Dru­ko­wa­nie 3D, in­no­wa­cje i ła­ńcuch do­staw wa­żniej­sze niż kie­dy­kol­wiek wcze­śniej – ra­port HP Di­gi­tal Ma­nu­fac­tu­ringPoprzedni artykuł 

Pod­czas te­go­rocz­ne­go In­no­va­tion Sum­mit, fir­ma HP wraz z part­ne­ra­mi, klien­ta­mi oraz eks­per­ta­mi z ca­łe­go świa­ta za­pre­zen­to­wa­ła moc cy­fro­wej pro­duk­cji w za­kre­sie trans­for­ma­cji prze­my­słu. U pod­staw te­go wy­da­rze­nia le­ża­ło no­we ba­da­nie HP do­star­cza­jące spo­strze­żeń na te­mat cy­fro­wych tech­no­lo­gii pro­duk­cji i tren­dów, ta­kich jak prze­my­sło­we dru­ko­wa­nie 3D. HP – ja­ko li­der na­pędza­jący tę cy­fro­wą trans­for­ma­cję, za­ini­cjo­wał pod­czas In­no­va­tion Sum­mit dys­ku­sje z przed­sta­wi­cie­la­mi kadr kie­row­ni­czych z ta­kich firm jak: Ad­di­ti­ve In­te­gri­ty, De­ca­th­lon, Fo­re­ca­st3D, IDC, Nis­san, So­li­ze, World Eco­no­mic Fo­rum i wie­lu in­nych.

Ba­da­nie do ra­por­tu HP Di­gi­tal Ma­nu­fac­tu­ring, w którym udział wzi­ęło ty­si­ące me­na­dże­rów z bra­nży pro­duk­cyj­nej po­twier­dza, że fir­my co­raz częściej in­we­stu­ją w za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia do dru­ku 3D, które za­pew­nia­ją szyb­ko­ść i ela­stycz­no­ść nie­zbęd­ną do roz­wo­ju ich dzia­łal­no­ści i sta­ją się bar­dziej od­por­ne w sta­le zmie­nia­jącym się śro­do­wi­sku.

Jed­nym z klu­czo­wych spo­strze­żeń z per­spek­ty­wy glo­bal­ne­go prze­my­słu wy­twór­cze­go jest to, że nie­za­le­żnie od sek­to­ra i lo­ka­li­za­cji, fir­my po­szu­ku­ją dru­ku 3D, aby wzmoc­nić swo­je ła­ńcu­chy do­staw, stać się bar­dziej ela­stycz­ny­mi i stwo­rzyć bar­dziej in­no­wa­cyj­ne stra­te­gie roz­wo­ju pro­duk­tów i pro­duk­cji. Pod­kre­śla­ją to ro­snące in­we­sty­cje w druk 3D, wspar­cie dla dru­ku 3D ja­ko re­al­nej al­ter­na­ty­wy dla tra­dy­cyj­nej pro­duk­cji oraz wi­ęk­sze chęci do ści­ślej­szej współpra­cy eko­sys­te­mo­wej.

Oso­by de­cy­zyj­ne z bra­nży pro­duk­cyj­nej do­strze­ga­ją rów­nież mo­żli­wo­ści przy­spie­sze­nia in­no­wa­cji, uzna­jąc, że druk 3D do­sko­na­le na­da­je się do ma­so­wej per­so­na­li­za­cji no­wych pro­duk­tów, a ta­kże do zmniej­sze­nia ilo­ści od­pa­dów i pro­mo­wa­nia bar­dziej zrów­no­wa­żo­nej go­spo­dar­ki.

Glo­bal­ny sek­tor pro­duk­cyj­ny wy­ra­źnie sy­gna­li­zu­je chęć zwi­ęk­sze­nia od­por­no­ści ła­ńcu­cha do­staw, wi­ęk­szej ela­stycz­no­ści pro­duk­cji, przy­spie­sze­nia in­no­wa­cji i sil­niej­sze­go zrów­no­wa­że­nia śro­do­wi­sko­we­go, a prze­my­sło­wy druk 3D po­strze­ga nie tyl­ko ja­ko spo­sób na ob­ni­że­nie kosz­tów i szyb­sze we­jście na ry­nek, ale rów­nież ja­ko wy­jąt­ko­wą prze­wa­gę kon­ku­ren­cyj­ną, która przy­spie­sza in­no­wa­cje dla klien­tów – po­wie­dział Ra­mon Pa­stor, Dy­rek­tor Ge­ne­ral­ny HP 3D Prin­ting & Di­gi­tal Ma­nu­fac­tu­ring.

Ra­port HP Di­gi­tal Ma­nu­fac­tu­ring Trends – naj­wa­żniej­sze in­for­ma­cje:

Cy­fro­we tech­no­lo­gie pro­duk­cyj­ne są im­pul­sem do roz­wo­ju go­spo­dar­cze­go i zwi­ęk­sze­nia wy­daj­no­ści

  • 99% an­kie­to­wa­nych uwa­ża, że cy­fro­we tech­no­lo­gie pro­duk­cji mo­gą pro­wa­dzić do wzro­stu go­spo­dar­cze­go.
  • 89% an­kie­to­wa­nych szu­ka mo­żli­wo­ści roz­wo­ju swo­ich mo­de­li bi­zne­so­wych ze względu na obec­ne wa­run­ki pro­wa­dze­nia dzia­łal­no­ści go­spo­dar­czej na świe­cie.
  • W ci­ągu naj­bli­ższych 12 mie­si­ęcy, 71% re­spon­den­tów pla­nu­je in­we­sty­cje w cy­fro­we tech­no­lo­gie pro­duk­cji, a po­nad czte­rech na pi­ęciu ba­da­nych (85%) za­de­kla­ro­wa­ło, że ich fir­ma pla­nu­je zwi­ęk­szyć swo­je in­we­sty­cje w druk 3D.
  • Trzy czwar­te an­kie­to­wa­nych stwier­dzi­ło, że dru­ko­wa­nie 3D po­ma­ga ich fir­mie być bar­dziej ela­stycz­ną oraz sta­no­wi re­al­ną al­ter­na­ty­wę i wspar­cie dla tra­dy­cyj­nej pro­duk­cji.
  • Po­nad dzie­wi­ęciu na dzie­si­ęciu an­kie­to­wa­nych stwier­dzi­ło, że ba­da no­we mo­de­le pro­duk­cji­/ła­ńcu­cha do­staw, z cze­go 59% roz­wa­ża mo­de­le hy­bry­do­we (tra­dy­cyj­na for­ma pro­duk­cji +Druk 3D), a 52% lo­kal­ną pro­duk­cję.

Przy­spie­szo­na in­no­wa­cja zmie­nia prze­my­sł

  • Naj­częściej wy­mie­nia­ną ko­rzy­ścią przez re­spon­den­tów sto­su­jących druk 3D, jest zwi­ęk­szo­na zdol­no­ść do in­no­wa­cji.
  • Naj­wa­żniej­sze no­we ob­sza­ry in­no­wa­cji, które są ba­da­ne przez fir­my, obej­mu­ją: ma­so­we do­sto­so­wy­wa­nie pro­duk­tów bez­po­śred­nio do po­trzeb klien­ta, pro­duk­cję na żąda­nie oraz cy­fro­we ma­ga­zy­ny­/wir­tu­al­ny spis pro­duk­tów.
  • 91% an­kie­to­wa­nych chce zba­dać in­no­wa­cyj­no­ść, ja­ką za­pew­nia ma­so­we do­sto­so­wy­wa­nie do po­trzeb klien­ta i uwa­ża, że mo­gło­by to mieć za­sto­so­wa­nie w ich dzia­łal­no­ści, gdy­by części mo­gły być sper­so­na­li­zo­wa­ne po­przez dru­ko­wa­nie 3D.
  • Bra­nże me­dycz­na, prze­my­sło­wa i mo­to­ry­za­cyj­na zo­sta­ły uzna­ne za naj­bar­dziej go­to­we do in­no­wa­cji w pro­duk­cji za po­mo­cą dru­ku 3D w ci­ągu naj­bli­ższych pi­ęciu lat.

Otwie­ra­nie no­wych mo­żli­wo­ści współpra­cy

  • 85% an­kie­to­wa­nych wska­za­ło, że wa­żna jest współpra­ca mi­ędzy sek­to­ra­mi, w ce­lu przy­jęcia no­wych cy­fro­wych tech­no­lo­gii pro­duk­cji.
  • 81% ba­da­nych wska­za­ło, że ich fir­ma ma pla­ny współpra­cy z podmio­ta­mi rządo­wy­mi w za­kre­sie pro­duk­cji cy­fro­wej.
  • Głów­ną ba­rie­rą we­jścia na ry­nek tech­no­lo­gii ad­dy­tyw­nej jest dla ba­da­nych zna­le­zie­nie wy­kwa­li­fi­ko­wa­nej si­ły ro­bo­czej.
  • Ch­cąc zni­we­lo­wać tę lu­kę w umie­jęt­no­ściach, 64% ba­da­nych mo­że za­ofe­ro­wać wi­ęcej pro­fe­sjo­nal­nych szko­leń, a 53% chce, aby fir­my, rządy, in­sty­tu­cje i oby­wa­te­le współpra­co­wa­li ze so­bą w ce­lu do­ko­na­nia in­we­sty­cji w pro­gra­my edu­ka­cyj­ne i pro­gra­my podno­sze­nia kwa­li­fi­ka­cji za­wo­do­wych.

Zrów­no­wa­żo­na pro­duk­cja po­zo­sta­nie bi­zne­so­wym im­pe­ra­ty­wem

  • Naj­lep­szy­mi spo­so­ba­mi, ja­ki­mi druk 3D mo­że wpły­nąć na zmniej­sze­nie ilo­ści od­pa­dów i pro­mo­wa­nie go­spo­dar­ki cyr­ku­la­cyj­nej są: zmniej­sze­nie ilo­ści uży­wa­nych ma­te­ria­łów i lep­sze do­pa­so­wa­nie po­da­ży i po­py­tu, a na­stęp­nie skróce­nie i uprosz­cze­nie tra­dy­cyj­nych ła­ńcu­chów do­staw oraz po­pra­wa mo­żli­wo­ści ser­wi­so­wych, które mo­gą wy­dłu­żyć ży­wot­no­ść pro­duk­tów.
  • 90% an­kie­to­wa­nych stwier­dzi­ło, że mo­żli­wo­ść re­cy­klin­gu ma­te­ria­łów uży­tych do dru­ku 3D jest nie­zwy­kle wa­żna.
  • 88% an­kie­to­wa­nych uwa­ża, że wa­żne jest, aby rządy two­rzy­ły zrów­no­wa­żo­ny eko­sys­tem po­przez za­chęca­nie do in­we­sto­wa­nia i roz­wo­ju ko­rzyst­nych spo­łecz­nie i śro­do­wi­sko­wo cy­fro­wych tech­no­lo­gii pro­duk­cji.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my HP
Obraz Fre­e-Pho­tos Pi­xa­bay

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści