Firma Mark Andy zaprezentowała "potęgę druku hybrydowego" (i fleksograficznego) podczas Open House w WarszawiePoprzedni artykuł 

Tom Cavalco - Executive Vice President Mark Andy wita gości przybyłych do warszawskiego centrum demonstracyjnego i zaprasza na prezentację maszyny Digital Series HD zainstalowanej w firmie Essentra Packaging; Fot.: Mark Andy
Tom Cavalco - Executive Vice President Mark Andy wita gości przybyłych do warszawskiego centrum demonstracyjnego i zaprasza na prezentację maszyny Digital Series HD zainstalowanej w firmie Essentra Packaging; Fot.: Mark Andy

Niemal 250 osób wzięło udział w dwudniowym Open House, zorganizowanym pod hasłem „Siła druku hybrydowego” przez firmę Mark Andy w jej warszawskim centrum demonstracyjnym. Klienci z całego świata, obecni na miejscu, jak też online, mieli okazję obejrzeć w pracy wybrane rozwiązania z jej oferty.

Flagowy model hybrydowy Mark Andy – Digital Series HD został zaprezentowany zdalnie – podczas produkcji w firmie Essentra Packaging, będącej od niedawna jego użytkownikiem. Uczestnicy Open House obejrzeli też podczas pracy trzy zainstalowane w warszawskim centrum demonstracyjnym maszyny – tonerową Digital Pro 3 oraz fleksograficzną Evolution Series E3, a także Digital Series iQ. Spotkanie było pierwszą w Europie prezentacją tego ostatniego rozwiązania, powstałego we współpracy z firmą Domino, wyposażonego w moduł Distorun firmy Kurz do uszlachetniania druków. Firma zaanonsowała też nowe oprogramowanie automatyzujące produkcję etykietową – sMArt Link. Pierwszy dzień spotkania zwieńczyła wspólna, uroczysta kolacja (urozmaicona m.in. pokazem laserowym i oprawą muzyczną), podczas której wyemitowane zostało specjalne wystąpienie, wygłoszone do uczestników Open House przez Jasona Desai – współwłaściciela firmy Mark Andy.

Przybyłych do centrum demonstracyjnego gości powitał Tom Cavalco – Executive Vice President Mark Andy, który podkreślił, że każde wydarzenie typu Open House jest dla firmy szczególne: „To okazja, by spotkać się z naszymi klientami osobiście, z jednej strony dzieląc się wiedzą, z drugiej – zebrać niezwykle cenne informacje, bardzo pomocne przy rozwijaniu nowych i udoskonalaniu już istniejących rozwiązań. To wy, użytkownicy maszyn Mark Andy, tworzycie rynek etykiet i opakowań i wiecie o nim najwięcej. Jako producent o ponad 75-letnim doświadczeniu staramy się wychodzić naprzeciw waszym oczekiwaniom i potrzebom, wprowadzając na rynek stale udoskonalane rozwiązania. Tegoroczne Open House poświęcone jest w dużej mierze maszynom hybrydowym, łączącym w sobie technologie konwencjonalną i cyfrową z licznymi opcjami wykańczania i uszlachetniania. Prezentujemy kilka rozwiązań hybrydowych – od modelu entry-level do klasy high-end. Przygotowaliśmy też pokaz maszyny fleksograficznej Evolution Series E3. Zapraszamy zatem do swoistej podróży z Mark Andy, uwzględniającej najnowsze technologie i będącej – taką mamy nadzieję – inspiracją dla rozwoju waszych biznesów”.

Digital Series HD: flagowy model hybrydowy zaprezentowany w warunkach produkcyjnych

Pierwszym „przystankiem”, na który zaprosiła klientów firma Mark Andy, był Lublin i działająca tu drukarnia Essentra Packaging. Realizowana przez nią produkcja jest od niedawna wspierana przez maszynę Digital Series HD. Jak podkreślał prowadzący prezentację Phil Baldwin – Sales Manager Mark Andy Europe, używana przez Essentra Packaging konfiguracja jest jedną z najbardziej rozbudowanych w Europie. „Digital Series HD to maszyna klasy high-end, dedykowana wysokowydajnej produkcji etykiet i opakowań giętkich, realizowanych zarówno w dużych seriach, jak też w średnich czy małych, także uwzględniających personalizację czy różne wersje tego samego produktu – mówił Phil Baldwin. – Cieszy się ona nieprzerwaną popularnością na całym świecie, będąc jednym z naszych hitów sprzedażowych”. Ubiegły rok – jak podano podczas spotkania – był dla Mark Andy pod tym względem rekordowy. Tylko na rynku europejskim firma sprzedała 78 maszyn hybrydowych, z czego ponad 20 trafiło do klientów z Polski.

Phil Baldwin zwracał uwagę na wysoką wydajność Digital Series HD, która jest w niej możliwa do osiągnięcia dzięki jednoprzebiegowemu procesowi: „To jedna z największych zalet technologii hybrydowej – mówił – gdyż zarówno drukowanie, jak też następujące po nim wykańczanie i uszlachetnianie, realizowane są w jednym przejściu. W porównaniu z rozwiązaniami off-line, generowane są dzięki temu znaczące oszczędności czasowe, ale też materiałowe, a w efekcie – zwiększają się wydajność produkcji poligraficznej i całego zakładu. W tym kontekście rosnący udział maszyn hybrydowych w naszej sprzedaży, a także coraz większe ich udziały rynkowe w skali globalnej nie są żadnym zaskoczeniem”.

Podczas prowadzonej z Essentra Packaging prezentacji w maszynie wydrukowane zostały etykiety na piwo, uwzględniające trzy różne motywy graficzne. Do dyspozycji uczestników Open House były też wykonane tu nieco wcześniej próbki innych etykiet z 12 różnymi motywami, na bazie białej folii PP z uszlachetnieniem, a obie prace można było zobaczyć podczas wydarzenia. „Etykieta z 12 motywami powstała wcześniej, gdyż to samo zlecenie realizujemy też na żywo, na pozostałych maszynach prezentowanych podczas Open House, z uwzględnieniem trzech technologii – tonerowej, inkjetowej i fleksograficznej. – mówił Phil Baldwin. – Dzięki temu możecie państwo przekonać się o możliwościach każdej z nich, tak pod względem jakości, jak też opcji dostępnych uszlachetnień. Tym samym zwracamy uwagę na możliwość drukowania tego samego projektu w różnych maszynach i technologiach, także zamiennie. Taką tendencję, tzn. w kierunku standaryzacji druku, obserwujemy coraz częściej wśród naszych klientów”. O korzyściach związanych z użytkowaniem maszyny Digital Series HD wypowiadali się też – podczas specjalnie nagranych materiałów wideo – przedstawiciele dwóch polskich drukarń – Arti-Bau i MD Labels. Obie zdecydowały się ostatnio na wdrożenie drugiej już maszyny tego modelu.

Digital Pro 3: dla rozpoczynających „podróż” z drukiem cyfrowym

Maszyna Digital Pro 3, bazująca na technice tonerowej, pojawiła się w ofercie Mark Andy podczas targów Labelexpo Europe 2019. Urządzenie stanowiło kontynuację serii maszyn klasy entry-level, które – jak podkreślał podczas prezentacji Phil Baldwin – oznaczają dla wielu przedsiębiorstw poligraficznych początek ich przygody z drukiem cyfrowym. „Digital Pro 3 oferujemy w kilku wariantach – mówił. – Podczas Open House prezentujemy wersję uwzględniającą semirotacyjną sztancę. Jest to kompaktowe, zajmujące niewiele miejsca, ale zarazem niezwykle elastyczne i wydajne rozwiązanie, dedykowane średnim i krótkim seriom. Przezbrojenie maszyny jest błyskawiczne, co znacząco zwiększa efektywny czas jego wykorzystania”.

Podczas Open House w maszynie Digital Pro 3 wydrukowane zostały wspomniane wcześniej etykiety z 12 motywami graficznymi (z dodatkowym uszlachetnieniem nanoszonym metodą cold stampingu w module fleksograficznym i opcją sztancowania półrotacyjnego), a także etykiety na herbatę w 3 różnych wersjach.

Evolution Series E3: prostota obsługi i elastyczność druku fleksograficznego

Na tych samych targach w 2019 roku zadebiutowała seria maszyn fleksograficznych Evolution Series. Niemal natychmiast spotkały się one z zainteresowaniem drukarń etykietowych z całego świata. „Niezależne napędy serwo i związana z tym elastyczność; wysoka jakość reprodukcji i prędkość dochodząca do 152 m/min., opcje uszlachetniania i wykańczania inline – te walory Evolution Series docenili bardzo szybko ich użytkownicy, których liczba w skali świata stale rośnie – mówił Phil Baldwin. – Tylko w ubiegłym roku dostarczyliśmy ich ponad 50, co oznacza średnio jedno wdrożenie tygodniowo. Maszyny Evolution Series są niezwykle wydajne i i odpowiadają na potrzeby rynku. Umożliwiają wykorzystanie różnych podłoży, w tym shrink sleeve czy IML. Pozwalają zatem obsługiwać klientów z nawet najbardziej wymagających, rygorystycznych branż jak kosmetyczna, zdrowotna czy farmaceutyczna”.

Podczas Open House maszyna Evolution Series E3 była prezentowana w wersji wyposażonej w sześć zespołów drukujących w technice fleksograficznej (w tym dwa dedykowane kolorom specjalnym) i moduł do cold stampingu. Wydrukowane zostały na niej – podobnie jak na innych urządzeniach – etykiety z 12 motywami (tu zastosowano raster 220 lpi) na białej folii PP. Poza drukiem w trybie CMYK i dwoma kolorami Pantone, w przypadku E3 zostały one poddane tłoczeniu na zimno i sztancowaniu.

Digital Series iQ: najnowsza hybryda w ofercie Mark Andy

W ubiegłym roku firma Mark Andy wprowadziła do swojej oferty kolejny model hybrydowy – Digital Series iQ, powstały we współpracy z Domino – producentem zastosowanego w niej modułu inkjetowego. Obecni na Open House goście mieli możliwość zobaczyć maszynę w pracy – zainstalowany w warszawskim centrum demonstracyjnych egzemplarz został dodatkowo wyposażony w moduł do uszlachetniania – Distorun firmy Kurz.

Phil Baldwin przedstawił ideę wprowadzenia tego modelu do oferty, podkreślając, że bazuje ona na sprawdzonej platformie maszyn fleksograficznych Evolution Series. Ruud Bos – DP OEM Manager Europe w firmie Domino przedstawił „serce” maszyny – moduł inkjetowy V16610i, umożliwiający drukowanie z szerszym gamutem kolorystycznym (CMYKOV + W). Z kolei Marco Ordung – Product Manager w firmie Kurz opowiedział o module Distorun, przeznaczonym do uszlachetniania wydruków. Został on wykorzystany do wydrukowania przykładowej pracy – etykiety na szampon z zastosowaniem białej folii PP. To samo podłoże posłużyło też do wykonania znanych z wcześniejszych prezentacji etykiet z 12 motywami.

„Maszynę Digital Series iQ określamy mianem True Hybrid, podobnie jak nasz flagowy model – Digital Series HD. Mamy tu bowiem prawdziwy ocean możliwości, wynikający z zastosowania techniki druku inkjetowego i licznych opcji uszlachetniania (także niezwykle wysublimowanych) oraz wykańczania. Drukując z wysoką jakością i prędkością (do 70 m/min. w trybie „rapid”), jest rozwiązaniem bardzo wszechstronnym, otwierającym przed użytkownikami zupełnie nowe rynki” – mówił Phil Baldwin.

sMArt Link: automatyzacja produkcji etykietowej

Warszawskie spotkanie stało się miejscem oficjalnej premiery sMArt Link – nowego oprogramowania, automatyzującego produkcję etykietową. Zaprezentowała je Gretchen Tobol – Product Manager w północnoamerykańskiej centrali Mark Andy. „Wprowadzając je do oferty, wyszliśmy naprzeciw licznym sugestiom naszych klientów, wyrażanym m.in. podczas tego typu wydarzeń – mówiła. – Zdajemy sobie bowiem sprawę, jak istotna w obecnych czasach jest kwestia wydajności i utrzymania marż, a podstawą ku temu jest m.in. zwiększanie automatyzacji procesów. Program sMArt Link umożliwia monitorowanie pracy urządzeń w czasie rzeczywistym, a także zbieranie bieżących informacji o procesie produkcyjnym”.

Jak podaje producent, można je wdrożyć zarówno w nowo instalowanych, jak też już działających maszynach – nie tylko Mark Andy, ale również producentów zewnętrznych. „Jest ono pomocne operatorom w kontekście wprowadzania natychmiastowych korekt w procesie produkcyjnym, zaś osoby nadzorujące produkcję wspiera w podejmowaniu – na bazie zebranych danych – strategicznych decyzji. Tym samym zwiększa efektywność wykorzystania parku sprzętowego i wpływa na większą proekologiczność procesu produkcyjnego” – mówiła Gretchen Tobol.

Poza prezentacjami maszyn i oprogramowania oraz pracami drukowanymi podczas Open House, organizator – z myślą o uczestnikach spotkania – przygotował specjalną broszurę, zawierającą krótkie opisy wszystkich demonstrowanych urządzeń (wraz z kodami QR prowadzącymi do prezentacji wideo na firmowym kanale YouTube), jak też opinie ich użytkowników z całego świata. Nieco miejsca w publikacji poświęcono technologii RFID, która coraz częściej znajduje zastosowanie także w produkcji poligraficznej. Broszura uwzględniała m.in. wypowiedzi użytkowników maszyn Mark Andy, wyposażonych w specjalne moduły, dedykowane aplikowaniu targów RFID.

„Spektrum zaprezentowanych w niej firm i wdrożeń świadczy o naszym globalnym zasięgu i obecności w każdym zakątku świata – mówi Lena Chmielewska-Bontron, European Marketing Manager Mark Andy Europe, będąca koordynatorem Open House i przygotowanego z tej okazji wydawnictwa. – Cieszymy się, że w naszym wydarzeniu wzięli udział obecni i potencjalni klienci Mark Andy z wielu krajów. Mamy nadzieję, że zgodnie z mottem broszury (Technologia – Rozwiązania – Inspiracja dla Biznesu) oraz hasłem przewodnim Open House, zaprezentowana przez nas „siła druku hybrydowego” stanie się wsparciem dla wielu drukarń etykietowych i opakowaniowych. Mamy też nadzieję, że przygotowane pokazy, wypowiedzi klientów, opinie przedstawione w broszurze, staną się inspirację dla wielu firm poligraficznych. Dziękujemy za udział w Open House i zapraszamy na stoisko Mark Andy podczas wrześniowych targów Labelexpo Americas w Chicago. Będą one kolejną okazją, by zobaczyć podczas pracy nasze rozwiązania hybrydowe i fleksograficzne”.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności