BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań ze wzro­stem sprze­da­ży i zy­sków w I półro­czu 2019 r.Poprzedni artykuł 

BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań, zgod­nie z sza­cun­ka­mi, w I półro­czu 2019 r. wy­pra­co­wa­ła 132,2 mln zł przy­cho­dów ze sprze­da­ży oraz 25,8 mln zł EBITDA. Pro­du­cent wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań
z tek­tu­ry i pa­pie­ru po­pra­wił wy­ni­ki w po­rów­na­niu z ana­lo­gicz­nym okre­sem po­przed­nie­go ro­ku od­po­wied­nio o 22 proc. i 26 proc.

- Pod­trzy­mu­je­my cel dwu­cy­fro­we­go tem­pa wzro­stu przy­cho­dów ze sprze­da­ży w ca­łym
2019 r. przy atrak­cyj­nej ren­tow­no­ści. W czerw­cu uru­cho­mi­li­śmy pierw­szą li­nię pro­duk­cyj­ną
w no­wo wy­bu­do­wa­nej fa­bry­ce. Ak­tu­al­nie tr­wa we­wnętrz­ny roz­ruch ko­lej­nej li­nii, który po­wi­nien za­ko­ńczyć się we wrze­śniu. Spo­dzie­wa­my się, że w no­wej ha­li do­ce­lo­wo pra­co­wać będzie pi­ęć,
a na­wet sze­ść li­nii pro­duk­cyj­nych, w za­le­żno­ści od po­trzeb klien­tów, a co za tym idzie ro­dza­ju ma­szyn. Mo­ce pro­duk­cyj­ne spółka będzie za­pe­łniać stop­nio­wo –
ko­men­tu­je An­drzej Ba­ra­now­ski, wi­ce­pre­zes BSC Dru­kar­ni Opa­ko­wań.

Spółka ocze­ku­je, że do ko­ńca 2021 r. in­we­sty­cja w no­wą fa­bry­kę prze­ło­ży się na wzrost mo­żli­wo­ści wy­twór­czych o 40–60 proc. Rów­no­le­gle do wy­po­sa­ża­nia no­wej ha­li uno­wo­cze­śnia­ny jest już ist­nie­jący park ma­szy­no­wy.

Bio­rąc pod uwa­gę fakt szyb­sze­go od za­ło­żeń za­pe­łnia­nia mo­cy wy­twór­czych, BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań ana­li­zu­je mo­żli­wo­ść za­ku­pu dzia­łki in­we­sty­cyj­nej ty­pu gre­en­field. Nie wy­klu­cza ta­kże akwi­zy­cji w przy­pad­ku po­ja­wie­nia się cie­ka­wej opcji, gwa­ran­tu­jącej okre­ślo­ne efek­ty sy­ner­gii. Żad­ne de­cy­zje w tym ob­sza­rze jed­nak nie za­pa­dły.

Pe­łny ra­port za I półro­cze 2019 r. BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań przed­sta­wi 30 sierp­nia.

Spółka wska­zu­je, że wy­zwa­niem po­zo­sta­ją ro­snące kosz­ty pra­cy oraz ogra­ni­czo­na po­daż pra­cow­ni­ków. Ce­ny su­row­ców są na­to­miast re­la­tyw­nie sta­bil­ne. W 2019 r. BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań spo­dzie­wa się do­dat­ko­wych kosz­tów w zwi­ąz­ku z uru­cho­mie­niem no­wej fa­bry­ki.

Ro­snąca świa­do­mo­ść eko­lo­gicz­na prze­kła­da się ta­kże na bra­nżę opa­ko­wań, m.in. w po­sta­ci re­zy­gna­cji z pla­sti­ku na rzecz pa­pie­ru czy tek­tu­ry. Spółka ocze­ku­je, że sta­nie się be­ne­fi­cjen­tem te­go tren­du, a za­mówie­nia będą kie­ro­wa­ne z różnych bra­nż.

- Je­ste­śmy go­to­wi pod względem tech­no­lo­gicz­nym na to wy­zwa­nie. Ja­ko BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań ak­tyw­nie uczest­ni­czy­my w trój­stron­nej ko­ope­ra­cji na li­nii: klient – do­staw­ca su­row­ca – pro­du­cent, której efek­tem ma być jak naj­lep­szy wy­gląd opa­ko­wa­nia, przy mak­sy­ma­li­za­cji je­go mo­żli­wo­ści re­cy­klin­gu – pod­su­mo­wu­je Ba­ra­now­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my BSC Dru­kar­nia Opa­ko­wań

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści