BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań po­pra­wia wy­ni­ki w II kw. 2018 r.Poprzedni artykuł 

BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań zwi­ęk­szy­ła w II kwar­ta­le przy­cho­dy ze sprze­da­ży do 53,6 mln zł (+1,8% rdr), a skon­so­li­do­wa­ny zysk net­to wzrósł do 5,3 mln zł (+0,3% rdr). Fi­na­li­za­cja bu­do­wy no­we­go za­kła­du produkcyjno-magazyno­we­go umo­żli­wi pro­du­cen­to­wi wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań z tek­tu­ry i pa­pie­ru wzrost za­mówień ze stro­ny ak­tu­al­nych i no­wych klien­tów oraz dal­szą po­pra­wę wy­ni­ków.

- Wy­ni­ki osi­ągni­ęte w dwóch pierw­szych kwar­ta­łach bie­żące­go ro­ku są zgod­ne z na­szy­mi prze­wi­dy­wa­nia­mi. Za spra­wą no­wych kon­trak­tów dru­gi kwar­tał był lep­szy niż przed ro­kiem. Pod­trzy­mu­je­my na­sze ocze­ki­wa­nia od­no­śnie ca­łe­go bie­żące­go ro­ku. Spo­dzie­wa­my się dal­sze­go wzro­stu sprze­da­ży i zy­sów w dru­gim półro­czu, które­go ska­la po­win­na za­owo­co­wać po­pra­wą re­zul­ta­tów w ca­łym 2018 r. – ko­men­tu­je Ja­nusz Sch­wark, pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

Spółka, ko­rzy­sta­jąc z bar­dzo do­brej sy­tu­acji ma­kro­eko­no­micz­nej w kra­ju (m.in. re­kor­do­we ni­skie bez­ro­bo­cie i ro­snące pła­ce), ob­ser­wu­je nie­słab­nące za­in­te­re­so­wa­nie swo­imi pro­duk­ta­mi. W pierw­szym półro­czu bie­żące­go ro­ku naj­wi­ęcej opa­ko­wań sprze­da­ła do klien­tów z bra­nży ko­sme­tycz­nej (57 proc. sprze­da­ży ogółem w tym okre­sie) oraz spo­żyw­czej (26 proc. sprze­da­ży ogółem w tym okre­sie). Za­mówie­nia dla far­ma­cji sta­no­wi­ły z ko­lei 6 proc. ca­łej sprze­da­ży, a do po­zo­sta­łych bra­nż 8 proc.

- Kon­se­kwent­nie pra­cu­je­my nad tym, aby zwi­ęk­szyć ska­lę do­staw do od­bior­ców z sek­to­ra far­ma­ceu­tycz­ne­go, gdzie współpra­ca ma za­zwy­czaj cha­rak­ter dłu­go­tr­wa­ły, a od­por­no­ść na wa­ha­nia ko­niunk­tu­ry jest wi­ęk­sza niż w in­nych bra­nżach. Pra­cu­je­my nad tym, aby fi­na­li­za­cja bu­do­wy no­we­go za­kła­du produkcyjno-magazyno­we­go wpły­nęła na wzrost za­mówień ze stro­ny ak­tu­al­nych i no­wych klien­tów – do­da­je An­drzej Ba­ra­now­ski, wi­ce­pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

Za­sad­ni­czy wpływ na kszta­łt wy­ni­ków BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań mia­ła wy­so­ka ba­za osi­ągni­ęta w ubie­głym ro­ku, szcze­gól­nie w I kwar­ta­le, kie­dy w pe­łni jesz­cze re­ali­zo­wa­ny był kon­trakt dla Gru­py Mon­de­lez. W wa­run­kach ro­snących cen kar­to­nu oraz kosz­tów wy­na­gro­dzeń spółka utrzy­ma­ła jed­nak sta­bil­ny po­ziom ma­rż.

Pod ko­niec ma­ja bie­żące­go ro­ku ra­da nad­zor­cza BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań za­twier­dzi­ła zak­tu­ali­zo­wa­ny plan in­we­sty­cyj­ny na 2018 r., który prze­wi­du­je wy­dat­ki rzędu 46,4 mln zł. Po­nad­to na­kła­dy w pierw­szym półro­czu 2019 r., w zwi­ąz­ku z re­ali­za­cją ko­lej­nych płat­no­ści za ma­szy­ny do no­we­go za­kła­du, wy­nio­są ok. 15,8 mln zł.

Pod ko­niec czerw­ca z ko­lei spółka wy­pła­ci­ła dy­wi­den­dę w wy­so­ko­ści 9,8 mln zł, co da­ło 1 zł na ak­cję. To naj­wi­ęk­sza dy­wi­den­da w hi­sto­rii obec­no­ści BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań na GPW. Po­zo­sta­łą część zy­sku wy­pra­co­wa­ne­go w 2017 r., tj. 11,4 mln zł, prze­zna­czo­no na ka­pi­tał za­pa­so­wy.

- Kon­se­kwent­nie re­ali­zu­je­my na­szą stra­te­gię, która opie­ra się na roz­bu­do­wie mo­cy pro­duk­cyj­nych, uno­wo­cze­śnia­niu par­ku ma­szy­no­we­go i dy­wer­sy­fi­ka­cji bra­nżo­wej wśród od­bior­ców na­szych opa­ko­wań. Do­strze­ga­my sze­ro­kie mo­żli­wo­ści do dal­sze­go, dy­na­micz­ne­go wzro­stu or­ga­nicz­ne­go, a w przy­pad­ku po­ja­wie­nia się na ryn­ku cie­ka­wej opcji, która za­gwa­ran­tu­je nam okre­ślo­ne efek­ty sy­ner­gii, nie wy­klu­cza­my akwi­zy­cji. Ch­ce­my, aby be­ne­fi­cjen­ta­mi na­sze­go roz­wo­ju by­li ak­cjo­na­riu­sze, stąd re­gu­lar­nie dzie­li­my się z ni­mi zy­ska­mi – pod­su­mo­wu­je Ja­nusz Sch­wark.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści