API Fo­lie Pol­ska pod­su­mo­wu­je 1. kwar­tał 2021: sta­bil­na sy­tu­acja w nie­sprzy­ja­jącym oto­cze­niu ryn­ko­wymPoprzedni artykuł 

Fot.: API Foilmakers
Fot.: API Fo­il­ma­kers

Pierw­sze trzy mie­si­ące 2021 ro­ku by­ły dla fir­my API Fo­lie Pol­ska przede wszyst­kim okre­sem we­wnętrz­nej re­or­ga­ni­za­cji, ma­jącej uspraw­nić co­dzien­ne dzia­ła­nia. W struk­tu­rach przed­si­ębior­stwa po­wo­ła­ne zo­sta­ło no­we sta­no­wi­sko – Cu­sto­mer Se­rvi­ce Ma­na­ger. W ge­stii pia­stu­jącej je oso­by zna­la­zł się kom­plek­so­wy nadzór nad ob­słu­gą wszyst­kich klien­tów API Fo­lie Pol­ska, za­rów­no z kra­ju jak i z za­gra­ni­cy. Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – dy­rek­tor za­rządza­jąca pod­kre­śla, że wpro­wa­dza­ne zmia­ny i zre­ali­zo­wa­ne już wcze­śniej in­we­sty­cje, ta­kże sprzęto­we, po­mo­gły fir­mie utrzy­mać sta­bil­no­ść i ci­ągło­ść do­staw, zwłasz­cza bio­rąc pod uwa­gę wci­ąż nie­sprzy­ja­jącą sy­tu­ację glo­bal­ną.

„Ma­my za so­bą pierw­szy, pe­łny rok funk­cjo­no­wa­nia w okre­sie glo­bal­nej pan­de­mii – mówi. – W na­szym przy­pad­ku, bio­rąc pod uwa­gę za­wi­ro­wa­nia w 1. kwar­ta­le 2020 ro­ku i później­sze wy­cho­dze­nie na pro­stą, był to re­la­tyw­nie do­bry okres. Sty­mu­la­to­rem zmian by­ło prze­jęcie przez no­we­go wła­ści­cie­la – gru­pę Al­dus i re­ali­zo­wa­na przez nią stra­te­gia roz­wo­ju. Pol­ski od­dział stał się jed­nym z klu­czo­wych ele­men­tów pla­nu dzia­ła­nia na­kre­ślo­ne­go przez wła­ści­cie­li – w na­szej ge­stii zna­la­zł się m.in. ca­ły ry­nek nie­miec­ki. Za­tem po­zy­tyw­ny wy­nik osi­ągni­ęty w 1. kwar­ta­le te­go ro­ku jest na­tu­ral­ną kon­se­kwen­cją pod­jętych wcze­śniej de­cy­zji, obej­mu­jących ta­kże in­we­sty­cje w sprzęt i roz­bu­do­wę po­wierzch­ni ma­ga­zy­no­wo­-lo­gi­stycz­nej. Sku­pi­li­śmy się w tym okre­sie na we­wnętrz­nej re­or­ga­ni­za­cji, ma­jącej wpły­nąć na spraw­niej­szą ob­słu­gę za­mówień co­raz licz­niej­szej gru­py klien­tów”.

Cu­sto­mer Se­rvi­ce Ma­na­ger – no­we sta­no­wi­sko w API Fo­lie Pol­ska

Wspo­mnia­ne zmia­ny do­ty­czy­ły – jak do­da­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – przede wszyst­kim kom­plek­so­wej ob­słu­gi klien­tów: „Za­le­ża­ło nam, by podnie­ść ja­ko­ść na­szych dzia­łań w tym ob­sza­rze. Od kil­ku mie­si­ęcy nasz od­dział od­po­wia­da za do­sta­wy wszyst­kich fo­lii API Fo­il­ma­kers do klien­tów nie tyl­ko z Pol­ski, ale ta­kże z Nie­miec. Wśród od­bior­ców są też fir­my z in­nych kra­jów Eu­ro­py. Mu­sie­li­śmy za­tem wpro­wa­dzić swe­go ro­dza­ju „up­gra­de” w dzia­le ob­słu­gi klien­ta – w tym ce­lu po­wo­ła­li­śmy do ży­cia no­we sta­no­wi­sko – Cu­sto­mer Se­rvi­ce Ma­na­ger. Pia­stu­jąca je oso­ba od­po­wia­da za sze­reg dzia­łań zwi­ąza­nych z za­pew­nie­niem sta­bil­nej współpra­cy z klien­tami: mo­ni­to­ro­wa­nie sta­nów ma­ga­zy­no­wych, ana­li­zę po­trzeb, pla­no­wa­nie do­staw, współpra­cę z han­dlow­ca­mi, roz­wi­ązy­wa­nie ewen­tu­al­nych re­kla­ma­cji. Ma­my na­dzie­ję, że na­si klien­ci już wkrót­ce do­strze­gą efek­ty wpro­wa­dzo­nych zmia­n”.

Ter­mi­no­we do­sta­wy mi­mo nie­sprzy­ja­jącej sy­tu­acji glo­bal­nej

Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska pod­kre­śla, że po­mi­mo nie­sprzy­ja­jącej sy­tu­acji glo­bal­nej API Fo­lie Pol­ska wci­ąż utrzy­mu­je pe­łne port­fo­lio swo­ich pro­duk­tów, wszyst­kie z nich są też w od­po­wied­niej ilo­ści utrzy­my­wa­ne w podwar­szaw­skim ma­ga­zy­nie fir­my. „Zau­wa­ża­my, że dru­kar­nie co­raz częściej po­dej­mu­ją się różnych, ta­kże nie­ty­po­wych i wy­su­bli­mo­wa­nych pro­jek­tów. Sze­ro­kie port­fo­lio, ja­kim dys­po­nu­je­my, ozna­cza wi­ęk­szą ela­stycz­no­ść, m.in. w kon­te­kście do­ra­dza­nia i po­mo­cy klien­tom przy wy­bo­rze opty­mal­ne­go roz­wi­ąza­nia, w tym podło­ża. Mo­że­my za­tem za­pro­po­no­wać im kom­plek­so­wą ofer­tę, ta­kże przy re­ali­za­cji trud­nych prac, ja­kich wcze­śniej się nie po­dej­mo­wa­li” – mówi dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska.

Naj­wa­żniej­szą część port­fo­lio fir­my sta­no­wią pro­duk­ty skie­ro­wa­ne do dru­ka­rń opa­ko­wa­nio­wych i ety­kie­to­wych. API Fo­lie Pol­ska ma tu do za­ofe­ro­wa­nia m.in. fo­lie: me­ta­li­zo­wa­ne do hot stam­pin­gu, pig­men­to­we do hot stam­pin­gu (znaj­du­jące też za­sto­so­wa­nie w apli­ka­cjach prze­my­sło­wych np. przy zna­ko­wa­niu), me­ta­li­zo­wa­ne do cold stam­pin­gu, a ta­kże ho­lo­gra­ficz­ne do tło­cze­nia na zim­no i na go­rąco. „Na­szym klien­tom mo­że­my za­gwa­ran­to­wać do­sta­wę to­wa­ru na czas, na­wet w obec­nym nie­sprzy­ja­jącym oto­cze­niu ryn­ko­wym. Po­sia­da­jąc od­dzia­ły w Eu­ro­pie, je­ste­śmy w sta­nie so­bie na­wza­jem po­ma­gać i w ra­zie po­trze­by wspie­rać w za­kre­sie nie­zbęd­ne­go w da­nej chwi­li asor­ty­men­tu, ta­kże nie­ty­po­we­go, o którym wcze­śniej wspo­mi­na­łam. Wkrót­ce nasz po­ten­cjał w tym kon­te­kście wzro­śnie gdyż je­ste­śmy w trak­cie otwie­ra­nia no­we­go od­dzia­łu w Eu­ro­pie Za­chod­nie­j”.

No­wy sprzęt, wi­ęk­sze mo­żli­wo­ści

Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska do­da­je, że na sta­bil­no­ść dzia­ła­nia i ter­mi­no­wo­ść do­staw wpły­nęły m.in. in­we­sty­cje sprzęto­we zre­ali­zo­wa­ne nie­daw­no przez API Fo­lie Pol­ska. Fir­ma za­ku­pi­ła no­wą bo­bi­niar­kę, zwi­ęk­sza­jącą jej po­ten­cjał w ob­sza­rze kon­fek­cjo­no­wa­nia fo­lii. „Jest ona dwa ra­zy szyb­sza od do­tych­czas uży­wa­nych urządzeń, co wpły­nęło na na­sze mo­ce wy­twór­cze i ela­stycz­no­ść dzia­łań. Bo­bi­niar­ka po­zwa­la na prze­wi­ja­nie i ci­ęcie różne­go ro­dza­ju fo­lii o sze­ro­ko­ści do 1,6 m. Co wi­ęcej, we współpra­cy z jej pro­du­cen­tem pla­nu­je­my dal­sze zwi­ęk­sze­nie funk­cjo­nal­no­ści te­go urządze­nia, co w jesz­cze wi­ęk­szym stop­niu uspraw­ni re­ali­zo­wa­ną pro­duk­cję” – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Po­za in­we­sty­cja­mi w sprzęt, roz­bu­do­wie ule­gła też po­wierzch­nia ma­ga­zy­no­wo- lo­gi­stycz­na, ja­ką fir­ma dys­po­nu­je w swo­im podwar­szaw­skim za­kła­dzie. W mi­nio­nym kwar­ta­le dzia­ła­nia te by­ły kon­ty­nu­owa­ne. „Spraw­no­ść do­staw w du­żej mie­rze za­le­ży od upo­rząd­ko­wa­nej kwe­stii sta­nów ma­ga­zy­no­wych i wy­daj­nej lo­gi­sty­ki, wi­ęc ta­kże tu­taj prze­szli­śmy w ostat­nich ty­go­dniach nie­zbęd­ną re­or­ga­ni­za­cję. Przy­go­to­wu­je­my się w ten spo­sób do ko­lej­nych wy­zwań, ja­kie nie­sie ze so­bą obec­na sy­tu­acja go­spo­dar­cza na świe­cie i za­wi­ro­wa­nia z nią zwi­ąza­ne” – pod­su­mo­wu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści