Tech­no­lo­gie, które wspo­ma­ga­ją wy­obra­źnię. Ca­non prze­mie­nia wnętrze kra­kow­skiej świe­tli­cy dzie­ci­ęcejPoprzedni artykuł 

Ca­non po­ka­zu­je mo­żli­wo­ści swo­ich naj­lep­szych plo­te­rów i ma­te­ria­łów w dzie­dzi­nie dru­ko­wa­nych ara­nża­cji wnętrz. I ro­bi to w wy­jąt­ko­wy spo­sób: ca­łko­wi­cie prze­mie­nia­jąc wnętrze świe­tli­cy śro­do­wi­sko­wej z Kra­ko­wa. – Ten pro­jekt to po­twier­dze­nie, że no­wo­cze­sne tech­no­lo­gie dru­ku mo­gą od­mie­nić ka­żde wnętrze – ko­men­tu­ją przed­sta­wi­cie­le pro­du­cen­ta. I przed­sta­wia­ją tech­nicz­ne szcze­góły ak­cji.

Wnętrze bu­dyn­ku zmie­ni­ło się nie do po­zna­nia. Pu­ste ścia­ny w ko­lo­rze be­żu za­stąpi­ły wy­so­kiej ja­ko­ści wy­dru­ki ko­smicz­nych pej­za­ży, a na podło­dze po­ja­wi­ła się za­chwy­ca­jąca Dro­ga Mlecz­na. Wy­dru­ki uroz­ma­ici­ły ta­kże po­wierzch­nię sto­łów. To efekt ak­cji, ja­ką eks­per­ci Ca­non Pol­ska prze­pro­wa­dzi­li w świe­tli­cy śro­do­wi­sko­wej „We­so­łe Ma­ło­la­ty” z Kra­ko­wa.

Ża­den ele­ment me­ta­mor­fo­zy pla­ców­ki nie był przy­pad­ko­wy. Za­nim przy­stąpio­no do re­ali­za­cji, wy­jąt­ko­wy pro­jekt ca­łe­go wnętrza stwo­rzy­ła Mo­ni­ka Ki­li­ńska, wy­bra­na przez pro­du­cen­ta pro­jektantka wnętrz. Ale na­wet jej wy­obra­źnia mu­sia­ła oprzeć się o roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne.

Na po­cząt­ku wszyst­kie po­my­sły pro­jek­tant­ki zo­sta­ły wy­dru­ko­wa­ne w for­mie wi­zu­ali­za­cji. Dzi­ęki wy­ko­rzy­sta­niu plo­te­ra Co­lo­rWa­ve 3800, do­sko­na­le spraw­dza­jące­go się przy wy­dru­ku do­ku­men­ta­cji tech­nicz­nej i po­ste­rów, mo­żna by­ło w du­żym for­ma­cie oce­nić prze­wi­dy­wa­ny efekt zmian. I upew­nić się, że mo­żna przy­stępo­wać do głów­nej części pra­cy.

Tech­no­lo­gia UVgel – punkt zwrot­ny w sek­to­rze dru­ko­wa­nych ara­nża­cji wnętrz

Do przy­go­to­wa­nia ta­pet podło­go­wych i na­ścien­nych wy­ko­rzy­sta­no wiel­ko­for­ma­to­wy plo­ter Co­lo­ra­do 1650. To urządze­nie no­wej ge­ne­ra­cji, wy­po­sa­żo­ne w ela­stycz­ne atra­men­ty UV i funk­cję dru­ku w try­bie ma­to­wym lub błysz­czącym na jed­nym ro­dza­ju atra­men­tu.

Ra­fał Osie­ko­wicz, eks­pert od urządzeń do dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go w Ca­non Pol­ska, zwra­ca jed­nak uwa­gę, że klu­czo­wym roz­wi­ąza­niem by­ła w tym przy­pad­ku no­wa­tor­ska tech­no­lo­gia dru­ku ni­sko­tem­pe­ra­tu­ro­we­go. – To dzi­ęki jej opra­co­wa­niu mo­żli­wa jest dziś tak ma­so­wa, pro­sta i ta­nia pro­duk­cja dru­ko­wa­nych ele­men­tów de­ko­ra­cji wnętrz. Mo­żna po­wie­dzieć, że tech­no­lo­gia Ca­non UVgel sta­no­wi je­den z po­wo­dów dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju te­go sek­to­ra – twier­dzi Ra­fał Osie­ko­wicz.

Do tej po­ry, przy za­sto­so­wa­niu tra­dy­cyj­nych wy­so­ko­tem­pe­ra­tu­ro­wych tech­no­lo­gii dru­ku, mo­gło wy­stąpić zja­wi­sko roz­sze­rzal­no­ści ciepl­nej podło­ża. A to skut­ko­wa­ło nie­do­pa­so­wa­niem do sie­bie po­szcze­gól­nych bry­tów (pa­sów) ta­pe­ty, za­rów­no pod względem ko­lo­ry­stycz­nym, jak i roz­mia­ro­wym. Tym­cza­sem tech­no­lo­gia UVgel za­pew­nia, że ka­żdy z tych ele­men­tów jest ide­al­nie do­pa­so­wa­ny do dru­gie­go. Zgry­wa­ją się roz­mia­ry i od­cie­nie ko­lo­ry­stycz­ne (co szcze­gól­nie wa­żne w przy­pad­ku od­wzo­ro­wa­nia ciem­nych ko­lo­rów ta­kich jak w kra­kow­skiej świe­tli­cy, gdzie ko­smicz­na prze­strzeń skła­da się głów­nie z głębo­kich gra­na­tów i czer­ni).

Pod­sta­wo­wym ele­men­tem tech­no­lo­gii UVgel jest atra­ment, po­da­wa­ny na podło­że w for­mie że­lu, a ta­kże spo­sób je­go utwar­dza­nia w świe­tle UV. Pro­ces ten za­pew­nia stwo­rze­nie na ma­te­ria­le od­por­nej na za­ry­so­wa­nia war­stwy dru­ku, która nie wy­ma­ga już do­dat­ko­wej ochro­ny. To szcze­gól­nie istot­ne w kon­te­kście uży­cia fi­nal­ne­go pro­duk­tu w ta­kich miej­scach jak świe­tli­ca dzie­ci­ęca. – Je­ste­śmy na ty­le pew­ni wy­so­kiej ja­ko­ści wydru­ku oraz podło­ży, że wszyst­kie ma­te­ria­ły do­star­czy­li­śmy do świe­tli­cy „We­so­łe Ma­ło­la­ty” bez la­mi­na­cji – pod­kre­śla Ra­fał Osie­ko­wicz.

– Ta­pe­ty wi­ny­lo­we, wy­dru­ko­wa­ne przy po­mo­cy tech­no­lo­gii UVgel, są ide­al­ne do wy­ko­rzy­sta­nia w obiek­tach uży­tecz­no­ści pu­blicz­nej, jak i w do­mach pry­wat­nych, gdzie przy co­dzien­nym użyt­ko­wa­niu tr­wa­ło­ść i mo­żli­wo­ść my­cia jest nie­zwy­kle istot­na. Dla­te­go obec­nie jest to naj­częściej wy­bie­ra­na tech­no­lo­gia dru­ku w dzie­dzi­nie ara­nża­cji wnętrz – do­da­je Ka­ro­li­na Kuc, Pro­duct Ma­na­ger w fir­mie ARPI GROUP, która go­to­wy­mi ta­pe­ta­mi pro­fe­sjo­nal­nie okle­iła wnętrze świe­tli­cy.

Spraw­ny za­druk me­bli

Dru­gim urządze­niem, które po­mo­gło stwo­rzyć wy­dru­ki dla świe­tli­cy z Kra­ko­wa, jest plo­ter pła­ski Ari­zo­na 1380GT. To dzi­ęki je­go pra­cy po­wsta­ły sza­chow­ni­ce na sto­łach. Ro­dzi­na plo­terów Ari­zo­na to ma­szy­ny, które sły­ną ze swo­jej wszech­stron­no­ści w pra­cy z pła­skim podło­żem. Są w sta­nie za­dru­ko­wać nie­mal do­wol­ny ro­dzaj ma­te­ria­łu: od pla­sti­ku, po­przez drew­no i pły­ty pi­lśnio­we aż po szkło, a na­wet po­wierzch­nię lu­ster. W tym przy­pad­ku na pły­cie plo­tera po­ło­żo­no blat świe­tli­co­we­go sto­łu, a ma­szy­na bez­pro­ble­mo­wo za­dru­ko­wa­ła je­go po­wierzch­nię. – Co­lo­ra­do oraz Ari­zo­na, ja­ko fla­go­we se­rie plo­terów wiel­ko­for­ma­to­wych Ca­non, są szcze­gól­nie przy­dat­ne w sek­to­rze ara­nża­cji wnętrz. Ro­zwi­ja­my je już od wie­lu lat i z ro­ku na rok ma­szy­ny te ofe­ru­ją co­raz wi­ęcej mo­żli­wo­ści w kwe­stii sa­me­go wy­dru­ku, jak i wy­go­dy użyt­kow­ni­ka – mówi Ra­fał Osie­ko­wicz.

Pe­łen eko­sys­tem roz­wi­ązań

Ale prze­mia­na wnętrza to jesz­cze nie wszyst­ko. Do kra­kow­skiej pla­ców­ki Ca­non do­star­czył też no­wo­cze­sną dru­kar­kę PIXMA G3460, umo­żli­wia­jącą spraw­ne dru­ko­wa­nie wy­so­kich na­kła­dów przy za­cho­wa­niu nie­wiel­kich kosz­tów eks­plo­ata­cji (na­wet do 7700 stron z jed­nym ze­sta­wem ko­lo­ro­wych bu­te­lek atra­men­tu).

We­dług za­mie­rzeń or­ga­ni­za­to­rów ak­cji, dru­kar­ka – w po­łącze­niu z no­wa­tor­ską apli­ka­cją Cre­ati­ve­Park oraz za­pa­sem wy­so­kiej ja­ko­ści pa­pie­ru – da mnóstwo mo­żli­wo­ści za­ba­wy dru­kiem i roz­wi­ja­nia dzie­ci­ęcej kre­atyw­no­ści. Kart­ki oko­licz­no­ścio­we, wy­ci­nan­ki, de­ko­ra­cje, ram­ki na zdjęcia, a na­wet pa­pie­ro­we mo­de­le sa­mo­lo­tów – wszyst­ko to pod­opiecz­ni świe­tli­cy będą mo­gli wy­ko­nać dzi­ęki opcjom udo­stęp­nia­nym przez Cre­ati­ve­Park.

– Prze­mia­na świe­tli­cy „We­so­łe Ma­ło­la­ty” to szcze­gól­ny pro­jekt, przy którym wy­ko­rzy­sta­li­śmy ca­ły eko­sys­tem roz­wi­ązań mar­ki Ca­non. Plo­ter in­ży­nie­ryj­ny do stwo­rze­nia wi­zu­ali­za­cji, plo­ter UVgel do pro­duk­cji ta­pet, no­wo­cze­sny plo­ter pła­ski do za­dru­ku me­bli, plo­ter tnący ZUND do przy­ci­ęcia ma­te­ria­łu, a wresz­cie no­wa­tor­ska dru­kar­ka kon­su­menc­ka do wy­łącz­ne­go użyt­ku dzie­cia­ków – wy­li­cza Ra­fał Osie­ko­wicz. – Je­ste­śmy dum­ni za­rów­no z efek­tów ak­cji, jak i z na­praw­dę sze­ro­kie­go wa­chla­rza pro­po­zy­cji, ja­kie mo­że­my dziś przed­sta­wić na­szym klien­tom – pod­su­mo­wu­je przed­sta­wi­ciel Ca­non Pol­ska.

Wi­ęcej in­for­ma­cji na stro­nie Ca­non: https://www.ca­non.pl//bu­si­nes­s/in­si­ght­s/ca­se­-stu­die­s/swie­tli­ca­-w-kra­ko­wie/.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści