Ep­son po­tra­fi wy­dru­ko­wać na­we­t… ko­lek­cję hau­te co­utu­re!Poprzedni artykuł 

Pod­czas te­go­rocz­nej edy­cji Lon­don Fa­shion We­ek za­pre­zen­to­wa­na zo­sta­ła no­wa ko­lek­cja mo­dy, będąca owo­cem współpra­cy Joh­na Her­re­ry i fir­my Ep­son. Jej au­tor do­sko­na­le wy­ko­rzy­stał no­we mo­żli­wo­ści eks­pre­sji, za­pew­nia­ne przez tech­no­lo­gie dru­ku cy­fro­we­go. Tym, co łączy wszyst­kie pro­jek­ty gra­ficz­ne, jest mo­tyw orła.

Zna­ny pro­jek­tant mo­dy John Her­re­ra na­wi­ązał współpra­cę z fir­mą Ep­son, two­rząc 30-e­le­men­to­wą ko­lek­cję ubrań z wzo­ra­mi na­nie­sio­ny­mi za po­mo­cą dru­ka­rek sub­li­ma­cyj­nych do tka­nin Ep­son. Ko­lek­cja prze­zna­czo­na jest dla mężczyzn i ko­biet, a źródłem jej in­spi­ra­cji był orzeł fi­li­pi­ński. Pre­mie­ra od­by­ła się 20 lu­te­go, pod­czas tar­gów Lon­don Fa­shion We­ek w Lon­dy­nie.

John Her­re­ra ści­śle współpra­cu­je z fi­li­pi­ńskim od­dzia­łem fir­my Ep­son, uży­wa­jąc w swo­jej pra­cy cy­fro­wych dru­ka­rek sub­li­ma­cyj­nych do tka­nin Ep­son Su­re­Co­lor z se­rii F, dzi­ęki którym wkra­cza w awan­gar­dę świa­ta mo­dy. „Part­ner­stwo z Ep­son jest bar­dzo eks­cy­tu­jące” – mówi pro­jek­tant – „Tech­no­lo­gia dru­ko­wa­nia za­pew­nia mi o wie­le wi­ęcej mo­żli­wo­ści niż go­to­we do użyt­ku wzo­ry. Do tej po­ry pro­jek­tan­ci two­rzy­li swo­je ko­lek­cje ręcz­nie. Wie­le ele­men­tów stro­jów, ta­kie jak trój­wy­mia­ro­we ak­ce­so­ria no­szo­ne przez mo­del­ki i mo­de­li, na­le­ża­ło do­cze­piać ręcz­nie. W efek­cie raz wło­żo­ny na wy­bieg strój nie nada­wał się do po­now­ne­go za­ło­że­nia. Dzi­ęki cy­fro­we­mu dru­ko­wi ubra­nia z ko­lek­cji mo­żna no­sić na co dzie­ń”.

„Nie mógłbym stwo­rzyć pre­zen­to­wa­nej ko­lek­cji bez cy­fro­wych dru­ka­rek do tek­sty­li­ów Ep­son. Gdy­bym nie miał do­stępu do ta­kich urządzeń, mu­sia­łbym ma­lo­wać wzo­ry wła­sno­ręcz­nie. A po­nie­waż mam tyl­ko mie­si­ąc na przy­go­to­wa­nia, jej re­ali­za­cja by­ła­by nie­mo­żli­wa” – do­da­je John Her­re­ra.

John w swej pra­cy kła­dzie na­cisk na zmniej­sze­nie ilo­ści od­pa­dów. „Dzi­ęki tech­no­lo­gii cy­fro­we­go dru­ku zu­ży­wa­my tyl­ko ty­le ma­te­ria­łu, ile po­trze­bu­je­my. Te­raz nie mu­si­my zu­ży­wać 4 me­trów ma­te­ria­łu na je­den roz­krój su­kien­ki. Wy­star­czy za­dru­ko­wać mniej niż 1,5 me­tra tka­ni­ny. Druk cy­fro­wy na tek­sty­liach zde­cy­do­wa­nie zmniej­sza ilo­ść od­pa­dów. Szyb­sza, bar­dziej in­te­li­gent­na i prak­tycz­nie nie ge­ne­ru­jąca śmie­ci – ta­ka wła­śnie jest dru­kar­ka Ep­so­n”, pod­su­mo­wu­je pro­jek­tant.

Tech­no­lo­gia cy­fro­we­go dru­ku na tek­sty­liach w dru­kar­kach Ep­son jest opar­ta na au­tor­skiej tech­no­lo­gii gło­wic dru­kujących Pre­ci­sio­nCo­re – jed­nych z naj­szyb­szych me­cha­ni­zmów dru­ko­wa­nia atra­men­tem na świe­cie. Dy­sze dru­kujące tej gło­wicy za­pew­nia­ją ul­tra­pre­cy­zyj­ną kon­tro­lę nad kro­pla­mi tu­szu – umo­żli­wia­jąc tym sa­mym osi­ągni­ęcie wy­jąt­ko­wej pre­cy­zji obra­zu. Dzi­ęki te­mu dru­kar­ki Ep­son po­tra­fią dru­ko­wać na wie­lu różnych ma­te­ria­łach i ob­słu­gu­ją różno­rod­ne tu­sze, za ka­żdym ra­zem two­rząc wy­ra­zi­ste i nie­po­wta­rzal­ne pra­ce. Druk cy­fro­wy skra­ca czas przy­go­to­wy­wa­nia ma­te­ria­łów i po­zwa­la na two­rze­nie ma­łych na­kła­dów nie­stan­dar­do­wych wy­dru­ków – w prze­ci­wie­ństwie do tra­dy­cyj­nych me­tod, które wy­ma­ga­ją du­żych na­kła­dów i ce­chu­ją się dłu­gim cza­sem re­ali­za­cji. Tym sa­mym tech­no­lo­gia cy­fro­we­go dru­ku po­ma­ga pro­jek­tan­tom, ta­kim jak John Her­re­ra osi­ągnąć swo­ją ar­ty­stycz­ną wi­zję i z ła­two­ścią prze­kszta­łcić swo­je po­my­sły w praw­dzi­we ma­te­ria­ły o naj­wy­ższej ja­ko­ści.

„Dru­kar­ki cy­fro­we Ep­son do tek­sty­li­ów in­spi­ru­ją co­raz wi­ęk­szą licz­bę pro­jek­tan­tów hau­te co­utu­re, którzy do­pie­ro za­czy­na­ją od­kry­wać mo­żli­wo­ści pro­duk­cyj­ne i po­ten­cjał twór­czy tej tech­no­lo­gii. Od te­raz pro­jek­tant będzie ogra­ni­czo­ny je­dy­nie swo­ją wy­obra­źni­ą” – ko­men­tu­je Phil McMul­lin, kie­row­nik sprze­da­ży ds. pro­fe­sjo­nal­nych roz­wi­ązań gra­ficz­nych z Ep­son UK.

John Her­re­ra, po­cho­dzący z fi­li­pi­ńskie­go mia­sta Ma­ni­la, otrzy­mał w 2015 ro­ku na­gro­dę Lon­don Emer­ging De­si­gners (LED) Award, a ta­kże jest kan­dy­da­tem do te­go­rocz­ne­go ty­tu­łu naj­lep­sze­go pro­jek­tan­ta Wiel­kiej Bry­ta­nii (Bri­ta­in’s Top De­si­gner).

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ep­son

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści