Firma Brother systematycznie zwiększa swój udział w rynku Usług Zarządzania Drukiem (Managed Print Services, MPS). Wzrost sprzedaży usług Brother na rynkach europejskich wynosi 200 proc. w skali roku – tak wynika z najnowszego raportu firmy badawczo-analitycznej Quocirca.
W ciągu ostatnich czterech lat, licząc do marca 2017 r., sprzedaż usług w ramach programu Usług Zarządzania Drukiem Brother Managed Print Services w krajach europejskich (w tym w Polsce) rosła o 200 proc. rocznie (w rozumieniu wzrostu liczby urządzeń objętych tą usługą). MPS cieszy się dużym powodzeniem w sektorach rynkowych takich jak handel detaliczny, opieka zdrowotna i bankowość. Według analiz, firma Brother będzie nadal zyskiwać udziały w europejskim rynku, wraz z dalszym rozwojem usług MPS. Raport firmy badawczo-analitycznej Quocirca opisuje również strategię współpracy firmy z partnerami handlowymi i ich klientami końcowymi. Jego autorzy prognozują, że pozycja systemu Brother na tle konkurencji będzie dalej rosła. Będziemy również obserwować zwiększające się przychody firmy z tytułu sprzedaży kontraktów i usług, rozwój bazy partnerów wdrażających systemy, nowe referencje z rynku i nacisk na rozwój platform, procesów oraz szkolenie personelu.
Mimo, że firma Brother wkroczyła na rynek usług zarządzania drukiem później niż niektórzy konkurenci, udało się jej stworzyć atrakcyjną ofertę dla swoich partnerów handlowych i ich klientów końcowych. Oferta MPS jest kompleksową, prostą, elastyczną i zorientowaną na klienta usługą, która zaspokaja potrzeby zarówno małych i średnich firm, jak i dużych przedsiębiorstw oraz organizacji z sektora publicznego.
W ramach oferowanej przez Brother usługi MPS klienci rozliczają się za eksploatację i serwis urządzeń wyłącznie na podstawie liczby wykonanych wydruków w formule „pay-per-click” – jest to jedyny koszt, jaki ponoszą. Usługa może więc być wyceniana na podstawie liczby wykonanych wydruków lub może być określony, ustalony limit, którego przekroczenie powoduje dodatkowe koszty. Materiały eksploatacyjne są dostarczane klientowi bezpośrednio z magazynu Brother po uzyskaniu informacji, że np. w urządzeniu kończy się bęben lub kończy toner – przedsiębiorstwo może dzięki temu odciążyć swój personel techniczny i skupiać się na swojej działalności biznesowej, unikając przy tym przestojów i niespodziewanych kosztów.
Na podstawie informacji firmy Brother Central and Eastern Europe GmbH