BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań chce po­zo­stać spółką dy­wi­den­do­wą, in­we­stu­je w roz­bu­do­wę mo­cy pro­duk­cyj­nychPoprzedni artykuł 

BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań, zgod­nie z sza­cun­ka­mi, w 2018 r. wy­pra­co­wa­ła 222,3 mln zł przy­cho­dów ze sprze­da­ży oraz 41,3 mln zł EBITDA. Pro­du­cent wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań z tek­tu­ry i pa­pie­ru spo­dzie­wa się, że re­ali­zo­wa­ne in­we­sty­cje prze­ło­żą się w per­spek­ty­wie naj­bli­ższych lat na wzrost mo­cy pro­duk­cyj­nych o po­nad 40 proc.

- Re­zul­ta­ty wy­pra­co­wa­ne w 2018 r. są zgod­ne z na­szy­mi ocze­ki­wa­nia­mi. Ob­ser­wu­jąc ro­snący po­pyt na na­sze opa­ko­wa­nia, za­rów­no ze stro­ny obec­nych, jak i no­wych klien­tów, roz­bu­do­wu­je­my na­sze mo­ce wy­twór­cze. Je­ste­śmy na uko­ńcze­niu bu­do­wy no­wej fa­bry­ki. Łącz­ny koszt tej in­we­sty­cji, bez sprzętu pro­duk­cyj­ne­go, to ok. 25 mln zł. W 2019 r. na no­we ma­szy­ny do te­go za­kła­du pla­nu­je­my prze­zna­czyć po­nad 18 mln zł - ko­men­tu­je An­drzej Ba­ra­now­ski, wi­ce­pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

Łącz­nie, w la­tach 2018–2019 war­to­ść in­we­sty­cji we wszyst­kich za­kła­dach wy­nie­sie ok. 100 mln zł. W no­wo wy­bu­do­wa­nej ha­li będzie jesz­cze miej­sce na ko­lej­ne ma­szy­ny, które będą ku­po­wa­ne w za­le­żno­ści od po­trzeb klien­tów. Spółka ocze­ku­je, że w per­spek­ty­wie kil­ku lat in­we­sty­cja w no­wą fa­bry­kę prze­ło­ży się na wzrost mo­cy pro­duk­cyj­nych o po­nad 40 proc.

Pe­łny ra­port za 2018 r. spółka przed­sta­wi 20 mar­ca.

Za­sad­ni­czy wpływ na wy­ni­ki w 2018 r. miał wzrost cen su­row­ców oraz kosz­tów pra­cy. Do­dat­ko­wym kosz­tem w 2019 r. będzie uru­cho­mie­nie no­wej fa­bry­ki oraz podwy­żki cen ener­gii. Spółka wie­rzy jed­nak we wzrost wy­ni­ków w ko­lej­nych la­tach wi­dząc ro­snący po­pyt na jej opa­ko­wa­nia.

Pla­nom roz­wo­ju fir­my sprzy­ja oto­cze­nie ryn­ko­we. Zgod­nie z sza­cun­ka­mi KPMG, za­pre­zen­to­wa­ny­mi w ra­por­cie „Ry­nek po­li­gra­ficz­ny i opa­ko­wań z na­dru­kiem w Pol­sce” war­to­ść pro­duk­cji sprze­da­nej ca­łe­go sek­to­ra po­li­gra­ficz­ne­go w 2018 r. w Pol­sce wy­nio­sła 16,1 mld zł, co ozna­cza wzrost rok do ro­ku o 4,4 proc.

- Mi­mo am­bit­ne­go pla­nu in­we­sty­cyj­ne­go chce­my po­zo­stać spółką dy­wi­den­do­wą. Ocze­ku­je­my, że wzrost mo­cy pro­duk­cyj­nych oraz roz­wój tech­no­lo­gicz­ny na­szej in­fra­struk­tu­ry, po­zwo­lą nam w ko­lej­nych la­tach sys­te­ma­tycz­nie po­pra­wiać wy­ni­ki fi­nan­so­we. Za­mie­rza­my utrzy­mać po­zy­cję czo­ło­we­go do­staw­cy opa­ko­wań dla bra­nży ko­sme­tycz­nej i spo­żyw­czej, dąży­my do wzro­stu udzia­łu w sprze­da­ży far­ma­cji. Kon­se­kwent­nie pra­cu­je­my nad roz­wo­jem mik­su pro­duk­to­we­go w kie­run­ku opa­ko­wań o naj­wy­ższej ma­rży - pod­su­mo­wu­je Ba­ra­now­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści