Druk 3D – mło­da bra­nża z du­ży­mi per­spek­ty­wa­mi w „Fir­mo­wych Ewo­lu­cja­ch”Poprzedni artykuł 

Bra­nża dru­ku 3D jest jed­ną z naj­młod­szych w Pol­sce bra­nż – po­nad po­ło­wa firm dzia­ła na tym ryn­ku rok lub krócej i są to głów­nie mi­kro­przed­si­ębior­cy, w tym fir­my pro­wa­dzo­ne w for­mie jed­no­oso­bo­wej dzia­łalności go­spo­dar­czej. W zwi­ąz­ku z co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ścią dru­ku 3D oraz wzro­stem war­to­ści te­go ryn­ku za­rów­no w Pol­sce jak i na świe­cie, bo­ha­te­rem „Fir­mo­wych Ewo­lu­cji” będzie fir­ma He­xa­gon, do­staw­ca sprzętu oraz kom­plek­so­wych usług dru­ku 3D. Dru­gi od­ci­nek te­le­wi­zyj­ne­go pro­gra­mu skie­ro­wa­ne­go do MŚP zo­sta­nie wy­emi­to­wa­ny w naj­bli­ższy wto­rek, 13 wrze­śnia br., o godz. 22.50 w TVP1.

Pierw­sze fir­my pro­du­ku­jące dru­kar­ki 3D po­ja­wi­ły się na pol­skim ryn­ku 5 lat te­mu i choć obec­nie funk­cjo­nu­je kil­ka­dzie­si­ąt ta­kich podmio­tów, to wi­ęk­szo­ść z nich sta­no­wią fir­my o ma­łym, kra­jo­wym za­si­ęgu sprze­da­ży, licz­bie pra­cow­ni­ków nie­prze­kra­cza­jącej 10 osób i ofe­ru­jące ni­sko­bu­dże­to­wy sprzęt. Wraz z roz­wo­jem dru­ku 3D w Pol­sce, za­czął in­ten­syw­nie roz­wi­jać się ta­kże ry­nek dys­try­bu­to­rów dru­ka­rek i usług 3D. Ich głów­ny­mi klien­ta­mi są ar­chi­tek­ci, biu­ra kon­struk­cyj­ne oraz fir­my z bra­nży wzor­nic­twa, a ta­kże przed­sta­wi­cie­le bra­nży mo­to­ry­za­cyj­nej i re­kla­mo­wej. W opi­nii przed­sta­wi­cie­li Ban­ku Za­chod­nie­go WBK, bra­nża dru­ku 3D ma przed so­bą bar­dzo do­bre per­spek­ty­wy. Jest to ry­nek racz­ku­jący, który do­pie­ro się kszta­łtu­je, ale ro­snąca licz­ba wy­spe­cja­li­zo­wa­nych pro­du­cen­tów i w zwi­ąz­ku z tym wi­ęk­sza do­stęp­no­ść sprzętu po­wo­du­ją, że za­in­te­re­so­wa­nie te­go ty­pu usłu­ga­mi w ko­lej­nych la­tach będzie ro­sło.

Przy­szło­ść w 3D

He­xa­gon dzia­ła na ryn­ku usług 3D od ma­ja 2015 ro­ku i jest dys­try­bu­to­rem ma­szyn dru­ku­jących w tech­no­lo­gii 3D oraz wy­ko­naw­cą wy­dru­ków 3D na za­mówie­nie klien­tów. Fir­ma ofe­ru­je ta­kże ser­wis sprzętu oraz pro­wa­dzi szko­le­nia. Dzi­ęki wie­lo­let­nie­mu do­świad­cze­niu dwóch wła­ści­cie­li oraz do­sko­na­łej zna­jo­mo­ści bra­nży, He­xa­gon szyb­ko stał się spe­cja­li­stą w bar­dzo wąskiej dzie­dzi­nie dru­ku, tj. zaj­mu­jącej się pro­fe­sjo­nal­ny­mi i pro­duk­cyj­ny­mi sys­te­ma­mi, de­dy­ko­wa­ny­mi do firm pro­duk­cyj­nych i kor­po­ra­cji. Wy­zwa­niem na­to­miast po­zo­sta­je in­ten­sy­fi­ka­cja dzia­łań sprze­da­żo­wych ma­szyn dru­ku­jących i wy­so­ki koszt za­ku­pu pro­fe­sjo­nal­nych dru­ka­rek 3D. Trud­no zna­le­źć klien­ta, który jed­no­ra­zo­wo jest w sta­nie prze­zna­czyć tak du­żą kwo­tę na za­kup ta­kich urządzeń. Ko­lej­nym z wy­zwań, przed którym stoi fir­ma, to brak kon­kret­ne­go bi­zne­spla­nu, a ta­kże nie­wła­ści­wa for­ma pro­wa­dzo­nej dzia­łalności.

Od­ci­nek „Fir­mo­wych Ewo­lu­cji” z udzia­łem fir­my He­xa­gon zo­sta­nie wy­emi­to­wa­ny na an­te­nie TVP1 we wto­rek, 13 wrze­śnia, o godz. 22.50. Sy­tu­ację przed­si­ębior­stwa prze­ana­li­zu­je ze­spół do­świad­czo­nych eks­per­tów: Ce­za­ry Szy­ma­nek, re­dak­tor na­czel­ny Blo­om­berg Bu­si­nes­swe­ek Pol­ska i ma­ga­zy­nu Suk­ces, Ka­ta­rzy­na Twa­row­ska, tre­ner bi­zne­su i pre­zes Pro­fi­Lab oraz Woj­ciech Dem­bi­ński, dy­rek­tor pro­gra­mu San­tan­der Advan­ce w Ban­ku Za­chod­nim WBK. Pro­gram pro­wa­dzi Ar­ka­diusz Mierz­wa (dzien­ni­karz eko­no­micz­ny, do­rad­ca i tre­ner bi­zne­su). Przed­si­ębior­cy za­in­te­re­so­wa­ni wspar­ciem różnych aspek­tów swo­jej dzia­łal­no­ści, oprócz śle­dze­nia lo­sów bo­ha­te­rów pro­gra­mu, po­win­ni zaj­rzeć rów­nież na stro­nę: https://fir­mo­we­ewo­lu­cje.bzwbk.pl/. To wła­śnie tam na bie­żąco uzu­pe­łnia­ne są in­for­ma­cje do­ty­czące naj­lep­szych roz­wi­ązań po­ma­ga­jących zwal­czyć po­wta­rza­jące się trud­no­ści z funk­cjo­no­wa­niem ma­łe­go i śred­nie­go bi­zne­su.

10 od­cin­ków, 9 bo­ha­te­rów, 100 tys. zł

Dru­ga edy­cja te­le­wi­zyj­ne­go show „Fir­mo­we Ewo­lu­cje” skła­da się z 10 od­cin­ków, które są emi­to­wa­ne od 6 wrze­śnia br. w ka­żdy wtor­ko­wy wie­czór na an­te­nie TVP1. Bo­ha­te­ra­mi 9 od­cin­ków będą przed­si­ębior­cy zaj­mu­jący się dru­kiem, dru­kiem 3D, pro­duk­cją rol­ną, pro­duk­cją lo­dów na­tu­ral­nych, usłu­ga­mi szko­le­nio­wy­mi dla bi­zne­su, edu­ka­cją przed­szkol­ną, pro­duk­cją odzie­ży szy­tej na mia­rę, pro­duk­cją lamp ar­chi­tek­to­nicz­nych oraz wy­twór­stwem przy­bo­rów la­bo­ra­to­ryj­nych. Wi­dzo­wie zo­ba­czą, jak fir­my funk­cjo­nu­ją „od środ­ka” – ich pro­ble­my, po­trze­by, ale ta­kże war­to­ści i stra­te­gie roz­wo­ju. Na­to­miast trój­ka eks­per­tów udzie­li wła­ści­cie­lom prak­tycz­nych po­rad i wska­zówek. W ostat­nim fi­na­ło­wym od­cin­ku eks­per­ci wy­ło­nią fir­mę, która w naj­efek­tyw­niej­szy spo­sób wpro­wa­dzi­ła za­pro­po­no­wa­ne przez nich zmia­ny. Zwy­ci­ęz­ca otrzy­ma na­gro­dę fi­nan­so­wą w wy­so­ko­ści 100 tys. zł. Me­ce­na­sem pro­jek­tu i fun­da­to­rem na­gro­dy jest Bank Za­chod­ni WBK.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Bank Za­chod­ni WBK

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści