Miniony rok był dla polskiego oddziału Agfa Graphics kolejnym, w którym zanotował on rekordową sprzedaż na krajowym rynku. Przekroczone w nim zostały założenia budżetowe obu strategicznych działów firmy: cyfrowego prepressu oraz inkjetu przemysłowego. Rok 2015 przyniósł też liczne wdrożenia jej rozwiązań w przedsiębiorstwach poligraficznych oraz w firmach z innych branż.
W przypadku części z nich swoich pierwszych użytkowników z Polski znalazły zupełnie nowe produkty w ofercie Agfa Graphics, m.in. wielkoformatowe plotery Jeti Mira i Jeti Tauro. Na uwagę zasługuje także systematyczny rozwój zlokalizowanego w Warszawie centrum obsługi klienta europejskiego – European Shared Service Center (ESSC). Na koniec roku zatrudnienie w polskim oddziale Agfa Graphics, uwzględniające m.in. zespół ESSC, wyniosło 119 osób.
„Miniony rok możemy uznać za wyjątkowo udany – potwierdza Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics. – Według naszych danych udziały Agfa Graphics w krajowym rynku CtP, przede wszystkim w zakresie płyt offsetowych, po raz kolejny wzrosły. W porównaniu z rokiem 2014 sprzedaż ich zwiększyliśmy o niemal 10%. Również na rynku zaawansowanych ploterów wielkoformatowych, bazujących na technice inkjet UV zanotowaliśmy stabilny wzrost. Co więcej, końcówka roku przyniosła kolejne kontrakty, których realizacja nastąpi w roku 2016”.
W 2. połowie 2014 roku w warszawskiej siedzibie polskiego oddziału Agfa Graphics rozpoczęło funkcjonowanie European Shared Service Center – centrum obsługi klientów z Europy. Ubiegły rok przyniósł dalszy jego rozwój. Na koniec ub.r. zatrudniało ono 74 pracowników. W sumie w polskim oddziale firmy pracuje obecnie 119 osób.
Inkjetowy zawrót głowy
Rok 2015 to okres dalszej ekspansji Agfa Graphics na polskim rynku wielkoformatowego drukowania cyfrowego, bazującego na technice inkjet UV i umocnienia pozycji firmy jako jednego z liderów w tym segmencie rynkowym. Firma zrealizowała w nim kilkanaście wdrożeń systemów z serii Anapurna i Jeti, instalując m.in. pierwsze w Polsce egzemplarze zupełnie nowych modeli klasy high-end: Jeti Mira i Jeti Tauro. Ich oficjalna premiera rynkowa miała miejsce na majowych targach Fespa, gdzie zaanonsowano również kolejną wersję oprogramowania workflow sterującego produkcją wielkoformatową – Asanti 2.0
Co ciekawe, coraz częściej oferowane przez Agfa Graphics rozwiązania w obszarze drukowania inkjetowego trafiają do firm spoza branży poligraficznej. „Najlepiej fakt ten obrazuje dostawa – prosto ze stoisk targowych RemaDays Warsaw i poznańskiej Poligrafii – urządzeń Anapurna M2050i do odbiorców z branż – odpowiednio – szklarskiej i ceramicznej – mówi Przemysław Arabski, kierujący działem inkjetowym Agfa Graphics. – Przedsiębiorstwa te doceniają oferowaną przez nasze rozwiązania jakość, wydajność oraz wszechstronność, umożliwiające bezpośrednie zadrukowywanie różnorodnych podłoży sztywnych i giętkich. Zakładamy, że w roku 2016 sprzedaż naszych maszyn poza branżą poligraficzną utrzyma się na co najmniej dotychczasowym poziomie”.
Do przedsiębiorstw nie związanych z typowymi usługami poligraficznymi trafił m.in. pierwszy w Polsce ploter Jeti Tauro – jego użytkownikiem stała się firma Fud-Men z Jaworzna, realizująca na nim różne zamówienia dla swojego strategicznego odbiorcy, jakim jest IKEA. Z kolei premierowe wdrożenie plotera Jeti Mira miało miejsce w drukarni wielkoformatowej Graficolor z Ostrowa Wielkopolskiego. „Te dwie instalacje bardzo dobitnie pokazują, że naszymi klientami są dziś w równym stopniu firmy z segmentu sign & display, jak też szeroko rozumiani klienci przemysłowi” – dodaje Przemysław Arabski.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com