API Group – producent specjalistycznych folii, laminatów i materiałów holograficznych (oraz rozwiązań z nimi związanych) aktywnie uczestniczy w licznych wydarzeniach branżowych dedykowanych branżom etykietowej i opakowaniowej, zarówno w Polsce jak i poza jej granicami.
Po targach Labelexpo Europe w Brukseli, Packaging Innovations w Londynie i konferencji Label Innovations w Warszawie (której firma API Folie Polska – lokalny oddział API Group była współorganizatorem), obecni i potencjalni klienci tej brytyjskiej firmy mieli okazję do spotkań z jej przedstawicielami podczas kolejnych wydarzeń branżowych: targów Luxe Pack w Monako i 12. konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie” w Jastrzębiej Górze. Z kolei w listopadzie API Group będzie obecna na wystawie The Spirits Summit w Edynburgu.
Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Druga połowa br. jest dla nas bardzo aktywnym okresem, obfitującym w wiele wydarzeń, także branżowych, w których coraz częściej bierzemy udział jako współorganizator, partner, wystawca bądź firma prezentująca swoje rozwiązania podczas referatu. Co istotne, wszystkie one są skierowane do firm z branż opakowań i etykiet, będących w naszym przypadku rynkiem strategicznym. Obecność na tego typu imprezach, w których licznie uczestniczą nasi klienci i partnerzy biznesowi z Polski i z zagranicy, jest zatem w naszym przypadku naturalna”.
Luxe Pack Monaco: premiera drugiej edycji API Trends Folio
Odbywające się na początku października br. targi Luxe Pack Monaco 2017 są anonsowane przez organizatorów jako największe na świecie wydarzenie gromadzące producentów i dostawców innowacyjnych i kreatywnych opakowań. Firma API Group jest na nich obecna od wielu edycji, zaś w tym roku wystawa stała się miejscem oficjalnej premiery API Trends Folio – specjalnej publikacji prezentującej trendy w projektowaniu opakowań (m.in. na dobra luksusowe i marki premium), jakie będą – zdaniem jej twórców – obowiązywać w latach 2018/2019. Zawiera ona też liczne przykłady zastosowań folii, laminatów i materiałów holograficznych API w kontekście tego typu aplikacji. Podzielona – podobnie jak w przypadku pierwszej edycji – na cztery części (w tym nowe: Neon Storm, czerpiącą ze zjawisk naturalnych, i Diamond Luxe, ukierunkowaną na najwyższej klasy luksus) uwzględnia wieloletnie doświadczenia brytyjskiego producenta w zakresie technologii a także znajomości rynku i marek na nim obecnych.
Mówi David Peters – Creative Development Manager, kierujący zespołem odpowiedzialnym za powstanie API Trends Folio: „Oddźwięk, z jakim spotkała się pierwsza edycja tej publikacji, był spektakularny. Najnowsze wydanie naszego „przewodnika” po świecie opakowań luksusowych bazuje zatem na sukcesie swojego poprzednika. Tym razem jednak nie tylko wskazujemy najnowsze trendy, ale też prezentujemy w jaki sposób ewoluowały trendy ubiegłoroczne. Mamy nadzieję, że API Trends Folio 2018/2019 znajdzie się na biurkach wielu projektantów opakowań”.
Badania w technologii „eye-tracking” – prezentacja API na konferencji dedykowanej etykietom samoprzylepnym
Kolejną okazją do spotkania, tym razem głównie z polskimi klientami i partnerami biznesowymi, była dla firmy API 12. konferencja „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, zorganizowana w dniach 19-20 października br. w Jastrzębiej Górze przez wydawnictwo Polski Drukarz. Spotkanie zgromadziło ponad 220 osób, w tym przedstawicieli wielu liczących się dostawców rozwiązań sprzętowych, materiałów i oprogramowania dedykowanego produkcji wąskowstęgowej. Firma API Folie Polska znalazła się wśród jego współorganizatorów, a jej dyrektor zarządzająca – Katarzyna Kozińska, wystąpiła na konferencji z referatem zatytułowanym „Wpływ opakowania na postrzeganie marki. Badania atrakcyjności wizualnej opakowań luksusowych”.
Na wstępie omówiła profil działalności API Group, podkreślając fakt, że firma jest graczem globalnym, realizującym produkcję w pięciu lokalizacjach i dysponującym siecią dziewięciu oddziałów, z których jeden z najważniejszych znajduje się w Polsce. Jej lokalne struktury w naszym kraju systematycznie się rozwijają, także z uwagi na znajdującą się w podwarszawskim Piasecznie halę do konfekcjonowania gotowych materiałów oraz magazyn oferujący pełen asortyment produktów marki API.
Następnie Katarzyna Kozińska zaprezentowała wyniki badań nt. postrzegania opakowań w kontekście zastosowanych w nich uszlachetnień. Zrealizowano je na amerykańskim Uniwersytecie Clemsona przy udziale technologii eye-tracking, dostarczonej przez firmę Package InSight oraz przy wsparciu finansowym API. Wspomniana technologia umożliwia śledzenie ruchów gałek ocznych, a w efekcie – wirtualnych decyzji zakupowych podejmowanych przez potencjalnych konsumentów, tj. uczestników badań.
„Badania, w tym przypadku przeprowadzone na przykładzie czekolady, wykazały niezbicie, że opakowanie produktu niższej klasy, dzięki zastosowaniu laminatu bądź folii uszlachetniającej, nadaje mu walorów marki premium – mówiła Katarzyna Kozińska. – Konsumenci podświadomie wyszukują na półkach sklepowych wyroby atrakcyjne, przyciągające uwagę i na nich najdłużej skupiają swój wzrok. Wniosek jest następujący: właściciele marek, którzy wezmą ten aspekt przy projektowaniu swoich opakowań i etykiet, mają większą szansę na sukces i wygranie rywalizacji o względy kupującego”.
Na zakończenie Katarzyna Kozińska zaprezentowała kilka przykładów niestandardowych etykiet i opakowań, w których zastosowane zostały efekty specjalne uzyskane przy użyciu materiałów API. Znalazły się wśród nich m.in. projekty wykonane dla producenta wódki SnowFox czy szampana Tattinger.
The Spirits Summit – drugie spotkanie producentów rozwiązań opakowaniowych dla branży alkoholowej
Z myślą o właścicielach marek takich jak SnowFox czy Tattinger w listopadzie br. w Edynburgu odbędzie się 2. edycja The Spirits Summit. Jest to forum wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy wszystkimi osobami związanymi z tworzeniem, projektowaniem i produkcją opakowań na wyroby alkoholowe. Na spotkaniu, zaplanowanym na 16 listopada br., nie zabraknie również firmy API Group, jako producenta materiałów i rozwiązań dedykowanych temu segmentowi rynkowemu.
Okres udanej, wzmożonej obecności na wielu jesiennych wydarzeniach branżowych podsumowuje Richard Burnhouse – dyrektor handlowy API: „Nowej generacji folia do tłoczenia na zimno TA pokazana po raz pierwszy na Labelexpo Europe; debiut 2. edycji wydawnictwa API Trends Folio na targach Luxe Pack Monaco; prezentacja badań Package InSight – to tylko wybrane aspekty naszych działań o charakterze wystawienniczo-konferencyjnym. Każda z tych imprez była znakomitą okazją do spotkania z obecnymi klientami API oraz do nawiązania kontaktów handlowych z nowymi firmami, z których część już z nami współpracuje. Mamy nadzieję, że rok 2018 będzie pod tym względem równie udany i że nie zabraknie w nim okazji do zaprezentowania naszych najnowszych rozwiązań i technologicznych nowinek”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com