Firma Cyfrowo.com.pl zdecydowała się na kolejną inwestycję w rozwiązanie z oferty Konica Minolta. Tym razem wybór padł na rolową maszynęAccurioLabel 190. Wcześniej produkcja etykiet, która jest jednym z sektorów działalności tej firmy, opierała się tu m.in. na arkuszowym urządzeniu tego samego producenta. Rynek i oczekiwania zleceniodawców i rozwój firmy zadecydowały o kolejnych inwestycjach. Konica Minoltajest partnerem, który towarzyszy tym zmianom.
Priorytet: inwestycje
„Każdego roku inwestujemy w kilka nowych urządzeń – mówi Zbigniew Szczygieł, właściciel Cyfrowo.com.pl. - Zawsze stawiamy na znane i cenione marki. Jedną z nich jest Konica Minolta. Obecnie w naszym parku maszynowym mamy kilka urządzeń tego producenta. To według nas bezkonkurencyjny sprzęt. W firmach, gdzie przykłada się tak ogromną wagę do jakości wydruku, wybór może paść tylko na niezawodnego dostawcę. Nie inaczej było tym razem. Od dłuższego czasu studiowaliśmy parametry urządzeń rolowych. Były wśród nich ciekawe rozwiązania.Decydując się na wejście w ten segment, trzeba dobrze przemyśleć swoje potrzeby. Wprawdzie etykiety produkujemy już od lat, ale druk rolowy to zupełnie coś innego niż druk arkuszowy, w którym dotąd się specjalizowaliśmy. Pan Marcin Zaporowski, nasz opiekun z firmy Konica Minolta, okazał siębardzo pomocny - nie tylko zajął się wszystkim co związane było z zakupem samego urządzenia, ale doradzał nam w wyborze innych, pomocniczych rozwiązań do finishingu. Można więc powiedzieć, że otrzymaliśmy kompleksową pomoc”.
Drukarnia Cyfrowo.com.pl istnieje na polskim rynku od 15 lat. Przez cały ten czas rozwijała swoją działalność z nastawieniem na druk niskonakładowy. Specjalizuje się głównie w krótkich i średnich seriach - od 50 do 2000 szt. „Naszym atutem jest szybkość realizacji i bardzo duży nacisk na jakość oraz terminowość – podkreśla Zbigniew Szczygieł. - Praktycznie 100% zleceń wykonywanych jest u nas w ustalonym z klientem terminie. Podobnie jest z jakością, musi być najwyższa. Obecnie nietrudno jest zdobyć klienta, szczególnie kiedy oferuje mu sięatrakcyjne ceny. Wyzwaniem staje się zatrzymanie go. Nasza drukarnia nie stawia na programy lojalnościowe i ciągłe oferowanie „super” promocji. Zamiast tego kładziemy ogromny nacisk na wieloetapową kontrolę jakości i terminowość. Dlatego sprzęt, który wybieramy musi być na najwyższym poziomie, a takie są właśnie maszyny Konica Minolta”.
Równym krokiem ze zmianami na rynku
Do produkcji szeroko pojętego akcydensu w Cyfrowo.com.pl już jakiś czas temu dołączyła produkcja etykiet. Firma realizowała tego typu zlecenia z sukcesami na maszynach arkuszowych. „Nasze zainteresowanie etykietami było spowodowane zmianami na rynku – mówi Zbigniew Szczygieł. - Specjalizując się w produkcji niskonakładowej już jakiś czas temu zauważyliśmy, że również w segmencie etykiet samoprzylepnych spadają wolumeny. Stąd nasza odpowiedź na ten trend i wejście – już jakiś czas temu - w tego typu produkcję. Niemniej co jakiś czas zdarzał nam się klient, który potrzebował etykiet z roli. Co więcej - obsługiwaliśmy wielu klientów, którzy kupowali od nas małe nakłady naklejek drukowanych na arkuszach, ale większe prace drukowali gdzie indziej na roli. To skłoniło nas do przemyśleń. Podjęliśmy więc wyzwanie i nie żałujemy, bo inwestycja w maszynę rolową Konica Minolta pozwoliła na kolejny krok w naszym rozwoju”.
Firma uruchomiła w związku z tym specjalny sklep internetowy – www.druketykiet.eu, gdzie stale poszerzany jest asortyment etykiet i opcje, jakie oferuje klientom. Realizuje etykiety głównie na standardowej folii samoprzylepnej, które stanowią tu największą część produkcji. „Oczywiście możemy drukować również na papierze, czy bardzo nietypowych rodzajach folii. AccurioLabel 190 bowiem - w odróżnieniu od drukarek inkjetowych - nie wymaga specjalnie przygotowanych mediów. Oznacza to dużą oszczędność pieniędzy i większy wybór podłoży. Dzięki temu możemy drukować na prawie wszystkich mediach, na jakich może drukować konwencjonalna maszyna fleksograficzna, co pozwala nam na rozwój”.
Ważny element - kompleksowa pomoc dostawcy
„Cieszy nas fakt, że możemy towarzyszyć naszym klientom w ich rozwoju, dostarczając im sprzęt najwyższej jakości - mówi Marcin Zaporowski, odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań druku przemysłowego w firmie Konica Minolta. – Dostawa maszyny AccurioLabel 190 do drukarni Cyfrowo.com.pl to efekt dogłębnie zbadanych przez naszą firmę potrzeb klienta w kontekście realizowanej produkcji etykietowej. Zależy nam na tym, aby na każdym etapie rozwoju być z naszymi klientami, oferując im pomoc i doradztwo nie tylko w zakresie samej maszyny do drukowania, ale także sprzętu do finishingu. Również w tym zakresie mamy duże doświadczenie, którym chętnie się dzielimy. Proponujemy konkretne rozwiązania, które wspierają procesy drukowania naszych klientów, co przynosi doskonałe efekty. W ten sposób realizujemy obsługę kompleksową, co jest dla nich sporym ułatwieniem”.
„Każdy kto dokonywał jakiejkolwiek dużej inwestycji – mówi Zbigniew Szczygieł - spędził zapewne całe tygodnie na planowaniu, rozmyślaniu i oczywiście obawach jak to będzie. Pomoc dostawcy to ogromna wartość. Dla nas ułatwieniem była znajomość firmy Konica Minolta, jej serwisu i oferowanego przez nią oprogramowania. Nie bez znaczenia była również pomoc doświadczonego handlowca, a także pracowników serwisu Konica Minolta. Najważniejsza bowiem przy wyborze maszyny rolowej była dla nas jakość wydruku i możliwość szybkiego dopasowania koloru. Zarządzanie barwą to dla nas podstawa. Normy są po to, aby wiedzieć, jaki błąd jest jeszcze akceptowalny. Jednak według nas po to istnieją narzędzia kontrolne, żeby wszystko zgadzało się w 100%. AccurioLabel dajetaką możliwość i to w sposób szybki i niezawodny. Podobnie jest z personalizacją. To trudny temat, ale bardzo ciekawy. W druku rolowym nie można nagle zatrzymać maszyny, wyczyścić jej czy wymienić części, po czym kontynuować pracę. Tu wszystko musi być dokładnie zaplanowane, na każdym etapie i to w odwrotnej kolejności – to co najpierw zaczniemy drukować, zostanie obrobione w ostatniej kolejności. Ma to duże znaczenie w przypadku, gdy klient po odwinięciu rolki chce zobaczyć np. dokładnie takie a nie inne nazwisko lub kod kreskowy. Nie można tu zrobić naddatku na ustawienie każdego następnego etapu finishingu. Ostatnio mieliśmy taką właśnie pracę – 10 000 naklejek. Każda z nich była inna. Nie można było popełnić ani jednego błędu, bo praca za kilka tysięcy złotych poszłaby do śmieci. To wymaga naprawdę dużego skupienia i właśnie z AccurioLabel 190 otrzymaliśmy idealny produkt końcowy i to jest najważniejsze”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl