Ek­spert fir­my Mo­del ds. opa­ko­wań ty­pu „shel­f-re­ady” ujaw­nia swo­je spo­strze­że­niaPoprzedni artykuł 

Opa­ko­wa­nia ty­pu „shel­f-re­ady” są ko­niecz­no­ścią dla prze­my­słu spo­żyw­cze­go. Nasz ko­le­ga Sven Joh­ner wy­ja­śnia, dla­cze­go nie mo­że­my w dzi­siej­szych cza­sach obe­jść się już bez te­go ty­pu opa­ko­wań, spe­łnia­jących wy­so­kie wy­mo­gi han­dlo­we.

Ro­zwi­ązy­wa­nie pro­ble­mów z pa­sją

Pro­duk­cja w krót­kich se­riach przy­ci­ąga wzrok w punk­cie sprze­da­ży, a cze­ko­la­da nie lu­bi ani zbyt wy­so­kiej ani zbyt ni­skiej tem­pe­ra­tu­ry. Opa­ko­wa­nie „go­to­we na półkę” jest wy­ma­ga­jące. „To tyl­ko nie­które z wy­zwań, przed który­mi sto­imy ka­żde­go dnia”, mówi Sven Joh­ner, kie­row­nik w Mo­del Co­-Pac­king Nie­der­gös­gen w kan­to­nie So­lo­thurn.

„Wi­ęk­szo­ść lu­dzi jest za­sko­czo­na tym, co ro­bi­my w Co­-Pac­king. Na­wia­sem mówi­ąc, ja też by­łem na po­cząt­ku za­sko­czo­ny.”

Sven na­zy­wa sie­bie i swój ze­spół w Mo­del Co­-Pac­king „ro­zwi­ązy­wa­cza­mi pro­ble­mów”. Jest tak dla­te­go, że ka­żde­go dnia Sven Joh­ner i je­go 22 pra­cow­ni­ków roz­wi­ązu­ją trud­ne pro­ble­my dla swo­ich klien­tów. „Mo­że­my to ro­bić tak do­brze, po­nie­waż je­ste­śmy częścią Gru­py Mo­del. Nie tyl­ko pa­ku­je­my, ale ta­kże za­pew­nia­my ma­te­riał i lo­gi­sty­kę. Po­za tym mam tu du­żo do­brych umy­słów, że­by sta­wiać czo­ła wy­zwa­niom.” – do­da­je ze śmie­chem.

Co­dzien­ne wy­zwa­nia

Sven, co jest wy­jąt­ko­we­go w two­jej pra­cy?

„Mo­gę tak na­praw­dę ci­ągle od­kry­wać sie­bie na no­wo, co jest nie­sa­mo­wi­te. Do­sto­so­wy­wa­nie się do ży­czeń klien­tów jest co­dzien­nym wy­zwa­niem, ale i świet­ną za­ba­wą. Mu­sisz so­bie wy­obra­zić, że cy­kle pro­duk­to­we sta­ją się co­raz krót­sze. Pro­du­cen­ci mu­szą sta­le ofe­ro­wać swo­im klien­tom coś no­we­go. Do­sto­so­wu­je­my się do te­go, je­ste­śmy ela­stycz­ni i mo­że­my pro­du­ko­wać w krót­kim cza­sie.»

Opa­ko­wa­nia żyw­no­ści w POS

Po­szu­ki­wa­na ce­cha: umie­jęt­no­ść przy­ci­ąga­nia uwa­gi

„Mu­si­my stwo­rzyć opa­ko­wa­nia przy­ci­ąga­jące wzrok w punk­cie sprze­da­ży” — wy­ja­śnia Sven. „Wszy­scy to wie­dzą: sa­mi ja­ko klient ko­ńco­wy od­kry­wa­my cie­ka­we lub zna­jo­me opa­ko­wa­nie i chce­my mieć do nie­go wy­god­ny do­stęp”. Do­brze umiesz­czo­ne na jak naj­mniej­szej po­wierzch­ni, za­pa­ko­wa­ne w spo­sób przy­ja­zny dla han­dlu, atrak­cyj­ne – tak spraw­dza się sku­tecz­ne opa­ko­wa­nie go­to­we na półkę do ar­ty­ku­łów spo­żyw­czych.

Do­świad­cze­nie, ener­gia, wie­dza

«Czy Mo­del nie mo­że zro­bić te­go za nas?»

To py­ta­nie za­po­cząt­ko­wa­ło hi­sto­rię suk­ce­su Co­-Pac­kin­gu. „Nasz klient, fir­ma spo­żyw­cza, chciał ca­łko­wi­cie skon­cen­tro­wać się na pro­duk­cji cze­ko­la­dy i zle­cić jej uszla­chet­nia­nie na ze­wnątrz.”

Jak Mo­del od­po­wie­dział na pro­śbę klien­ta? „Oczy­wi­ście, że mo­że­my”, śmie­je się Sven i do­da­je: „To by­ło wy­zwa­nie, które by­ło war­te wy­si­łku. W dzi­siej­szych cza­sach roz­wi­ązy­wa­nie skom­pli­ko­wa­nych pro­ble­mów zwi­ąza­nych z pa­ko­wa­niem to na­sza spe­cjal­no­ść.”

Opa­ko­wa­nia od A do Z

Mo­del Co­-Pac­king mo­że wi­ęcej

„Wie­lu klien­tów jest za­sko­czo­nych tym, co tu ro­bi­my”, mówi Sven Joh­ner. „Mam na my­śli opa­ko­wa­nia i pa­ko­wa­nie oraz wszyst­ko, co się z tym wi­ąże. Ozna­cza­my, ety­kie­tu­je­my, ban­de­ro­lu­je­my, ob­kur­cza­my, mon­tu­je­my eks­po­zy­to­ry. Ręcz­nie i me­cha­nicz­nie, do krót­kie­go i dłu­gie­go użyt­ko­wa­nia.” To wła­śnie spra­wia, że ​​pra­ca Sve­na jest dla nie­go eks­cy­tu­jąca: „Zaw­sze jest coś do opty­ma­li­za­cji. Bez względu na to, od cze­go za­cznie­my ra­zem z klien­tem w je­go pro­ce­sie pa­ko­wa­nia.”

Co naj­bar­dziej prze­ko­nu­je Two­ich klien­tów?

„Na­sza kom­plek­so­wa ob­słu­ga. 90 pro­cent na­szych klien­tów po­cho­dzi z prze­my­słu spo­żyw­cze­go. Nie­zbęd­ne jest tu­taj wy­ra­fi­no­wa­ne opa­ko­wa­nie „go­to­we na półkę”. Sven i je­go ze­spół są do te­go ide­al­nie przy­go­to­wa­ni: „Ko­or­dy­nu­ję trzy dzia­ły: za­rządza­nia ła­ńcu­chem do­staw, lo­gi­sty­ki i pro­duk­cji. Mo­że­my usta­wić ma­szy­nę i na­pe­łniać opa­ko­wa­nia na­wet pi­ęcio­ma ro­dza­ja­mi pro­duk­tów two­rząc od­po­wied­nią mie­szan­kę/kom­po­zy­cję. Po­nad­to, w fir­mie Mo­del ofe­ru­je­my du­ży wy­bór różnych opa­ko­wań.”

Hi­gie­nicz­nie za­pa­ko­wa­ne

Jak to by­ło z cze­ko­la­dą?

„Dba­my o nią do­brze”, śmie­je się Sven. „Po­dob­nie jak o wszyst­kie in­ne pro­duk­ty spo­żyw­cze, które pa­ku­je­my tu­taj w sta­bil­nej tem­pe­ra­tu­rze po­ko­jo­we­j”. Zbyt wy­so­ka, zbyt ni­ska tem­pe­ra­tu­ra lub jej wa­ha­nia są nie­ko­rzyst­ne dla wie­lu pro­duk­tów. „W Mo­del Co­-Pac­king ma­my kom­plek­so­wą kon­cep­cję hi­gie­ny pro­duk­tu, a na­si pra­cow­ni­cy są re­gu­lar­nie szko­le­ni.”

Coś wi­ęcej niż zwy­czaj­no­ść

My­śl z wy­prze­dze­niem, idź na­przód…

„Wy­jąt­ko­wą ce­chą Mo­de­la jest to, jak do­brze mło­dzi lu­dzie roz­wi­ja­ją tu­taj swój po­ten­cjał.” Sven sam te­go do­świad­czył w Mo­de­lu. Czu­je się tu do­brze, bo sta­nie w miej­scu nie po­ci­ąga­ło­by go. „Lu­bi­my my­śleć nie­sza­blo­no­wo: na przy­kład, w sy­tu­acji, kie­dy na­sza usłu­ga pa­ko­wa­nia nie jest od­po­wied­nia dla na­sze­go klien­ta. Wó­wczas zwra­cam się z tym do ko­le­gów z in­nych za­kła­dów Mo­del, a oni ofe­ru­ją do­kład­nie to, cze­go klient szu­ka.”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Mo­del

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści