„Print Evolution Journey” – pod takim hasłem Konica Minolta prezentowała swoje rozwiązania podczas targów RemaDays Warsaw 2020. Znalazły się wśród nich: nowy w ofercie firmy ploter wielkoformatowy AccurioWide 200, znana już z rynku maszyna do uszlachetniania – MGI Jetvarnish 3DS oraz rozwiązania z obszaru rzeczywistości rozszerzonej – Augmented Reality AR wraz z dedykowaną aplikacją genARate.
Oprócz prezentacji wymienionych rozwiązań firma aktywnie uczestniczyła w towarzyszących targom warsztatach RemaCongress. O efektach, wyróżnikach i wartości dodanej, które pojawiają się wraz z zastosowaniem cyfrowych uszlachetnień i rozszerzonej rzeczywistości oraz ich znaczeniu dla procesu decyzyjnego opowiadał podczas tego wydarzenia Marcin Zaporowski – Industrial Printing KeyAccount Manager w polskim oddziale Konica Minolta.
„Stoisko, na którym z firmą DKS prezentowaliśmy rozwiązania i którego wystrój nawiązywał do hasła przewodniego naszej wspólnej obecności na tej wystawie – „Print Evolution Journey”, było oblegane przez wszystkie dni targowe – mówi Marcin Zaporowski. – Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się zarówno pokazywane na nim maszyny, jak też próbki prac. Mam na myśli wydruki z plotera AccurioWide 200, który miał na RemaDaysWarsaw swoją polską premierę, jak też uszlachetnienia realizowane na maszynie MGI Jetvarnish 3DS. Zainteresowanie wzbudzało również rozwiązanie wykorzystujące AR – technologię coraz częściej wybieraną przez działy promocji i marketingu w przedsiębiorstwach z różnych branż. Jej możliwości zaprezentowaliśmy w specjalnej broszurze, która zawartością i przesłaniem nawiązywała do naszego motta targowego. Akcenty związane z AR znalazły się też w prezentacji przygotowanej na RemaCongress”.
„Jak zaskoczyć i zaangażować klienta – kosmiczna podróż do zbudowania efektywnej komunikacji z klientami”
Taki tytuł nosiła wspomniana prezentacja, zawierająca – co zaznaczył rozpoczynając swoje wystąpienie Marcin Zaporowski – przekaz przyświecający obecności Konica Minolta na targach RemaDays Warsaw. „Naszym zdaniem rozwiązania technologiczne są istotne, ale tak naprawdę liczy się sposób, w jaki wykorzystujemy je by dotrzeć do klienta, przyciągamy jego uwagę, zwiększamy interakcję – mówił. – Kluczem do sukcesu jest tu zaakcentowanie user experience i emocji, jakie towarzyszą klientom podczas dokonywania zakupów. Te zaś są obecnie zapewniane nie tylko przez atrakcyjny wygląd opakowania czy etykiety, ale też rozwiązania wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość”.
Marcin Zaporowski zaprezentował liczne przykłady jej zastosowania, oparte na stworzonej przez Konica Minolta aplikacji genARate: „Z badań rynkowych oraz zaobserwowanych przez nas reakcji konsumentów, zastosowanie tzw. Augmentem print wytycza nową erę w poligrafii, gdzie tradycyjny druk łączymy z nowymi technologiami. Wideo, informacje oraz linki do stron internetowych, interaktywna konfiguracja i zakupy, modele 3D, umieszczanie wirtualnych obiektów, animowane treści „zaszyte” w opakowaniach i etykietach, ożywianie rysunków czy opowiadanie historii z użyciem awatarów – to tylko część możliwości jakie daje AR, a których ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia”.
„Oczywiście nowe technologie muszą iść w parze z najwyższej jakości wydrukami. Te można wykonać i uszlachetnić na prezentowanych przez nas na targach maszynach – mówił Marcin Zaporowski – z których jedna miała swoją polską premierę, druga zaś była ponownie prezentowana szerokiej publiczności”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl