We wtorek, 6 września br., o godz. 22.50 w TVP1 wystartuje pierwszy odcinek „Firmowych Ewolucji” – telewizyjnego show skierowanego do małych i średnich przedsiębiorców. Jego bohaterem będzie Centrum Druku Futura z Białegostoku. Firmie zależy przede wszystkim na przygotowaniu strategii biznesowej, w tym zarządzania pracownikami, oraz zwiększeniu sprzedaży przez Internet. W osiągnięciu tych celów pomogą eksperci z zakresu sprzedaży, marketingu oraz bankowości.
Z najnowszego raportu KPMG „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” wynika, że polska branża poligraficzna rośnie. W 2015 roku produkcja sprzedana tego sektora wyniosła 13,9 mld zł, co oznacza dynamikę na poziomie 6,6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Zdaniem ekspertów, w kolejnych latach można spodziewać się dalszego, stabilnego wzrostu produkcji sprzedanej sektora. W 2016 roku jej wartość może sięgnąć 14,5 mld zł.
Przyszłość druku w Internecie
Artur Radecki Centrum Druku Futura założył w 2001 roku w Białymstoku. Przedsiębiorstwo oferuje szeroką gamę usług związanych z drukiem cyfrowym i fotografią. Pomysł na biznes zrodził się z pasji właściciela do fotografii. Okazało się jednak, że zamiłowanie do wykonywanego zawodu to nie wszystko w biznesie. Centrum druku zmaga się z trudnościami, które są charakterystyczne dla małych firm z branży poligraficznej. Wśród najważniejszych, zdiagnozowanych przez ekspertów „Firmowych Ewolucji” znajdują się: duża konkurencja, brak kompleksowej strategii biznesowej oraz słabe zarządzanie, w szczególności zespołem pracowników. Właściciel firmy za główny cel natomiast wyznaczył sobie zwiększenie sprzedaży przez Internet.
Odcinek „Firmowych Ewolucji” z udziałem Centrum Druku Futura zostanie wyemitowany na antenie TVP1 we wtorek, 6 września, o godz. 22.50. Sytuację przedsiębiorstwa przeanalizuje zespół doświadczonych ekspertów: Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska i magazynu Sukces, Katarzyna Twarowska, trener biznesu i prezes ProfiLab oraz Wojciech Dembiński, dyrektor programu Santander Advance w Banku Zachodnim WBK. Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem różnych aspektów swojej działalności, oprócz śledzenia losów bohaterów programu, powinni zajrzeć również na stronę: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/. To właśnie tam na bieżąco uzupełniane są informacje dotyczące najlepszych rozwiązań pomagających zwalczyć powtarzające się trudności z funkcjonowaniem małego i średniego biznesu.
10 odcinków, 9 bohaterów, 100 tys. zł
Na podstawie informacji Banku Zachodniego WBK