Po­nad 1500 in­sta­la­cji opro­gra­mo­wa­nia Ac­cu­rio Pro Flux fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta w Eu­ro­piePoprzedni artykuł 

Michał Wiśniewski
Mi­chał Wi­śniew­ski

Ko­ni­ca Mi­nol­ta od­no­to­wa­ła półto­ra ty­si­ąca in­sta­la­cji opro­gra­mo­wa­nia Ac­cu­rio Pro Flux, zre­ali­zo­wa­nych na ryn­ku eu­ro­pej­skim. Jak pod­kre­śla Mi­chał Wi­śniew­ski, Pro­duc­tion Prin­ting &So­lu­tions Pro­duct Ma­na­ger w pol­skim od­dzia­le tej fir­my, śred­niej wiel­ko­ści dru­kar­nia wy­ko­nu­jąca oko­ło 10 zle­ceń dzien­nie (przy hi­po­te­tycz­nym za­ło­że­niu, że jed­no zle­ce­nie to oko­ło pi­ęć ty­si­ęcy bro­szur dwu­stron­nie dru­ko­wa­nych, skła­da­nych A3 do A4 i ty­si­ąc jed­nostronnych ulo­tek), mo­że uzy­skać dzi­ęki te­mu roz­wi­ąza­niu oszczęd­no­ści rzędu 4000 zł mie­si­ęcz­nie, zy­sku­jąc przy tym na­wet kil­ka go­dzin dzien­nie dla re­ali­za­cji no­wych prac.

Jak dzia­ła Ac­cu­rio Pro Flux?

„Ac­cu­rio Pro Flux – mówi Mi­chał Wi­śniew­ski – to opro­gra­mo­wa­nie do za­rządza­nia pro­ce­sem dru­ko­wa­nia, au­to­ma­ty­zu­jące go, a przez to zna­cząco przy­spie­sza­jące i czy­ni­ące go bar­dziej opła­cal­nym. Zwy­cza­jo­wo dru­ka­rze in­we­stu­ją w ma­szy­ny wpły­wa­jące na pro­ces pro­duk­cji, podno­szące jej ja­ko­ść. Co­raz częściej jed­nak na­wet do­brze wy­po­sa­żo­ne dru­kar­nie wci­ąż nie mo­gą osi­ągnąć wi­ęk­sze­go stop­nia kon­ku­ren­cyj­no­ści. W ta­kich przy­pad­kach z po­mo­cą przy­cho­dzi opro­gra­mo­wa­nie Ac­cu­rio Pro Flu­x”.
Ko­ni­ca Mi­nol­ta ofe­ru­je Ac­cu­rio Pro Flux w trzech wer­sjach: Es­sen­tial, Pre­mium i Ul­ti­ma­te, które ka­żdo­ra­zo­wo do­pa­so­wa­ne są do kon­kret­nych po­trzeb i ocze­ki­wań ka­żde­go z użyt­kow­ni­ków. „Uni­kal­ną ce­chą Ac­cu­rio Pro Flux – jak pod­kre­śla Mi­chał Wi­śniew­ski – jest mo­żli­wo­ść łącze­nia w ca­łym pro­ce­sie urządzeń różnych pro­du­cen­tów – za­rów­no ma­szyn ar­ku­szo­wych jak i wiel­ko­for­ma­to­wych. Co wi­ęcej – opro­gra­mo­wa­nie mo­że być roz­bu­do­wy­wa­ne wraz z roz­wo­jem wy­ko­rzy­stu­jące­go je przed­si­ębior­stwa”.
Pod­sta­wo­wym za­da­niem Ac­cu­rio Pro Flux jest prze­twa­rza­nie w od­po­wied­ni dla da­nej dru­kar­ni spo­sób da­nych, do­ty­czących pro­ce­sów zwi­ąza­nych z dru­kiem. Mo­gą one być prze­sy­ła­ne z do­wol­ne­go miej­sca na świe­cie – z in­nych dru­ka­rń, agen­cji re­kla­mo­wych, od zle­ce­nio­daw­ców bez­po­śred­nich. Na­stęp­nie są one roz­dy­spo­no­wy­wa­ne na po­szcze­gól­ne ma­szy­ny, by pro­ces ten był jak naj­bar­dziej efek­tyw­ny. Opro­gra­mo­wa­nie sa­mo oce­nia, gdzie da­ne zle­ce­nie po­win­no się zna­le­źć – do­ty­czy to za­rów­no jed­ne­go przed­si­ębior­stwa, jak też kil­ku je­go od­dzia­łów czy sie­ci, które często two­rzą dru­kar­nie. Ac­cu­rio Pro Flux za­rządza ko­lej­ką zle­ceń – po­cząw­szy od kie­ro­wa­nia ich do po­szcze­gól­nych ma­szyn, na­wet w różnych lo­ka­li­za­cjach czy przed­si­ębior­stwach. Do­pa­so­wu­je rów­nież pa­pier z od­po­wied­niego po­daj­ni­ka na ma­szynie do da­nego zle­ce­nia. Od­po­wia­da też za pro­cesy ko­ńco­we, zwi­ąza­ne z wy­sy­łką go­to­wych pro­duk­tów do klien­ta i po­wia­do­mie­niem go o tym fak­cie, wy­sta­wie­niem do­ku­men­tów prze­wo­zo­wych i fak­tu­ry.
„Do­dat­ko­wą je­go war­to­ścią jest mo­żli­wo­ść ge­ne­ro­wa­nia ra­por­tów, ze­sta­wień, które po­zwa­la­ją użyt­kow­ni­kom na roz­wój przed­si­ębior­stwa, wska­zu­ją pew­ne nie­do­ci­ągni­ęcia w co­dzien­nej pro­duk­cji oraz to, co mo­żna w niej po­pra­wić, udo­sko­na­lić. To na­rzędzie or­ga­ni­zu­jące pra­cę w dru­kar­ni, ale ta­kże będące do­rad­cą dla wła­ści­cie­li i za­rządza­jących nią osób” – do­da­je Mi­chał Wi­śniew­ski.

Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium – ela­stycz­ne roz­wi­ąza­ne do­pa­so­wy­wa­ne do kon­kret­nych po­trzeb dru­kar­ni

„Naj­bar­dziej po­pu­lar­na wer­sja opro­gra­mo­wa­nia Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium to roz­wi­ąza­nie nie dla ka­żde­go – pod­kre­śla Mi­chał Wi­śniew­ski – jest to wer­sja de­dy­ko­wa­na dla śred­niej wiel­ko­ści dru­ka­rń, za­trud­nia­jących od 15 do 50 osób, które – mi­mo za­awan­so­wa­nych urządzeń ja­kie po­sia­da­ją – nie są do­sta­tecz­nie kon­ku­ren­cyj­ne. Wśród użyt­kow­ni­ków opro­gra­mo­wa­nia Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium są ta­kże jed­nost­ki ad­mi­ni­stra­cyj­ne, sa­mo­rządo­we, słu­żby zdro­wia, kor­po­ra­cje, szko­ły, sto­wa­rzy­sze­nia. W tym wy­pad­ku kon­cen­tru­je­my się na przed­si­ębior­stwach po­li­gra­ficz­nych, które sta­no­wią zna­czący pro­cent użyt­kow­ni­ków”.

„Uści­śla­jąc Ac­cu­rio Pro Flux re­ko­men­du­je­my fir­mom dru­ku­jącym, chcącym zauto­ma­ty­zo­wać pro­ce­sy za­rządza­nia dru­kiem w swo­jej fir­mie lub or­ga­ni­za­cji – kon­ty­nu­uje Mi­chał Wi­śniew­ski. – To roz­wi­ąza­nie, które od­po­wia­da za zin­te­gro­wa­ną in­spek­cję wstęp­ną (pre­fli­ght), czy­li krót­ko mówi­ąc au­to­ma­tycz­ną edy­cję pli­ku do wer­sji do dru­ku. Jest ono de­dy­ko­wa­ne dru­kar­niom, które po­trze­bu­ją cen­tral­nej apli­ka­cji, ste­ru­jącej wszyst­ki­mi ma­szy­na­mi oraz na­rzędzi do im­po­zy­cji, a ta­kże tym, które po­zy­sku­ją pli­ki na­tyw­ne (np. docx) od użyt­kow­ni­ków i kon­wer­tu­ją je ręcz­nie. Sko­rzy­stać mo­gą z nie­go rów­nież fir­my ma­jące ze­spo­ły ope­ra­to­rów, którzy mu­szą roz­dzie­lać na­kład pra­cy mi­ędzy sie­bie, od­po­wied­nio or­ga­ni­zo­wać współpra­cę, np. pra­cow­ni­cy wy­sy­ła­jący za­da­nia dru­ko­wa­nia do we­wnętrz­ne­go kor­po­ra­cyj­ne­go punk­tu dru­ku, ocze­ku­jący szcze­góło­wych ra­por­tów o tym, co zo­sta­ło wy­dru­ko­wa­ne, w ja­ki spo­sób, przy zu­ży­ciu ja­kiego pa­pie­ru i w ja­kim cza­sie. Jest to rów­nież do­sko­na­łe na­rzędzie do oce­nia­nia efek­tyw­no­ści pro­ce­sów w dru­kar­ni i jej pra­cow­ni­ków, ale ta­kże do in­for­mo­wa­nia klien­tów o sta­nie ich zle­ceń. To wła­śnie dla tych po­trzeb ide­al­nym jest Ac­cu­rio Pro Flu­x”.

Cel wdro­że­nia: oszczęd­no­ść cza­su i pie­ni­ędzy, po­pra­wa kon­ku­ren­cyj­no­ści i wy­daj­no­ści – stu­dium przy­pad­ku

„Wie­le dru­ka­rń za­da­je so­bie py­ta­nie: „po co mi ta­kie roz­wi­ąza­nie?”. Wie­le z nich my­śli: mo­ja dru­kar­nia ja­koś funk­cjo­nu­je, ma­my sys­tem po­wia­do­mień wer­bal­nych, ma­ilo­wych czy na „żółtych kar­tecz­ka­ch” i ja­koś to dzia­ła – mówi Mi­chał Wi­śniew­ski.

Na­si eks­per­ci chęt­nie po­chy­lą się nad ak­tu­al­ny­mi w da­nej dru­kar­ni roz­wi­ąza­nia­mi i ra­zem z za­in­te­re­so­wa­ny­mi oso­ba­mi je prze­ana­li­zu­ją. Prze­pro­wa­dzo­ny przez nas au­dyt po­ka­że, w których miej­scach mo­żna zop­ty­ma­li­zo­wać za­rządza­nie dru­kiem w fir­mie”.

„Przyj­rzyj­my się za­tem – kon­ty­nu­uje Mi­chał Wi­śniew­ski – śred­niej wiel­ko­ści dru­kar­ni dzie­ło­wej, zaj­mu­jącej się (oprócz dru­ko­wa­nia ksi­ążek) wszyst­ki­mi ro­dza­ja­mi zle­ceń, za­trud­nia­jącej 15 pra­cow­ni­ków. Prze­ana­li­zuj­my jed­no z wie­lu jej za­mówień za­kła­da­jąc, że będzie to oko­ło pi­ęć ty­si­ęcy bro­szur dru­ko­wa­nych dwu­stron­nie skła­da­nych A3 do A4 oraz 1000 jed­nostronnych ulo­tek. Po­rów­naj­my jak re­ali­za­cja ta­kie­go zle­ce­nia prze­bie­ga bez od­po­wied­nie­go opro­gra­mo­wa­nia do za­rządza­nia dru­kiem oraz z za­sto­so­wa­niem Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium.

Ak­cep­ta­cja zle­ce­nia, wy­ce­na, ne­go­cja­cje ce­ny zaj­mu­ją śred­nio w dru­kar­ni oko­ło 25 mi­nut. Z Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium skra­ca­my ten pro­ces do 10 mi­nut. Przy­go­to­wa­nie do dru­ku te­go zle­ce­nia (za­rządza­nie wy­dru­kiem, od­bi­ór pli­ków, ich kon­wer­sja, spraw­dze­nie, za­rządza­nie ko­lo­rem, czyn­no­ści zwi­ąza­ne z im­po­zy­cją, ko­rek­ta ekra­no­wa) to ko­lej­ne 55 mi­nut. Z Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium skra­ca­my ten czas do 40 mi­nut. W ko­lej­nym eta­pie zy­sku­je­my jesz­cze wi­ęcej. Mam na my­śli pro­duk­cję, gdzie zle­ce­nie mu­si­my od­po­wied­nio usta­wić w ko­lej­ce, wy­słać je do od­po­wied­nich ma­szyn, cza­sa­mi w różnych lo­ka­li­za­cjach, po­cho­dzących od różnych pro­du­cen­tów, z których ka­żdą z osob­na trze­ba usta­wić pod da­ną pra­cę. Do te­go do­cho­dzą pro­cesy dru­ko­wa­nia i wy­ka­ńcza­nia. Ca­ło­ść zaj­mu­je do 30 mi­nut. Z Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium skra­ca­my ten etap do 15 mi­nut, ale rów­nież – dzi­ęki mo­żli­wo­ści au­to­ma­tycz­nej wy­sy­łki do po­szcze­gól­nych urządzeń, eli­mi­nu­je­my za­an­ga­żo­wa­nie wie­lu osób. Je­śli cho­dzi o ko­ńco­we pro­cesy zwi­ąza­ne z do­sta­wą – czas na wy­ko­na­nie do­ku­men­tów prze­wo­zo­wych i wy­sła­nie zle­ce­nia do klien­ta – tu w wie­lu fir­mach roz­ci­ąga się to na­wet do kil­ku dni, bo ktoś cze­goś nie za­uwa­ży, za­po­mni, kar­tecz­ka zo­sta­nie gdzieś prze­kle­jo­na, pra­cow­ni­ko­wi który miał to zro­bić coś wy­pad­nie i nie po­ja­wi się w pra­cy. Za­łóżmy jed­nak, że śred­ni czas po­trzeb­ny na te czyn­no­ści to jed­na go­dzi­na. Z Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium skra­ca­my go do jed­nej mi­nuty. Je­śli cho­dzi o wy­sta­wia­nie fak­tur, fir­my ma­ją już spraw­nie dzia­ła­jące sys­te­my, wi­ęc czas do te­go po­trzeb­ny jest po­rów­ny­wal­ny. Zna­czące różni­ce do­ty­czą na­to­miast two­rze­nia ra­por­tów – al­bo zaj­mu­ją one klien­tom bar­dzo du­żo cza­su, al­bo ich zwy­czaj­nie nie ro­bią. Z Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium zaj­mu­je to za­le­d­wie 5 mi­nut nie­za­le­żnie od te­go czy ma to być ra­port dzien­ny, ty­go­dnio­wy, mie­si­ęcz­ny, do­ty­czący ma­szyny, pra­cow­ni­ka, zu­ży­tych ma­te­ria­łów”.

„Kon­klu­zja jest pro­sta”

„Śred­ni czas wy­ko­na­nia hi­po­te­tycz­ne­go, ale po­pu­lar­ne­go dla wie­lu dru­ka­rń zle­ce­nia, o którym mo­wa po­wy­żej – mówi Mi­chał Wi­śniew­ski – to oko­ło 170 mi­nut, z Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium czas po­trzeb­ny na re­ali­za­cję te­go zle­ce­nia skra­ca­my do oko­ło 70 mi­nut. To oko­ło 100 mi­nut – po­nad półto­rej go­dzi­ny – różni­cy przy jed­nym zle­ce­niu na ko­rzy­ść użyt­kow­ni­ka Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium!

Bio­rąc pod uwa­gę je­dy­nie koszt ro­bo­czo go­dzi­ny i za­kła­da­jąc, że naj­ni­ższa staw­ka w na­szym kra­ju wy­no­si ak­tu­al­nie 14, 70 gr brut­to użyt­kow­nik Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium mo­że zy­skać – bio­rąc pod uwa­gę tyl­ko ten aspekt – na jed­nym zle­ce­niu oko­ło 22 zł. Przy za­ło­że­niu, że dru­kar­nia, o której mo­wa w tym przy­kła­dzie wy­ko­nu­je 10 po­dob­nych zle­ceń dzien­nie – ka­żde­go dnia mo­że za­osz­czędzić oko­ło 220 zł, w ska­li mie­si­ąca na­to­miast (li­cząc 20 dni ro­bo­czych) mo­że ona wy­ge­ne­ro­wać po­nad 4000 zł brut­to oszczęd­no­ści. Je­śli do­li­czy­my do te­go stra­ty pro­duk­cyj­ne, ja­kie po­ja­wia­ją się często pod­czas pro­duk­cji bez od­po­wied­nie­go oprogramo­wania – mam tu na my­śli kosz­ty pa­pie­ru (nie­jed­no­krot­nie bar­dzo dro­gie­go), kosz­ty eks­plo­ata­cyj­ne oraz kosz­ty ad­mi­ni­stra­cyj­ne – oszczęd­no­ści wy­ni­ka­jące z wdro­że­nia oprogramo­wania Ac­cu­rio Pro Flux Pre­mium mo­gą być jesz­cze wi­ęk­sze. Ka­żde­go dnia użyt­ku­jąca je dru­kar­nia zy­sku­je ta­kże kil­ka go­dzin, które mo­że wy­ko­rzy­stać na re­ali­za­cję wi­ęk­szej licz­by zle­ceń – tych, z których do tej po­ry re­zy­gno­wa­ła, bo nie wy­ra­bia­ła się z pro­duk­cją”.

„Użyt­kow­nik te­go roz­wi­ąza­nia – pod­su­mo­wu­je Mi­chał Wi­śniew­ski – mu­si być jed­nak świa­do­my, ja­kie za­da­nia ma do wy­ko­na­nia, co chcia­łby ulep­szyć, a co zy­skać. Wdro­że­nie nie zaj­mu­je du­żo cza­su – oko­ło 2 ty­go­dnie – jed­nak wy­ma­ga pew­ne­go za­an­ga­żo­wa­nia ze stro­ny wła­ści­cie­la dru­kar­ni. Na­sza fir­ma słu­ży po­mo­cą na ka­żdym je­go eta­pie – od ana­li­zy przed­wdro­że­nio­wej, którą wy­ko­nu­je­my u klien­ta pod­czas je­go co­dzien­nych czyn­no­ści, po­przez sa­mo wdro­że­nie – do­pa­so­wa­nie od­po­wied­nich mo­du­łów te­go roz­wi­ąza­nia do po­trzeb da­nej dru­kar­ni czy sie­ci dru­ka­rń, szko­le­nia i po­mo­cy w co­dzien­nej pra­cy. Za­pra­sza­my do kon­tak­tu z na­mi wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych. Być mo­że ana­li­zy bi­zne­so­we i do­kład­niej­sze przyj­rze­nie się opro­gra­mo­wa­niu za­chęcą do te­go, by do­łączy­li do gro­na po­nad półto­ra ty­si­ąca użyt­kow­ni­ków Ac­cu­rio Pro Flux, których licz­ba – rów­nież w na­szym kra­ju – sta­le ro­śnie”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści