Coraz częściej zauważamy, jak ważne jest dbanie o środowisko. Staramy się ograniczać plastik, jeść mniej mięsa, jak również chodzimy z własną bawełnianą torbą na zakupy – to wszystko jedynie w niewielkim stopniu wpływa na poprawę kondycji Ziemi. Aby mieć realny wpływ na ekologię, musimy te działania przenieść na każdy aspekt naszego życia, również na pracę, w której spędzamy średnio 40 godzin tygodniowo. Według danych z raportu Green Generation aż 76% firm uwzględnia ekologię w swoich strategiach działania, jednak nadal pozostaje odsetek tych postępujących wbrew środowisku i niedbających przy tym o jego dobro. Przedstawiamy kilka praktyk, które można wdrożyć w firmie w celu poprawy sytuacji środowiska naturalnego.
Chroń drzewa – oszczędzaj papier
Przede wszystkim powinniśmy zredukować ilość wykorzystywanego przez firmę papieru. Pamiętajmy, że nie musimy drukować wszystkich dokumentów. W dobie cyfryzacji możemy z nich korzystać w formie elektronicznej. Kolejnym nawykiem, który warto wprowadzić w miejscu pracy, jest drukowanie dwustronne, a także ponowne wykorzystanie kartek, które mają zadrukowaną tylko jedną stronę. Według danych Greenpeace rocznie, na całym świecie produkuje się aż 367 mln ton papieru. Część jest wytwarzana z makulatury, jednak gdyby tak nie było, musielibyśmy wyciąć aż 6 miliardów drzew i zużyć 10 milionów ton wody.
Stosuj 3R (Reduce – Reuse – Recycle)
Pierwszym krokiem do wprowadzenia zasad recyclingu w przedsiębiorstwie jest postawienie koszy na śmieci, które umożliwią ich sortowanie. Dzięki temu wyrzucone przez nas odpady mogą dostać nowe życie, ponieważ zostaną przetworzone i wykorzystane ponownie. To samo dotyczy urządzeń elektrycznych.
Brother stara się minimalizować wpływ na środowisko poprzez powtórne wykorzystanie surowców przy produkcji nowych produktów. – W ramach gospodarki okrężnej, którą wspieramy, oferujemy możliwość utylizacji zużytych tonerów i tuszy. Nasi klienci w bardzo szybki i prosty sposób mają możliwość darmowego zwrotu wyeksploatowanych artykułów, które następnie są utylizowane w centrach specjalnie do tego przeznaczonych. W ten sposób nie tylko przyczyniają się do poprawy środowiska, ale również wspierają organizację charytatywną Cool Earth, która ratuje lasy deszczowe – mówi Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska.
Nadmierne zużywanie energii to zjawisko, z którym boryka się wiele biur. Codzienne korzystanie z wielu urządzeń w tym samym czasie wymaga zasilenia praktycznie przez cały dzień. Sposobem na zminimalizowanie tego problemu jest wyposażenie biura w urządzenia i narzędzia energooszczędne. Warto również zadbać o to, aby w ciągu dnia pracownicy jak najwięcej korzystali ze światła dziennego – wpłynie to nie tylko na ich samopoczucie i komfort pracy, ale również na zminimalizowanie zużycia energii elektrycznej. Jak jeszcze możemy ograniczyć zużywanie energii? Przede wszystkim wyłączajmy urządzenia z sieci zawsze wtedy, kiedy z nich nie korzystamy. Oszczędzanie rzeczywiście może się opłacić – również koszty utrzymania biura mogą znacznie się obniżyć.
Zmiana nawyków w miejscu pracy to klucz nie tylko do budowania wizerunku firmy jako odpowiedzialnej społecznie, ale również wpłynięcie na zmianę postawy u pracowników.
Firma Brother od początku istnienia propaguje idee środowiskowe. Wśród jej działań wyróżnić możemy akcję Click for the Earth (https://www.brotherearth.com/en/top.html), w ramach której przekazywane są dotacje na między innymi: ochronę lasów, redukcję emisji C02, czy też powstrzymywanie globalnego ocieplenia. Click for the Earth to część szerszych działań – Brother Earth, które rozwiązują problemy środowiska na całym świecie.
– Działania na rzecz ochrony środowiska powinny być wpisane w strategię każdej firmy. Jako marka świadoma tych potrzeb, pragniemy kreować zachowania proekologiczne wśród naszych konsumentów. Jak dotąd udało nam się przeprowadzić między innymi akcję sadzenia drzew w Parkach Narodowych na Polesiu, w Chojnowie, w Górach Stołowych, jednak na tym nie poprzestajemy. Pragniemy dalej realizować strategie proekologiczne, wzmacniając markę odpowiedzialną za zmiany społeczne – oznajmia Katarzyna Idzkiewicz.
Nasza planeta znalazła się w momencie, w którym szczególnie potrzebuje pomocy. Jeśli firmy będą podejmowały świadome działania na rzecz ochrony środowiska, będziemy dalej mogli cieszyć się pięknem natury. – Praca to idealne miejsce do promowania zachowań proekologicznych i inspirowania naszych pracowników do dalszych, samodzielnych aktywności w tym kierunku – dodaje ekspert marki Brother.
Na podstawie informacji firmy Brother