API Fo­lie Pol­ska pod­su­mo­wu­je mi­nio­ny rok: no­we pro­duk­ty, ko­lej­ni klien­ci, dal­sza eks­pan­sja ryn­ko­waPoprzedni artykuł 

Przedstawiciele API Folie Polska byli obecni m.in. na targach Labelexpo Europe 2019 w Brukseli
Przed­sta­wi­cie­le API Fo­lie Pol­ska by­li obec­ni m.in. na tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2019 w Bruk­se­li

No­we pro­duk­ty w co­raz szer­szym port­fo­lio obej­mu­jącym fo­lie, la­mi­na­ty i roz­wi­ąza­nia ho­lo­gra­ficz­ne; ko­lej­ne po­zy­ska­ne do współpra­cy dru­kar­nie of­f­se­to­we i flek­so­gra­ficz­ne; dal­szy wzrost udzia­łów ryn­ko­wych; ak­tyw­no­ść na wy­da­rze­niach bra­nżo­wych w Pol­sce i za gra­ni­cą; no­wa edy­cja API Trends Fo­lio – prze­wod­ni­ka po tren­dach opa­ko­wa­nio­wych na naj­bli­ższe la­ta – to naj­krót­sze pod­su­mo­wa­nie dzia­łal­no­ści API Fo­lie Pol­ska w mi­nio­nym ro­ku.

Jak pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – dy­rek­tor za­rządza­jąca fir­mą, był to okres dal­sze­go umac­nia­nia się pol­skie­go od­dzia­łu w glo­bal­nych struk­tu­rach API, m.in. w zwi­ąz­ku z prze­jęciem dys­try­bu­cji fo­lii pig­men­to­wych w Eu­ro­pie oraz dal­szy­mi in­we­sty­cja­mi sprzęto­wy­mi w jej podwar­szaw­skim cen­trum kon­fek­cjo­no­wa­nia i lo­gi­sty­ki ma­te­ria­ło­wej.

„Za na­mi cie­ka­wy i wa­żny, ale trud­ny rok, ta­kże wo­bec nie­ła­twej sy­tu­acji na świa­to­wym ryn­ku su­row­co­wym oraz zmian geo­po­li­tycz­nych, za­cho­dzących w ska­li glo­bal­nej – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Tym bar­dziej ce­ni­my so­bie, że uda­ło nam się wzmoc­nić po­zy­cję API na kra­jo­wym ryn­ku sze­ro­ko ro­zu­mia­nych ma­te­ria­łów uszla­chet­nia­jących. Du­ży w tym udział no­wych, udo­sko­na­lo­nych roz­wi­ązań ja­kie po­ja­wi­ły się w na­szej ofer­cie, m.in. ko­lej­nych wer­sji ko­lo­ry­stycz­nych pro­eko­lo­gicz­ne­go la­mi­na­tu Tran­smet czy też no­wych fo­lii do hot stam­pin­gu – UB i CB, ja­kie za­de­biu­to­wa­ły w po­ło­wie ro­ku. Sta­ra­li­śmy się być bar­dzo ak­tyw­ni, pro­mu­jąc na­szą fir­mę i ofe­ro­wa­ne przez nią ma­te­ria­ły za­rów­no w kra­ju, cho­ćby pod­czas kon­fe­ren­cji or­ga­ni­zo­wa­nych przez ro­dzi­me cza­so­pi­sma bra­nżo­we, jak też za gra­ni­cą – na tar­gach ta­kich jak La­be­le­xpo Eu­ro­pe czy Pac­ka­ging In­no­va­tions. Przy­nio­sło to wy­mier­ne efek­ty w po­sta­ci dal­sze­go wzro­stu sprze­da­ży i udzia­łów ryn­ko­wych w Pol­sce, z cze­go je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni”.

No­we roz­wi­ąza­nia w port­fo­lio
W mi­nio­nym ro­ku port­fo­lio roz­wi­ązań API po­sze­rzy­ło się o kil­ka wa­żnych – jak twier­dzi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – pro­duk­tów, skie­ro­wa­nych przede wszyst­kim z my­ślą o uszla­chet­nia­niu opa­ko­wań i ety­kiet. „Z du­żym en­tu­zja­zmem przy­jęte zo­sta­ły przez ry­nek ko­lej­ne wer­sje ko­lo­ry­stycz­ne pro­eko­lo­gicz­ne­go la­mi­na­tu Tran­smet – mówi. – Obok zna­nych już zło­tej i srebr­nej, wpro­wa­dzi­li­śmy do ofer­ty wa­rian­ty ho­lo­gra­ficz­ny i so­czew­ko­wy. W su­mie prze­ło­ży­ło się to na 12 no­wych wzo­rów, ja­kie ma­ją do dys­po­zy­cji na­si klien­ci – wła­ści­cie­le ma­rek czy pro­du­cen­ci, którym za­le­ży na wy­różnie­niu opa­ko­wań swo­ich pro­duk­tów na półce skle­po­we­j”.
Tran­smet był też pro­duk­tem, na który fir­ma API Fo­lie Pol­ska zwra­ca­ła w ubie­głym ro­ku szcze­gól­ną uwa­gę, a to z uwa­gi na je­go pro­eko­lo­gicz­ne aspek­ty, zwi­ąza­ne z wy­eli­mi­no­wa­niem pla­sti­ku z kon­struk­cji la­mi­na­tu. „Dzi­ęki te­mu la­mi­nat ten, po­sia­da­jący wszyst­kie za­le­ty cha­rak­te­ry­stycz­ne dla tra­dy­cyj­nych, me­ta­li­zo­wa­nych la­mi­natów po­lie­stro­wych sto­so­wa­nych przy uszla­chet­nia­niu opa­ko­wań wy­ko­na­nych z kar­to­nu, mo­że być pod­da­ny odzy­sko­wi w po­wszech­nie sto­so­wa­nych li­niach do uty­li­za­cji od­pa­dów” – pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.
Dru­ga wa­żna pre­mie­ra w ofer­cie API mia­ła miej­sce pod­czas ma­jo­wych tar­gów Pac­ka­ging Pre­mi­ère w Me­dio­la­nie, gdzie za­de­biu­to­wa­ły dwie no­we se­rie fo­lii de­dy­ko­wa­nych uszla­chet­nia­niu opa­ko­wań. Pierw­sza z nich – CBH – to me­ta­li­zo­wa­na fo­lia do hot stam­pin­gu (z mo­żli­wo­ścią za­dru­ko­wy­wa­nia). Dru­ga to fo­lia me­ta­li­zo­wa­na do tło­cze­nia na go­rąco, do­stęp­na w wa­rian­cie do za­sto­so­wań ogól­nych (UB) oraz spe­cja­li­stycz­nych, uwzględ­nia­jących du­że ob­sza­ry kry­cia i trud­ne w obrób­ce, nie­po­wle­ka­ne podło­ża (UBH).
„Zo­sta­ły one bar­dzo do­brze przy­jęte zwłasz­cza w kra­jach Eu­ro­py Za­chod­niej, np. we Wło­szech sta­ły się praw­dzi­wym prze­bo­jem ryn­ko­wym. Ta­kże w Pol­sce spo­tka­ły się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem, pre­zen­tu­je­my je i re­ali­zu­je­my te­sty pro­duk­cyj­ne z ich udzia­łem w ko­lej­nych dru­kar­niach of­f­se­to­wy­ch” – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Eko­lo­gia i es­te­ty­ka
Dwa po­wy­ższe aspek­ty zdo­mi­no­wa­ły ubie­gło­rocz­ną ak­tyw­no­ść API Fo­lie Pol­ska w kon­te­kście jej udzia­łu w różnych wy­da­rze­niach bra­nżo­wych, za­rów­no w Pol­sce, jak i po­za nią. „Pre­zen­ta­cję na­szych pro­eko­lo­gicz­nych roz­wi­ązań opa­ko­wa­nio­wych kla­sy pre­mium roz­po­częli­śmy pod­czas wio­sen­nej kon­fe­ren­cji La­bel In­no­va­tions, której by­li­śmy part­ne­rem me­ry­to­rycz­nym – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Od­dźwi­ęk był na ty­le du­ży, że po­sta­no­wi­li­śmy kon­ty­nu­ować te­mat wła­ści­we­go po­łącze­nia es­te­ty­ki opa­ko­wań i ety­kiet z po­li­ty­ką zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju ta­kże pod­czas je­sien­nych im­prez bra­nżo­wych. We wrze­śniu wy­stąpi­li­śmy na or­ga­ni­zo­wa­nej pod­czas tar­gów Ta­ro­pak kon­fe­ren­cji „Kon­cep­cja GOZ dla opa­ko­wań bra­nży spo­żyw­cze­j”, w pa­ździer­ni­ku by­li­śmy wśród współor­ga­ni­za­to­rów kon­fe­ren­cji „Ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne – naj­now­sze tech­no­lo­gie”, zaś mie­si­ąc później – po raz pierw­szy wzi­ęli­śmy udział w spo­tka­niu z cy­klu „Bez­piecz­ne opa­ko­wa­nie”. Wszyst­kie te wy­da­rze­nia sta­no­wi­ły zna­ko­mi­tą oka­zję nie tyl­ko do za­pre­zen­to­wa­nia mar­ki API i ofe­ro­wa­nych przez fir­mę roz­wi­ązań, ale przede wszyst­kim do bez­po­śred­nich spo­tkań z set­ka­mi przed­si­ębior­ców dzia­ła­jący­mi w sfe­rze pro­jek­to­wa­nia, pro­duk­cji oraz – co nie mniej istot­ne – uty­li­za­cji opa­ko­wań i ety­kiet. Ten ostat­ni aspekt, w do­bie po­wszech­ne­go od­cho­dze­nia od ma­te­ria­łów za­wie­ra­jących pla­stik, jest co­raz bar­dziej istot­ny ta­kże w na­szej dzia­łal­no­ści. Stąd du­ży na­cisk na pro­mo­cję la­mi­na­tu Tran­sme­t”.
Na are­nie mi­ędzy­na­ro­do­wej naj­wa­żniej­szym wy­da­rze­niem bra­nżo­wym, pod­czas które­go API Gro­up po­ja­wi­ła się z wła­snym sto­iskiem, by­ły wrze­śnio­we tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe w Bruk­se­li. Z jej roz­wi­ąza­nia­mi mo­żna by­ło spo­tkać się rów­nież pod­czas in­nych wy­da­rzeń tar­go­wych – wy­sta­wy Pac­ka­ging Pre­mi­ère w Me­dio­la­nie (gdzie za­de­biu­to­wa­ły fo­lie CBH i UBH) czy Pac­ka­ging In­no­va­tions w Lon­dy­nie (gdzie swo­ją pre­mie­rę mia­ła naj­now­sza edy­cja API Trends Fo­lio).
„Rok bie­żący za­po­wia­da się pod tym względem rów­nie in­ten­syw­nie – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Po­za tar­ga­mi dru­pa 2020, na których będzie­my obec­ni z na­szy­mi ma­te­ria­ła­mi na sto­iskach różnych do­staw­ców ma­szyn dru­ku­jących i uszla­chet­nia­jących, chce­my utrzy­mać ak­tyw­no­ść pod­czas kon­fe­ren­cji or­ga­ni­zo­wa­nych w Pol­sce, skie­ro­wa­nych do różnych grup od­bior­ców: wła­ści­cie­li ma­rek, pro­jek­tan­tów czy przed­sta­wi­cie­li agen­cji re­kla­mo­wych, ale też dru­ka­rń i kon­wer­te­rów dzia­ła­jących na ryn­kach opa­ko­wań i ety­kie­t”.

No­wa wer­sja API Trends Fo­lio na la­ta 2020/2021
Wa­żnym ob­sza­rem dzia­łal­no­ści API jest od kil­ku lat wska­zy­wa­nie, a na­wet kre­owa­nie tren­dów opa­ko­wa­nio­wych, ja­kie ma­ją – w za­ło­że­niach fir­my – obo­wi­ązy­wać przez nad­cho­dzące la­ta. Za tę część jej dzia­łal­no­ści od­po­wia­da de­dy­ko­wa­ny ze­spół spe­cja­li­stów, którym kie­ru­je Da­vid Pe­ters – Cre­ati­ve De­ve­lop­ment Ma­na­ger. Jest on twór­cą ta­kich pro­jek­tów jak Ho­lo­ni­que Bo­uti­que (pre­zen­tu­jącym różne mo­żli­wo­ści za­sto­so­wa­nia roz­wi­ązań ho­lo­gra­ficz­nych i so­czew­ko­wych z ofer­ty API), czy API Trends Fo­lio – spe­cjal­nej pu­bli­ka­cji, ma­jącej być z jed­nej stro­ny źródłem in­spi­ra­cji dla pro­jek­tan­tów i wła­ści­cie­li ma­rek, z dru­giej – wska­zu­jącej obec­ne i przy­szłe tren­dy w bra­nży opa­ko­wa­nio­wej. „Wy­daw­nic­two to sta­ło się już mar­ką sa­mą w so­bie – prze­ko­nu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Je­go naj­now­sza edy­cja na la­ta 2020/2021 za­de­biu­to­wa­ła na tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions w Lon­dy­nie, a sze­ro­kiej pu­blicz­no­ści z ca­łe­go świa­ta zo­sta­ła za­pre­zen­to­wa­na dwa ty­go­dnie później – pod­czas La­be­le­xpo Eu­ro­pe. Na bruk­sel­skich tar­gach by­ła ona jed­nym z na­szych tar­go­wych prze­bo­jów, wzbu­dza­jąc ol­brzy­mie za­in­te­re­so­wa­nie. Cie­szy­my się, że ten aspekt na­szej dzia­łal­no­ści jest co­raz bar­dziej do­ce­nia­ny, ta­kże ze stro­ny pol­skich firm. Ry­nek opa­ko­wań, ale też ety­kiet jest dla nas bar­dzo wa­żny, wi­ęc chce­my nie tyl­ko do­star­czać tu naj­wy­ższej kla­sy ma­te­ria­ły, ale też do­ra­dzać, kre­ować i wska­zy­wać na­szym klien­tom i part­ne­rom naj­lep­sze z mo­żli­wych roz­wi­ązań”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści