Na obecnie trudnym rynku druku spowodowanym m.in. rozwojem nowych technologii, w 2014 roku ActiveJet zyskał pozycję lidera w rynku tuszów i tonerów. Z badań i raportów OBOP wynika, że ponad 80 proc. ankietowanych wybiera alternatywne rozwiązania związane z wydrukami, a użytkownicy historie o zapychających się dyszach po użyciu nieoficjalnego tuszu uważają za tzw. miejskie legendy. Ci, którzy cenią przede wszystkim dobrą jakość w relatywnie niskiej cenie nie boją się o żywotność drukarki.
- Rok 2014 dla ActiveJet był bardzo wymagający, ale także udany. Według analiz branży materiałów eksploatacyjnych w dalszym ciągu obserwujemy tendencję spadkową, nie mniej już nie tak znaczącą, jak rok temu. Wielu klientów dokonuje konserwatywnych wyborów inwestując w kompleksowe zarządzanie drukiem i systemy elektroniczne, jak obieg dokumentów. Tablety, smartfony i inne mobilne urządzenia również nie pomagają branży zamiennych materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Jednakże w warunkach związanych z trendem odejścia od druku, produkty ActiveJet i Actis odnotowały wzrost udziału ilościowego w rynku. Z analiz IDC bowiem wynika, że po pierwszym półroczu 2014 r. obie marki zyskały pozycję lidera w rynku tuszów i tonerów zajmując aż 31 proc. całego rynku w ujęciu ilościowym. Pozytywnym sygnałem są również bardzo dobre wyniki testów jakości przeprowadzonych przez PC World, w których zostaliśmy uznani za najlepszych w swojej kategorii. Sponsoring zawodowej drużyny kolarskiej ActiveJet Team oraz szereg innych działań promocyjnych, a także ekspansywna polityka handlowa i strategia multiprodukowa spowodowały, że nasze produkty są bardzo dobrze rozpoznawalne i szeroko dostępne we wszystkich segmentach cenowych i jakościowych. W 2014 roku także rosła w siłę sprzedaż eksportowa w obszarze eksploatacji, jak i oświetlenia LED, szczególnie w Niemczech w ramach działalności spółki córki Action Europe, oraz Czechach, Słowacji, Rumuni, Słowenii, Grecji, Holandii i Hiszpanii.
Ten rok poświęciliśmy na zwiększenie mocy produkcyjnych i dopasowanie ich do wielkości sprzedaży. W 2015 roku chcielibyśmy skoncentrować się na kanale sprzedażowym B2B i dalszej ekspansji sprzedaży naszych produktów z wykorzystaniem Action Europe. Kluczowym jest dla nas również to, że za marką stoi uznany dystrybutor IT, RTV/AGD. Zasoby firmowe ACTION czy światowa logistyka sprawiają, że osiągamy lepsze wyniki niż konkurenci. Liczę na podobny, pozytywny trend dla ActiveJet w 2015 r.
Komentarza udzielił Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Marki w ACTION S.A.
Na podstawie informacji firmy ACTION S.A.