BSC Drukarnia Opakowań, zgodnie z szacunkami, w I półroczu 2019 r. wypracowała 132,2 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 25,8 mln zł EBITDA. Producent wysokiej jakości opakowań
z tektury i papieru poprawił wyniki w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku odpowiednio o 22 proc. i 26 proc.
- Podtrzymujemy cel dwucyfrowego tempa wzrostu przychodów ze sprzedaży w całym
2019 r. przy atrakcyjnej rentowności. W czerwcu uruchomiliśmy pierwszą linię produkcyjną
w nowo wybudowanej fabryce. Aktualnie trwa wewnętrzny rozruch kolejnej linii, który powinien zakończyć się we wrześniu. Spodziewamy się, że w nowej hali docelowo pracować będzie pięć,
a nawet sześć linii produkcyjnych, w zależności od potrzeb klientów, a co za tym idzie rodzaju maszyn. Moce produkcyjne spółka będzie zapełniać stopniowo - komentuje Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC Drukarni Opakowań.
Spółka oczekuje, że do końca 2021 r. inwestycja w nową fabrykę przełoży się na wzrost możliwości wytwórczych o 40 - 60 proc. Równolegle do wyposażania nowej hali unowocześniany jest już istniejący park maszynowy.
Biorąc pod uwagę fakt szybszego od założeń zapełniania mocy wytwórczych, BSC Drukarnia Opakowań analizuje możliwość zakupu działki inwestycyjnej typu greenfield. Nie wyklucza także akwizycji w przypadku pojawienia się ciekawej opcji, gwarantującej określone efekty synergii. Żadne decyzje w tym obszarze jednak nie zapadły.
Spółka wskazuje, że wyzwaniem pozostają rosnące koszty pracy oraz ograniczona podaż pracowników. Ceny surowców są natomiast relatywnie stabilne. W 2019 r. BSC Drukarnia Opakowań spodziewa się dodatkowych kosztów w związku z uruchomieniem nowej fabryki.
Rosnąca świadomość ekologiczna przekłada się także na branżę opakowań, m.in. w postaci rezygnacji z plastiku na rzecz papieru czy tektury. Spółka oczekuje, że stanie się beneficjentem tego trendu, a zamówienia będą kierowane z różnych branż.
- Jesteśmy gotowi pod względem technologicznym na to wyzwanie. Jako BSC Drukarnia Opakowań aktywnie uczestniczymy w trójstronnej kooperacji na linii: klient - dostawca surowca - producent, której efektem ma być jak najlepszy wygląd opakowania, przy maksymalizacji jego możliwości recyklingu - podsumowuje Baranowski.
Na podstawie informacji firmy BSC Drukarnia Opakowań