Sun Che­mi­cal od­no­to­wu­je ro­snącą sprze­daż w za­kre­sie pro­duk­tów de­dy­ko­wa­nych sek­to­ro­wi opa­ko­wańPoprzedni artykuł 

Pol­ski od­dział Sun Che­mi­cal – mi­mo ob­ostrzeń zwi­ąza­nych z ogól­no­świa­to­wą pan­de­mią – od­no­to­wu­je w ostat­nim cza­sie wzrost sprze­da­ży w za­kre­sie pro­duk­tów de­dy­ko­wa­nych pro­duk­cji opa­ko­wań. Jed­no­cze­śnie fir­ma pod­kre­śla, że – pomi­mo nie­ła­twej sy­tu­acji na ryn­ku – obro­ni­ła się przed kry­zy­sem, za­cho­wa­ła ci­ągło­ść do­staw i zwi­ęk­szy­ła sprze­daż w tym seg­men­cie, co prze­ło­ży­ło się na wzro­sty obro­tów, re­ali­zo­wa­ne przez jej klien­tów.

„Na­wet w naj­trud­niej­szych cza­sach – mówi To­masz Do­bro­wol­ski, Bu­si­ness Di­rec­tor Li­qu­id Inks w pol­skim od­dzia­le Sun Che­mi­cal – in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia, które przy­ci­ągną uwa­gę od­bior­cy i za­de­cy­du­ją o atrak­cyj­no­ści opa­ko­wa­nia, a co za tym idzie – o za­ku­pie znaj­du­jące­go się w nim pro­duk­tu, po­zo­sta­ją dla ka­żde­go do­staw­cy nie­zmien­nie wa­żne. Istot­ne po­zo­sta­ją rów­nież aspek­ty zwi­ąza­ne z bez­pie­cze­ństwem opa­ko­wań. Co­raz wi­ęk­sze­go zna­cze­nia na­bie­ra w tym sek­to­rze ta­kże aspekt śro­do­wi­sko­wy. Po­ka­za­ły to wy­ra­źnie ostat­nie mie­si­ące, pod­czas których wie­le dzie­dzin prze­my­słu moc­no zwol­ni­ło. Pro­du­cen­ci opa­ko­wań jed­nak nie­prze­rwa­nie kon­ty­nu­owa­li swo­ją pro­duk­cję, dzi­ęki cze­mu ta­kie fir­my jak Sun Che­mi­cal – które ofe­ru­ją różno­rod­ne pro­duk­ty dla te­go sek­to­ra – mo­gły nie tyl­ko ich wspie­rać, ale ta­kże ofe­ro­wać swo­je pro­duk­ty, w tym: pro­eko­lo­gicz­ne, bio­de­gra­do­wal­ne, za­pew­nia­jące wi­ęk­szy po­ziom bez­pie­cze­ństwa i przy­ja­zne dla śro­do­wi­ska, na co zwra­ca obec­nie uwa­gę wie­lu wła­ści­cie­li ma­rek. Na­sza fir­ma – wy­twa­rza­jąca far­by, po­wło­ki i la­kie­ry – nie­ustan­nie od­po­wia­da na po­trze­by zmie­nia­jące­go się ryn­ku, ofe­ru­jąc klien­tom bo­ga­te port­fo­lio roz­wi­ązań, skie­ro­wa­nych do dy­na­micz­nie roz­wi­ja­jące­go się seg­men­tu opa­ko­wań, nie­za­le­żnie od sy­tu­acji”.

Sze­ro­ki stru­mień do­staw

„Seg­ment zwi­ąza­ny z pro­duk­cją opa­ko­wań w tech­no­lo­gii wąskiej i sze­ro­kiej wstęgi – kon­ty­nu­uje To­masz Do­bro­wol­ski – no­tu­je od kil­ku lat wzrost. Na­wet w ostat­nim cza­sie, z ra­cji zwi­ęk­szo­nych za­ku­pów, ja­kich do­ko­ny­wa­li kon­su­men­ci głów­nie z bra­nży spo­żyw­czej, pro­du­cen­ci opa­ko­wań i ety­kiet w du­żej wi­ęk­szo­ści utrzy­my­wa­li swo­ją pro­duk­cję na tym sa­mym po­zio­mie, a nie­którzy na­wet od­no­to­wa­li wzro­sty. Fir­ma Sun Che­mi­cal po­sia­da w swo­jej ofer­cie sze­reg pro­duk­tów, które wspie­ra­ją te­go ro­dza­ju pro­duk­cję i w przy­pad­ku których od­no­to­wa­liśmy zna­czący wzrost sprze­da­ży”. Są wśród nich ta­kie roz­wi­ąza­nia jak: se­rie farb So­lar­flex In­te­gra i So­lar­flex FSP czy sze­reg farb bia­łych jak So­lar­flex Neu­tron Whi­te, So­lar­flex Li­ght­ning Whi­te, Ray­oflex Elec­tron Whi­te, So­la­rFlex Sla­lom Whi­te oraz So­la­rScre­en MRL. Fir­ma Sun Che­mi­cal ofe­ru­je ta­kże sze­ro­ki wy­bór pro­duk­tów dla opa­ko­wań kom­po­sto­wal­nych czy bio­de­gra­do­wal­nych, by za­spo­ko­ić ro­snące za­po­trze­bo­wa­nie ryn­ku. To m.in. za­wie­ra­jące su­row­ce po­cho­dze­nia na­tu­ral­ne­go far­by roz­pusz­czal­ni­ko­we, m.in. So­lva­Gre­en do dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go i ro­to­gra­wiu­ro­we­go na fo­liach bio­de­gra­do­wal­nych oraz podło­żach pa­pie­ro­wych i tek­tu­ro­wych.

„Sun Che­mi­cal po­dej­mu­je też nie­ustan­ne wy­zwa­nia, ja­kie sto­ją przed re­cy­klin­giem two­rzyw sztucz­nych. Jed­nym z nich jest wy­pra­co­wa­nie tech­no­lo­gii far­bo­wej, która nie ma ne­ga­tyw­ne­go wpły­wu na sku­tecz­no­ść i wy­daj­no­ść pro­ce­su odzy­ski­wa­nia płat­ków PET z po­jem­ni­ków PET. Opra­co­wu­je­my rów­nież la­mi­na­ty, które mo­żna pod­dać re­cy­klin­go­wi – włącza­jąc w to far­by i kle­je” – kon­ty­nu­uje To­masz Do­bro­wol­ski.

Bra­nża spo­żyw­cza, ko­sme­tycz­na, far­ma­ceu­tycz­na: sta­bil­na pro­duk­cja

„Pro­du­cen­ci wy­żej wspo­mnia­nych bra­nż, mi­mo ogól­no­świa­to­wej pan­de­mii, nie za­prze­sta­wa­li pro­duk­cji w ostat­nim cza­sie, a wie­lu z nich zna­cząco ją zwi­ęk­szy­ło – za­uwa­ża To­masz Do­bro­wol­ski. – Przed­si­ębior­cy z tych sek­to­rów wy­ko­rzy­stu­ją przy pro­duk­cji swo­ich pro­duk­tów m.in. far­by ni­sko­mi­gra­cyj­ne, w za­kre­sie których od­no­to­wa­li­śmy rów­nież wzrost sprze­da­ży. W seg­men­cie farb of­f­se­to­wych Sun Che­mi­cal ma tu wie­le do za­pro­po­no­wa­nia. Na­szy­mi głów­ny­mi se­ria­mi far­bo­wy­mi w tech­no­lo­gii kon­wen­cjo­nal­nej są Su­nPak FSP i Su­nPak LMQ, zaś w tech­no­lo­gii UV – Su­nCu­re FLMA. Sun Che­mi­cal ofe­ru­je po­nad­to la­kie­ry dys­per­syj­ne, do­dat­ki do roz­two­rów zwi­lża­jących i wie­le in­nych środ­ków che­micz­nych o ni­skim stop­niu mi­gra­cji.

Z my­ślą o re­stryk­cyj­nych prze­pi­sach i re­gu­la­cjach w za­kre­sie pro­duk­cji opa­ko­wań na żyw­no­ść i far­ma­ceu­ty­ki, po­ja­wi­ła się ta­kże w ofer­cie fir­my se­ria farb de­dy­ko­wa­nych do pro­duk­cji opa­ko­wań ni­sko­mi­gra­cyj­nych w tech­no­lo­gii wąskow­stęgo­wej UV – So­la­rFlex FSP UV Fle­xo”.

Czas po pan­de­mii: jak wy­różnić swój pro­dukt na półce skle­po­wej, aby zwi­ęk­szyć je­go sprze­daż?

„Po­wo­li od­mra­ża­na jest go­spo­dar­ka – pod­kre­śla To­masz Do­bro­wol­ski – a w ślad za tym przed wie­lo­ma wła­ści­cie­la­mi ma­rek po­ja­wia się py­ta­nie: jak wy­różnić swój pro­dukt, że­by to wła­śnie na nie­go zde­cy­do­wał się klient, który z pew­no­ścią będzie obec­nie – z ra­cji nie­pew­nej wci­ąż sy­tu­acji – ostro­żniej­szy w swo­ich de­cy­zjach za­ku­po­wych. Z pew­no­ścią za­tem cie­ka­we po­my­sły i pro­jek­ty opa­ko­wań przy­ci­ągną je­go uwa­gę. Być mo­że podnio­są da­ny pro­dukt do ran­gi pre­mium, da­jąc de­cy­du­jące­mu się na je­go za­kup klien­to­wi wi­ęk­sze po­czu­cie sa­tys­fak­cji. Dla ta­kich dzia­łań po­trzeb­ne są kon­kret­ne roz­wi­ąza­nia i tu Sun Che­mi­cal ma rów­nież wie­le do za­ofe­ro­wa­nia”. Jed­ną z pro­po­zy­cji jest m.in. se­ria Su­nIn­spi­re. Fir­ma po­sia­da w swo­jej ofer­cie ta­kże spe­cja­li­stycz­ne roz­wi­ąza­nia do na­no­sze­nia efek­tów de­ko­ra­cyj­nych na podło­ża me­ta­lo­we – Su­nDuo (pusz­ki sta­lo­we i alu­mi­nio­we), Su­nTrio (na wszel­kie­go ty­pu me­ta­lo­we pusz­ki trzy­częścio­we) i Su­nAl­tec (na ae­ro­zo­le, bu­tel­ki i tu­by).

Sz­kło – co­raz wi­ęk­sze zna­cze­nie eko­lo­gii i ochro­ny

Opa­ko­wa­nia szkla­ne z jed­nej stro­ny po­zwa­la­ją wy­różnić się pro­duk­tom na półce skle­po­wej, z dru­giej – spe­łnia­ją funk­cje ochron­ną i pro­eko­lo­gicz­ną. Jak za­uwa­ża Sun Che­mi­cal, w tym kie­run­ku zwra­ca się ta­kże co­raz wi­ęk­sza gru­pa wła­ści­cie­li ma­rek. Fir­ma rów­nież w tym za­kre­sie ma do za­ofe­ro­wa­nia sze­reg pro­duk­tów: Su­nVe­tro, UV Su­nVe­tro VTGL, Su­nVe­tro Glass Prep, czy Su­nSpray WBSPG (wa­te­r-ba­sed spray pa­int co­ating for glass), de­dy­ko­wa­na apli­ko­wa­niu na po­wierzch­niach szkla­nych. Och­ro­na mar­ki przed podrób­ka­mi i fa­łszer­stwa­mi – za­wsze wa­żny aspekt Och­ro­na mar­ki po­zo­sta­je wa­żnym aspek­tem dzia­łań ka­żde­go wła­ści­cie­la bran­du, nie­za­le­żnie od sy­tu­acji ryn­ko­wej. Tu Sun Che­mi­cal rów­nież po­sia­da licz­ne roz­wi­ąza­nia, które mo­żna wy­ko­rzy­stać w opa­ko­wa­niach: Su­nShift , Su­nGu­ard, Su­nLock czy sys­tem ko­do­wa­nia la­se­ro­we­go Ve­ri­gard.

„Z pew­no­ścią przed na­mi no­wa rze­czy­wi­sto­ść, w której będzie mu­sia­ło od­na­le­źć się wie­lu wła­ści­cie­li ma­rek. Ze swej stro­ny będzie­my chcie­li im po­móc w wie­lu aspek­tach do­ty­czących ich po­trzeb, ofe­ru­jąc roz­wi­ąza­nia spe­łnia­jące naj­wy­ższe ocze­ki­wa­nia. Po­zo­sta­je­my do dys­po­zy­cji na­szych klien­tów, ofe­ru­jąc im swo­ją po­moc, dba­jąc o ci­ągło­ść do­staw, a ta­kże pro­po­nu­jąc im in­te­re­su­jące szko­le­nia rów­nież w for­mu­le on­li­ne. Ma­my wi­ęc na­dzie­ję na do­brą przy­szło­ść dla wszyst­ki­ch” – pod­su­mo­wu­je To­masz Do­bro­wol­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści