Polski oddział Sun Chemical – mimo obostrzeń związanych z ogólnoświatową pandemią – odnotowuje w ostatnim czasie wzrost sprzedaży w zakresie produktów dedykowanych produkcji opakowań. Jednocześnie firma podkreśla, że – pomimo niełatwej sytuacji na rynku – obroniła się przed kryzysem, zachowała ciągłość dostaw i zwiększyła sprzedaż w tym segmencie, co przełożyło się na wzrosty obrotów, realizowane przez jej klientów.
„Nawet w najtrudniejszych czasach – mówi Tomasz Dobrowolski, Business Director Liquid Inks w polskim oddziale Sun Chemical - innowacyjne rozwiązania, które przyciągną uwagę odbiorcy i zadecydują o atrakcyjności opakowania, a co za tym idzie – o zakupie znajdującego się w nim produktu, pozostają dla każdego dostawcy niezmiennie ważne. Istotne pozostają również aspekty związane z bezpieczeństwem opakowań. Coraz większego znaczenia nabiera w tym sektorze także aspekt środowiskowy. Pokazały to wyraźnie ostatnie miesiące, podczas których wiele dziedzin przemysłu mocno zwolniło. Producenci opakowań jednak nieprzerwanie kontynuowali swoją produkcję, dzięki czemu takie firmy jak Sun Chemical – które oferują różnorodne produkty dla tego sektora - mogły nie tylko ich wspierać, ale także oferować swoje produkty, w tym: proekologiczne, biodegradowalne, zapewniające większy poziom bezpieczeństwa i przyjazne dla środowiska, na co zwraca obecnie uwagę wielu właścicieli marek. Nasza firma – wytwarzająca farby, powłoki i lakiery – nieustannie odpowiada na potrzeby zmieniającego się rynku, oferując klientom bogate portfolio rozwiązań, skierowanych do dynamicznie rozwijającego się segmentu opakowań, niezależnie od sytuacji”.
Szeroki strumień dostaw
„Segment związany z produkcją opakowań w technologii wąskiej i szerokiej wstęgi – kontynuuje Tomasz Dobrowolski - notuje od kilku lat wzrost. Nawet w ostatnim czasie, z racji zwiększonych zakupów, jakich dokonywali konsumenci głównie z branży spożywczej, producenci opakowań i etykiet w dużej większości utrzymywali swoją produkcję na tym samym poziomie, a niektórzy nawet odnotowali wzrosty. Firma Sun Chemical posiada w swojej ofercie szereg produktów, które wspierają tego rodzaju produkcję i w przypadku których odnotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży”. Są wśród nich takie rozwiązania jak: serie farb Solarflex Integra i Solarflex FSP czy szereg farb białych jak Solarflex Neutron White, Solarflex Lightning White, Rayoflex Electron White, SolarFlex Slalom White oraz SolarScreen MRL. Firma Sun Chemical oferuje także szeroki wybór produktów dla opakowań kompostowalnych czy biodegradowalnych, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie rynku. To m.in. zawierające surowce pochodzenia naturalnego farby rozpuszczalnikowe, m.in. SolvaGreen do druku fleksograficznego i rotograwiurowego na foliach biodegradowalnych oraz podłożach papierowych i tekturowych.
„Sun Chemical podejmuje też nieustanne wyzwania, jakie stoją przed recyklingiem tworzyw sztucznych. Jednym z nich jest wypracowanie technologii farbowej, która nie ma negatywnego wpływu na skuteczność i wydajność procesu odzyskiwania płatków PET z pojemników PET. Opracowujemy również laminaty, które można poddać recyklingowi - włączając w to farby i kleje” – kontynuuje Tomasz Dobrowolski.
Branża spożywcza, kosmetyczna, farmaceutyczna: stabilna produkcja
„Producenci wyżej wspomnianych branż, mimo ogólnoświatowej pandemii, nie zaprzestawali produkcji w ostatnim czasie, a wielu z nich znacząco ją zwiększyło – zauważa Tomasz Dobrowolski. – Przedsiębiorcy z tych sektorów wykorzystują przy produkcji swoich produktów m.in. farby niskomigracyjne, w zakresie których odnotowaliśmy również wzrost sprzedaży. W segmencie farb offsetowych Sun Chemical ma tu wiele do zaproponowania. Naszymi głównymi seriami farbowymi w technologii konwencjonalnej są SunPak FSP i SunPak LMQ, zaś w technologii UV - SunCure FLMA. Sun Chemical oferuje ponadto lakiery dyspersyjne, dodatki do roztworów zwilżających i wiele innych środków chemicznych o niskim stopniu migracji.
Z myślą o restrykcyjnych przepisach i regulacjach w zakresie produkcji opakowań na żywność i farmaceutyki, pojawiła się także w ofercie firmy seria farb dedykowanych do produkcji opakowań niskomigracyjnych w technologii wąskowstęgowej UV – SolarFlex FSP UV Flexo”.
Czas po pandemii: jak wyróżnić swój produkt na półce sklepowej, aby zwiększyć jego sprzedaż?
„Powoli odmrażana jest gospodarka – podkreśla Tomasz Dobrowolski – a w ślad za tym przed wieloma właścicielami marek pojawia się pytanie: jak wyróżnić swój produkt, żeby to właśnie na niego zdecydował się klient, który z pewnością będzie obecnie – z racji niepewnej wciąż sytuacji - ostrożniejszy w swoich decyzjach zakupowych. Z pewnością zatem ciekawe pomysły i projekty opakowań przyciągną jego uwagę. Być może podniosą dany produkt do rangi premium, dając decydującemu się na jego zakup klientowi większe poczucie satysfakcji. Dla takich działań potrzebne są konkretne rozwiązania i tu Sun Chemical ma również wiele do zaoferowania”. Jedną z propozycji jest m.in. seria SunInspire. Firma posiada w swojej ofercie także specjalistyczne rozwiązania do nanoszenia efektów dekoracyjnych na podłoża metalowe – SunDuo (puszki stalowe i aluminiowe), SunTrio (na wszelkiego typu metalowe puszki trzyczęściowe) i SunAltec (na aerozole, butelki i tuby).
Szkło – coraz większe znaczenie ekologii i ochrony
Opakowania szklane z jednej strony pozwalają wyróżnić się produktom na półce sklepowej, z drugiej - spełniają funkcje ochronną i proekologiczną. Jak zauważa Sun Chemical, w tym kierunku zwraca się także coraz większa grupa właścicieli marek. Firma również w tym zakresie ma do zaoferowania szereg produktów: SunVetro, UV SunVetro VTGL, SunVetro Glass Prep, czy SunSpray WBSPG (water-based spray paint coating for glass), dedykowana aplikowaniu na powierzchniach szklanych. Ochrona marki przed podróbkami i fałszerstwami – zawsze ważny aspekt Ochrona marki pozostaje ważnym aspektem działań każdego właściciela brandu, niezależnie od sytuacji rynkowej. Tu Sun Chemical również posiada liczne rozwiązania, które można wykorzystać w opakowaniach: SunShift , SunGuard, SunLock czy system kodowania laserowego Verigard.
„Z pewnością przed nami nowa rzeczywistość, w której będzie musiało odnaleźć się wielu właścicieli marek. Ze swej strony będziemy chcieli im pomóc w wielu aspektach dotyczących ich potrzeb, oferując rozwiązania spełniające najwyższe oczekiwania. Pozostajemy do dyspozycji naszych klientów, oferując im swoją pomoc, dbając o ciągłość dostaw, a także proponując im interesujące szkolenia również w formule online. Mamy więc nadzieję na dobrą przyszłość dla wszystkich” – podsumowuje Tomasz Dobrowolski.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej