O czym nie mo­żesz za­po­mnieć wy­bie­ra­jąc dru­kar­nię dla swo­jej fir­myPoprzedni artykuł 

Tra­dy­cyj­ne ma­te­ria­ły re­kla­mo­we nie od­cho­dzą na ra­zie do la­mu­sa, gdyż w wie­lu sy­tu­acjach są nie­zwy­kle sku­tecz­ne, je­śli cho­dzi o do­tar­cie do no­we­go, i utrzy­ma­nie obec­ne­go klien­ta. Dla­te­go dru­kar­nie na­dal ma­ją ręce pe­łne ro­bo­ty. Ich ilo­ść na ryn­ku ta­kże ra­czej się zwi­ęk­sza, a nie zmniej­sza. Czym się kie­ro­wać, wy­bie­ra­jąc dru­kar­nię dla swo­jej fir­my?

Ce­na to nie wszyst­ko

Kie­ro­wa­nie się tyl­ko ce­ną to naj­praw­do­po­dob­niej naj­częst­szy i naj­po­wa­żniej­szy błąd po­pe­łnia­ny przez mar­ke­tin­gow­ców i wła­ści­cie­li firm. Ma­te­ria­ły mar­ke­tin­go­we to spo­sób bu­do­wa­nia mar­ki i na pew­no nie da się te­go osi­ągnąć, je­śli są one sła­bej ja­ko­ści, nie­wła­ści­wie wy­ko­na­ne, nie­za­bez­pie­czo­ne od­po­wied­nio. War­to się upew­nić, co ce­na za­wie­ra — często ta­ńsza ofer­ta to np. sam druk, bez do­dat­ko­wych za­bez­pie­czeń (ty­pu la­kie­ro­wa­nie). Li­czy się ter­mi­no­wo­ść, ja­ko­ść wy­dru­ku, kom­plek­so­wo­ść usług, mo­żli­wo­ść wy­ko­na­nia pro­jek­tów spe­cjal­nych. Bar­dzo wa­żna jest ana­li­za — o ja­kiej ska­li dru­ku mówi­my — czy du­ża ilo­ść mniej­szych za­mówień, czy ra­czej kil­ka, ale za to ogrom­nych?

Nie ka­żdy zro­bi wszyst­ko

Na po­czątek spraw­dź, czy dru­kar­nia w ogóle dru­ku­je to, cze­go po­trze­bu­jesz. Obec­nie do wy­bo­ru jest mnóstwo różnych tech­nik dru­ku wy­ko­rzy­stu­jących bar­dzo różno­rod­ne tech­no­lo­gie (druk cy­fro­wy wiel­ko- lub ma­ło­for­ma­to­wy, of­f­set, si­to­druk, flek­so­gra­fia, tam­po­druk). Różne ma­te­ria­ły wy­ma­ga­ją uży­cia różnych tech­nik. Dru­kar­nia nie mu­si ofe­ro­wać ich wszyst­kich, ale war­to upew­nić się, że ka­żde z na­szych zle­ceń będzie w sta­nie wy­ko­nać.

Bo­ga­te port­fo­lio

Do­bra dru­kar­nia na swo­jej tro­nie In­ter­ne­to­wej po­win­na dać po­kaz swo­ich mo­żli­wo­ści i bez wa­ha­nia pre­zen­tu­je swo­je do­tych­cza­so­we re­ali­zu­je. Dzi­ęki te­mu mo­żna się prze­ko­nać, co z ofer­ty jest rze­czy­wi­stą mo­żli­wo­ścią, a co tyl­ko pod­punk­tem na stro­nie. War­to przyj­rzeć się, jak wy­gląda­ły re­ali­za­cje ma­te­ria­łów po­dob­nych do na­szych. Czy ja­ko­ść nas sa­tys­fak­cjo­nu­je? Czy po­przed­nie pro­jek­ty dru­kar­ni obej­mo­wa­ły to, cze­go po­trze­bu­je­my?

Do­dat­ko­we usłu­gi

Za­nim wy­bie­rze się dru­kar­nię war­to upew­nić się, czy oprócz dru­ku wy­so­kiej ja­ko­ści ofe­ru­je coś jesz­cze. Czy mo­żli­we są uszla­chet­nie­nia (ty­pu la­kie­ro­wa­nie). Ja­kie są opcje sztan­co­wa­nia? Czy jest mo­żli­we uzy­ska­nie wspar­cia gra­fi­ka, czy ma­ją stu­dio, które po­mo­że wy­ko­nać nasz pro­jekt? Czy dru­kar­nia ofe­ru­je ta­kże ga­dże­ty re­kla­mo­we — ja­kie­go ty­pu?

Ni­by szewc bez bu­tów cho­dzi

War­to przyj­rzeć się pro­mo­cji dru­kar­ni — jak wy­gląda­ją ich wła­sne ma­te­ria­ły re­kla­mo­we. Ni­by szewc bez bu­tów cho­dzi, ale je­śli wi­dzi­my sła­be wy­ko­na­nie, fa­tal­ny pro­jekt, złe za­bez­pie­cze­nie, zły do­bór ma­te­ria­łów – ucie­kaj­my gdzie pieprz ro­śnie. Nie ma co li­czyć na to, że je­śli dru­kar­nia nie po­tra­fi za­dbać o od­po­wied­ni wy­druk swo­ich wła­snych ma­te­ria­łów — zro­bi to wła­ści­wie dla nas.

Dar­mo­we prób­ki

Jed­ną z me­tod prze­ko­na­nia się, czy dru­kar­nia jest w sta­nie zro­bić to, cze­go ocze­ku­je­my to za­mówie­nie dar­mo­wych próbek. Dru­kar­nie, które ofe­ru­ją ta­ką opcję wy­gry­wa­ją już na star­cie. – dzi­ęki po­ka­za­niu, że nie ma się nic do ukry­cia, bu­du­je się za­ufa­nie. To ta­kże oka­zja, by za­po­znać się z ma­te­ria­ła­mi i po­dy­sku­to­wać o in­nych spo­so­bach re­ali­za­cji na­szych po­my­słów.

Ter­mi­ny re­ali­za­cji — nikt nie chce dłu­go cze­kać

Zda­rza­ją się pro­jek­ty, przy których na druk mo­żna po­cze­kać. By­wa jed­nak tak, że coś jest po­trzeb­ne na „już:, a by­wa, że i „na wczo­raj”. War­to spraw­dzić, ja­kie są naj­krót­sze mo­żli­we cza­sy re­ali­za­cji, ja­kie zaś są prze­ci­ęt­ne.

Wy­go­da też się li­czy

War­to ta­kże po­my­śleć nad sa­mym pro­ce­sem skła­da­nia za­mówie­nia. Czy trze­ba do dru­kar­ni po­je­chać? Czy ist­nie­je ja­kiś spo­sób zło­że­nia za­mówie­nia przez In­ter­net? Czy mo­że­my po­roz­ma­wiać z pra­cow­ni­kiem dru­kar­ni czy je­ste­śmy zda­ni je­dy­nie na sklep in­ter­ne­to­wy, za którym nie wia­do­mo co się kry­je.

A przede wszyst­kim — war­to spraw­dzić opi­nie na te­mat da­nej dru­kar­ni. Za­rów­no za­do­wo­le­ni, jak i roz­ża­le­ni klien­ci chęt­nie dzie­lą się swo­imi prze­my­śle­nia­mi zwi­ąza­ny­mi ze współpra­cą z różny­mi punk­ta­mi usłu­go­wy­mi — war­to z te­go sko­rzy­stać i wy­brać ta­ką dru­kar­nię, która do tej po­ry sa­tys­fak­cjo­no­wa­ła wie­le firm.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my zpa­pie­ru.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści