„Fir­mo­we Ewo­lu­cje” po­ka­żą, jak wy­dru­ko­wać so­bie przy­szło­śćPoprzedni artykuł 

We wto­rek, 6 wrze­śnia br., o godz. 22.50 w TVP1 wy­star­tu­je pierw­szy od­ci­nek „Fir­mo­wych Ewo­lu­cji” – te­le­wi­zyj­ne­go show skie­ro­wa­ne­go do ma­łych i śred­nich przed­si­ębior­ców. Je­go bo­ha­te­rem będzie Cen­trum Dru­ku Fu­tu­ra z Bia­łe­go­sto­ku. Fir­mie za­le­ży przede wszyst­kim na przy­go­to­wa­niu stra­te­gii bi­zne­so­wej, w tym za­rządza­nia pra­cow­ni­ka­mi, oraz zwi­ęk­sze­niu sprze­da­ży przez In­ter­net. W osi­ągni­ęciu tych ce­lów po­mo­gą eks­per­ci z za­kre­su sprze­da­ży, mar­ke­tin­gu oraz ban­ko­wo­ści.

Z naj­now­sze­go ra­por­tu KPMG „Ry­nek po­li­gra­ficz­ny i opa­ko­wań z na­dru­kiem w Pol­sce” wy­ni­ka, że pol­ska bra­nża po­li­gra­ficz­na ro­śnie. W 2015 ro­ku pro­duk­cja sprze­da­na te­go sek­to­ra wy­nio­sła 13,9 mld zł, co ozna­cza dy­na­mi­kę na po­zio­mie 6,6 proc. w po­rów­na­niu do po­przed­nie­go ro­ku. Zda­niem eks­per­tów, w ko­lej­nych la­tach mo­żna spo­dzie­wać się dal­sze­go, sta­bil­ne­go wzro­stu pro­duk­cji sprze­da­nej sek­to­ra. W 2016 ro­ku jej war­to­ść mo­że si­ęgnąć 14,5 mld zł.

Przy­szło­ść dru­ku w In­ter­ne­cie

Ar­tur Ra­dec­ki Cen­trum Dru­ku Fu­tu­ra za­ło­żył w 2001 ro­ku w Bia­łym­sto­ku. Przed­si­ębior­stwo ofe­ru­je sze­ro­ką ga­mę usług zwi­ąza­nych z dru­kiem cy­fro­wym i fo­to­gra­fią. Po­my­sł na bi­znes zro­dził się z pa­sji wła­ści­cie­la do fo­to­gra­fii. Oka­za­ło się jed­nak, że za­mi­ło­wa­nie do wy­ko­ny­wa­ne­go za­wo­du to nie wszyst­ko w bi­znesie. Cen­trum dru­ku zma­ga się z trud­no­ścia­mi, które są cha­rak­te­ry­stycz­ne dla ma­łych firm z bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Wśród naj­wa­żniej­szych, zdia­gno­zo­wa­nych przez eks­per­tów „Fir­mo­wych Ewo­lu­cji” znaj­du­ją się: du­ża kon­ku­ren­cja, brak kom­plek­so­wej stra­te­gii bi­znesowej oraz sła­be za­rządza­nie, w szcze­gól­no­ści ze­spo­łem pra­cow­ni­ków. Wła­ści­ciel fir­my za głów­ny cel na­to­miast wy­zna­czył so­bie zwi­ęk­sze­nie sprze­da­ży przez In­ter­net.

Od­ci­nek „Fir­mo­wych Ewo­lu­cji” z udzia­łem Cen­trum Dru­ku Fu­tu­ra zo­sta­nie wy­emi­to­wa­ny na an­te­nie TVP1 we wto­rek, 6 wrze­śnia, o godz. 22.50. Sy­tu­ację przed­si­ębior­stwa prze­ana­li­zu­je ze­spół do­świad­czo­nych eks­per­tów: Ce­za­ry Szy­ma­nek, re­dak­tor na­czel­ny Blo­om­berg Bu­si­nes­swe­ek Pol­ska i ma­ga­zy­nu Suk­ces, Ka­ta­rzy­na Twa­row­ska, tre­ner bi­zne­su i pre­zes Pro­fi­Lab oraz Woj­ciech Dem­bi­ński, dy­rek­tor pro­gra­mu San­tan­der Advan­ce w Ban­ku Za­chod­nim WBK. Przed­si­ębior­cy za­in­te­re­so­wa­ni wspar­ciem różnych aspek­tów swo­jej dzia­łal­no­ści, oprócz śle­dze­nia lo­sów bo­ha­te­rów pro­gra­mu, po­win­ni zaj­rzeć rów­nież na stronę: https://fir­mo­we­ewo­lu­cje.bzwbk.pl/. To wła­śnie tam na bie­żąco uzu­pe­łnia­ne są in­for­ma­cje do­ty­czące naj­lep­szych roz­wi­ązań po­ma­ga­jących zwal­czyć po­wta­rza­jące się trud­no­ści z funk­cjo­no­wa­niem ma­łe­go i śred­nie­go bi­zne­su.

10 od­cin­ków, 9 bo­ha­te­rów, 100 tys. zł

Dru­ga edy­cja te­le­wi­zyj­ne­go show „Fir­mo­we Ewo­lu­cje” skła­da się z 10 od­cin­ków, które będą emi­to­wa­ne od 6 wrze­śnia br. w ka­żdy wtor­ko­wy wie­czór na an­te­nie TVP1. Bo­ha­te­ra­mi 9 od­cin­ków będą przed­si­ębior­cy zaj­mu­jący się dru­kiem, pro­duk­cją rol­ną, dru­kiem 3D, pro­duk­cją lo­dów na­tu­ral­nych, usłu­ga­mi szko­le­nio­wy­mi dla bi­zne­su, edu­ka­cją przed­szkol­ną, pro­duk­cją odzie­ży szy­tej na mia­rę, pro­duk­cją lamp ar­chi­tek­to­nicz­nych oraz wy­twór­stwem przy­bo­rów la­bo­ra­to­ryj­nych. Wi­dzo­wie zo­ba­czą, jak fir­my funk­cjo­nu­ją „od środ­ka” – ich pro­ble­my, po­trze­by, ale ta­kże war­to­ści i stra­te­gie roz­wo­ju. Na­to­miast trój­ka eks­per­tów udzie­li wła­ści­cie­lom prak­tycz­nych po­rad i wska­zówek. W ostat­nim fi­na­ło­wym od­cin­ku eks­per­ci wy­ło­nią fir­mę, która w naj­efek­tyw­niej­szy spo­sób wpro­wa­dzi­ła za­pro­po­no­wa­ne przez nich zmia­ny. Zwy­ci­ęz­ca otrzy­ma na­gro­dę fi­nan­so­wą w wy­so­ko­ści 100 tys. zł. Me­ce­na­sem pro­jek­tu i fun­da­to­rem na­gro­dy jest Bank Za­chod­ni WBK.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Ban­ku Za­chod­nie­go WBK

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści