Spot­ka­nie Part­ne­rów Ca­non B2B – fir­ma do­ce­nia Part­ne­rów B2B na 25-le­cie swo­jej obec­no­ści w Pol­scePoprzedni artykuł 

Spot­ka­nie Part­ne­rów B2B to naj­wa­żniej­sze wy­da­rze­nie dla part­ne­rów Ca­non z ca­łej Pol­ski. Te­go­rocz­na edy­cja by­ła tym bar­dziej wy­jąt­ko­wa, że zbie­gła się z ob­cho­da­mi 25-rocz­ni­cy obec­no­ści Ca­non w Pol­sce. Pod­czas spo­tka­nia, fir­ma na­gro­dzi­ła 25 firm z ka­na­łu B2B za szcze­gól­ny wkład w pro­mo­cję tech­no­lo­gii Ca­non, za­an­ga­żo­wa­nie i do­tych­cza­so­we wspar­cie.

Licz­ba Part­ne­rów bi­zne­so­wych Ca­non z ro­ku na rok sys­te­ma­tycz­nie ro­śnie, ale zmie­nia się ta­kże po­de­jście do współpra­cy. We­dług fi­lo­zo­fii Ca­non, współpra­ca z Part­ne­ra­mi jest wy­jąt­ko­wo istot­na szcze­gól­nie w ob­sza­rze roz­wi­ązań i usług dla bi­zne­su – ja­ko przed­sta­wi­cie­le pro­du­cen­ta są obec­ni w te­re­nie, ma­ją bez­po­śred­ni, co­dzien­ny kon­takt z klien­tem i le­piej ro­zu­mie­ją ry­nek lo­kal­ny.

No­wy Pro­gram Part­ner­ski B2B Ca­non wy­star­to­wał ofi­cjal­nie w czerw­cu 2018 r. Choć głów­ne za­ło­że­nia i mo­del dzia­ła­nia by­ły ta­kie sa­me dla wszyst­kich od­dzia­łów fir­my w re­gio­nie EMEA, w ka­żdym z kra­jów Pro­gram opra­co­wa­ny był w opar­ciu o lo­kal­ne uwa­run­ko­wa­nia. „Ideą na­sze­go Pro­gramu jest współpra­ca z part­ne­ra­mi i do­star­cze­nie im na­rzędzi, które po­zwo­lą na sta­bil­ny i wy­so­ko­ma­rżo­wy roz­wój w dłu­giej per­spek­ty­wie cza­so­we­j” – pod­kre­ślał Ja­rek Obie­dzi­ński, Sa­les Ma­na­ger, DS. In­di­rect Chan­nel, Ca­non Pol­ska. „Dla­te­go struk­tu­ra Pro­gramu obej­mu­je dwa klu­czo­we ob­sza­ry, ma­jące na ce­lu z jed­nej stro­ny za­pew­nie­nie naj­lep­szych wa­run­ków do dzia­łal­no­ści han­dlo­wej i ja­sne wa­run­ki gra­ty­fi­ka­cji, a z dru­giej – au­to­ma­ty­za­cję i sze­ro­ki do­stęp do na­rzędzi ana­li­tycz­nych i ma­te­ria­łów mar­ke­tin­go­wo­-sz­ko­le­nio­wych, uła­twia­jących ana­li­zę ryn­ku i podno­szących ich kom­pe­ten­cje sprze­da­żo­we” – do­da­je Obie­dzi­ński.

Plat­for­ma Ca­non Part­ner Por­tal li­czy już po­nad kil­ku­set za­re­je­stro­wa­nych użyt­kow­ni­ków: pra­cow­ni­ków firm Part­nerskich, którzy od star­tu no­wej plat­for­my po­bra­li kil­ka­set gi­ga­baj­tów da­nych, pre­zen­ta­cji i ma­te­ria­łów mar­ke­tin­go­wo­-sz­ko­le­nio­wych. A ba­za jest na­praw­dę im­po­nu­jąca. W opar­ciu o glo­bal­ny kno­w-how pro­du­cen­ta i sieć po­nad 120 od­dzia­łów w kra­jach EMEA, ba­za wie­dzy i stu­di­ów przy­pad­ku klien­tów B2B to bo­ga­te źródło in­si­gh­tów ryn­ko­wych i kon­kret­nych przy­kła­dów wdro­żeń, które ma­ją po­ka­zy­wać re­al­ne ko­rzy­ści bi­zne­so­we ze współpra­cy z Ca­non.

Klient w cen­trum za­in­te­re­so­wa­nia

W ra­mach no­we­go Pro­gra­mu, Ca­non udo­stęp­nia ca­ły sze­reg uży­tecz­nych roz­wi­ązań ana­li­tycz­nych. Plat­for­ma Ca­non Com­pe­ti­tion Hub umo­żli­wia m.in. szyb­kie po­rów­na­nie cen i spe­cy­fi­ka­cji pro­duk­tów kon­ku­ren­cji. Z ko­lei mo­del Go­-to­-mar­ket, na pod­sta­wie ana­li­zy Big Da­ta, okre­śla moc­ne i sła­be stro­ny ofer­ty, oce­nia po­ten­cjał i mo­del we­jścia na ry­nek (ta­kże ryn­ki lo­kal­ne) oraz pro­gno­zu­je mo­żli­wo­ści roz­wo­ju w ra­mach okre­ślo­nych ka­te­go­rii pro­duk­to­wych. Nad po­praw­nym funk­cjo­no­wa­niem pro­ce­sów w ra­mach Pro­gra­mu są od­po­wie­dzial­ni de­dy­ko­wa­ni Ac­co­unt Ma­na­ge­ro­wie, którzy przy­go­to­wu­ją cy­klicz­ne (kwar­tal­ne) pod­su­mo­wa­nia wska­źni­ków bi­zne­so­wych, a ta­kże są bez­po­śred­nim wspar­ciem dla Part­ne­rów w ich co­dzien­nej pra­cy. „Po­za wspar­ciem han­dlo­wym ofe­ru­je­my ta­kże roz­bu­do­wa­ny Pro­gram mo­ty­wa­cyj­ny Ca­non Pro­fit Club, kie­ro­wa­ny do sił sprze­da­żo­wych na­szych part­ne­rów. Dzi­ęki nie­mu han­dlow­cy mo­gą w pro­sty spo­sób re­je­stro­wać sprze­da­ne pro­duk­ty i otrzy­my­wać gra­ty­fi­ka­cję za kon­kret­ne trans­ak­cje han­dlo­we” – do­da­je Obie­dzi­ński.

Re­sel­le­rzy ma­ją ta­kże sta­ły do­stęp do no­wo­cze­sne­go Show­ro­omu w war­szaw­skiej sie­dzi­bie Ca­non, z naj­now­szy­mi roz­wi­ąza­nia­mi pro­du­cen­ta, w których mo­żna prze­pro­wa­dzać pre­zen­ta­cje po­ka­zo­we dla klien­tów. Po­za szko­le­nia­mi pro­duk­to­wy­mi, Ca­non chce ta­kże wspie­rać podno­sze­nie kom­pe­ten­cji part­ne­rów w za­kre­sie ich wi­docz­no­ści w no­wych ka­na­łach cy­fro­wych. Od­po­wie­dzią na to są szko­le­nia kom­pe­ten­cyj­ne z So­cial Sel­lin­gu, czy­li ak­tyw­no­ści (i wi­docz­no­ści) fir­my w bi­zne­so­wych ka­na­łach spo­łecz­no­ścio­wych.

Cz­te­ry po­zio­my part­ner­stwa

Pro­gram Part­ner­ski Ca­non za­kła­da czte­ry po­zio­my uczest­nic­twa – Part­ner, Si­lver, Gold i Pla­ti­nium. Part­nerstwo uza­le­żnio­ne są od wy­so­ko­ści przy­cho­dów i po­zio­mu kom­pe­ten­cji okre­śla­nych w ra­mach kon­kret­nych ka­te­go­rii: opty­ma­li­za­cja pro­ce­sów bi­zne­so­wych, pro­jek­to­wa­nie gra­ficz­ne, pro­duk­cja i roz­wi­ąza­nia biu­ro­we. Po prze­jściu na ko­lej­ny po­ziom pro­gra­mu, part­ner uzy­sku­je do­stęp do no­wych, bar­dziej roz­bu­do­wa­nych na­rzędzi i za­so­bów, jak rów­nież mo­że li­czyć na do­dat­ko­we wspar­cie fi­nan­so­we. Nie­za­le­żnie od po­zio­mu part­nerstwa, Ca­non za­pew­nia stan­dar­do­wy pro­gram wspar­cia wszyst­kim kon­tra­hen­tom, obej­mu­jący m.in. do­radz­two bi­zne­so­we, pa­kiet szko­leń i pro­gram ak­ty­wi­za­cji.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści