API Gro­up na tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions 2018 w Lon­dy­nie: styl i zrów­no­wa­żo­ny roz­wój w pro­duk­cji opa­ko­wań pre­miumPoprzedni artykuł 

Pod­czas te­go­rocz­nej, lon­dy­ńskiej edy­cji tar­gów Pac­ka­ghig In­no­va­tions, od­by­wa­jących się w dniach 12–13 wrze­śnia br. w Lon­dy­nie, fir­ma API Gro­up skon­cen­tru­je się na pre­zen­ta­cji roz­wi­ązań umo­żli­wia­jących pro­duk­cję sty­lo­wych opa­ko­wań kla­sy pre­mium zgod­nie z po­li­ty­ką zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju. Na jej sto­isku (nr A34) będą pro­mo­wa­ne m.in.: pro­eko­lo­gicz­ny la­mi­nat Tran­smet oraz naj­now­sza edy­cja pu­bli­ka­cji Trends Fo­lio 2018/2019. Po­nad­to Da­vid Pe­ters – Cre­ati­ve De­ve­lop­ment Ma­na­ger w fir­mie API we­źmie udział w to­wa­rzy­szących tar­gom se­sji kon­fe­ren­cyj­nej i pa­ne­lu dys­ku­syj­nym.

Pierw­sze z je­go wy­stąpień, prze­bie­ga­jące pod ha­słem „Tren­dy w pro­jek­to­wa­niu opa­ko­wań luk­su­so­wych na rok 2019 – łącząc styl i pro­eko­lo­gicz­no­ść”, od­będzie się 13 wrze­śnia o godz. 10.50 na głów­nej sce­nie kon­fe­ren­cyj­nej tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions. Da­vid Pe­ters za­pre­zen­tu­je w nim po­dej­mo­wa­ne przez API dzia­ła­nia, dla których in­spi­ra­cję sta­no­wi glo­bal­ny prze­my­sł mo­do­wy. Wska­że w ja­ki spo­sób mo­żna je prze­ło­żyć na atrak­cyj­ne pro­jek­ty opa­ko­wa­nio­we, wy­różnia­jące się na półce skle­po­wej. Wy­ko­rzy­sta przy tym stu­dia przy­pad­ku, w której fir­ma API by­ła za­an­ga­żo­wa­na. Swo­imi do­świad­cze­nia­mi Da­vid Pe­ters po­dzie­li się ta­kże pod­czas pa­ne­lu dys­ku­syj­ne­go za­ty­tu­ło­wa­ne­go „Przy­szło­ść opa­ko­wań luk­su­so­wych”, od­by­wa­jące­go się rów­nież 13 wrze­śnia (o godz. 12).

Pre­zen­ta­cja API Gro­up na sto­isku tar­go­wym będzie uwzględ­niać m.in. API Trends Fo­lio – naj­now­szą wer­sję pu­bli­ka­cji iden­ty­fi­ku­jącej i wska­zu­jącej czte­ry ob­sza­ry te­ma­tycz­ne sty­mu­lu­jące – zda­niem spe­cja­li­stów fir­my – roz­wój bra­nży opa­ko­wa­nio­wej. Za­pre­zen­to­wa­no w niej, w ja­ki spo­sób wła­ści­we za­sto­so­wa­nie fo­lii, la­mi­na­tów czy ma­te­ria­łów ho­lo­gra­ficz­nych mo­że wzmoc­nić prze­kaz mar­ki i wpły­nąć na jej po­strze­ga­nie w kon­te­kście zmian za­cho­dzących na ryn­ku.
„Współcze­sny ry­nek wy­ma­ga od wła­ści­cie­li ma­rek, by two­rzy­li oni swo­ją wła­sną to­żsa­mo­ść; to sa­mo od­no­si się zresz­tą do ich klien­tów. Opa­ko­wa­nie, po­za do­świad­cza­niem ja­kie nie­sie ze so­bą, jest pod­sta­wą te­go pro­ce­su – mówi Da­vid Pe­ters. – Naj­now­sze wy­da­nie Trends Fo­lio ma sta­no­wić in­spi­ra­cję dla pro­jek­tan­tów i wła­ści­cie­li ma­rek przy two­rze­niu opa­ko­wań an­ga­żu­jących kon­su­men­tów i wy­różnia­jących pro­duk­ty na tle kon­ku­ren­cji”.

Jak pod­kre­śla Da­vid Pe­ters, fir­ma API ści­śle współpra­cu­je z wie­lo­ma glo­bal­ny­mi mar­ka­mi z różnych seg­men­tów prze­my­sło­wych, by fi­nal­ne opa­ko­wa­nie by­ło zbie­żne z ich to­żsa­mo­ścią oraz obec­ny­mi tren­da­mi ryn­ko­wy­mi: „Na­sze pe­łne zro­zu­mie­nie mar­ki oraz wie­dza na te­mat naj­now­szych tren­dów i roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych da­je mo­żli­wo­ść stwo­rze­nia opa­ko­wa­nia ide­al­nie odzwier­cie­dla­jące­go prze­sła­nie da­ne­go pro­duk­tu. Wa­żne jest też, by pa­mi­ętać, że tren­dy sa­me w so­bie mo­gą słu­żyć je­dy­nie ja­ko wska­zów­ka. Klu­czem jest zro­zu­mie­nie i stwo­rze­nie roz­wi­ąza­nia opa­ko­wa­nio­we­go, które będzie wła­ści­we z punk­tu wi­dze­nia mar­ki, kon­su­men­ta, ka­te­go­rii pro­duk­to­wej oraz śro­do­wi­ska, w ja­kim pro­dukt będzie po­zy­cjo­no­wa­ny”.
„Pac­ka­ging In­no­va­tions Lon­don to dla nas ide­al­ne miej­sce, by po­dzie­lić się ze zwie­dza­jący­mi tar­gi swo­ją wie­dzą i do­świad­cze­niem. Bar­dzo li­czy­my na owoc­ne spo­tka­nia z pro­jek­tan­ta­mi gra­ficz­ny­mi, dru­ka­rza­mi oraz wła­ści­cie­la­mi ma­rek, którzy ro­zu­mie­ją ro­lę, ja­ką tren­dy od­gry­wa­ją w sta­le ro­snącym zna­cze­niu sa­mych ma­rek – za­rów­no w ro­ku obec­nym jak i w przy­szło­ści” – do­da­je Da­vid Pe­ters.

Pod­czas tar­gów API Gro­up będzie rów­nież pro­mo­wać Tran­smet – roz­wi­ąza­nie po­zwa­la­jące wła­ści­cie­lom ma­rek zre­du­ko­wać ich ne­ga­tyw­ny wpływ na śro­do­wi­sko na­tu­ral­ne, bez uszczerb­ku na ja­ko­ści fi­nal­ne­go opa­ko­wa­nia kla­sy pre­mium. Jest to nie­za­wie­ra­jący fo­lii la­mi­nat do apli­ko­wa­nia na opa­ko­wa­nia wy­ko­na­ne na ba­zie pa­pie­ru. Jak za­pew­nia API, ofe­ru­je on wszyst­kie za­le­ty tra­dy­cyj­nych me­ta­li­zo­wa­nych, po­lie­stro­wych la­mi­natów na­no­szo­nych na kar­ton. Tu jed­nak wy­eli­mi­no­wa­no udział fo­lii w je­go pro­duk­cji, co po­zwa­la pod­dać go re­cy­klin­go­wi w stan­dar­do­wym pro­ce­sie odzy­sku.
Po­za aspek­ta­mi śro­do­wi­sko­wy­mi, wśród naj­wa­żniej­szych cech cha­rak­te­ry­stycz­nych la­mi­na­tu Tran­smet pro­du­cent wy­mie­nia m.in. wy­so­ki po­ziom po­ły­sku oraz wy­eli­mi­no­wa­ne ry­zy­ko de­la­mi­na­cji przy je­go apli­ko­wa­niu. W efek­cie – jak za­pew­nia API – użyt­kow­nik otrzy­mu­je wy­daj­ne roz­wi­ąza­nie, de­dy­ko­wa­ne różno­rod­nym za­sto­so­wa­niom przy wy­ka­ńcza­niu i uszla­chet­nia­niu opa­ko­wań.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści