Dru­kar­nie zwi­ęk­sza­ją zy­ski dzi­ęki no­wo­cze­snym urządze­niomPoprzedni artykuł 

Po­ja­wia­ją się no­we źródła przy­cho­dów dla dru­kar­ni in­we­stu­jących w urządze­nia dru­ku­jące, które mo­gą zro­bić wi­ęcej, za mniej – mówi Pa­me­la Gho­sal, Ge­ne­ral Ma­na­ger, Mar­ke­ting Com­mu­ni­ca­tions EMEA, OKI Eu­ro­pe Ltd

Daw­niej mo­żli­wo­ści dru­kar­ni by­ły ogra­ni­czo­ne ze względu na do­stęp­ną im tech­no­lo­gię. Obec­nie dru­kar­nie zy­sku­ją co­raz wi­ęcej no­wych źródeł przy­cho­dów, dzi­ęki in­no­wa­cyj­nym roz­wi­ąza­niom ofe­ro­wa­nym przez no­wo­cze­sne urządze­nia dru­ku­jące. Dru­kar­ki prze­szły wie­le zmian (od cza­sów gdy dru­kar­nie mu­sia­ły in­we­sto­wać w różne urządze­nia roz­ma­ite­go prze­zna­cze­nia) i roz­wi­nęły się na ty­le, aby za­pew­nić, że przy­stęp­no­ść nie sta­no­wi już ogra­ni­cze­nia. Od ma­łych ety­kiet po du­że bil­bor­dy, bra­nża dru­kar­ska mo­że osi­ągnąć wi­ęcej niż kie­dy­kol­wiek. Wy­ko­rzy­stu­jąc jed­no urządze­nie, dru­kar­nie mo­gą za­ofe­ro­wać wi­ęcej usług, zdo­być no­wych klien­tów i za­chęcać do swo­jej ofer­ty, tych którzy nie­gdyś zwróci­li­by się do wi­ęk­szej or­ga­ni­za­cji, prze­zna­cza­jącej znacz­niej­sze środ­ki na in­no­wa­cję.

We­źmy przy­kład dru­ków wiel­ko­for­ma­to­wych. Du­że i ma­łe dru­kar­nie, zwy­kle z ogra­ni­czo­ną po­wierzch­nią na park ma­szy­no­wy, mo­gą obec­nie in­we­sto­wać w przy­stęp­ne ce­no­wo urządze­nia, dzi­ęki którym zwi­ęk­sza­ją za­kres ofe­ro­wa­nych usług, nie­za­le­żnie od po­sia­da­nej prze­strze­ni. Urządze­nia te two­rzą no­we źródła przy­cho­dów za­rów­no w przy­pad­ku dru­ko­wa­nia we­wnętrz­nych, jak i ze­wnętrz­nych ma­te­ria­łów. Po­zwa­la­ją na dru­ko­wa­nie ta­pet, sto­isk wy­sta­wo­wych, gra­fik podło­go­wych i wy­sta­wo­wych, ba­ne­rów, gra­fik lub fo­lii na rzecz flot i po­jaz­dów, jak rów­nież podświe­tla­nych gra­fik. W od­nie­sie­niu do podświe­tla­nych gra­fik ja­ko­ść atra­men­tu za­wsze sta­no­wi­ła pro­blem. Do­stęp­na obec­nie wy­ższa ja­ko­ść pig­men­ta­cji spra­wia jed­nak, że gra­fiki podświe­tla­ne są tak in­ten­syw­ne i wy­ra­źne, jak tyl­ko mo­gą być. Przy­kła­do­wo czar­ny atra­ment w mo­men­cie podświe­tle­nia prze­wa­żnie oka­zy­wał się sza­ry i nie­na­sy­co­ny. Jed­na­kże sto­su­jąc wła­sne atra­menty OKI – zwie­ra­jące naj­wy­ższą pig­men­ta­cję do­stęp­ną na ryn­ku – na­wet podświe­tlo­na cze­rń jest rów­nie głębo­ka i ciem­na, jak w przy­pad­ku wszel­kie­go in­ne­go za­sto­so­wa­nia. Tym spo­so­bem otrzy­mu­je­my bar­dziej do­pra­co­wa­ny pro­dukt ko­ńco­wy, dzi­ęki które­mu klien­ci in­we­stu­jący w podświe­tla­ne gra­fiki mo­gą w wi­ęk­szym stop­niu od­dzia­ły­wać na od­bior­ców. Ko­lej­nym wy­zwa­niem w od­nie­sie­niu do dru­ko­wa­nia wiel­ko­for­ma­to­we­go był brak ostro­ści i kla­row­no­ści tek­stów o ma­łej czcion­ce, jed­nakże OKI opra­co­wa­ło tech­no­lo­gię, aby tek­sty na­wet o 2-punt­ko­wej czcion­ce by­ły wy­ra­źne i ła­twe do prze­czy­ta­nia na wy­dru­kach wiel­ko­for­ma­to­wych. To da­je ko­lej­ną war­to­ść do­da­ną (za­rów­no dla dru­kar­ni jak i klien­ta) czy­li gwa­ran­cje do­sko­na­łej ja­ko­ści ma­te­ria­łów wiel­ko­for­ma­to­wych, które ma­ją sil­ne od­dzia­ły­wa­nie na od­bior­ców.

In­no­wa­cje w dru­ko­wa­niu z wy­ko­rzy­sta­niem tech­no­lo­gii LED rów­nież przy­czy­ni­ły się do zwi­ęk­sze­nia ja­ko­ści dru­ku, po­zwa­la­jąc dzi­ęki te­mu dru­kar­niom w pro­sty i eko­no­micz­ny spo­sób uzy­ski­wać wy­so­kiej ja­ko­ści wy­dru­ki w po­żąda­nych ko­lo­rach, w tym rów­nież z wy­ko­rzy­sta­niem ko­lo­ru bia­łe­go.

Wy­dru­ki spe­cja­li­stycz­ne to ko­lej­ny ob­szar, w którym dru­kar­nie mo­gą się roz­wi­jać po­przez in­we­sto­wa­nie w różno­rod­ne, no­we urządze­nia. OKI prze­pro­wa­dzi­ło wie­le prac ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­wych w ra­mach swo­jej se­rii spe­cja­li­stycz­nych dru­ka­rek ko­lo­ro­wych Pro Se­ries, umo­żli­wia­jąc dru­kar­niom wy­ko­ny­wa­nie nie­gdyś trud­nych do zre­ali­zo­wa­nia wy­dru­ków bez po­trze­by do­ko­ny­wa­nia dłu­gich spe­cja­li­stycz­nych pro­ce­sów dru­kar­skich. Przy­kła­dem mo­gą być mi­ędzy in­ny­mi ży­we i przy­ci­ąga­jące wzrok pro­jek­ty wy­kra­cza­jące po­za stan­dar­do­wy ka­nał ko­lo­rów CMYK, w tym im­po­nu­jące neo­ny, śnie­żna biel, dru­ko­wa­nie w pi­ęciu ko­lo­rach na sze­ro­kiej ga­mie ma­te­ria­łów od bia­łych, ciem­nych aż po prze­zro­czy­ste me­dia. Wpły­wa to na znacz­ne zwi­ęk­sze­nie od­dzia­ły­wa­nia wy­dru­ko­wa­nych ma­te­ria­łów mar­ke­tin­go­wych na od­bior­ców oraz za­pew­nia kon­fi­gu­ro­wal­ne opcje wy­różnia­jące się na tle kon­ku­ren­cji z mi­ni­mal­nym wo­lu­me­nem 1.

Ro­zwój dru­ko­wa­nia na ko­per­tach two­rzy ko­lej­ne źródła przy­cho­dów dla dru­kar­ni – źródła, które do nie­daw­na wy­da­wa­ły się wy­sy­chać. Przed na­de­jściem pocz­ty elek­tro­nicz­nej wie­le przed­si­ębiorstw kon­cen­tro­wa­ło się na re­kla­mie pocz­to­wej w ra­mach dzia­łań mar­ke­tin­go­wych. Obec­nie podmio­ty te są świad­ka­mi odro­dze­nia tra­dy­cyj­nej re­kla­my pocz­to­wej, co wy­ni­ka z łączo­ne­go po­de­jścia, w ra­mach które­go wy­ko­rzy­stu­je się kam­pa­nie pro­wa­dzo­ne za po­śred­nic­twem pocz­ty tra­dy­cyj­nej i elek­tro­nicz­nej. W ba­da­niach wy­ka­za­no, że 75 proc. kon­su­men­tów jest w sta­nie przy­po­mnieć so­bie mar­kę po otrzy­ma­niu bez­po­śred­niej prze­sy­łki w po­rów­na­niu do 44 proc. osób, które otrzy­ma­ły in­for­ma­cję w ra­mach kam­pa­nii ma­ilo­wej. Dru­kar­ki OKI Pro­9542 z sys­te­mem do dru­ku ko­pert zo­sta­ły za­pro­jek­to­wa­ne, aby jesz­cze bar­dziej podnie­ść ja­ko­ść dru­ko­wa­nia na ko­per­tach, ma­łych – 6 na 9 ca­li – oraz du­żych – 33 na 38 ca­li – na po­trze­by re­kla­my pocz­to­wej. Ofe­ru­ją one mo­żli­wo­ść dru­ko­wa­nia ży­wych ko­lo­rów, co znacz­nie uła­twia pro­ste i opła­cal­ne two­rze­nie i dru­ko­wa­nie ko­pert, które na­praw­dę wy­różnia­ją się na tle kon­ku­ren­cji i przy­ci­ąga­ją uwa­gę. Ja­ko że pro­du­cen­ci dru­ka­rek nie prze­sta­ją wpro­wa­dzać in­no­wa­cji, dru­kar­nie mu­szą być pew­ne, że są na bie­żąco z naj­now­szy­mi roz­wi­ąza­nia­mi, które umo­żli­wią im efek­tyw­ne i przy ni­skich kosz­tach zwi­ęk­sze­nie za­kre­su ofe­ro­wa­nych usług i dzi­ęki te­mu na otwo­rze­nie się na no­we źródła przy­cho­dów. Je­śli to zro­bią, to cze­ka je świe­tla­na przy­szło­ść.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my OKI Eu­ro­pe Ltd

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści