BSC Drukarnia Opakowań w III kwartale 2018 r. zwiększyła przychody ze sprzedaży o 2 proc. rok do roku, do 56,7 mln zł. Producenta wysokiej jakości opakowań z tektury i papieru wspiera korzystna koniunktura na rynku krajowym oraz trendy za granicą.
- Obserwujemy rosnący popyt na nasze opakowania zarówno ze strony obecnych, jak i nowych klientów. Rynek krajowy, wspierany rekordowo niskim bezrobociem i rosnącymi płacami, dynamicznie rośnie. Nie wykluczamy, że przyjmiemy część produkcji od zewnętrznych drukarni z Niemiec, ponieważ tamtejszy rynek zmaga się z niedoborem pracowników. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki podtrzymujemy nasz optymizm odnośnie do rezultatów spółki w najbliższych latach - komentuje Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC Drukarni Opakowań.
Zasadniczy wpływ na kształt wyników BSC Drukarni Opakowań w okresie I-III kwartał 2018 r. miała wysoka baza osiągnięta w ubiegłym roku, szczególnie w I kwartale, kiedy w pełni jeszcze realizowany był kontrakt dla Grupy Mondelez. Wyzwaniem pozostają rosnące ceny surowców, szczególnie tektury celulozowej oraz koszty pracy. Spółka konsekwentnie pracuje nad rozwojem miksu produktowego w kierunku opakowań o najwyższej marży.
W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku spółka najwięcej opakowań sprzedała do klientów z branży kosmetycznej (56 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie) oraz spożywczej (28 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie). Zamówienia dla farmacji stanowiły z kolei 7 proc. całej sprzedaży, a do pozostałych branż 9 proc. Warto odnotować wzrost sprzedaży do sektora farmaceutycznego o 2 p.p. rok do roku, który ma strategiczne znaczenie dla rozwoju firmy. Relacje biznesowe z klientami z tej branży mają zazwyczaj charakter długotrwały, ponadto jest ona relatywnie bardziej odporna na wahanie koniunktury.
Odpowiedzią BSC Drukarni Opakowań na wzmożone zainteresowanie jej ofertą jest rozbudowa mocy produkcyjnych. Na początku przyszłego roku spółka zamierza oddać do użytku nową halę produkcyjno-magazynową, którą począwszy od lutego 2019 r. planuje zapełniać maszynami. Uruchomienie dodatkowych linii produkcyjnych wiązać się będzie także ze wzrostem zatrudnienia, który szacowany jest na ok. 40 osób.
Planom rozwoju firmy sprzyja otoczenie rynkowe. Zgodnie z szacunkami KPMG, zaprezentowanymi w raporcie „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” wartość produkcji sprzedanej całego sektora poligraficznego w 2018 r. w Polsce wyniesie 16,1 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 4,4 proc.
Na podstawie informacji firmy BSC Drukarnia Opakowań