API.PL wspie­ra mło­dych pro­jek­tan­tówPoprzedni artykuł 

Wspie­ra­ni przez API.PL mło­dzi pro­jek­tan­ci, zo­sta­li za­uwa­że­ni, a ich ko­lek­cje wy­ko­rzy­stu­jące druk na tek­sty­liach do­ce­nio­ne.

„Współpra­ca z łódz­kim ASP przy mi­ędzy­na­ro­do­wym wy­da­rze­niu Łódź Yo­ung Fa­shion oraz z Ka­te­drą Dru­ku Na Tka­ni­nie na ASP, jak rów­nież współpra­ca z war­szaw­ską uczel­nią VIAMODA to nasz po­my­sł na wspie­ra­nie mło­dych pro­jek­tan­tów. Po­ka­zu­je­my no­wo­cze­sne tech­no­lo­gie, pro­pa­gu­je­my wie­dzę i fi­zycz­nie po­ma­ga­my naj­zdol­niej­szym w re­ali­za­cji ich po­my­słów. To ta­ka in­we­sty­cja fir­my API.PL w na­stęp­ne po­ko­le­nia.” – opi­su­je Ma­riusz Wa­siak z dzia­łu mar­ke­tin­gu fir­my API.PL

Ju­ry Ga­li Dy­plo­mo­wej VIAMODA upgra­de 2018 przy­zna­ło naj­wa­żniej­sze wy­różnie­nie ko­lek­cji męskich ubio­rów stre­eto­wych „FOUR PIECE SUITS” San­drze Dąbrow­skiej. Pod­kre­ślo­no świe­żo­ść, in­no­wa­cyj­no­ść po­my­słu i wpi­sa­nie się w nurt uni­sek­su­ali­zmu pro­jek­to­we­go oraz za­an­ga­żo­wa­nia spo­łecz­ne­go (ko­lek­cja na­wi­ązu­je do pro­ble­mu re­so­cja­li­za­cji by­łych wi­ęźni­ów). Na­dru­ki in­spi­ro­wa­ne ta­tu­aża­mi by­ły mo­żli­we do zre­ali­zo­wa­nia dzi­ęki współpra­cy uczel­ni z fir­ma­mi API.PL oraz EPSON.

„Gra­tu­lu­je­my i bar­dzo się cie­szy­my z suk­ce­sów pro­jek­tan­tów, z który­mi współpra­cu­je­my. Su­per, że już na po­cząt­ku swo­jej ka­rie­ry zo­sta­li za­uwa­że­ni, a ich pra­ca do­ce­nia­na. Spo­do­ba­ły się nam pro­jek­ty za­rów­no San­dry jak i Mi­cha­li­ny i obu bar­dzo do­pin­go­wa­li­śmy. Gra­tu­lu­je­my rów­nież uczel­ni VIAMODA uda­nej Ga­li i ma­my na­dzie­ję, że na­sza współpra­ca będzie się roz­wi­ja­ła. ” – gra­tu­lu­je Ma­riusz Wa­siak .

Ga­la Dy­plo­mo­wa VIAMODA upgra­de 2018

27 czerw­ca w war­szaw­skim Och Te­atrze od­by­ła się trze­cia Ga­la Dy­plo­mo­wa VIAMODA upgra­de 2018. Ha­słem prze­wod­nim wy­da­rze­nia by­ło: „Ka­żdy in­ny, wszy­scy rów­ni”, które­go au­tor­ką, po­dob­nie jak od­czy­ta­ne­go w cza­sie po­ka­zu ma­ni­fe­stu mło­dych twór­ców, jest Zo­fia Ow­czar­czyk (jesz­cze stu­dent­ka uczel­ni, ko­ńcząca w tym ro­ku spe­cjal­no­ść Ko­mu­ni­ka­cja w mo­dzie i pro­jek­to­wa­nie mar­ki). Pro­duk­cji i or­ga­ni­za­cji Ga­li pod­jęli się stu­den­ci i pra­cow­ni­cy uczel­ni, si­ęga­jąc, już tra­dy­cyj­nie, po po­moc re­ży­se­ra po­ka­zu Ma­cie­ja Maj­zne­ra. Mi­strzow­sko po­łączo­na mu­zy­ka, dźwi­ęk i obraz da­ły dy­na­micz­ny, no­wo­cze­sny prze­kaz – je­ste­śmy kre­atyw­ni, różni, spój­ni w po­wa­żnym i pe­łnym pa­sji trak­to­wa­niu mo­dy. Wie­czór pro­wa­dzi­ła Ane­ta Ma­zu­rek, ab­sol­went­ka stu­di­ów po­dy­plo­mo­wych Za­rządza­nie w bra­nży mo­dy, pro­wa­dzo­nych przez VIAMODA i Aka­de­mię Le­ona Ko­źmi­ńskie­go.

Głów­nym punk­tem pro­gra­mu by­ła oczy­wi­ście pre­zen­ta­cja mi­ni ko­lek­cji te­go­rocz­nych ab­sol­wen­tów uczel­ni. Ka­żdy z mło­dych pro­jek­tan­tów po­ka­zał po sze­ść au­tor­skich syl­we­tek, które by­ły częścią szer­szej kon­cep­cji i sta­no­wi­ły roz­wi­ąza­nie pro­jek­to­we te­ma­tu pra­cy li­cen­cjac­kiej, osa­dzo­ne­go głębo­ko w kon­te­kście współcze­snej sztuk, kul­tu­ry i de­si­gnu. Te­go­rocz­ni ab­sol­wen­ci VIAMODA Sz­ko­ły Wy­ższej w War­sza­wie przed­sta­wi­li ogrom­ną różno­rod­no­ść po­my­słów, te­ma­tów i sty­lów pre­zen­to­wa­nych ko­lek­cji: od kon­cep­tu­al­nych, po­przez stre­etwe­ar, aż po ko­lek­cje ubio­rów oka­zjo­nal­nych i sprze­da­żo­wych. Wszy­scy wy­ka­za­li się wy­so­kim po­zio­mem kre­atyw­no­ści, wra­żli­wo­ścią es­te­tycz­ną, wie­dzą i umie­jęt­no­ścia­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi, które po­zwo­li­ły im na re­ali­za­cję swo­ich po­my­słów pro­jek­to­wych. Pod­czas Ga­li za­pre­zen­to­wa­no pi­ęt­na­ście ko­lek­cji dy­plo­mo­wych au­tor­stwa stu­den­tów VIAMODA, two­rzących jed­ną, spój­ną kon­cep­cję ar­ty­stycz­ną. Swo­je pro­jek­ty po­ka­za­li ko­lej­no:

  1. Kry­sty­na Han­non

  2. San­dra Dąbrow­ska (PARTNERZY KOLEKCJI API.PL ORAZ EPSON)

  3. Mil­l­ka Le­wan­dow­ska (Part­ner ko­lek­cji WOLLE)

  4. Do­ro­ta Na­si­łow­ska Pa­czu­ska

  5. Mag­da­le­na Ja­wor­ska

  6. Wik­to­ria Bie­ga­ńska

  7. Agniesz­ka Kul­ka

  8. Eli­za Ma­tvie­ie­va

  9. Dia­na Ovcha­ren­ko

  10. Zu­zan­na Ve­se­ly

  11. Aga­ta Kęp­ka

  12. Mi­cha­li­na Tkocz (PARTNERZY KOLEKCJI API.PL ORAZ EPSON)

  13. Ana­sta­siia So­lo­do­vska

  14. Lia Ki­mu­ra

  15. Ga­brie­la Stru­zik

Ga­la VIAMODA upgra­de 2018 roz­po­częła się pre­zen­ta­cją ko­lek­cji ab­sol­wen­ta pierw­sze­go rocz­ni­ka dy­plo­mo­we­go uczel­ni. Bar­dzo ko­bie­ca ko­lek­cja HIKIZ au­tor­stwa Mi­do, łączy­ła w so­bie wie­lo­kul­tu­ro­wo­ść twór­cy, za­ba­wę for­mą i fak­tu­rą ubio­rów. Go­ścin­ne po­ka­zy naj­zdol­niej­szych ab­sol­wen­tów VIAMODA wpi­su­ją się już w tra­dy­cję, która będzie kon­ty­nu­owa­na w ko­lej­nych la­tach. Ostat­nim ak­cen­tem wy­da­rze­nia był po­kaz ko­lek­cji mło­dej wy­kła­dow­czy­ni VIAMODA mgr Do­mi­ni­ki Łu­kaw­skiej, która za­pre­zen­to­wa­ła pro­jek­ty ubio­rów in­spi­ro­wa­ne ru­chem.

W po­ka­zie wzi­ęły udział mo­del­ki Agen­cji MANGO MODELS, które zo­sta­ły przy­go­to­wa­ne przez: Dr Ire­na Eris (ma­ki­jaż), La Bio­sthe­ti­que Pa­ris (sty­li­za­cja fry­zur), Ales­san­dro In­ter­na­tio­nal (pa­znok­cie). Do­sko­na­łym uzu­pe­łnie­niem sty­li­za­cji by­ły bu­ty wy­po­ży­czo­ne do po­ka­zów przez mar­kę CARINII.

Na wy­bie­gu zo­ba­czy­li­śmy pro­po­zy­cje, głów­nie dla ko­biet, choć nie za­bra­kło męskie­go ak­cen­tu w po­sta­ci ko­lek­cji stre­eto­wej in­spi­ro­wa­nej (pod)kul­tu­rą wi­ęzien­ną i ta­tu­ażem, który po­ja­wił się na odzie­ży w po­sta­ci au­tor­sko prze­two­rzo­nych prin­tów. Ko­lek­cje pre­zen­to­wa­ły nurt eg­zy­sten­cja­li­zmu, kon­cep­tu­al­ne­go fu­tu­ry­zmu, au­tor­skie­go eks­pe­ry­men­tu, prze­two­rze­nia wła­snych prac gra­ficz­nych i ma­lar­skich oraz twór­czo­ści in­nych na war­stwę wi­zu­al­ną ubio­ru, ar­chi­tek­to­nicz­ną for­mę i funk­cjo­nal­no­ść odzie­ży es­te­tycz­nie wpi­sa­nej w naj­now­sze tren­dy lub od­wo­łu­jącej się do tra­dy­cji de­si­gnu i sztu­ki. Mo­gli­śmy oglądać szla­chet­ne ręko­dzie­ło wy­ko­na­ne z je­dwa­biu w to­na­cjach pa­ste­li, in­spi­ro­wa­ną go­ty­kiem ko­lek­cję uni­ka­to­wych ko­stiu­mów, mi­ni­ma­lizm za­mkni­ęty w su­ro­wych for­mach, wy­ko­na­nych z ci­ężkich płasz­czo­wych we­łen i gru­bej dzia­ni­ny, ar­chi­tek­to­nicz­ną de­kon­struk­cję, styl roc­k’o­wy i wresz­cie fe­rię barw w ko­lek­cji in­spi­ro­wa­nej for­ma­mi zoo­mor­ficz­ny­mi czy w po­sta­ci śmia­łych wzo­rów na­dru­ków. Ory­gi­nal­no­ść ka­żdej ko­lek­cji prze­ja­wia­ła się nie tyl­ko w syl­wet­kach i de­ta­lach ubio­rów, ale rów­nież w spo­so­bie eks­pre­sji ar­ty­stycz­nej ka­żde­go z mło­dych pro­jek­tan­tów. W re­ali­za­cjach mo­żna by­ło do­strzec wie­lo­ść in­spi­ra­cji, ma­te­ria­łów, sty­lów, fak­tur i form. Stu­den­ci VIAMODA wy­ka­za­li się bie­gło­ścią pro­jek­to­wą i za­sko­czy­li wszyst­kich różno­rod­no­ścią pre­zen­to­wa­nych ko­lek­cji.

Tra­dy­cją Ga­li Dy­plo­mo­wej VIAMODA stał się wy­bór naj­bar­dziej wy­różnia­jącej się spo­śród wszyst­kich za­pre­zen­to­wa­nych ko­lek­cji, które­go do­ko­na­ło wy­jąt­ko­we gro­no oso­bo­wo­ści świa­ta mo­dy two­rzących Ka­pi­tu­łę upgra­de 2018 w skła­dzie:

  • An­na Męczy­ńska – sty­list­ka, wi­za­żyst­ka i ko­stiu­mo­graf mi­ędzy in­ny­mi se­ria­li „Ro­dzin­ka.pl” i „Pra­wo Aga­ty”, au­tor­ka ksi­ążki „Fi­gu­ra jak z ekra­nu”;

  • Ra­ni­ta So­ba­ńska – głów­na pro­jek­tant­ka i dy­rek­tor kre­atyw­na fir­my 4F, sku­tecz­nie kon­ku­ru­jącej na ryn­ku pol­skim z ta­ki­mi po­ten­ta­ta­mi jak Ni­ke i Adi­das;

  • Do­ro­ta Wróblew­ska – pro­mo­tor mo­dy i pro­du­cent­ka po­ka­zów mo­dy, mi­ędzy in­ny­mi War­saw Fa­shion Stre­et, wy­daw­ca ksi­ążek z ob­sza­ru mo­dy, au­tor­ka po­czyt­ne­go blo­ga so­phi­sti.pl;

  • An­drzej Fo­der – dok­tor sztu­ki, pe­da­gog, prak­ty­ku­jący pro­jek­tant ubio­ru, współpra­cu­jący z wie­lo­ma fir­ma­mi odzie­żo­wy­mi, głów­ny pro­jek­tant w fir­mach: Próch­nik, Wól­czan­ka, Mo­de­sta, PAWO;

  • To­masz Ja­cy­ków – sty­li­sta, au­tor ksi­ążki O ele­gan­cji i ob­cia­chu Po­lek i Po­la­ków, pre­zen­ter pro­gra­mów te­le­wi­zyj­nych Gwiaz­dy na dy­wa­ni­ku oraz Ja­cy­ków w Two­jej sza­fie;

  • To­biasz Ku­ja­wa – blo­ger, dzien­ni­karz, sty­li­sta i kon­sul­tant, zna­ny z ci­ęte­go języ­ka i bar­dzo spe­cy­ficz­ne­go po­czu­cia hu­mo­ru, od kil­ku lat z po­wo­dze­niem łączy mo­dę, sa­ty­rę i bez­kom­pro­mi­so­wy styl pi­sa­nia na au­tor­skim blo­gu Fre­esty­le­Vo­gu­ing.com;

  • Fi­lip Po­ło­ska – obec­nie re­dak­tor na­czel­ny No­izz.pl; w Ga­ze­cie.pl two­rzył sa­ty­rycz­ny „Fak­to­id”; był od­po­wie­dzial­ny za tre­ści i roz­wój for­ma­tów re­dak­cyj­nych w new­sro­omie;

  • Wal­ter Pra­ti – twór­ca agen­cji GPo­land; od 1993 ro­ku z suk­ce­sem wpro­wa­dza na pol­ski ry­nek mo­no­bran­do­we sa­lo­ny wło­skich ma­rek odzie­żo­wych z sek­to­ra pre­mium (obec­nie port­fo­lio agen­cji to pra­wie 70 ma­rek); od­po­wie­dzial­ny za stra­te­gie i kie­run­ki roz­wo­ju fir­my.

Ju­ry przy­zna­ło to naj­wa­żniej­sze wy­różnie­nie ko­lek­cji męskich ubio­rów stre­eto­wych „FOUR PIECE SUITS” San­drze Dąbrow­skiej. Pod­kre­ślo­no świe­żo­ść, in­no­wa­cyj­no­ść po­my­słu i wpi­sa­nie się w nurt uni­sek­su­ali­zmu pro­jek­to­we­go oraz za­an­ga­żo­wa­nia spo­łecz­ne­go (ko­lek­cja na­wi­ązu­je do pro­ble­mu re­so­cja­li­za­cji by­łych wi­ęźni­ów). Na­dru­ki in­spi­ro­wa­ne ta­tu­aża­mi by­ły mo­żli­we do zre­ali­zo­wa­nia dzi­ęki współpra­cy uczel­ni z fir­ma­mi API.PL oraz EPSON.

Po­mi­mo iż wy­da­rze­nie nie mia­ło cha­rak­te­ru kon­kur­su, to obec­ni na Ga­li i współpra­cu­jący z Uczel­nią Part­ne­rzy po­sta­no­wi­li na­gro­dzić naj­lep­sze ich zda­niem pra­ce.

  • Gru­pa odzie­żo­wa LPP wy­różni­ła rów­nież ko­lek­cję San­dry Dąbrow­skiej

  • Fir­ma Freu­den­berg Vi­le­ne – świa­to­wy li­der pro­duk­cji odzie­żo­wych wkła­dów kle­jo­wych – przy­zna­ła swo­ją na­gro­dę Ana­sta­zji So­lo­do­vskiej za ko­lek­cję „COUTURE MÉLANGE” do­ce­nia­jąc szla­chet­ne ręko­dzie­ło oraz ja­ko­ść re­ali­za­cji

  • Co­ats Pol­ska – świa­to­wy po­ten­tat, pro­du­cent i dys­try­bu­tor ni­ci oraz do­dat­ków odzie­żo­wych – wy­różnił kon­cep­tu­al­ną, ko­lo­ro­wą, z ory­gi­nal­ny­mi na­dru­ka­mi ko­lek­cję „RAKUGAKI” Mi­cha­li­ny Tkocz

  • Fir­ma Union Knopf Pol­ska – mistrz de­si­gnu gu­zi­ków – przy­zna­ła swo­je wy­różnie­nie ko­lek­cji Lia Ki­mu­ry, która na czar­no – bia­łe, ar­chi­tek­to­nicz­ne for­my ubio­ru prze­nio­sła mo­ty­wy z wła­snych obra­zów

  • Do­ro­ta Wróblew­ska, re­pre­zen­tu­jąca War­saw Fa­shion Stre­et oraz mar­kę bi­żu­te­ryj­ną Pe­cu­nia For­get – me – not naj­le­piej oce­ni­ła i za­pro­si­ła do pre­zen­ta­cji na war­szaw­skim po­ka­zie dwie, już na­gro­dzo­ne wcze­śniej, zu­pe­łnie różne w cha­rak­te­rze ko­lek­cje: Ana­sta­zji So­lo­do­vskiej i San­dry Dąbrow­skiej

  • Or­ga­ni­za­to­rzy mi­ędzy­na­ro­do­we­go kon­kur­su pro­jek­tan­tów Open Eu­ro­pe na­gro­dzi­li po­ka­zem na krym­skim Fa­shion We­ek’u aż trzy ko­lek­cje au­tor­stwa Wik­to­rii Bie­ga­ńskiej (ko­lek­cja in­spi­ro­wa­na twór­czo­ścią gru­py de­si­gne­rów Mem­phis Mi­lo­no), wspo­mnia­ną już wcze­śniej ko­lek­cję Lia Ki­mu­ry oraz Ga­brie­li Stru­zik (ko­lek­cja pe­łna me­ta­for, dys­pro­por­cji, cha­osu pod­kre­śla­jące­go eg­zy­sten­cjo­nal­ne py­ta­nia o sens ludz­kie­go ży­cia, będące in­spi­ra­cją do jej stwo­rze­nia)

  • Mul­ti­bran­do­wa agen­cja wło­skich ma­rek GPo­land Gro­up uzna­ła za naj­lep­szą i wy­różni­ła na­gro­dzo­ną już przez in­nych ko­lek­cję Ana­sta­zji So­lo­do­vskiej

  • Na­gro­da od Fa­bry­ki Por­ce­la­ny – or­ga­ni­za­to­ra im­pre­zy Ka­to­wic­ki Fa­shion We­ek – tra­fi­ła do San­dry Dąbrow­skiej au­tor­ki uzna­nej przez Jo­ury za naj­lep­szą ko­lek­cję te­go­rocz­nej Ga­li

  • Fir­ma dr Ire­na Eris – kre­ator ma­ki­ja­żu do ca­łe­go po­ka­zu – do­ce­ni­ła bar­dzo ko­bie­cą, wy­ko­na­ną ze szla­chet­nych je­dwa­bi, utrzy­ma­ną w to­na­cjach nu­de i pa­ste­li ko­lek­cję Ana­sta­zji So­lo­do­vskiej

W trak­cie wy­da­rze­nia Wła­dze Uczel­ni przy­zna­ły wy­różnie­nie za naj­lep­szą pra­cę dy­plo­mo­wą z ob­sza­ru dru­giej spe­cjal­no­ści: Ko­mu­ni­ka­cja w mo­dzie i pro­jek­to­wa­nia mar­ki, które za „Pro­jekt iden­ty­fi­ka­cji wi­zu­al­nej au­tor­skiej mar­ki stre­etwe­aro­wej z ele­men­ta­mi kam­pa­nii mar­ke­tin­go­we­j” otrzy­mał Mi­chał Kal­ba­ra.

Po za­ko­ńcze­niu pe­łnej emo­cji części ofi­cjal­nej, ku­lu­aro­we roz­mo­wy, do­ty­czące wra­żeń z te­go­rocz­nej Ga­li, to­czy­ły się w trak­cie after­par­ty, zor­ga­ni­zo­wa­nym w foy­er te­atru.

W tym ro­ku, po raz pierw­szy zo­sta­nie przy­zna­ne wy­jąt­ko­we dla ka­żde­go pro­jek­tan­ta wy­różnie­nie – na­gro­da pu­blicz­no­ści. Ka­żdy mo­że za­gło­so­wać na naj­lep­szą we­dług nie­go ko­lek­cję w in­ter­ne­to­wym ple­bi­scy­cie. W wy­da­rze­niu VIAMODA upgra­de 2018 opu­bli­ko­wa­ne są zdjęcia wszyst­kich ko­lek­cji dy­plo­mo­wych. Je­dy­ne, co trze­ba zro­bić to „za­laj­ko­wa­ć” swo­ich fa­wo­ry­tów. Au­tor ko­lek­cji, która zdo­będzie naj­wi­ęk­szą ilo­ść gło­sów otrzy­ma trze­cią sta­tu­et­kę te­go­rocz­nej Ga­li VIAMODA upgra­de 2018 – na­gro­da pu­blicz­no­ści. Part­ne­rem kon­kur­su jest apli­ka­cja mo­bil­na CLOTIFY.

To był na­praw­dę uda­ny wie­czór.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my API.PL

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści