„Le­t’s pack” – podróż po świe­cie opa­ko­wań z Ko­ni­ca Mi­nol­ta i ma­szy­ną Ac­cu­rio­Jet KM-1Poprzedni artykuł 

„Le­t’s pac­k” – to ha­sło naj­now­szej kam­pa­nii pro­mo­cyj­nej Ko­ni­ca Mi­nol­ta, pre­zen­tu­jącej wszech­stron­no­ść i sze­ro­kie mo­żli­wo­ści ma­szy­ny in­kje­to­wej Ac­cu­rio­Jet KM-1 w za­kre­sie pro­duk­cji opa­ko­wań wraz z ich uszla­chet­nie­niem na urządze­niu MGI Je­tVar­nish 3D EVO oraz z za­sto­so­wa­niem apli­ka­cji ge­nARa­te, wy­ko­rzy­stu­jącej tech­no­lo­gię roz­sze­rzo­nej rze­czy­wi­sto­ści.

Ma ona po­móc po­szu­ku­jącym no­wych per­spek­tyw w tej dzie­dzi­nie, a pro­po­zy­cje w niej za­war­te są od­po­wie­dzią na zmie­nia­jącą się od wie­lu lat – wraz z roz­wo­jem sprze­da­ży sa­mo­ob­słu­go­wej – ro­lę opa­ko­wa­nia, które w naj­wi­ęk­szym stop­niu sprze­da­je obec­nie pro­dukt i wpły­wa na de­cy­zje za­ku­po­we kon­su­men­ta, a ta­kże jest no­śni­kiem in­for­ma­cji. To z ko­lei – jak po­ka­zu­je wie­le ba­dań – zmu­sza wła­ści­cie­li ma­rek, pro­du­cen­tów, gra­fi­ków two­rzących opa­ko­wa­nia do po­szu­ki­wa­nia kre­atyw­nych roz­wi­ązań w tym za­kre­sie. Kam­pa­nia – jak za­pew­nia Ko­ni­ca Mi­nol­ta za­pra­sza­jąc do za­po­zna­nia się z za­war­ty­mi w niej pro­po­zy­cja­mi – jest skie­ro­wa­na wła­śnie do nich.

War­to za­cząć od fil­mu…

Kam­pa­nia „Le­t’s pac­k” pre­zen­tu­je do­mi­nu­jące w sek­to­rze opa­ko­wań tren­dy i mo­żli­wo­ści. Fir­ma pro­po­nu­je w niej „po­dróż”, która mo­że stać się in­spi­ra­cją dla wła­ści­cie­li ma­rek, pro­jek­tan­tów opa­ko­wań, agen­cji re­kla­mo­wych i dru­ka­rń. Pro­po­zy­cje pu­de­łek wy­ko­na­nych na ma­szy­nie Ac­cu­rio­Jet KM-1 z uwzględ­nie­niem licz­nych podło­ży, o różnych kszta­łtach i sty­lach ma­ją po­bu­dzać wy­obra­źnię do two­rze­nia cie­ka­wych, atrak­cyj­nych wi­zu­al­nie, za­awan­so­wa­nych tech­no­lo­gicz­nie (m.in. z za­sto­so­wa­niem rze­czy­wi­sto­ści roz­sze­rzo­nej), a ta­kże in­no­wa­cyj­nych pro­jek­tów.

„Ksz­ta­łt, for­ma, ko­lo­ry opa­ko­wa­nia przy­ci­ąga­ją uwa­gę, bu­du­ją wi­ze­ru­nek pro­duk­tu oraz mar­ki – mówi Mag­da­le­na Ra­czy­ńska Mar­ke­ting Pro­gram Ma­na­ger w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta. – To nie­my sprze­daw­ca, który nie tyl­ko za­chęca do za­ku­pu, ale ta­kże in­for­mu­je o pro­duk­cie i na­da­je mu cha­rak­ter. Cie­ka­we opa­ko­wa­nie spra­wia, że opa­ko­wa­ny pro­dukt dla kon­su­men­ta rów­nież sta­je się in­te­re­su­jący. Je­go stro­na es­te­tycz­na to jed­nak nie wszyst­ko, mu­si ono za­wie­rać rów­nież infor­macje. Do­bre opa­ko­wa­nia kszta­łtu­ją za­ufa­nie kon­su­men­ta do da­nej fir­my, dla­te­go są klu­czo­wy­mi w ka­żdym pro­jek­cie. Z ko­lei cha­rak­terystyczne opa­ko­wa­nie spra­wia, że znacz­nie szyb­ciej od­naj­du­je­my pro­dukt na półce skle­po­wej. Dla­te­go pro­jek­to­wa­nie w tym za­kre­sie mu­si uwzględ­niać różne ele­men­ty m.in. od­bior­cę do­ce­lo­we­go (ina­czej będzie opa­ko­wa­ny krem dla na­sto­lat­ki, ina­czej dla star­szej ko­bie­ty), ce­nę pro­duk­tu (opa­ko­wa­nie te­go z wy­ższą ce­ną po­win­na nada­wać mu ran­gę eks­klu­zyw­no­ści), a ta­kże cha­rak­ter pro­duk­tu – pro­dukt eko­lo­gicz­ny po­wi­nien być opa­ko­wa­ny z uży­ciem ma­te­ria­łów przy­ja­znych dla śro­do­wi­ska. Nie mo­żna za­po­mi­nać rów­nież o ja­ko­ści opa­ko­wa­nia – wszyst­kie te ele­men­ty ma­ją wzbu­dzać za­ufa­nie kon­su­men­ta, spra­wiać mu przy­jem­no­ść i po­wo­do­wać, że po raz ko­lej­ny si­ęgnie po za­pa­ko­wa­ny pro­dukt”.

Za­in­spi­ruj się tym, co naj­lep­sze

„Le­t’s pac­k” to se­ria pi­ęciu pu­de­łek wło­żo­nych do jed­ne­go wspól­ne­go, wy­ko­na­nych w twar­dej opra­wie i za­pa­ko­wa­nych w spe­cjal­ną tor­bę. Wszyst­kie wy­dru­ko­wa­ne zo­sta­ły na ma­szy­nie Ac­cu­rio­Jet KM-1, ka­żdy na­wi­ązu­je do in­ne­go aspek­tu podróży i nie­zbęd­ne­go w niej ga­dże­tu. Jed­no z pu­de­łek do­dat­ko­wo uszla­chet­nio­no na ma­szy­nie MGI Je­tVar­nish 3D EVO, rów­nież znaj­du­jącej się w ofer­cie Ko­ni­ca Mi­nol­ta. Ale to nie ko­niec nie­spo­dzia­nek, ja­kie w tej swo­istej podróży po świe­cie opa­ko­wań pro­po­nu­je swo­im klien­tom Ko­ni­ca Mi­nol­ta. Trzy pu­de­łka ma­ją za­im­ple­men­to­wa­ne in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nie – ge­nARa­te, ba­zu­jące na tech­no­lo­gii roz­sze­rzo­nej rze­czy­wi­sto­ści, co­raz częściej wy­bie­ra­nej przez dzia­ły pro­mo­cji i mar­ke­tin­gu w przed­si­ębior­stwach z różnych bra­nż. Ta stwo­rzo­na przez Ko­ni­ca Mi­nol­ta apli­ka­cja łączy tra­dy­cyj­ny druk z no­wy­mi tech­no­lo­gia­mi. Wi­deo, in­for­ma­cje oraz lin­ki do stron in­ter­ne­to­wych, in­te­rak­tyw­na kon­fi­gu­ra­cja i za­ku­py, mo­de­le 3D, umiesz­cza­nie wir­tu­al­nych obiek­tów, ani­mo­wa­ne tre­ści „za­szy­te” w opa­ko­wa­niach i ety­kie­tach, oży­wia­nie ry­sun­ków czy opo­wia­da­nie hi­sto­rii z uży­ciem awa­ta­rów – to tyl­ko część mo­żli­wo­ści ja­kie da­je to roz­wi­ąza­nie.

Po­dróż pe­łna es­te­tycz­nych wra­żeń

W pro­jek­cie „Le­t’s pac­k” ka­żde pu­de­łko wy­ko­na­ne jest z in­ne­go podło­ża – od po­wle­ka­nych i niepo­wle­ka­nych, po­przez two­rzy­wa sztucz­ne, ko­ńcząc na ma­te­ria­łach pro­eko­lo­gicz­nych, po­cho­dzących z re­cy­klin­gu. Do wy­bo­ru są tu me­dia uwzględ­nia­jące różne mo­żli­wo­ści bu­dże­to­we, m.in. pa­pie­ry o różnej gru­bo­ści i wła­ści­wo­ściach. Pu­de­łka, ja­kie są ele­men­ta­mi kam­pa­nii, wpi­su­ją się w naj­now­sze tren­dy do­mi­nu­jące na ryn­ku opa­ko­wań: mo­żli­wo­ść per­so­na­li­za­cji i ka­sto­mi­za­cji, pro­eko­lo­gicz­no­ść oraz seg­men­ta­cja opa­ko­wań i pro­duk­tów. Uw­zględ­nio­no tu za­rów­no roz­wi­ąza­nia eko­no­micz­nie uza­sad­nio­ne, jak też luk­su­so­we, z ka­te­go­rii pre­mium. Ko­ni­ca Mi­nol­ta nie za­po­mnia­ła o wła­ści­cie­lach ma­rek, którzy spe­cja­li­zu­ją się w pro­duk­cji ma­łych se­rii i na­kła­dów z my­ślą o ni­szo­wych pro­duk­tach i spe­cy­ficz­nych ocze­ki­wa­niach kon­su­men­tów. Pre­zen­to­wa­ne opa­ko­wa­nia ma­ją być jed­no­cze­śnie przy­dat­ne w sku­tecz­nej stra­te­gii kre­owa­nia war­to­ści da­ne­go pro­duk­tu, do cze­go co­raz częściej przy­wi­ązu­ją wa­gę wła­ści­cie­le ma­rek, a ta­kże w kon­te­kście co­raz bar­dziej po­wszech­ne­go tzw. co­-bran­din­gu.

„Ka­żde pu­de­łko ma in­ny styl, gra­fi­kę. Niek­tóre ma­ją wy­ra­zi­ste ko­lo­ry, in­ne mi­ni­ma­li­stycz­ne wzo­ry, są wśród nich ta­kże opa­ko­wa­nia uszla­chet­nio­ne, pre­zen­tu­jące mo­żli­wo­ści ro­żne­go ro­dza­ju zdo­bień, które podno­szą war­to­ść nie tyl­ko opa­ko­wa­nia, ale rów­nież opa­ko­wa­ne­go pro­duk­tu. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że na­sze pro­jek­ty, kszta­łty opa­ko­wań, a do­dat­ko­wo za­sto­so­wa­na w nich ko­lo­rystyka, zdo­bie­nia i uszla­chet­nie­nia za­bio­rą klien­tów za­in­te­re­so­wa­nych in­no­wa­cyj­ny­mi opa­ko­wa­niami w cie­ka­wą podróż pe­łną wra­żeń i es­te­tycz­nych do­zna­ń” – pod­kre­śla Ana­sta­siya Ya­vor­ska, ko­or­dy­na­tor cen­trum po­ka­zo­we­go Ko­ni­ca Mi­nol­ta, współtwór­czy­ni pro­jek­tu „Le­t’s pac­k”.

Ac­cu­rio­Jet KM-1 – wszech­stron­na i wy­daj­na

Naj­now­sza kam­pa­nia Ko­ni­ca Mi­nol­ta ma pod­kre­ślać i pre­zen­to­wać bar­dzo sze­ro­kie mo­żli­wo­ści ma­szy­ny Ac­cu­rio­Jet KM-1. Ma­te­usz Wo­źniak, dy­rek­tor dzia­łu roz­wi­ązań pro­duk­cyj­nych w Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska, mówi: „Ma­szy­na ob­słu­gu­je bar­dzo sze­ro­ki za­kres podło­ży od fak­tu­ro­wa­nych i z re­cy­klin­gu, po­przez pa­pier of­f­se­to­wy, sko­ńczyw­szy na PP czy PCV i ma­te­ria­łach łączących w so­bie ce­chy pa­pieru, tka­ni­ny i fo­lii – wszyst­ko w za­si­ęgu jed­ne­go urządze­nia, które ogra­ni­czać mo­że je­dy­nie wy­obra­źnia pro­jek­tan­ta opa­ko­wa­nia”.

„Le­t’s pack! – za­chęca Mag­da­le­na Ra­czy­ńska. – Wy­rusz z na­mi w podróż pe­łną in­spi­ra­cji. Prze­ko­na­my Cię, że two­rze­nie opa­ko­wań mo­że być pro­ste, ale też do­star­cza­jące sze­ro­kiej ga­my efek­tów spe­cjal­nych. Za­in­spi­ruj się na­szą podróżą, po­znaj tren­dy i stwórz pro­jekt, który będzie od­po­wie­dzią na nie. A po­tem wy­dru­kuj to na ma­szy­nie Ac­cu­rio­Jet KM-1 i na­wi­ąż współpra­cę z no­wy­mi klien­ta­mi. Ro­zwi­jaj się dla nich i ra­zem z ni­mi. Z przy­jem­no­ścią Ci w tym pomo­żemy”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści