Epson i National Geographic łączą siły, aby w ramach nowej kampanii „Obniż temperaturę" promować ochronę wiecznej zmarzliny – zmrożonej warstwy ziemi obecnej w regionach podbiegunowych.
Kampania odnosi się do przewidywań naukowców, według których wieczna zmarzlina stopnieje całkowicie do 2100 r., co spowoduje drastyczne zmiany w ekosystemach, podniesienie poziomu oceanów oraz uwolnienie do atmosfery ponad 950 miliardów ton metanu. Epson i National Geographic chcą wspólnie zwiększyć wśród przedsiębiorców świadomość tego, że podejmując właściwe wybory, mają realny wpływ na ograniczenie globalnego ocieplenia.
Twarzą kampanii „Obniż temperaturę" jest dr Katey Walter Anthony – badaczka National Geographic, która nadzoruje obserwatoria arktyczne na Alasce i w Rosji, monitorując długofalowy wpływ zmian klimatycznych. Jej pionierskie badania dotyczące ochrony wiecznej zmarzliny są tematem serii filmów, infografik i innych treści online przygotowanych we współpracy z firmą Epson i National Geographic, dostępnych pod adresem www.epson.pl/heat-free-technology/turn-down-the-heat.
Jak mówi dr Anthony: „Arktyka dosłownie topnieje na naszych oczach. Szacujemy, że nawet 10% przewidywanego globalnego ocieplenia w tym stuleciu może pochodzić z rozmarzającej wiecznej zmarzliny, a to ma wpływ na całą Ziemię. Nasze decyzje w pracy i w życiu naprawdę mają znaczenie. Jeśli przedsiębiorstwa i zwykli ludzie będą podejmować mądre decyzje dotyczące stosowanych technologii, wpłynie to pozytywnie również na nasze środowisko".
Oszczędność energii to kluczowy element walki z globalnym ociepleniem, jednak wiele technologii, które są stale wykorzystywane w środowiskach biznesowych, zużywa jej bardzo dużo. Aby temu zaradzić, firma Epson oferuje pionierską serię drukarek wykorzystujących technologię niewymagającą użycia ciepła, które zużywają mniej prądu, wymagają mniej części zamiennych i wywierają mniejszy wpływ na środowisko.
„Zrównoważony rozwój stanowi serce całej naszej działalności w firmie Epson, w związku z czym staramy się nie tylko ograniczyć własny wpływ na środowisko, ale również pomóc naszym klientom zrobić to samo. Mamy nadzieję, że dzięki naszym technologiom wraz z naszymi klientami i partnerami biznesowymi uda nam się przyczynić do rozwiązania światowych problemów dotyczących środowiska" - skomentował Yasunori Ogawa, prezes firmy Epson.
Kampania przedstawia pięć kluczowych kroków, które przedsiębiorcy mogą podjąć w ramach walki z topnieniem wiecznej zmarzliny: