Coraz większa ilość drukarni i stron, które tylko pośredniczą w sprzedaży produktów poligraficznych przez internet skłania do zastanowienia. Czy oferta drukarni powinna być kompleksowa?
Z jednej strony klienci mają różnorodne potrzeby, ale oczekują też że drukarnia będzie realizowała wiele produktów tak, jakby się w nich specjalizowała. Prowadzi to do sytuacji, gdzie niektóre produkty realizowane są bardzo rzadko i brakuje sprawnego systemu na szybką produkcję takich zamówień. To może prowadzić do obniżenia jakości i zadowolenia klientów.
Firmy, które zgłębiają jeden temat i specjalizują się w określonej kategorii produktów mogą dzięki temu dopracować je do perfekcji. Procesy obsługi klienta i produkcji też są ułatwione, gdy firma ma ograniczoną ofertę. Dużo łatwiej też przyciągać klientów wizją doskonałych specjalistycznych produktów i szybkiej obsługi.
Niełatwo jest świadomie zrezygnować z części rynku i zostawić produkty, o które klienci też pytają. Ale w ten sposób firma ma szansę zostać branżowym liderem w swojej kategorii. Z kilkunastoletniej historii doświadczeń drukarni naklejek POLINAL wynika, że strategia specjalizacji długoterminowo przynosi bardzo dobre efekty. Konsekwentne skupienie na druku naklejek sprawia, że lojalność klientów i ich zadowolenie w POLINAL są bardzo wysokie.
Specjalizacja to naszym zdaniem dobra strategia rozwoju w branży poligraficznej.
POLINAL - Producent oznakowań | Drukarnia naklejek