Po­tęga do­ty­ku – MGI Je­tvar­nish 3D OnePoprzedni artykuł 

Efekty możiwe do uzyskania na MGI Jetvarnish 3D One
Efek­ty mo­żi­we do uzy­ska­nia na MGI Je­tvar­nish 3D One
Anastasiya Yavorska - Koordynator Centrum Pokazowego Konica Minolta
Ana­sta­siya Ya­vor­ska – Ko­or­dy­na­tor Cen­trum Po­ka­zo­we­go Ko­ni­ca Mi­nol­ta

We współcze­snych, nie­zwy­kle trud­nych dla wie­lu bra­nż cza­sach, wa­żne jest przy­ci­ągni­ęcie uwa­gi kon­su­men­tów, nie tyl­ko dzi­ęki wy­so­kiej ja­ko­ści pro­duk­tom, lecz ta­kże efek­tow­nym opa­ko­wa­niom, które będą wy­różniać się na tle kon­ku­ren­cyj­nych ma­rek i ich pro­duk­tów. Jak się oka­zu­je, co­raz wi­ęk­sze zna­cze­nie we współcze­snych na­wy­kach za­ku­po­wych ma­ją nie tyl­ko wra­że­nia wi­zu­al­ne, lecz ta­kże zmy­sł do­ty­ku – dla mnóstwa klien­tów wa­żne jest nie tyl­ko by wi­dzieć, lecz ta­kże „po­czu­ć” da­ny pro­dukt. Dla­cze­go tak istot­ne są do­zna­nia sen­so­rycz­ne?

„Do­tyk prze­no­si struk­tu­rę, emo­cje, cie­pło i tro­chę ta­jem­ni­czo­ści. Do­tyk, to ta­kże wy­obra­źnia, która na­tych­miast jest uru­cho­mio­na. Stąd de­cy­zje, ja­kie po­dej­mu­je­my do­ty­ka­jąc różnie uszla­chet­nio­nych me­di­ów, ma­ją swo­je podło­że w na­szych emo­cjach.” – mówi Ana­sta­siya Ya­vor­ska, Ko­or­dy­na­tor Cen­trum Po­ka­zo­we­go Ko­ni­ca Mi­nol­ta w War­sza­wie.

Czu­jąc ku­pu­je­my wi­ęcej

Z pew­no­ścią wie­lo­krot­nie pod­czas wi­zy­ty w ksi­ęgar­ni na­szą uwa­gę przy­ku­ła in­try­gu­jąca „wy­pu­kła” okład­ka ksi­ążki, która wręcz za­chęca­ła nas do prze­su­ni­ęcia po niej pal­ca­mi. Tra­dy­cyj­ne „a­na­lo­go­we” wy­da­nia ozdo­bio­ne sza­tą gra­ficz­ną wy­ko­na­ną w ten spo­sób, są gwa­ran­cją nie tyl­ko wy­jąt­ko­wej przy­jem­no­ści pod­czas ob­co­wa­nia z ni­mi, lecz ta­kże że­la­znym kontr­ar­gu­men­tem na po­pu­lar­no­ść e- bo­oków, audiobo­oków oraz wy­dań cy­fro­wych.

Mo­żna to od­nie­ść ta­kże do wie­lu in­nych pro­duk­tów oraz ich opa­ko­wań. Cie­ka­wy pro­jekt dzia­ła­jący na zmy­sł na­sze­go wzro­ku sta­no­wi za­le­d­wie po­ło­wę suk­ce­su – war­to za­dbać ta­kże o wra­że­nia sen­so­rycz­ne. We­dług ra­por­tu opu­bli­ko­wa­ne­go przez re­no­mo­wa­ne ame­ry­ka­ńskie sto­wa­rzy­sze­nie FSEA (Fo­il and Spe­cial­ty Ef­fects As­so­cia­tion), zrze­sza­jące mi­ędzy­na­ro­do­wych spe­cja­li­stów w za­kre­sie uszla­chet­nia­nia dru­ku, czas prze­zna­czo­ny na roz­po­zna­nie wzbo­ga­co­nych o wra­że­nia do­ty­ko­we pro­duk­tów jest o 45% krót­szy, niż w przy­pad­ku opa­ko­wań, które nie po­sia­da­ją żad­nych te­go ty­pu „u­lep­sze­ń”.

Po­nad­to uwa­ga, którą po­świ­ęca im sta­ty­stycz­ny klient, jest o 18% dłu­ższa niż w przy­pad­ku stan­dar­do­wych to­wa­rów, co ta­kże ma sil­ny wpływ na de­cy­zję o je­go na­by­ciu. Im dłu­żej sku­pia­my się na da­nym pro­duk­cie, tym bar­dziej praw­do­po­dob­ny sta­je się je­go za­kup. Wy­różnia­jące się opa­ko­wa­nie przy­ci­ąga uwa­gę kon­su­men­tów – in­te­re­su­jące, do­ty­ko­we ele­men­ty zwi­ęk­sza­ją „ek­sklu­zyw­no­ść” pro­duk­tu, na­sze po­zy­tyw­ne na­sta­wie­nie, za­mia­ry za­kupowe, a ta­kże za­ufa­nie do da­nej mar­ki, jej roz­po­zna­wal­no­ść i ogól­ny wi­ze­ru­nek – co zna­cząco prze­kła­da się na zwi­ęk­sze­nie sprze­da­ży.

Ma to ta­kże wiel­ki wpływ na za­ku­py im­pul­syw­ne, do­ko­ny­wa­ne spon­ta­nicz­nie, bez wi­ęk­sze­go za­sta­no­wie­nia i pod wpły­wem na­głej, sil­nej po­trze­by. Usz­la­chet­nio­ny druk ce­nio­ny jest nie tyl­ko przez klien­tów, lecz ta­kże na­byw­ców usług po­li­gra­ficz­nych, którzy chęt­nie de­cy­du­ją się za­pła­cić wi­ęcej za te­go ty­pu roz­wi­ąza­nia.

„De­cy­zje za­ku­po­we są opar­te na emo­cjach. Świa­do­mo­ść te­go ma ogrom­ne zna­cze­nie przy pro­jek­to­wa­niu pro­duk­tów i ich opa­ko­wań. Pro­dukt od­dzia­łu­jący na zmy­sły to pro­dukt prze­my­śla­ny, do­głęb­nie zba­da­ny, za­pro­jek­to­wa­ny tak by wzbu­dzać emo­cje.” – do­da­je Ana­sta­siya Ya­vor­ska.

W ostat­nich la­tach pro­jek­to­wa­nie efek­tow­nych opa­ko­wań ozdo­bio­nych ele­men­ta­mi sen­so­rycz­ny­mi sta­ło się klu­czo­wym na­rzędziem mar­ke­tin­go­wym wie­lu ma­rek.

W ja­ki spo­sób mo­że­my spra­wić, aby to wła­śnie nasz pro­dukt bu­dził emo­cje i tra­fił do ko­szy­ka klien­ta?

Spek­ta­ku­lar­ny efekt nie­wiel­kim kosz­tem

Nie­zwy­kle cie­ka­wym roz­wi­ąza­niem de­dy­ko­wa­nym do te­go ty­pu za­sto­so­wań jest urządze­nie do uszla­chet­nień MGI Je­tvar­nish 3D One, będące ko­lej­nym, nie­zwy­kle uda­nym efek­tem tr­wa­jącej od 2014 ro­ku współpra­cy Ko­ni­ca Mi­nol­ta z MGI, fran­cu­skim po­ten­ta­tem w za­kre­sie dru­ku uszla­chet­nień.

Na czym po­le­ga fe­no­men te­go mo­de­lu?

Po­mi­mo, że nie­zwy­kle atrak­cyj­ne mo­żli­wo­ści ma­szyn dru­kar­skich, ta­kie jak la­kier punk­to­wy czy też druk 2D nie są no­wo­ścią w bra­nży, ko­rzy­sta­nie z nich by­ło do tej po­ry ma­ło wy­daj­ne, cza­so­chłon­ne i do­stęp­ne za­zwy­czaj dla naj­wi­ęk­szych dru­kar­ni przy oka­zji wy­so­ko­bu­dże­to­wych pro­jek­tów. MGI Je­tvar­nish 3D One umo­żli­wia wyko­rzy­sta­nie funk­cji dru­ku sen­so­rycz­ne­go przez wszyst­kich, nie­za­le­żnie od mo­żli­wo­ści sprzęto­wych, lo­gi­stycz­nych i fi­nan­so­wych – mo­del pro­mo­wa­ny jest zresz­tą slo­ga­nem „Em­bel­li­sh­ment for eve­ry­bo­dy”, czy­li do­słow­nie „Usz­la­chet­nia­nie dla ka­żde­go”, co pod­kre­śla je­go zna­czącą prze­wa­gę nad in­nym urządze­nia­mi z te­go seg­men­tu, nie tyl­ko pod względem eko­no­micz­nym.

Sprzęt ten skie­ro­wa­ny jest przede wszyst­kim do ryn­ku zwi­ąza­ne­go z re­kla­mą i mar­ke­tin­giem oraz do bra­nży pro­jek­to­wej i kre­atyw­nej – nie­wiel­kich dru­ka­rń oraz firm gra­ficz­nych, a ta­kże dla do­tych­cza­so­wych użyt­kow­ni­ków sprzętu ja­po­ńskiej mar­ki, pra­gnących roz­wi­jać swo­je mo­żli­wo­ści bi­zne­so­we i zwi­ęk­szać do­cho­dy. Mo­żli­wo­ści je­go za­sto­so­wań są wręcz nie­ogra­ni­czo­ne, za­rów­no je­śli cho­dzi o druk of­f­se­to­wy, jak i cy­fro­wy. Do­sko­na­le spraw­dzi się w wy­twa­rza­niu nie­wiel­kich opa­ko­wań pre­mium, okła­dek ksi­ążek, ka­ta­lo­gów pro­duk­tów, wi­zy­tówek, kart me­nu, per­so­na­li­zo­wa­nej ko­re­spon­den­cji, wszel­kie­go ro­dza­ju bro­szur, al­bu­mów fotogra­ficz­nych, kar­tek z ży­cze­nia­mi i przy re­ali­za­cji ka­żde­go pro­jek­tu, który wy­ma­ga kre­atyw­no­ści i efek­tu wow.

Wy­daj­no­ść i no­wo­cze­sno­ść. Ja­kie są naj­wi­ęk­sze atu­ty MGI Je­tvar­nish 3D One?

„Jed­nym z naj­wi­ęk­szych są bez wąt­pie­nia pie­zo­elek­trycz­ne gło­wi­ce dru­ku­jące Ko­ni­ca Mi­nol­ta ty­pu DoD, które w po­łącze­niu z tech­no­lo­gią la­kie­ro­wa­nia cy­fro­we­go MGI są gwa­ran­cją wy­dru­ków 3D o ja­ko­ści do­rów­nu­jącej urządze­niom z naj­wy­ższej półki ce­no­wej. ” – mówi Ja­cek Gmyz, Spe­cja­li­sta Wspar­cia Tech­nicz­ne­go do roz­wi­ązań in­kje­to­wych w Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska.

Urządze­nie do sto­so­wa­nia na sze­ro­kiej ga­mie podło­ży wy­ko­rzy­stu­je je­den la­kier do uzy­ska­nia wszyst­kich efek­tów sen­so­rycz­nych 3D, umo­żli­wia­jąc la­kierowanie bez la­mi­no­wa­nia, a ta­kże la­kierowanie na dru­kach of­f­se­to­wych. Jest to osi­ągal­ne przy jed­no­prze­bie­go­wym la­kierowaniu pre­cy­zyj­nym, w którym urządze­nie osi­ąga za­ska­ku­jącą wy­daj­no­ść. Mo­żli­we jest wy­dru­ko­wa­nie aż 2077 ar­ku­szy A3 na go­dzi­nę. W przy­pad­ku dru­ku jed­no­prze­bie­go­we­go mo­żli­we jest za­sto­so­wa­nie zmien­nej gru­bo­ści la­kieru od 21 do 116 mi­kro­nów.

Su­sze­nie i utwar­dza­nie nie wy­ma­ga­ją do­dat­ko­we­go cza­su – od­by­wa się ono w prze­bie­gu za po­mo­cą zin­te­gro­wa­nych diod LED umo­żli­wia­jących pra­cę przy ni­skim po­bo­rze ener­gii, bez wy­so­kich tem­pe­ra­tur i szko­dli­we­go dla śro­do­wi­ska ozo­nu. To nie je­dy­ne eko­lo­gicz­ne aspek­ty, o ja­kie za­dbał pro­du­cent – znacz­nie zre­du­ko­wa­no zu­ży­cie pa­pie­ru i la­kie­ru, który roz­pro­wa­dza­ny jest w szczel­nie za­mkni­ętym obie­gu. Urządze­nie nie wy­ma­ga cza­so­chłon­nych za­bie­gów po­mi­ędzy ko­lej­ny­mi za­da­nia­mi i nie po­wo­du­je strat ma­te­ria­łów. Sprzęt do­star­cza­ny jest z pa­kie­tem opro­gra­mo­wa­nia dys­po­nu­jącym wie­lo­ma funk­cja­mi – umo­żli­wia on śle­dze­nie za­dań i za­rządza­nie ich ko­lej­ką, two­rze­nie zle­ceń, funk­cję po­now­ne­go dru­ku, ka­ta­log wzo­rów, kal­ku­la­cję kosz­tów i eks­port da­nych oraz licz­ne roz­wi­ąza­nia słu­żące do od­po­wied­niej ka­li­bra­cji urządze­nia.

Dru­kuj kre­atyw­nie

„MGI Je­tvar­nish 3D One sta­no­wi ide­al­ne po­łącze­nie kre­atyw­no­ści z funk­cjo­nal­no­ścią. Umo­żli­wia nie tyl­ko uszla­chet­nia­nie w przy­stęp­nej for­mie, lecz ta­kże ofe­ru­je do­sto­so­wa­nie do in­dy­wi­du­al­nych po­trzeb wie­lu użyt­kow­ni­ków.” – stwier­dza Ana­sta­siya Ya­vor­ska.

Ma­te­usz Wo­źniak, Dy­rek­tor Dzia­łu Ro­zwi­ązań Pro­duk­cyj­nych w Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska, pod­su­mo­wu­je: „Tech­no­lo­gia MGI po­zwa­la na stwo­rze­nie wy­jąt­ko­wych i nie­zwy­kle wi­do­wi­sko­wych wy­dru­ków za­pew­nia­jących je­dy­ne w swo­im ro­dza­ju wra­że­nia wi­zu­al­ne. To ide­al­ny wy­bór dla wszyst­kich pra­gnących ode­jść od prze­ci­ęt­no­ści i za­ofe­ro­wać wszyst­kim klien­tom i od­bior­com do­ce­lo­wym atrak­cyj­ne roz­wi­ąza­nia. Dzi­ęki te­mu ksi­ążki, opa­ko­wa­nia, za­pro­sze­nia czy też ma­te­ria­ły sprze­da­żo­we zy­ska­ją zu­pe­łnie no­wą ja­ko­ść, która do tej po­ry za­re­zer­wo­wa­na by­ła głów­nie dla pro­duk­tów kla­sy pre­mium. Ro­zwi­ąza­nie to z pew­no­ścią w zna­czący spo­sób wpły­nie na zwi­ęk­sze­nie do­cho­dów prak­tycz­nie w ka­żdej dru­kar­ni.”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji frmy Ko­ni­ca Mi­nol­ta

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści