Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum 2021: wy­ko­rzy­sta­nie idei zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju w dru­ku ksi­ążekPoprzedni artykuł 

Zrów­no­wa­żo­ny roz­wój to dziś prio­ry­tet dla wszyst­kich gra­czy na ryn­ku dru­ku ksi­ążek. Wie­le wska­zu­je na to, że ten trend zo­sta­nie z na­mi na dłu­żej, dla­te­go mo­ty­wem prze­wod­nim te­go­rocz­ne­go Ca­non Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum będą in­no­wa­cje w bra­nży wy­daw­ni­czej, zgod­ne z wy­zna­czo­ny­mi przez ONZ ce­la­mi zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju. Zaj­mie­my się cy­klem ży­cia ksi­ążek po­cząw­szy od te­go, w ja­ki spo­sób po­wsta­ją, po­przez spo­sób ich dys­try­bu­cji, a sko­ńczyw­szy na wpły­wie war­to­ścio­wych tre­ści na co­dzien­ne ży­cie.

Kon­fe­ren­cja od­będzie się 2 grud­nia 2021 r. od 14:00 do 17:00 w for­mu­le on­li­ne. Wszy­scy za­in­te­re­so­wa­ni uczest­nic­twem mo­gą za­re­je­stro­wać się tu­taj.

W ubie­gło­rocz­nym Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum 2020 udział wzi­ęło bli­sko ty­si­ąc uczest­ni­ków z po­nad 65 pa­ństw. Mie­li oni oka­zję uczest­ni­czyć w wy­da­rze­niu pe­łnym prak­tycz­nych po­rad na te­mat utrzy­ma­nia dzia­łal­no­ści i wdra­ża­nia in­no­wa­cji w cza­sie pan­de­mii. Te­go­rocz­na, dzie­wi­ąta edy­cja wy­da­rze­nia Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum, ba­zu­jąc na suk­ce­sie ubie­gło­rocz­ne­go spo­tka­nia, zor­ga­ni­zo­wa­na zo­sta­nie po­now­nie w for­mu­le wir­tu­al­nej, łącząc wy­daw­ców, dys­try­bu­to­rów oraz dru­ka­rzy.

Kon­fe­ren­cję po­pro­wa­dzi – po­dob­nie jak rok te­mu – Pe­ter Fisk, zna­ny na ca­łym świe­cie au­tor i mów­ca. Do­łączą do nie­go eks­per­ci w dzie­dzi­nie zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, in­no­wa­cji i bra­nży wy­daw­ni­czej, którzy wspól­nie przyj­rzą się mo­żli­wo­ściom roz­wo­ju, ja­kie zrów­no­wa­żo­ne po­de­jście da­je bi­zne­so­wi. Jes­si­ca Lo­bo, Glo­bal Go­als Pro­gram­me Ma­na­ger w UN Glo­bal Com­pact Ne­twork UK, wy­gło­si prze­mówie­nie „Why su­sta­ina­ble in­no­va­tion mat­ters?” in­au­gu­ru­jące Fo­rum, pod­czas które­go wy­ja­śni, jak Ce­le Zrów­no­wa­żo­ne­go Ro­zwo­ju ONZ da­ją pod­sta­wy do bu­do­wy prak­tyk wspo­ma­ga­jących od­po­wie­dzial­ny roz­wój. Z ko­lei An­dy Hun­ter, CEO i za­ło­ży­ciel Bo­ok­shop.org, opo­wie o swo­jej wi­zji utrzy­ma­nia istot­nej po­zy­cji ksi­ążek w erze cy­fro­wej. Po­dzie­li się rów­nież wie­dzą na te­mat mo­de­lu bi­zne­so­we­go bo­ok­shop.org – od­po­wie­dzial­nej spo­łecz­nie plat­for­my, która wspie­ra nie­za­le­żne ksi­ęgar­nie w zwi­ęk­sza­niu ich sprze­da­ży w ka­na­le e-com­mer­ce. Go­ść kon­fe­ren­cji po­sta­ra się za­in­spi­ro­wać słu­cha­czy ini­cja­ty­wą fir­my, którą uzna­no za „re­wo­lu­cję w hi­sto­rii sprze­da­ży ksi­ążek”.

Na­to­miast Mar­ko Si­lven­to­inen oraz Pek­ka Ku­ur­ne, ko­lej­no Dy­rek­tor Za­rządza­jący oraz De­ve­lop­ment Ma­na­ger w Ota­va Gro­up, fi­ńskim przed­si­ębior­stwie zaj­mu­jącym się wy­daw­nic­twem ksi­ążek i pe­rio­dy­ków, sprze­da­żą de­ta­licz­ną, dru­kiem oraz usłu­ga­mi on­li­ne, będą mówić o tym, jak w swo­jej fir­mie wdra­ża­ją wy­daj­ne ła­ńcu­chy do­staw dru­ko­wa­nych ksi­ążek opar­te o prze­pływ da­nych i ich in­te­rak­cje z in­no­wa­cyj­ny­mi pro­ce­sa­mi dru­ku cy­fro­we­go. Ek­sper­ci po­dzie­lą się swo­ją wi­zją zrów­no­wa­żo­nych i ko­rzyst­nych ko­mer­cyj­nie ła­ńcu­chów do­staw ksi­ążek.

Ca­non Idea Chal­len­ge 2021

Na­wi­ązu­jąc do mo­ty­wu prze­wod­nie­go te­go­rocz­ne­go Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum, jesz­cze we wrze­śniu Ca­non roz­po­czął wy­zwa­nie na plat­for­mie HYVE Crowd, w ra­mach które­go fir­ma po­szu­ki­wa­ła in­no­wa­cyj­nych po­my­słów po­zwa­la­jących na zrów­no­wa­żo­ny wzrost ryn­ku ksi­ążek dru­ko­wa­nych. W pro­jek­cie mo­gli wzi­ąć udział wszy­scy za­in­te­re­so­wa­ni z bra­nży wy­daw­ni­czej i spo­za niej. Spo­śród wszyst­kich zgło­szeń, na pod­sta­wie kry­te­ri­ów ta­kich jak prak­tycz­na im­ple­men­ta­cja, in­no­wa­cyj­no­ść, po­wi­ąza­nie z ksi­ążką dru­ko­wa­ną i bra­nżą wy­daw­ni­czą, a ta­kże z uwzględ­nie­niem te­go, na ile idea wpi­su­je się w re­ali­za­cję Ce­lów Zrów­no­wa­żo­ne­go Ro­zwo­ju ONZ, wkrót­ce wy­ło­nio­na zo­sta­nie fi­na­ło­wa li­sta po­my­słów.

Ca­non In­no­va­tors Caul­dron

Wy­bra­ni w ten spo­sób fi­na­li­ści kon­kur­su za­pre­zen­tu­ją swo­je idee w cza­sie Ca­non In­no­va­tors Caul­dron – wy­da­rze­nia które od­będzie się pod­czas Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum. Pro­jek­ty oce­nią wi­dzo­wie i gro­no eks­per­tów, w skład które­go wej­dą An­dy Hun­ter, Jes­si­ca Lo­bo oraz Da­lia Ibra­him, CEO w Nah­det Mis Pu­bli­shing Ho­use, a ta­kże za­ło­ży­ciel­ka EdVen­tu­res, pierw­sze­go fun­du­szu ka­pi­ta­ło­we­go na Bli­skim Wscho­dzie sku­pio­ne­go na tech­no­lo­gii edu­ka­cyj­nej. Wi­dzo­wie będą mie­li mo­żli­wo­ść za­gło­so­wa­nia na naj­cie­kaw­szy po­my­sł.

Mówi­ąc o te­go­rocz­nym Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum, Pe­ter Wolff, Se­nior Vi­ce Pre­si­dent w dzia­le Pro­duc­tion Prin­ting Pro­ducts Ca­non EMEA stwier­dził: „Fi­lo­zo­fią kor­po­ra­cyj­ną Ca­non jest Ky­osei – ży­cie i pra­ca dla wspól­ne­go do­bra. Mo­tyw prze­wod­ni te­go­rocz­nej edy­cji Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum, czy­li zrów­no­wa­żo­na in­no­wa­cja, jest szcze­gól­nie bli­ski mo­je­mu ser­cu. Ja­ko fir­ma ma­my re­al­ny wkład w re­ali­za­cję Ce­lów Zrów­no­wa­żo­ne­go Ro­zwo­ju ONZ dzi­ęki na­szym dzia­ła­niom bi­zne­so­wym, ale do­strze­ga­my rów­nież, że na­sza tech­no­lo­gia, pro­duk­ty i usłu­gi ofe­ru­ją bra­nży wy­daw­ni­czej wy­jąt­ko­we mo­żli­wo­ści osi­ąga­nia ich wła­snych ce­lów na tym po­lu. Cze­kam z nie­cier­pli­wo­ścią, by zo­ba­czyć, jak nad­cho­dzące Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum i nasz kon­kurs Ca­non Idea Chal­len­ge 2021, po­słu­żą ja­ko przy­kład wspie­ra­nia bra­nży w roz­wi­ja­niu po­my­słów na pro­wa­dze­nie zrów­no­wa­żo­ne­go bi­zne­su”.

Fu­tu­re Bo­ok Fo­rum or­ga­ni­zo­wa­ne przez Ca­non skie­ro­wa­ne jest do:

  • wy­daw­ców ksi­ążek,
  • dru­ka­rzy,
  • dys­try­bu­to­rów,
  • dzien­ni­ka­rzy,
  • sto­wa­rzy­szeń wy­daw­ni­czych i zwi­ąz­ków z bra­nży dru­ku.
  • do­staw­ców tech­no­lo­gii­/star­t-u­pów,
  • in­flu­en­ce­rów i osób opi­nio­twór­czych.

Aby do­wie­dzieć się wi­ęcej o wy­da­rze­niu I za­re­je­stro­wać swój udział, od­wie­dź: https://b2bin­fo.ca­no­n- eu­ro­pe.co­m/fu­tu­re­-bo­ok-fo­ru­m-2021. Udział w wy­da­rze­niu jest bez­płat­ny.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści