Ag­fa Gra­phics wpro­wa­dza na ry­nek udo­sko­na­lo­ną wer­sję opro­gra­mo­wa­nia Arzi­ro prze­zna­czo­ne­go do za­bez­pie­cza­nia pro­duk­tów po­wszech­ne­go użyt­kuPoprzedni artykuł 

Ag­fa Gra­phics po­in­for­mo­wa­ła o wpro­wa­dze­niu na ry­nek no­wych wer­sji dwóch pro­gra­mów wcho­dzących w skład pa­kie­tu Arzi­ro, prze­zna­czo­nych do za­bez­pie­cza­nia pro­duk­tów po­wszech­ne­go użyt­ku, np. dru­ków opa­ko­wań. Pierw­szy z nich to Arzi­ro De­sign 3.0 – wszech­stron­ne i ela­stycz­ne na­rzędzie do pro­jek­to­wa­nia. Zo­sta­ło ono zin­te­gro­wa­ne z dru­gim z udo­sko­na­lo­nych pro­gra­mów – Arzi­ro Au­then­ti­ca­te 2.0, umo­żli­wia­jącym śle­dze­nie i we­ry­fi­ka­cję au­ten­tycz­no­ści za­bez­pie­czo­nych pro­duk­tów. Oba te roz­wi­ąza­nia za­de­biu­to­wa­ły ofi­cjal­nie pod­czas nie­daw­nych tar­gów Gra­phi­tec, od­by­wa­jących się w dniach 30 ma­ja – 1 czerw­ca w Pa­ry­żu.

Kom­plet­ne roz­wi­ąza­nie, pe­łna kom­pa­ty­bil­no­ść
Pow­szech­na do­stęp­no­ść no­wych tech­no­lo­gii po­wo­du­je, że ry­nek fa­łszerstw i podróbek sta­le się zwi­ęk­sza, po­wo­du­jąc sze­reg za­gro­żeń dla firm, in­sty­tu­cji rządo­wych czy osób pry­wat­nych na ca­łym świe­cie. W zwi­ąz­ku z po­wy­ższym już kil­ka lat te­mu w ofer­cie Ag­fa Gra­phics po­ja­wił się pa­kiet roz­wi­ązań ofe­ro­wa­nych pod wspól­ną na­zwą Arzi­ro, umo­żli­wia­jących two­rze­nie różnych za­bez­pie­czeń w dru­kach ma­so­we­go użyt­ku. Wcho­dzące w je­go skład pro­fe­sjo­nal­ne na­rzędzia z jed­nej stro­ny uspraw­nia­ją pro­ces pro­jek­to­wa­nia, z dru­giej – zwi­ęk­szają wy­daj­no­ść cy­klu pro­duk­cyj­ne­go firm zaj­mu­jących się wy­twa­rza­niem dru­ków za­bez­pie­czo­nych jak: cer­ty­fi­ka­ty, do­ku­men­ty, kar­ty bez­pie­cze­ństwa, ety­kie­ty, znacz­ki, ku­po­ny, bi­le­ty czy opa­ko­wa­nia. Arzi­ro De­sign 3.0 za­pew­nia pe­łną in­te­gra­cję z Arzi­ro Au­then­ti­ca­te 2.0, ofe­ru­jąc wy­ższy po­ziom kom­pa­ty­bil­no­ści i funk­cjo­nal­no­ści.
„Za spra­wą Arzi­ro De­sign 3.0 użyt­kow­ni­cy zy­sku­ją mo­żli­wo­ść szyb­kie­go i pro­ste­go two­rze­nia nie­zwy­kle roz­bu­do­wa­nych i za­awan­so­wa­nych pro­jek­tów. Te­mu wła­śnie słu­ży na­sze de­dy­ko­wa­ne roz­sze­rze­nie do pro­gra­mu Ado­be Il­lu­stra­tor – mówi An­dy Grant, szef dzia­łu opro­gra­mo­wa­nia Ag­fa Gra­phics. – Nie­za­le­żnie od plat­for­my sys­te­mo­wej, za­rów­no użyt­kow­ni­cy kom­pu­te­rów Mac jak i PC mo­gą z po­wo­dze­niem pra­co­wać z je­go naj­now­szą wer­sją, wzbo­ga­ca­jąc two­rzo­ne pro­jek­ty o per­so­na­li­zo­wa­ne ele­men­ty za­bez­pie­cza­jące. Po­mo­cą słu­żą im no­we na­rzędzia i funk­cje, nie­zwy­kle po­moc­ne przy wpro­wa­dza­niu uni­kal­nych i skom­pli­ko­wa­nych gra­fik, chro­ni­ących fi­nal­ny pro­dukt. Ak­tu­ali­za­cja uwzględ­nia rów­nież zu­pe­łnie no­wy mo­duł, zgod­ny z Arzi­ro Au­then­ti­ca­te. Z my­ślą o in­sty­tu­cjach rządo­wych oraz dru­kar­niach pa­pie­rów war­to­ścio­wych opra­co­wa­li­śmy za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nie Arzi­ro Plu­s”.

Łącząc pro­jek­to­wa­nie, bez­pie­cze­ństwo i funk­cję we­ry­fi­ka­cji
Jak za­pew­nia Ag­fa Gra­phics, pro­gram Arzi­ro Au­then­ti­ca­te 2.0 wpro­wa­dza do two­rzo­nych pro­jek­tów jesz­cze bar­dziej nie­za­wod­ne ele­men­ty, gwa­ran­tu­jące ich bez­pie­cze­ństwo i ochro­nę. Po­łączo­no tu bo­wiem dy­na­micz­nie ge­ne­ro­wa­ne ko­dy QR z wy­su­bli­mo­wa­ną gra­fi­ką za­bez­pie­cza­jącą. Au­ten­tycz­no­ść pro­jek­tu, do­ku­men­tu bądź ca­łe­go pro­duk­tu mo­żna w ła­twy spo­sób spraw­dzić ska­nu­jąc na­nie­sio­ny w pro­gramie Arzi­ro Au­then­ti­ca­te kod za po­mo­cą smart­fo­nu, uzy­sku­jąc jed­no­cze­śnie sze­reg istot­nych in­for­ma­cji na te­mat sa­me­go pro­duk­tu.
Arzi­ro Au­then­ti­ca­te 2.0 umo­żli­wia do­dat­ko­wo za­cie­śnie­nie re­la­cji bi­zne­so­wych, zwi­ęk­sza­jąc za­an­ga­żo­wa­nie i za­in­te­re­so­wa­nie klien­ta, jak rów­nież przy­no­si na­rzędzia stwo­rzo­ne z my­ślą o e-han­dlu oraz za­rządza­niu ła­ńcu­chem do­staw (opcja ozna­cza­nia i śle­dze­nia). Co wi­ęcej, mo­żli­we jest two­rze­nie tzw. ko­dów hy­bry­do­wych. W ich przy­pad­ku ele­men­ty za­bez­pie­cza­jące są dru­ko­wa­ne w tech­ni­ce of­f­se­to­wej, flek­so­gra­ficz­nej bądź ro­to­gra­wiu­ro­wej, zaś np. nu­me­ry se­ryj­ne po­wsta­ją w od­dziel­nym pro­ce­sie re­ali­zo­wa­nym w dru­ku cy­fro­wym (cho­ćby in­kje­to­wym).
„W pe­łni zgod­na z Arzi­ro De­sign 3.0, naj­now­sza ak­tu­ali­za­cja Arzi­ro Au­then­ti­ca­te to coś wi­ęcej niż tyl­ko roz­wi­ąza­nie we­ry­fi­ku­jące au­ten­tycz­no­ść wpro­wa­dzo­nych w pro­duk­tach za­bez­pie­czeń. Po­ja­wi­ła się tu m.in. no­wa funk­cja alar­mu, na­rzędzia zna­ne z Go­ogle Ana­ly­tics, wpro­wa­dzo­no też wspar­cie dla ko­dów hy­bry­do­wych. Na­wet ety­kie­ty (ta­gi) wy­ko­rzy­sty­wa­ne w za­rządza­niu ła­ńcu­chem do­staw mo­gą być per­so­na­li­zo­wa­ne z my­ślą o kon­kret­nych ryn­kach czy dys­try­bu­to­rach – do­da­je An­dy Grant. – Z ko­lei za spra­wą dzia­ła­jące­go w chmu­rze ser­we­ra Arzi­ro do­stęp­ne­go ja­ko usłu­ga Sa­aS, fir­my mo­gą do­dat­ko­wo wy­ko­rzy­stać po­ten­cjał tkwi­ący w tzw. big da­ta”.

Arzi­ro Plus: si­ła mo­żli­wo­ści
Ro­zwi­ąza­nie Arzi­ro w wer­sji pre­mium jest do­stęp­ne wy­łącz­nie dla cer­ty­fi­ko­wa­nych dru­ka­rń, spe­cja­li­zu­jących się w pro­duk­cji pa­pie­rów war­to­ścio­wych i in­nych ma­te­ria­łów ty­pu se­cu­ri­ty prin­ting oraz dla jed­no­stek ad­mi­ni­stra­cji rządo­wej. Pro­gram wy­po­sa­żo­no m.in. w no­wy mo­duł Arzi­ro Blend, który ge­ne­ru­je no­we ele­men­ty, ba­zu­jące na jed­nym lub wi­ęk­szej licz­nie wy­bra­nych frag­men­tów obra­zu, przy czym zmien­na jest tu za­rów­no od­le­gło­ść mi­ędzy li­nia­mi, jak też ich gru­bo­ść. Co wi­ęcej, Arzi­ro Plus po­zwa­la na lep­szą kon­tro­lę fi­nal­ne­go efek­tu, ta­kże w kon­te­kście re­pro­duk­cji two­rzo­nych pro­jek­tów.
„Arzi­ro to roz­wi­ąza­nie de­dy­ko­wa­ne za­bez­pie­cze­niom pro­duk­tów po­wszech­ne­go użyt­ku, po­wsta­łe na ba­zie pro­gra­mu For­tu­na, stwo­rzo­ne­go z my­ślą o pro­jek­tach wy­ma­ga­jących za­bez­pie­czeń naj­wy­ższe­go stop­nia. Pe­łny pa­kiet Arzi­ro to zu­pe­łnie no­we mo­żli­wo­ści w za­kre­sie bez­pie­cze­ństwa pro­duk­tów dru­ko­wa­nych. Co wi­ęcej, po­za funk­cja­mi in­for­ma­cyj­ną i ochron­ną, ofe­ru­je on też opcje sty­mu­lu­jące sprze­daż i mar­ke­ting pro­duk­tów” – pod­su­mo­wu­je An­dy Grant.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści