Ro­zwój Ig­ge­sund w Ja­po­niiPoprzedni artykuł 

Ig­ge­sund Pa­per­bo­ard roz­sze­rza swo­ją dzia­łal­no­ść w re­gio­nie Azji i Pa­cy­fi­ku i 1 wrze­śnia otwie­ra od­dział han­dlo­wy w Ja­po­nii. W ze­szłym ro­ku fir­ma Ig­ge­sund stwo­rzy­ła na Taj­wa­nie cen­trum ser­wi­so­we z ob­słu­gą ar­ku­szo­wa­nia i ma­ga­zy­no­wa­nia, skra­ca­jąc tym sa­mym czas re­ali­za­cji za­mówień w tym re­gio­nie.

– Do­tych­czas sku­pia­li­śmy się głów­nie na Eu­ro­pie, ale obec­nie usta­la­my no­we prio­ry­te­ty dzia­łal­no­ści, aby zwi­ęk­szyć sprze­daż na świe­cie – wy­ja­śnia Arvid Sund­blad, wi­ce­pre­zes ds. sprze­daży i mar­ke­tin­gu fir­my Ig­ge­sund. – Od po­nad de­ka­dy ob­ser­wu­je­my prze­su­ni­ęcie pro­duk­cji opa­ko­wań na to­wa­ry kon­sump­cyj­ne z Eu­ro­py Za­chod­niej do in­nych części świa­ta, głów­nie na wschód – tłu­ma­czy. – Wła­ści­cie­le ma­rek z sie­dzi­bą w jed­nym ob­sza­rze świa­ta mo­gą wy­twa­rzać swo­je pro­duk­ty i opa­ko­wa­nia zu­pe­łnie gdzie in­dziej. To skut­ki glo­ba­li­za­cji i mu­si­my się do nich do­sto­so­wać.

Ja­po­ński ry­nek pa­pie­ru i tek­tu­ry jest zna­ny z wy­so­kich wy­ma­gań do­ty­czących ja­ko­ści. Pro­dukt fla­go­wy fir­my Ig­ge­sund, Inver­co­te, będzie pod­sta­wą roz­wo­ju na no­wym ryn­ku. Ten kar­ton ma sta­bil­ną po­zy­cję w seg­men­cie o naj­wy­ższej ja­ko­ści na po­nad 100 ryn­kach kra­jo­wych, na których jest sprze­da­wa­ny. Pow­sta­je z włókien pier­wot­nych i spe­łnia su­ro­we nor­my czy­sto­ści, wi­ęc po­wi­nien zo­stać do­brze przy­jęty w Ja­po­nii.

– Gdy po­sta­no­wi­li­śmy po­świ­ęcić wi­ęcej uwa­gi sprze­da­ży glo­bal­nej, jed­nym z pierw­szych kro­ków by­ło zwi­ęk­sze­nie zdol­no­ści do­staw­czych po­za Eu­ro­pą – wy­ja­śnia Ivan Chong, pre­zes fir­my Ig­ge­sund w re­gio­nie Azji i Pa­cy­fi­ku. – Od te­go cza­su zbu­do­wa­li­śmy no­we za­kła­dy do ma­ga­zy­no­wa­nia i ar­ku­szo­wa­nia na za­chod­nim wy­brze­żu USA i na Taj­wa­nie. Dzi­ęki te­mu znacz­nie skróci­li­śmy czas re­ali­za­cji za­mówień w Azji.

Fir­ma Ig­ge­sund jest obec­na w Sin­ga­pu­rze i Hong Kon­gu od pra­wie dwu­dzie­stu lat i przez ca­ły ten czas prężnie roz­wi­ja sprze­daż w tym re­gio­nie. Zwi­ęk­szo­na do­stęp­no­ść ozna­cza, że przed­si­ębior­stwo będzie mo­gło zdo­być wi­ęk­szy udział w ryn­ku nie tyl­ko w Ja­po­nii, ale w ca­łym re­gio­nie Azji i Pa­cy­fi­ku.

– Ulep­szo­ne za­ple­cze ma­ga­zy­no­we i ser­wi­so­we to dla nas praw­dzi­wy prze­łom – mówi Chong.

– Mo­że­my te­raz kon­ku­ro­wać tam, gdzie po­przed­nio nie mie­li­śmy szans ze względu na czas re­ali­za­cji za­mówień. Dzi­ęki wy­ższej wy­daj­no­ści do­staw po­zy­ska­li­śmy już wie­le no­wych za­mówień.

– Da­rzy­my ja­po­ńską kul­tu­rę bi­zne­su ogrom­nym sza­cun­kiem, dla­te­go re­kru­tu­je­my wy­łącz­nie ja­po­ńskich pra­cow­ni­ków – wy­ja­śnia Chong. – Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że to, w po­łącze­niu z na­szym dłu­go­tr­wa­łym za­an­ga­żo­wa­niem, sta­nie się klu­czem do suk­ce­su w Ja­po­nii.

– Ja­ko­ść jest w Ja­po­nii nie­zwy­kle istot­na – do­da­je. – Hi­gie­na, czy­sto­ść oraz neu­tral­no­ść sma­ku i za­pa­chu to tyl­ko nie­które z aspek­tów, które na tym ryn­ku od­gry­wa­ją wi­ęk­szą ro­lę niż na in­nych ryn­kach. Dla­te­go spo­dzie­wa­my się, że Inver­co­te od­nie­sie tam na­praw­dę du­ży suk­ces.

Inver­co­te od daw­na znaj­du­je się w ofer­cie fir­my Ta­keo, słyn­ne­go ja­po­ńskie­go dys­try­bu­to­ra pa­pie­ru na ryn­ku gra­fi­ki, i to się nie zmie­ni. No­wy od­dział han­dlo­wy otwo­rzy do­dat­ko­we mo­żli­wo­ści bi­zne­so­we w seg­men­tach opa­ko­wań pre­mium i gra­fi­ki, gdzie ja­ko­ść Inver­co­te od­gry­wa naj­wi­ęk­szą ro­lę.

– Na­szym zda­niem ma­my znacz­ną prze­wa­gę dzi­ęki dwóm ka­na­łom do­stępu na ten wy­ma­ga­jący ry­nek – pod­su­mo­wu­je Arvid Sund­blad.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ig­ge­sund

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści