GK ACTION S.A. ko­lej­ny rok bar­dzo do­brych wy­ni­kówPoprzedni artykuł 

Gru­pa Ka­pi­ta­ło­wa ACTION S.A. ko­lej­ny rok z rzędu za­no­to­wa­ła wzrost przy­cho­dów i zy­sku net­to, które osi­ągnęły re­kor­do­wą wy­so­ko­ść. Skon­so­li­do­wa­ne przy­cho­dy ze sprze­da­ży wy­nio­sły 5 445 189 tys. zł, a zysk net­to wy­ni­ósł 69 922 tys. zł. W po­rów­na­niu do po­przed­nie­go ro­ku ozna­cza to dwu­cy­fro­wy wzrost na ka­żdej z po­wy­ższych po­zy­cji. Przy­cho­dy ze sprze­da­ży wzro­sły w sto­sun­ku do 2013 ro­ku o 14,7%, a zysk net­to o 13,5%. Bar­dzo do­bre wy­ni­ki to efekt roz­wo­ju wszyst­kich ka­na­łów sprze­da­ży w Pol­sce oraz eks­pan­sji za­gra­nicz­nej.

Wy­nik dzia­łal­no­ści ope­ra­cyj­nej w 2014 r. ukszta­łto­wał się na po­zio­mie 92 330 tys. zł, co sta­no­wi wzrost o 12,5% w po­rów­na­niu do ro­ku ubie­głe­go. Gru­pa Ka­pi­ta­ło­wa ACTION S.A. ko­lej­ny raz zre­ali­zo­wa­ła pro­gno­zę fi­nan­so­wą.

- Wy­pra­co­wa­ne wy­ni­ki fi­nan­so­we po­ka­zu­ją, że dzia­ła­nia, które po­dej­mu­je­my, są traf­ne i sku­tecz­ne po­nie­waż re­ali­zu­ją za­ło­żo­ne ce­le fi­nan­so­we i bi­zne­so­we. Na­si Ak­cjo­na­riu­sze mo­gą być pew­ni, że obiet­ni­ce, które da­je­my w pro­gno­zach fi­nan­so­wych zo­sta­ną zre­ali­zo­wa­ne. W 2014 ro­ku skon­cen­tro­wa­li­śmy się nie tyl­ko na wzmoc­nie­niu naj­bar­dziej ren­tow­nych ob­sza­rów w Pol­sce, ale rów­nież na kon­ty­nu­owa­niu eks­pan­sji za­gra­nicz­nej, która od­by­wa się m.in. po­przez nie­miec­ką spółkę ACTION Eu­ro­pe Gm­bH oraz roz­wój eks­por­tu. Umoc­ni­li­śmy się na po­zy­cji eks­por­te­ra, cze­go świa­dec­twem są m.in. przy­zna­ny ACTION S.A. ty­tuł naj­lep­szej pol­skiej fir­my w ka­te­go­rii Im­por­t/Ek­sport w kon­kur­sie Eu­ro­pean Bu­si­ness Awards oraz na­gro­da Dy­stry­bu­to­ra Ro­ku Eu­ro­py Środ­ko­wo­-Wschod­niej przy­zna­na ACTION S.A. w ra­mach EMEA Chan­nel Aca­de­my Awards – ko­men­tu­je Piotr Bie­li­ński, pre­zes ACTION S.A.

W kon­te­kście roz­wo­ju na ryn­kach za­gra­nicz­nych klu­czo­we zna­cze­nie dla Gru­py Ka­pi­ta­ło­wej ACTION S.A. mia­ło na­by­cie w 2014 ro­ku udzia­łów mniej­szo­ścio­wych, da­jące w su­mie 100% udzia­łów w ACTION Eu­ro­pe Gm­bH oraz za­kup 51% udzia­łów w spółce LAPADO Han­dels­ge­sel­l­schaft Gm­bH. Prio­ry­te­tem dla obu podmio­tów sta­ło się zdo­by­wa­nie ko­lej­nych kon­trak­tów dys­try­bu­cyj­nych oraz roz­bu­do­wa ba­zy klien­tów, co wpły­nęło na wzmoc­nie­nie po­zy­cji Gru­py Ka­pi­ta­ło­wej ACTION S.A. w Niem­czech w seg­men­cie dys­try­bu­cji oraz e-com­mer­ce.

Ubie­gły rok był cza­sem grun­tow­nych zmian w ACTION EUROPE, po­czy­na­jąc od ewo­lu­cji mo­de­lu bi­zne­so­we­go od bro­ke­ra do no­wo­cze­sne­go dys­try­bu­to­ra, po­przez zmia­ny per­so­nal­ne w różnych dzia­łach spółki oraz zmia­ny w Za­rządzie. Zmia­ny by­ły po­trzeb­ne do te­go, by zbu­do­wać so­lid­ną ba­zę pod dal­szy roz­wój. Obec­nie na­sza nie­miec­ka spółka in­ten­syw­nie się roz­wi­ja, suk­ce­syw­nie zwi­ęk­sza­jąc gro­no klien­tów oraz, co wa­żne, zy­ska­ła za­ufa­nie ubez­pie­czy­cie­li – in­for­mu­je Sła­wo­mir Ha­ra­zin, wi­ce­pre­zes ACTION S.A.

Gru­pa Ka­pi­ta­ło­wa ACTION S.A. na­dal in­ten­syw­nie roz­wi­ja się w Pol­sce. Jed­nym z czyn­ni­ków wzro­stu w kra­ju by­ła sprze­daż pro­duk­tów RTV/AGD. W oma­wia­nym okre­sie ko­lej­ne du­że wzro­sty od­no­to­wał pro­gram part­ner­ski ACTION – Spe­cja­li­ści RTV/AGD, który na ko­niec ubie­głe­go ro­ku ob­jął swo­im za­si­ęgiem 204 sa­lo­ny part­ner­skie. Wzrost sprze­daży w ra­mach pro­gramu part­ner­skiego ACTION wy­ni­ósł 50% w sto­sun­ku do ro­ku po­przed­nie­go, a w ujęciu li­ke for li­ke aż 53%.

W ACTION kła­dzie­my du­ży na­cisk na roz­wój wszyst­kich ka­na­łów sprze­da­ży w Pol­sce. Bar­dzo  do­brze roz­wi­ja się sprze­daż w sie­ciach han­dlo­wych, gdzie za­no­to­wa­li­śmy 134% wzro­stu sprze­da­ży pro­duk­tów GSM oraz 100% wzro­stu obro­tów w skle­pach sie­ci MSHP w czwar­tym kwar­ta­le ro­ku. Sta­wia­my na roz­wój w ob­sza­rze no­wych tech­no­lo­gii. Wspól­nie z Sam­sung, na mo­cy umo­wy o part­ner­stwie stra­te­gicz­nym, two­rzy­my no­wo­cze­sny ka­nał sprze­da­ży roz­wi­ązań Di­gi­tal Si­gna­ge. Wi­dzę tu bar­dzo du­ży po­ten­cjał, po­nie­waż in­no­wa­cyj­ne sys­te­my pre­zen­ta­cji sta­no­wią przy­szło­ść ko­mu­ni­ka­cji mar­ke­tin­go­wej, która jest w po­lu za­in­te­re­so­wa­nia nie­mal ka­żde­go na­sze­go klien­ta – ko­men­tu­je Sła­wo­mir Ha­ra­zin, wi­ce­pre­zes ACTION S.A.

Gru­pa Ka­pi­ta­ło­wa ACTION S.A. ak­tyw­nie po­szu­ku­je no­wych kie­run­ków roz­wo­ju i nisz ryn­ko­wych sta­no­wi­ących po­ten­cjał dal­szych wzro­stów. W 2014 ro­ku in­we­sty­cja w no­wy podmiot Ac­tion Ga­mes Lab S.A. po­zwo­li­ła Gru­pie za­ist­nieć w seg­men­cie pro­duk­cji gier mo­bil­nych.

Wi­dzi­my du­ży po­ten­cjał na tym ryn­ku, który po­zwa­la ge­ne­ro­wać przy­cho­dy opar­te na mi­kro­płat­no­ściach przy ni­skich kosz­tach pro­duk­cji. Ma­my już za so­bą de­biut pierw­szej pro­duk­cji w po­sta­ci gry lo­gicz­nej z fa­bu­łą przy­go­do­wą pt. „Nel­ly­’s Puz­zle Ja­m”. Obec­nie przy­go­to­wu­je­my się do pre­mie­ry ko­lej­nej gry pt. „World Cla­sh” – do­da­je Piotr Bie­li­ński, pre­zes ACTION S.A.

Do klu­czo­wych wy­da­rzeń mi­nio­ne­go ro­ku dla GK ACTION S.A. na­le­ży roz­bu­do­wa cen­trum lo­gi­stycz­ne­go ACTION w Za­mie­niu, która zwi­ęk­szy dwu­krot­nie je­go wy­daj­no­ść oraz umo­żli­wi dys­try­bu­cję pro­duk­tów o różnych ga­ba­ry­tach. Ma­ga­zyn osi­ągnie pe­łną funk­cjo­nal­no­ść na ko­niec mar­ca 2015 r. Obec­nie jest już za­to­wa­ro­wa­ny i tr­wa­ją osta­nie te­sty sys­te­mów ma­ga­zy­no­wych.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my ACTION S.A.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści