowała w najnowocześniejsze rozwiązania. Również wykwalifikowany personel oraz unikalny, stworzony specjalnie dla drukarni system zarządzania procesami (dodatkowo kontrolowane przez system zarządzania jakością ISO9000:2000) pozwalały jej na realizację głównych założeń. W tę filozofię wpisywały się również inwestycje w urządzenia Duplo.
Pierwsza z nich – system Duplo 5000 – była odpowiedzią na ówczesne potrzeby firmy, poszukującej urządzenia do broszurowania, które obsłużyłoby również produkcję cyfrową. Okazało się wówczas, że jedynie Duplo 5000 przystosowany jest do przetwarzania tego typu produkcji. Pozwolił on drukarni na zaproponowanie klientom krótszych terminów realizacji zleceń, a także niższych cen na broszury. Bogusław Duchowicz ocenił go przed laty pozytywnie. Stąd przy kolejnej inwestycji w urządzenie do wykańczania naturalnym był – jak mówi Bogusław Duchowicz - po raz kolejny wybór marki Duplo. Tym razem właściciel D&D zdecydował się na system Duplo DC-445. To w pełni zautomatyzowane, wydajne rozwiązanie do bigowania krótkich serii, zróżnicowanych kolorowych wydruków cyfrowych (pocztówek, ulotek, broszur, okładek do książek, CD/DVD, menu, materiałów marketingowych itd.). Zapewnia ono bigowanie bez pękania toneru, co - jak podkreśla Bogusław Duchowicz – miało przy wyborze szczególne znaczenie. Bigówka jest jego zdaniem odpowiednia również dla prac offsetowych, drukowanych na grubszych mediach czy też uszlachetnianych po zadrukowaniu. Wykonuje do 15 bigów na dokumencie (dokładność bigowania wynosi 0,1 mm); posiada możliwość zapisania 30 prac; prędkość bigowania wynosi tu do 50 stron A4/min; obsługuje papier o gramaturze z zakresu 110-350 g/m2. Pojemność podajnika urządzenia wynosi 100 mm. Opcjonalnie można je wyposażyć w powietrzny nóż separujący oraz możliwość perforacji i cięcia wzdłużnego. Wartością dodaną urządzenia jest również szybkie programowanie „krok po kroku".
„Po raz kolejny jesteśmy zadowoleni z naszego wyboru – mówi Bogusław Duchowicz. - To jedna z wielu inwestycji, jakie mają miejsce w naszej firmie każdego roku. Fakt, że znaliśmy już - dzięki zakupionemu przed kilkoma laty systemowi Duplo 5000 - producenta i dostawcę urządzenia DC-445, pomógł nam w podjęciu decyzji i kolejnej inwestycji w Duplo. System okazał się bardzo przydatny w codziennej pracy i dołączył tym samym do inwestycji naszej firmy, których celem jest podniesienie jakości i skrócenie czasu wykonywanych przez nas usług”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com