Iggesund Paperboard, firma grupy Holmen, posiada dwie najbardziej wartościowe marki kartonu w Europie. Taki jest wniosek z badania marek przeprowadzonego przez firmę Opticom International Research. Ponad 200 przetwórców – firm przetwarzających karton w gotowe opakowania – umieściło marki Iggesund Invercote oraz Incada na samym szczycie listy.
Ankieta objęła przetwórców z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii, Belgii i Holandii w takich segmentach branży jak opakowania farmaceutyków i kosmetyków, czekolady i słodyczy, suchych, mrożonych i chłodzonych produktów spożywczych oraz win i alkoholi. Badanie przeprowadzane jest raz na dwa lata od roku 2004. Marki firmy Iggesund konsekwentnie zajmują w nim czołowe pozycje.
„Każde zwycięstwo w tym rankingu to dla nas potwierdzenie, że obie rodziny naszych kartonów spełniają zapotrzebowania branży”, skomentował z zadowoleniem Kenneth Nysten, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w Iggesund. „Oczywiście szczególną radość sprawia fakt, że uczestnikami badania są przetwórcy, którzy żyją z przekształcania tego białego, lekkiego kartonu w funkcjonalne i piękne opakowania”.
Badanie pokazało również, że wysoka jakość i polityka zrównoważonego rozwoju stają się coraz ważniejszymi kryteriami wyboru. Przetwórcy mają także wysokie oczekiwania wobec takich cech jak drukowność, zadrukowalność, a także jakość bigowania. Invercote oraz Incada są w stanie spełnić je bez trudu.
Firmy Iggesund i Stora Enso są postrzegane jako liderzy na rynku kartonu pod względem zrównoważenia, nawet jeśli większość respondentów nie wskazała wyraźnego lidera w branży.
„Opinia przetwórców, w tym fakt, że wskazywali na przerabialność i jakość produktu, wzmacnia nasze przeświadczenie, że zmierzamy w odpowiednim kierunku. Ich uznanie dla naszych działań w dziedzinie zrównoważenia także jest ważnym i silnym argumentem przemawiającym na korzyść naszych wyrobów”, dodaje Nysten.
Najbardziej wartościowe marki kartonu w Europie według badania:
Na podstawie informacji firmy Iggesund Paperboard