BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań przy­go­to­wu­je się do wzro­stu za­mówieńPoprzedni artykuł 

BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań w III kwar­ta­le 2018 r. zwi­ęk­szy­ła przy­cho­dy ze sprze­da­ży o 2 proc. rok do ro­ku, do 56,7 mln zł. Pro­du­cen­ta wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań z tek­tu­ry i pa­pie­ru wspie­ra ko­rzyst­na ko­niunk­tu­ra na ryn­ku kra­jo­wym oraz tren­dy za gra­ni­cą.

- Ob­ser­wu­je­my ro­snący po­pyt na na­sze opa­ko­wa­nia za­rów­no ze stro­ny obec­nych, jak i no­wych klien­tów. Ry­nek kra­jo­wy, wspie­ra­ny re­kor­do­wo ni­skim bez­ro­bo­ciem i ro­snącymi pła­ca­mi, dy­na­micz­nie ro­śnie. Nie wy­klu­cza­my, że przyj­mie­my część pro­duk­cji od ze­wnętrz­nych dru­kar­ni z Nie­miec, po­nie­waż tam­tej­szy ry­nek zma­ga się z nie­do­bo­rem pra­cow­ni­ków. Bio­rąc pod uwa­gę po­wy­ższe czyn­ni­ki pod­trzy­mu­je­my nasz opty­mizm od­no­śnie do re­zul­ta­tów spółki w naj­bli­ższych la­tach – ko­men­tu­je An­drzej Ba­ra­now­ski, wi­ce­pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

Za­sad­ni­czy wpływ na kszta­łt wy­ni­ków BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań w okre­sie I-III kwar­tał 2018 r. mia­ła wy­so­ka ba­za osi­ągni­ęta w ubie­głym ro­ku, szcze­gól­nie w I kwar­ta­le, kie­dy w pe­łni jesz­cze re­ali­zo­wa­ny był kon­trakt dla Gru­py Mon­de­lez. Wy­zwa­niem po­zo­sta­ją ro­snące ce­ny su­row­ców, szcze­gól­nie tek­tu­ry ce­lu­lo­zo­wej oraz kosz­ty pra­cy. Spółka kon­se­kwent­nie pra­cu­je nad roz­wo­jem mik­su pro­duk­to­we­go w kie­run­ku opa­ko­wań o naj­wy­ższej ma­rży.

W pierw­szych dzie­wi­ęciu mie­si­ącach bie­żące­go ro­ku spółka naj­wi­ęcej opa­ko­wań sprze­da­ła do klien­tów z bra­nży ko­sme­tycz­nej (56 proc. sprze­da­ży ogółem w tym okre­sie) oraz spo­żyw­czej (28 proc. sprze­da­ży ogółem w tym okre­sie). Za­mówie­nia dla far­ma­cji sta­no­wi­ły z ko­lei 7 proc. ca­łej sprze­da­ży, a do po­zo­sta­łych bra­nż 9 proc. War­to od­no­to­wać wzrost sprze­da­ży do sek­to­ra far­ma­ceu­tycz­ne­go o 2 p.p. rok do ro­ku, który ma stra­te­gicz­ne zna­cze­nie dla roz­wo­ju fir­my. Re­la­cje bi­zne­so­we z klien­ta­mi z tej bra­nży ma­ją za­zwy­czaj cha­rak­ter dłu­go­tr­wa­ły, po­nad­to jest ona re­la­tyw­nie bar­dziej od­por­na na wa­ha­nie ko­niunk­tu­ry.

Od­po­wie­dzią BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań na wzmo­żo­ne za­in­te­re­so­wa­nie jej ofer­tą jest roz­bu­do­wa mo­cy pro­duk­cyj­nych. Na po­cząt­ku przy­szłe­go ro­ku spółka za­mie­rza od­dać do użyt­ku no­wą ha­lę produkcyjno-magazyno­wą, którą po­cząw­szy od lu­te­go 2019 r. pla­nu­je za­pe­łniać ma­szy­na­mi. Uru­cho­mie­nie do­dat­ko­wych li­nii pro­duk­cyj­nych wi­ązać się będzie ta­kże ze wzro­stem za­trud­nie­nia, który sza­co­wa­ny jest na ok. 40 osób.

Pla­nom roz­wo­ju fir­my sprzy­ja oto­cze­nie ryn­ko­we. Zgod­nie z sza­cun­ka­mi KPMG, za­pre­zen­to­wa­ny­mi w ra­por­cie „Ry­nek po­li­gra­ficz­ny i opa­ko­wań z na­dru­kiem w Pol­sce” war­to­ść pro­duk­cji sprze­da­nej ca­łe­go sek­to­ra po­li­gra­ficz­ne­go w 2018 r. w Pol­sce wy­nie­sie 16,1 mld zł, co ozna­cza wzrost rok do ro­ku o 4,4 proc.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści