Firma Mark Andy, podejmująca od lat różnego rodzaju działania na rzecz szerzenia wiedzy wśród uczniów i studentów, zaproponowała w tym roku po raz pierwszy staż w swojej firmie. Odbył go – poznając wszystkie obszary działania Mark Andy Poland – jeden ze studentów Zakładu Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii Politechniki Warszawskiej.
Miesięczny, odpłatny staż to kolejna propozycja – po warsztatach, szkoleniach, webinariach, zaproszeniach na Dni Otwarte oraz konkursie – jaką firma Mark Andy przygotowała z myślą o studentach kierunków o profilu poligraficznym. Tego rodzaju inicjatywa była pierwszą ze strony tego dostawcy i – jak podkreśla Lena Chmielewska - Bontron, European Marketing Manager Mark Andy – jedną z nielicznych w branży poligraficznej: „Mając kontakt ze studentami od wielu lat – mówi – jesteśmy świadomi, że potrzebują oni wiedzy dotyczącej nowych rozwiązań i technologii. Często w rozmowach z nami narzekają na poziom nauczania, który odstaje od obecnej rzeczywistości branży poligraficznej. Dlatego zależy na tym, aby w jak największym stopniu i w możliwie atrakcyjnej formie przekazywać im wiedzę. Tym razem zaproponowaliśmy płatny staż dla jednego z nich”.
Trwał on miesiąc i przez ten czas odbywający go student mógł poznać pracę każdego z działów firmy – od marketingu, poprzez sprzedaż, centrum demonstracyjne, serwis, przygotowanie zleceń do druku. „Student nie tylko obserwował naszą pracę, ale również staraliśmy się angażować go do wybranych działań – podkreśla Chmielewska - Bontron. - Miał między innymi wykonać kilka projektów etykiet, z którym to zadaniem dobrze sobie poradził. Generalnie, staraliśmy się tak zagospodarować jego czas pobytu w naszej firmie, by przekazać mu jak największą dawkę wiedzy o technologii, maszynach jakie posiadamy w swojej ofercie, a także o trendach rynkowych i możliwościach pracy w branżach związanych z drukowaniem etykiet”.
Jak dodaje Lena Chmielewska-Bontron, działania skierowane do uczniów szkół oraz studentów uczelni poligraficznych są wśród priorytetów firmy Mark Andy: „Zależy nam na przekazywaniu wiedzy przedstawicielom młodego pokolenia, której często nie mogą pozyskać w swoich szkołach i uczelniach. Skostniałe programy nauczania, a często również brak entuzjazmu wykładowców powoduje, że poziom studentów wydziałów poligraficznych z roku na rok spada. Dlatego możliwość zaprezentowania naszych maszyn w pracy „na żywo”, kolejnych etapów przygotowania zlecenia do druku wydaje nam się nie tylko potrzebna, ale także – z perspektywy studentów i uczniów – interesująca. Jesteśmy przekonani, że zainicjowany w tym roku staż nie tylko może dostarczyć wiedzy studentom, ale przede wszystkim mogą oni poznać bliżej rynek i jego potrzeby, co z kolei może w przyszłości przełożyć się na ich wybory zawodowe. Z pewnością nie zrezygnujemy więc z tego rodzaju działań na rzecz młodego pokolenia” – mówi Lena Chmielewska-Bontron.
Już dziś firma zapowiada m.in. kontynuację konkursu Mark Andy Student Awards dla studentów, jaki po raz pierwszy zorganizowała trzy lata temu. Dotyczy on wykonania projektu w jednej z podawanej wcześniej przez organizatora kategorii – może to być etykieta lub opakowanie. „W tym roku zdecydowaliśmy się na jego międzynarodową edycję – mówi Lena Chmielewska-Bontron - co oznacza, że zgłosić się będą mogli do niego studenci z całego świata. Jest on skierowany do wszystkich osób studiujących (dziennie bądź zaocznie) kierunki takie jak poligrafia, papiernictwo, opakowania, sztuki piękne czy projektowanie graficzne. Podobnie jak poprzednio, dla zwycięzców przygotowujemy atrakcyjne nagrody. Mamy też nadzieję, że podobnie jak inne nasze inicjatywy – również ta może stać się dla młodych ludzi możliwością zaistnienia na dynamicznie rozwijającym się rynku projektowania i produkcji opakowań oraz etykiet w technologii wąskowstęgowej”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej