Sun Chemical poinformował o kolejnej w tym roku podwyżce cen na całe, dostępne w regionie EMEA (Europa, Środkowy Wschód, Afryka) portfolio swoich rozwiązań (farb, lakierów, klejów i pozostałych materiałów eksploatacyjnych), skierowanych na rynki produkcji opakowań, do druku komercyjnego arkuszowego oraz do sitodruku. Nowe ceny wchodzą w życie z dniem 1 czerwca br., bądź – w przypadku już podpisanych kontraktów – zgodnie z zawartymi tam warunkami.
Sun Chemical podkreśla, że kolejna w tym roku korekta cenowa wynika z wciąż postępującej, bezprecedensowej inflacji, wpływającej na całe spektrum surowców i komponentów opakowań, wykorzystywanych przy produkcji farb graficznych. Dodatkowym wyzwaniem jest, według firmy, kwestia dostępności surowców. Sun Chemical dodaje, że na bieżący obraz całej branży wpływ ma również obecna sytuacja w Europie oraz w Chinach. Jej efektem jest dodatkowa presja na dynamikę popytowo- podażową, jak też negatywny wpływ na ceny mediów oraz transportu. Wobec niezbędnej korekty cen, Sun Chemical deklaruje gotowość do wdrożenia działań, które ją zrekompensują. Jednak – jak podkreśla firma – skala i tempo wzrostu kosztów działalności wymagają od niej podniesienia cen, co ma zrównoważyć ich wpływ na funkcjonowanie całego koncernu.
„Priorytetem pozostaje utrzymanie płynności dostaw naszych produktów do klientów i zapewnienie im możliwości bieżącego działania. Wciąż też angażujemy nasze struktury globalne w celu zabezpieczenia dostępności surowców i usług niezbędnych dla naszego funkcjonowania – mówi Mehran Yazdani, President, Global Packaging & Advanced Materials w firmie Sun Chemical. – Jednak konkurencyjność w kontekście pozyskania dostępnych zasobów staje się niezwykle znaczącym czynnikiem, zaś skali i tempo presji inflacyjnej nie da się w pełni zrekompensować za pomocą programów oszczędnościowych. To zmusza nas do podniesienia cen. Jest to krok niezbędny, by w dalszym ciągu zapewnić naszym klientom ciągłość dostaw i zachować wysoką jakość naszych produktów. Jak do tej pory nie widać oznak stabilizacji, więc musimy bezzwłocznie reagować na istniejącą sytuację. Nie jesteśmy też w stanie zagwarantować utrzymania obecnych cen w jakimkolwiek przewidywalnym okresie czasu”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej