Dru­kar­nia Pi­ga.pl po raz trze­ci w ran­kin­gu „Fi­nan­cial Ti­mes 1000”Poprzedni artykuł 

Mateusz Gabryś
Ma­te­usz Ga­bryś

Co­rocz­ny ran­king re­no­mo­wa­ne­go, bry­tyj­skie­go dzien­ni­ka go­spo­dar­cze­go „Fi­nan­cial Ti­mes 1000” za­wie­ra li­stę naj­szyb­ciej roz­wi­ja­jących się przed­si­ębiorstw w Eu­ro­pie. W te­go­rocz­nym ze­sta­wie­niu zna­la­zły się 34 fir­my z Pol­ski. Wśród nich – już po raz trze­ci z rzędu – jest hol­ding Pi­ga.pl z Ty­chów. – Pi­ga.pl to dru­kar­nia in­ter­ne­to­wa oraz kil­ka­dzie­si­ąt skle­pów e-com­mer­ce. Głów­ną osią na­szej sprze­da­ży są pro­duk­ty zwi­ąza­ne z ho­me de­cor. Ro­snące za­in­te­re­so­wa­nie te­go ty­pu pro­duk­ta­mi, a ta­kże sprze­da­żą in­ter­ne­to­wą spra­wia, że ca­ły czas od­no­to­wu­je­my wzro­sty sprze­da­ży – mówi Ma­te­usz Ga­bryś, pre­zes za­rządu i za­ło­ży­ciel Hol­din­gu Pi­ga.pl.

Fi­nan­cial Ti­mes w swo­im ze­sta­wie­niu uwzględ­nił 1000 firm. Zo­sta­ły one oce­nio­ne pod względem tem­pa wzro­stu przy­cho­dów po­mi­ędzy 2017 a 2020 ro­kiem. Fir­my, które zna­la­zły się na pierw­szych dzie­si­ęciu miej­scach, to de­biu­tan­ci. W przy­pad­ku 306 firm to nie pierw­sza obec­no­ść w ran­kin­gu. Wśród nich jest hol­ding Pi­ga.pl z Ty­chów, czy­li dru­kar­nia in­ter­ne­to­wa Pi­ga.pl, a ta­kże kil­ka­dzie­si­ąt skle­pów e-com­mer­ce. Sie­dzi­ba fir­my mie­ści się na te­re­nie Pod­stre­fy Ty­skiej Ka­to­wic­kiej Spe­cjal­nej Stre­fy Eko­no­micz­nej.

- Na­sze pro­duk­ty do­star­cza­my do kra­jów na ca­łym świe­cie, co nie­wąt­pli­wie wy­różnia Pi­ga.pl w bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Wa­żne jest dla nas podąża­nie za tren­da­mi i sta­łe po­sze­rza­nie ofer­ty. Za­rów­no w ob­sza­rze dru­ku of­f­se­to­we­go i pro­duk­tów wall de­cor, będących częścią dzia­łu ho­me de­cor, jak i po­sze­rza­nie port­fo­lio o no­we ka­te­go­rie pro­duk­to­we. Wśród naj­now­szych przed­si­ęw­zi­ęć jest ser­wis Fo­to­ta­pe­ty.pl, gdzie do­stęp­na jest ko­lek­cja ta­pet na ścia­nę z cie­ka­wym wzor­nic­twem. Wi­dzi­my po­ten­cjał dal­sze­go wzro­stu w tym seg­men­cie. Ara­nża­cja wnętrz przy po­mo­cy dru­ku – nie chodz tyl­ko o druk ta­pet, ale i na przy­kład podłóg – zy­sku­je co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ść. Ek­sper­ci sza­cu­ją tu­taj na­wet 20 proc. wzrost, co w po­łącze­niu z ocze­ki­wa­ny­mi dal­szy­mi wzro­sta­mi w sek­to­rze e‑com­mer­ce, po­zwa­la nam z na­dzie­ją pa­trzeć w przy­szło­ść. Ro­śnie ta­kże po­pyt na sa­mo­przy­lep­ne ma­te­ria­ły ety­kie­to­we, które ta­kże są częścią na­szej ofer­ty – mówi o re­cep­cie na suk­ces Ma­te­usz Ga­bryś, pre­zes za­rządu i za­ło­ży­ciel Hol­din­gu Pi­ga.pl.

Pro­duk­ty Pi­ga.pl obec­ne są prak­tycz­nie na wszyst­kich kon­ty­nen­tach

- Jed­nym z głów­nych ryn­ków są Sta­ny Zjed­no­czo­ne Ame­ry­ki Północ­nej. Tam re­ali­zo­wa­na jest po­ło­wa sprze­da­ży. Od po­cząt­ku wa­żnym ryn­kiem są kra­je Eu­ro­py Cen­tral­nej oraz Za­chod­niej. Mi­mo bre­xi­tu ca­ły czas obec­ni je­ste­śmy ta­kże w Wiel­kiej Bry­ta­nii. W ostat­nim cza­sie ko­lej­ne na­sze skle­py uru­cho­mi­li­śmy po­nad to m.in. we Fran­cji, Niem­czech, czy Ho­lan­dii. Na ma­pie do­staw nie bra­ku­je po­za tym ta­kich kra­jów jak Ko­rea Po­łu­dnio­wa, Sin­ga­pur, Se­sze­le, Ma­da­ga­skar, Ka­tar, Gwa­te­ma­la, czy Pa­lau – pa­ństwo na Oce­anie Spo­koj­nym. – wy­mie­nia Ma­te­usz Ga­bryś. – Ka­żdy z tych ryn­ków ma swo­ją cha­rak­te­ry­sty­kę. Na przy­kład w USA i Ka­na­dzie spo­rą po­pu­lar­no­ścią cie­szą się de­ko­ra­cyj­ne pro­duk­ty tek­styl­ne. Wśród nich go­be­li­ny, czy­li ina­czej kli­my, de­ko­ra­cyj­ne tka­ni­ny imi­tu­jące obraz. Ten odświe­żo­ny, a ta­kże nie­co już za­po­mnia­ny w Pol­sce pro­dukt znaj­du­je za oce­anem wie­lu en­tu­zja­stów, na­da­jąc ich po­miesz­cze­niom cha­rak­te­ru i przy­tul­no­ści – do­da­je pre­zes Pi­ga.pl.

Hol­ding Pi­ga.pl zna­la­zł się w ze­sta­wie­niu po raz trze­ci z rzędu.

- Przy po­wsta­wa­niu ran­kin­gu Fi­nan­cial Ti­mes 1000 bra­ny pod uwa­gę jest nie tyl­ko wzrost przy­cho­dów, ale ta­kże ich dy­na­mi­ka. A ten utrzy­ma­li­śmy mi­mo te­go, że po­dob­nie, jak in­ne fir­my, sta­nęli­śmy przed spo­ry­mi wy­zwa­nia­mi zwi­ąza­nym z pan­de­mią ko­ro­na­wi­ru­sa oraz za­kłóce­nia­mi w ła­ńcu­chu do­staw pa­pie­ru. Ca­ły czas po­dej­mu­je­my dzia­ła­nia, aby jak naj­le­piej przy­sto­so­wać się do dzia­ła­nia w cza­sach nie­pew­no­ści i nie­prze­wi­dy­wal­no­ści. In­we­stu­je­my w no­we ryn­ki oraz uno­wo­cze­śnia­my park ma­szy­no­wy – opo­wia­da pre­zes Pi­ga.pl.

Pi­ga.pl jest nie tyl­ko pro­du­cen­tem, ale i bez­po­śred­nim sprze­daw­cą

- Wa­żne jest dla nas nie tyl­ko od­po­wia­da­nie na po­trze­by klien­tów, wśród których są za­rów­no ci szu­ka­jący pro­duk­tów atrak­cyj­nych ce­no­wo, jak i tych pre­mium, ale ta­kże wy­ko­rzy­sty­wa­na tech­no­lo­gia. Je­ste­śmy fir­mą spo­łecz­ną od­po­wie­dzial­nie, dla­te­go dba­jąc za­rów­no o śro­do­wi­sku, jak i na­szych pra­cow­ni­ków, przy pro­duk­cji uży­wa­my pa­pie­rów po­cho­dzących z re­cy­klin­gu oraz tu­szy opar­tych na wo­dzie i soi – mówi Ma­te­usz Ga­bryś.

W te­go­rocz­nym ran­kin­gu „Fi­nan­cial Ti­mes 1000” zna­la­zły się 34 fir­my z Pol­ski

Pi­ga.pl dzia­ła na ryn­ku od 2012 ro­ku. Oprócz obec­no­ści po raz trze­ci w ze­sta­wie­niu „Fi­nan­cial Ti­mes 1000” spółka otrzy­ma­ła w tym ro­ku ta­kże Dia­ment For­be­sa 2022. Po­za tym już wcze­śniej kil­ku­krot­nie zo­sta­ła lau­re­atem na­gród E-ga­ze­la Bi­zne­su, or­ga­ni­zo­wa­ne­go przez por­tal bi­zne­so­wy i ga­ze­tę Puls Bi­zne­su. Na­to­miast w ba­da­niu por­talu Onet.pl i Pol­skie­go In­sty­tu­tu Ba­dań Ja­ko­ści Pi­ga.pl uzna­na zo­sta­ła za Naj­lep­szą Dru­kar­nię In­ter­ne­to­wą. Pre­zes Ma­te­usz Ga­bryś zna­la­zł się do­dat­ko­wo – obok m.in. Ire­ny Eris, Woj­cie­cha Kru­ka i Ra­fa­ła Brzo­ski – w „50-t­ce naj­bar­dziej kre­atyw­nych po­sta­ci w pol­skim bi­zne­sie” mie­si­ęcz­ni­ka „Brie­f”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji dru­kar­ni Pi­ga.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści