Rozwój Iggesund w JaponiiPoprzedni artykuł 

Iggesund Paperboard rozszerza swoją działalność w regionie Azji i Pacyfiku i 1 września otwiera oddział handlowy w Japonii. W zeszłym roku firma Iggesund stworzyła na Tajwanie centrum serwisowe z obsługą arkuszowania i magazynowania, skracając tym samym czas realizacji zamówień w tym regionie.

– Dotychczas skupialiśmy się głównie na Europie, ale obecnie ustalamy nowe priorytety działalności, aby zwiększyć sprzedaż na świecie – wyjaśnia Arvid Sundblad, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu firmy Iggesund. – Od ponad dekady obserwujemy przesunięcie produkcji opakowań na towary konsumpcyjne z Europy Zachodniej do innych części świata, głównie na wschód – tłumaczy. – Właściciele marek z siedzibą w jednym obszarze świata mogą wytwarzać swoje produkty i opakowania zupełnie gdzie indziej. To skutki globalizacji i musimy się do nich dostosować.

Japoński rynek papieru i tektury jest znany z wysokich wymagań dotyczących jakości. Produkt flagowy firmy Iggesund, Invercote, będzie podstawą rozwoju na nowym rynku. Ten karton ma stabilną pozycję w segmencie o najwyższej jakości na ponad 100 rynkach krajowych, na których jest sprzedawany. Powstaje z włókien pierwotnych i spełnia surowe normy czystości, więc powinien zostać dobrze przyjęty w Japonii.

– Gdy postanowiliśmy poświęcić więcej uwagi sprzedaży globalnej, jednym z pierwszych kroków było zwiększenie zdolności dostawczych poza Europą – wyjaśnia Ivan Chong, prezes firmy Iggesund w regionie Azji i Pacyfiku. – Od tego czasu zbudowaliśmy nowe zakłady do magazynowania i arkuszowania na zachodnim wybrzeżu USA i na Tajwanie. Dzięki temu znacznie skróciliśmy czas realizacji zamówień w Azji.

Firma Iggesund jest obecna w Singapurze i Hong Kongu od prawie dwudziestu lat i przez cały ten czas prężnie rozwija sprzedaż w tym regionie. Zwiększona dostępność oznacza, że przedsiębiorstwo będzie mogło zdobyć większy udział w rynku nie tylko w Japonii, ale w całym regionie Azji i Pacyfiku.

– Ulepszone zaplecze magazynowe i serwisowe to dla nas prawdziwy przełom – mówi Chong.

– Możemy teraz konkurować tam, gdzie poprzednio nie mieliśmy szans ze względu na czas realizacji zamówień. Dzięki wyższej wydajności dostaw pozyskaliśmy już wiele nowych zamówień.

– Darzymy japońską kulturę biznesu ogromnym szacunkiem, dlatego rekrutujemy wyłącznie japońskich pracowników – wyjaśnia Chong. – Jesteśmy przekonani, że to, w połączeniu z naszym długotrwałym zaangażowaniem, stanie się kluczem do sukcesu w Japonii.

– Jakość jest w Japonii niezwykle istotna – dodaje. – Higiena, czystość oraz neutralność smaku i zapachu to tylko niektóre z aspektów, które na tym rynku odgrywają większą rolę niż na innych rynkach. Dlatego spodziewamy się, że Invercote odniesie tam naprawdę duży sukces.

Invercote od dawna znajduje się w ofercie firmy Takeo, słynnego japońskiego dystrybutora papieru na rynku grafiki, i to się nie zmieni. Nowy oddział handlowy otworzy dodatkowe możliwości biznesowe w segmentach opakowań premium i grafiki, gdzie jakość Invercote odgrywa największą rolę.

– Naszym zdaniem mamy znaczną przewagę dzięki dwóm kanałom dostępu na ten wymagający rynek – podsumowuje Arvid Sundblad.

Na podstawie informacji firmy Iggesund

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności