Wy­ni­ki Ag­fa­-Ge­va­ert za 3. kwar­tał 2014: ko­lej­ny kwar­tał z zy­skiem net­toPoprzedni artykuł 

Kon­cern Ag­fa­-Ge­va­ert po­in­for­mo­wał o wy­ni­kach fi­nan­so­wych za 3. kwar­tał br. Był to już czwar­ty kwar­tał z rzędu, w którym bel­gij­ska fir­ma od­no­to­wa­ła zysk net­to. Do po­zio­mu nie­mal 31% wzro­sła w nim ma­rża zy­sku brut­to. Sa­tys­fak­cjo­nu­jący po­ziom prze­pły­wów go­tów­ko­wych prze­ło­żył się z ko­lei na dal­szą re­duk­cję dłu­gu fi­nan­so­we­go net­to. Kie­row­nic­two kon­cer­nu za­kła­da, że pla­no­wa­na opty­ma­li­za­cja port­fo­lio po­win­na ogra­ni­czyć ewen­tu­al­ny spa­dek przy­cho­dów w nad­cho­dzących kwar­tałach.

Ko­men­tu­jąc wy­ni­ki 3. kwar­ta­łu Ch­ri­stian Re­inau­do, pre­zes Ag­fa­-Ge­va­ert, po­wie­dział: „Kwar­tał po kwar­ta­le, sys­te­ma­tycz­nie po­pra­wia­my efek­tyw­no­ść na­szych dzia­łań i zwi­ęk­sza­my re­ali­zo­wa­ną ma­rżę zy­sku brut­to. Po­mi­mo sła­bej ko­niunk­tu­ry na ryn­kach świa­to­wych, ry­go­ry­stycz­ne za­rządza­nie kosz­ta­mi ope­ra­cyj­ny­mi zbli­ża nas do krót­ko­ter­mi­no­we­go ce­lu, ja­kim jest osi­ągni­ęcie zy­sku EBITDA na po­zio­mie 10%. Od­no­to­wa­ny w 3. kwar­ta­le spa­dek przy­cho­dów do przede wszyst­kim efekt ogra­ni­cze­nia in­we­sty­cji na ryn­kach doj­rza­łych oraz ni­ższych wska­źni­ków wzro­stu w kra­jach roz­wi­ja­jących się. Po­dej­mo­wa­ne przez nas dzia­ła­nia re­struk­tu­ry­za­cyj­ne w du­żym stop­niu sta­bi­li­zu­ją osi­ąga­ny przez nas po­zy­tyw­ny wy­nik fi­nan­so­wy. Wresz­cie spo­sób za­rządza­nia ka­pi­ta­łem obro­to­wym do­dat­ko­wo wpły­wa na wła­ści­wy po­ziom prze­pły­wów go­tów­ko­wych net­to. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że do­sto­so­wa­nie na­sze­go port­fo­lio do no­wej sy­tu­acji eko­no­micz­nej po­zwo­li nam jesz­cze le­piej od­po­wia­dać na po­trze­by klien­tów. To zaś umo­żli­wi unik­nąć spad­ku przy­cho­dów w ko­lej­nych kwar­ta­ła­ch”.

Wy­ni­ki Ag­fa­-Ge­va­ert za 3. kwar­tał 2014
Przy­cho­dy ze sprze­da­ży Ag­fa­-Ge­va­ert spa­dły w 3. kwar­ta­le o 7,7% w po­rów­na­niu z ana­lo­gicz­nym okre­sem ub.r. Po­dob­nie jak wcze­śniej, zde­cy­do­wa­ły o tym przede wszyst­kim sła­ba ko­niunk­tu­ra go­spo­dar­cza w ska­li glo­bal­nej oraz nie­sta­bil­na sy­tu­acja po­li­tycz­na w nie­których re­gio­nach świa­ta. Nie­pew­ny kli­mat in­we­sty­cyj­ny w ame­ry­ka­ńskim sek­to­rze zdro­wot­nym po raz ko­lej­ny nie po­zo­stał bez wpły­wu na przy­cho­dy re­ali­zo­wa­ne przez Ag­fa He­al­thCa­re.
Wdra­ża­ne z suk­ce­sem pro­gra­my oszczęd­no­ścio­we i po­pra­wa sy­tu­acji na ryn­kach su­row­co­wych po­zwo­li­ły gru­pie osi­ągnąć wzrost ma­rży zy­sku brut­to o nie­mal 3 punk­ty pro­cen­to­we – do 30,8% war­to­ści przy­cho­dów ze sprze­da­ży. Kosz­ty zwi­ąza­ne z ob­słu­gą sprze­da­ży i ogól­ną ad­mi­ni­stra­cją sta­no­wi­ły w 3. kwar­ta­le br. 19,2% przy­cho­dów ze sprze­da­ży. Wy­dat­ki na ce­le ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­we wy­nio­sły w oma­wia­nym okre­sie 37 mln eu­ro (o 2 mln wi­ęcej niż przed ro­kiem).
Zysk ope­ra­cyj­ny z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej ca­łej gru­py Ag­fa­-Ge­va­ert za 3. kwar­tał 2014, nie­uwzględ­nia­jący kosz­tów re­struk­tu­ry­za­cji i jed­no­ra­zo­wych wy­dat­ków (EBITDA) oraz zysk ope­ra­cyj­ny (EBIT) wzro­sły w po­rów­na­niu z ana­lo­gicz­nym okre­sem ub.r. i wy­nio­sły – od­po­wied­nio – 8% i 5,3% war­to­ści przy­cho­dów ze sprze­da­ży.
Wy­dat­ki re­struk­tu­ry­za­cyj­ne i kosz­ty jed­no­ra­zo­we za­mknęły się w 3. kwar­ta­le br. ro­ku kwo­tą 5 mln eu­ro, przy 9 mln eu­ro przed ro­kiem. Kosz­ty fi­nan­so­we net­to spa­dły z 17 mln eu­ro do 15 mln eu­ro. Po­ziom po­dat­ków net­to wy­ni­ósł 5 mln eu­ro, przy 6 mln eu­ro w 3. kwar­ta­le 2013. Po­mi­mo nie­sprzy­ja­jącej sy­tu­acji go­spo­dar­czej na wi­ęk­szo­ści ryn­ków, gru­pa osi­ągnęła po­zy­tyw­ny wy­nik fi­nan­so­wy net­to w czwar­tym kwar­ta­le z rzędu. W 3. kwar­ta­le br. wy­ni­ósł on 9 mln eu­ro (przy stra­cie net­to 6 mln eu­ro przed ro­kiem).
Na ko­niec 3. kwar­ta­łu 2014 ma­jątek Ag­fa­-Ge­va­ert miał war­to­ść 2 572 mln eu­ro (2 568 mln eu­ro na ko­niec ro­ku 2013). War­to­ść za­pa­sów ma­ga­zy­no­wych osi­ągnęła po­ziom 580 mln eu­ro, a okres ma­ga­zy­no­wa­nia wy­ni­ósł 114 dni, przy 597 mln eu­ro i 102 dniach w 3. kwar­ta­le ub.r. Na­le­żno­ści han­dlo­we (nie­uwzględ­nia­jące odro­czo­nych przy­cho­dów ze sprze­da­ży i za­li­czek wpła­co­nych przez klien­tów) wy­nio­sły w 3. kwar­ta­le br. 388 mln eu­ro (55 dni), zaś zo­bo­wi­ąza­nia han­dlo­we 225 mln eu­ro (44 dni). Dług fi­nan­so­wy net­to, które­go war­to­ść na ko­niec 3. kwar­ta­łu 2013 ro­ku wy­no­si­ła 261 mln eu­ro, zaś na ko­niec ub.r. 217 mln eu­ro, na ko­niec 3. kwar­ta­łu br. za­mknął się kwo­tą 175 mln eu­ro. War­to­ść prze­pły­wów pie­ni­ężnych net­to z dzia­łal­no­ści ope­ra­cyj­nej wy­nio­sła we wspo­mnia­nym okre­sie 16 mln eu­ro.

Wy­ni­ki Ag­fa Gra­phics za 3. kwar­tał 2014
Przy­cho­dy ze sprze­da­ży Ag­fa Gra­phics wy­nio­sły w 3. kwar­ta­le te­go ro­ku 328 mln eu­ro, co ozna­cza spa­dek o 10,1% w po­rów­na­niu z ana­lo­gicz­nym okre­sem 2013 r. Wpływ na to mia­ła przede wszyst­kim sła­ba ko­niunk­tu­ra w ska­li glo­bal­nej. Zna­czący spa­dek przy­cho­dów od­no­to­wa­no zwłasz­cza w tra­dy­cyj­nej części bi­zne­su Ag­fa Gra­phics. Z ko­lei dział CtP mu­siał po raz ko­lej­ny zmie­rzyć się z pre­sją ce­no­wą. W mniej­szym stop­niu, niż w przy­pad­ku cy­fro­we­go pre­pres­su, skut­ki nie­sprzy­ja­jącej sy­tu­acji na ryn­kach świa­to­wych od­czuł dział in­kje­to­wy.
Dzi­ęki wdra­ża­nym z suk­ce­sem pro­gra­mom oszczęd­no­ścio­wym oraz po­zy­tyw­nej sy­tu­acji na ryn­kach su­row­co­wych ma­rża zy­sku brut­to Ag­fa Gra­phics w 3. kwar­ta­le 2014 ro­ku osi­ągnęła po­ziom 28,4% (przy 25,8% przed ro­kiem). Zysk ope­ra­cyj­ny z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej, nie­uwzględ­nia­jący kosz­tów re­struk­tu­ry­za­cji i jed­no­ra­zo­wych wy­dat­ków (EBITDA), wy­ni­ósł 22,1 mln eu­ro (6,7% sprze­da­ży), zaś zysk ope­ra­cyj­ny z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej (EBIT) za­mknął się kwo­tą 14,7 mln eu­ro (4,5% sprze­da­ży).

W 3. kwar­ta­le br. Ag­fa Gra­phics wpro­wa­dzi­ła do ofer­ty sze­reg in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań w ob­sza­rze cy­fro­we­go pre­pres­su dla bra­nży ga­ze­to­wej. Jed­nym z nich jest wy­so­ko­wy­daj­na na­świe­tlar­ka CtP Advan­ta­ge N-TR HS, ofe­ru­jąca pręd­ko­ść do 350 pły­t/h. Z ko­lei no­we urządze­nie czysz­cząco­-gu­mu­jące At­ti­ro, skie­ro­wa­ne do użyt­kow­ni­ków bez­pro­ce­so­wych płyt fo­to­po­li­me­ro­wych N94-VCF, po­zwa­la na uzy­ska­nie do­dat­ko­wych oszczęd­no­ści zwi­ąza­nych z rzad­szą kon­ser­wa­cją urządzeń i ni­ższym zu­ży­ciem gu­my. Jest przy tym roz­wi­ąza­niem bar­dziej pro­eko­lo­gicz­nym.
Z my­ślą o dru­kar­niach ak­cy­den­so­wych Ag­fa Gra­phics wpro­wa­dzi­ła na ry­nek Apo­gee 9 – naj­now­szą wer­sję ba­zu­jące­go na for­ma­cie PDF pa­kie­tu work­flow. Ofe­ru­je on jesz­cze wy­ższy od po­przed­ni­ków po­ziom au­to­ma­ty­za­cji dzia­łań w ob­sza­rze cy­fro­we­go pre­pres­su, za­pew­nia też mo­żli­wo­ść ste­ro­wa­nia ma­szy­na­mi wiel­ko­for­ma­to­wy­mi. Z naj­wa­żniej­szy­mi funk­cja­mi Apo­gee 9 pol­scy klien­ci Ag­fa Gra­phics mo­gli za­po­znać się pod­czas nie­daw­nej 15. Ogól­no­pol­skiej Kon­fe­ren­cji Użyt­kow­ni­ków Sy­ste­mów Apo­gee i Asan­ti. No­wa na­świe­tlar­ka Ava­lon N16–80 XT to z ko­lei pro­po­zy­cja dla wy­so­ko­na­kła­do­wych dru­ka­rń ak­cy­den­so­wych i opa­ko­wa­nio­wych, ocze­ku­jących wy­so­kiej ja­ko­ści i wy­daj­no­ści w za­kre­sie CtP.
W ostat­nim cza­sie Ag­fa Gra­phics za­in­au­gu­ro­wa­ła kam­pa­nię „10 lat pły­ty Azu­ra”, świ­ętu­jąc w ten spo­sób okrągłą rocz­ni­cę wpro­wa­dze­nia na ry­nek te­go in­no­wa­cyj­ne­go i pro­eko­lo­gicz­ne­go roz­wi­ąza­nia. Kam­pa­nię ofi­cjal­nie roz­po­częto pod­czas kon­fe­ren­cji pra­so­wej zor­ga­ni­zo­wa­nej wspól­nie z ja­po­ńską dru­kar­nią Da­ico­lo, która jest naj­wi­ęk­szym na świe­cie użyt­kow­ni­kiem płyt Azu­ra.
3. kwar­tał br. przy­ni­ósł też fir­mie Ag­fa Gra­phics sze­reg kom­plek­so­wych kon­trak­tów w ob­sza­rze roz­wi­ązań CtP z dru­kar­nia­mi ak­cy­den­so­wy­mi z różnych stron świa­ta. Do gro­na użyt­kow­ni­ków jej sys­te­mów CtP oraz na­świe­tla­nych w nich płyt do­łączy­ły m.in. ko­lej­ne za­kła­dy po­li­gra­ficz­ne z Wiel­kiej Bry­ta­nii, Nie­miec, Ar­gen­ty­ny, Bra­zy­lii, Mek­sy­ku oraz Au­stra­lii.

W ob­sza­rze dru­ku cy­fro­we­go Ag­fa Gra­phics po­in­for­mo­wa­ła o roz­po­częciu sprze­da­ży na ryn­ku ame­ry­ka­ńskim roz­wi­ązań fir­my MGI. Jest to roz­sze­rze­nie współpra­cy obu pro­du­cen­tów, która wcze­śniej obej­mo­wa­ła ryn­ki Szwaj­ca­rii, Włoch, Fran­cji, Szwe­cji i Au­stra­lii.
3. kwar­tał br. przy­ni­ósł sprze­daż wy­so­ko­wy­daj­nych plo­te­rów wiel­ko­for­ma­to­wych Je­ti Ti­tan HS do ko­lej­nych firm z różnych części świa­ta. W au­stra­lij­skiej fir­mie Ca­ta­lyst Gra­phics roz­pocz­nie wkrót­ce pra­cę pierw­szy te­go ro­dza­ju plo­ter w re­gio­nie Oce­anii. Do gro­na użyt­kow­ni­ków Je­ti Ti­tan HS w 3. kwar­ta­le br. do­łączy­ły ta­kże m.in. XL Me­dia (Kon­go), De Li­te En­gi­ne­erin­g/Al Hu­be­dy­ia (Ku­wejt) i Al­bion Scre­en (Ka­na­da). War­to do­dać, że plo­ter ten uzy­skał na­gro­dę dla „Pro­duk­tu ro­ku” pod­czas nie­daw­nych tar­gów SGIA Expo od­by­wa­jących się w Las Ve­gas.
3. kwar­tał br. był bar­dzo uda­ny ta­kże dla pol­skie­go dzia­łu in­kje­to­we­go Ag­fa Gra­phics. Fir­ma do­ko­na­ła w nim ko­lej­nych wdro­żeń sys­te­mów z se­rii Ana­pur­na i Je­ti, a do gro­na jej ro­dzi­mych użyt­kow­ni­ków do­łączy­ły ta­kie przed­si­ębior­stwa jak: Stan­druk z Choj­nic, Stu­dio Re­kla­my Ata z Ostro­wa Wielkopol­skie­go czy We­na z Oła­wy.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com
pho­to cre­dit: i_spec via pho­to­pin cc

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści