Fir­ma Mark An­dy za­pre­zen­to­wa­ła „po­tęgę dru­ku hy­bry­do­we­go” (i flek­so­gra­ficz­ne­go) pod­czas Open Ho­use w War­sza­wiePoprzedni artykuł 

Tom Cavalco - Executive Vice President Mark Andy wita gości przybyłych do warszawskiego centrum demonstracyjnego i zaprasza na prezentację maszyny Digital Series HD zainstalowanej w firmie Essentra Packaging; Fot.: Mark Andy
Tom Ca­val­co – Exe­cu­ti­ve Vi­ce Pre­si­dent Mark An­dy wi­ta go­ści przy­by­łych do war­szaw­skie­go cen­trum de­mon­stra­cyj­ne­go i za­pra­sza na pre­zen­ta­cję ma­szy­ny Di­gi­tal Se­ries HD za­in­sta­lo­wa­nej w fir­mie Es­sen­tra Pac­ka­ging; Fot.: Mark An­dy

Nie­mal 250 osób wzi­ęło udział w dwu­dnio­wym Open Ho­use, zor­ga­ni­zo­wa­nym pod ha­słem „Si­ła dru­ku hy­bry­do­we­go” przez fir­mę Mark An­dy w jej war­szaw­skim cen­trum de­mon­stra­cyj­nym. Klien­ci z ca­łe­go świa­ta, obec­ni na miej­scu, jak też on­li­ne, mie­li oka­zję obej­rzeć w pra­cy wy­bra­ne roz­wi­ąza­nia z jej ofer­ty.

Fla­go­wy mo­del hy­bry­do­wy Mark An­dy – Di­gi­tal Se­ries HD zo­stał za­pre­zen­to­wa­ny zdal­nie – pod­czas pro­duk­cji w fir­mie Es­sen­tra Pac­ka­ging, będącej od nie­daw­na je­go użyt­kow­ni­kiem. Uczest­ni­cy Open Ho­use obej­rze­li też pod­czas pra­cy trzy za­in­sta­lo­wa­ne w war­szaw­skim cen­trum de­mon­stra­cyj­nym ma­szy­ny – to­ne­ro­wą Di­gi­tal Pro 3 oraz flek­so­gra­ficz­ną Evo­lu­tion Se­ries E3, a ta­kże Di­gi­tal Se­ries iQ. Spot­ka­nie by­ło pierw­szą w Eu­ro­pie pre­zen­ta­cją te­go ostat­nie­go roz­wi­ąza­nia, po­wsta­łe­go we współpra­cy z fir­mą Do­mi­no, wy­po­sa­żo­ne­go w mo­duł Di­sto­run fir­my Kurz do uszla­chet­nia­nia dru­ków. Fir­ma za­anon­so­wa­ła też no­we opro­gra­mo­wa­nie au­to­ma­ty­zu­jące pro­duk­cję ety­kie­to­wą – sMArt Link. Pierw­szy dzień spo­tka­nia zwie­ńczy­ła wspól­na, uro­czy­sta ko­la­cja (uroz­ma­ico­na m.in. po­ka­zem la­se­ro­wym i opra­wą mu­zycz­ną), pod­czas której wy­emi­to­wa­ne zo­stało spe­cjal­ne wy­stąpie­nie, wy­gło­szo­ne do uczest­ni­ków Open Ho­use przez Ja­so­na De­sai – współwła­ści­cie­la fir­my Mark An­dy.

Przy­by­łych do cen­trum de­mon­stra­cyj­ne­go go­ści po­wi­tał Tom Ca­val­co – Exe­cu­ti­ve Vi­ce Pre­si­dent Mark An­dy, który pod­kre­ślił, że ka­żde wy­da­rze­nie ty­pu Open Ho­use jest dla fir­my szcze­gól­ne: „To oka­zja, by spo­tkać się z na­szy­mi klien­ta­mi oso­bi­ście, z jed­nej stro­ny dzie­ląc się wie­dzą, z dru­giej – ze­brać nie­zwy­kle cen­ne in­for­ma­cje, bar­dzo po­moc­ne przy roz­wi­ja­niu no­wych i udo­sko­na­la­niu już ist­nie­jących roz­wi­ązań. To wy, użyt­kow­ni­cy ma­szyn Mark An­dy, two­rzy­cie ry­nek ety­kiet i opa­ko­wań i wie­cie o nim naj­wi­ęcej. Ja­ko pro­du­cent o po­nad 75-let­nim do­świad­cze­niu sta­ra­my się wy­cho­dzić na­prze­ciw wa­szym ocze­ki­wa­niom i po­trze­bom, wpro­wa­dza­jąc na ry­nek sta­le udo­sko­na­la­ne roz­wi­ąza­nia. Te­go­rocz­ne Open Ho­use po­świ­ęco­ne jest w du­żej mie­rze ma­szynom hy­bry­do­wym, łączącym w so­bie tech­no­lo­gie kon­wen­cjo­nal­ną i cy­fro­wą z licz­ny­mi opcja­mi wy­ka­ńcza­nia i uszla­chet­nia­nia. Pre­zen­tu­je­my kil­ka roz­wi­ązań hy­bry­do­wych – od mo­de­lu en­try­-le­vel do kla­sy hi­gh-end. Przy­go­to­wa­li­śmy też po­kaz ma­szyny flek­so­gra­ficz­nej Evo­lu­tion Se­ries E3. Za­pra­sza­my za­tem do swo­istej podróży z Mark An­dy, uwzględ­nia­jącej naj­now­sze tech­no­lo­gie i będącej – ta­ką ma­my na­dzie­ję – in­spi­ra­cją dla roz­wo­ju wa­szych bi­zne­sów”.

Di­gi­tal Se­ries HD: fla­go­wy mo­del hy­bry­do­wy za­pre­zen­to­wa­ny w wa­run­kach pro­duk­cyj­nych

Pierw­szym „przy­stan­kie­m”, na który za­pro­si­ła klien­tów fir­ma Mark An­dy, był Lu­blin i dzia­ła­jąca tu dru­kar­nia Es­sen­tra Pac­ka­ging. Re­ali­zo­wa­na przez nią pro­duk­cja jest od nie­daw­na wspie­ra­na przez ma­szy­nę Di­gi­tal Se­ries HD. Jak pod­kre­ślał pro­wa­dzący pre­zen­ta­cję Phil Bal­dwin – Sa­les Ma­na­ger Mark An­dy Eu­ro­pe, uży­wa­na przez Es­sen­tra Pac­ka­ging kon­fi­gu­ra­cja jest jed­ną z naj­bar­dziej roz­bu­do­wa­nych w Eu­ro­pie. „Di­gi­tal Se­ries HD to ma­szy­na kla­sy hi­gh-end, de­dy­ko­wa­na wy­so­ko­wy­daj­nej pro­duk­cji ety­kiet i opa­ko­wań gi­ęt­kich, re­ali­zo­wa­nych za­rów­no w du­żych se­riach, jak też w śred­nich czy ma­łych, ta­kże uwzględ­nia­jących per­so­na­li­za­cję czy różne wer­sje te­go sa­me­go pro­duk­tu – mówił Phil Bal­dwin. – Cie­szy się ona nie­prze­rwa­ną po­pu­lar­no­ścią na ca­łym świe­cie, będąc jed­nym z na­szych hi­tów sprze­da­żo­wy­ch”. Ubie­gły rok – jak po­da­no pod­czas spo­tka­nia – był dla Mark An­dy pod tym względem re­kor­do­wy. Tyl­ko na ryn­ku eu­ro­pej­skim fir­ma sprze­da­ła 78 ma­szyn hy­bry­do­wych, z cze­go po­nad 20 tra­fi­ło do klien­tów z Pol­ski.

Phil Bal­dwin zwra­cał uwa­gę na wy­so­ką wy­daj­no­ść Di­gi­tal Se­ries HD, która jest w niej mo­żli­wa do osi­ągni­ęcia dzi­ęki jed­no­prze­bie­go­we­mu pro­ce­so­wi: „To jed­na z naj­wi­ęk­szych za­let tech­no­lo­gii hy­bry­do­wej – mówił – gdyż za­rów­no dru­ko­wa­nie, jak też na­stępu­jące po nim wy­ka­ńcza­nie i uszla­chet­nia­nie, re­ali­zo­wa­ne są w jed­nym prze­jściu. W po­rów­na­niu z roz­wi­ąza­nia­mi of­f-li­ne, ge­ne­ro­wa­ne są dzi­ęki te­mu zna­czące oszczęd­no­ści cza­so­we, ale też ma­te­ria­ło­we, a w efek­cie – zwi­ęk­sza­ją się wy­daj­no­ść pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej i ca­łe­go za­kła­du. W tym kon­te­kście ro­snący udział ma­szyn hy­bry­do­wych w na­szej sprze­da­ży, a ta­kże co­raz wi­ęk­sze ich udzia­ły ryn­ko­we w ska­li glo­bal­nej nie są żad­nym za­sko­cze­nie­m”.

Pod­czas pro­wa­dzo­nej z Es­sen­tra Pac­ka­ging pre­zen­ta­cji w ma­szy­nie wy­dru­ko­wa­ne zo­sta­ły ety­kie­ty na pi­wo, uwzględ­nia­jące trzy różne mo­ty­wy gra­ficz­ne. Do dys­po­zy­cji uczest­ni­ków Open Ho­use by­ły też wy­ko­na­ne tu nie­co wcze­śniej prób­ki in­nych ety­kiet z 12 różny­mi mo­ty­wa­mi, na ba­zie bia­łej fo­lii PP z uszla­chet­nie­niem, a obie pra­ce mo­żna by­ło zo­ba­czyć pod­czas wy­da­rze­nia. „Ety­kie­ta z 12 mo­ty­wa­mi po­wsta­ła wcze­śniej, gdyż to sa­mo zle­ce­nie re­ali­zu­je­my też na ży­wo, na pozo­sta­łych ma­szy­nach pre­zen­to­wa­nych pod­czas Open Ho­use, z uwzględ­nie­niem trzech tech­no­lo­gii – to­ne­ro­wej, in­kje­to­wej i fleksogra­ficz­nej. – mówił Phil Bal­dwin. – Dzi­ęki te­mu mo­że­cie pa­ństwo prze­ko­nać się o mo­żli­wo­ściach ka­żdej z nich, tak pod względem ja­ko­ści, jak też opcji do­stęp­nych uszla­chet­nień. Tym sa­mym zwra­ca­my uwa­gę na mo­żli­wo­ść dru­ko­wa­nia te­go sa­me­go pro­jek­tu w różnych ma­szy­nach i tech­no­lo­giach, ta­kże za­mien­nie. Ta­ką ten­den­cję, tzn. w kie­run­ku stan­da­ry­za­cji dru­ku, ob­ser­wu­je­my co­raz częściej wśród na­szych klien­tów”. O ko­rzy­ściach zwi­ąza­nych z użyt­ko­wa­niem ma­szy­ny Di­gi­tal Se­ries HD wy­po­wia­da­li się też – pod­czas spe­cjal­nie na­gra­nych ma­te­ria­łów wi­deo – przed­sta­wi­cie­le dwóch pol­skich dru­ka­rń – Ar­ti­-Bau i MD La­bels. Obie zde­cy­do­wa­ły się ostat­nio na wdro­że­nie dru­giej już ma­szy­ny te­go mo­de­lu.

Di­gi­tal Pro 3: dla roz­po­czy­na­jących „po­dróż” z dru­kiem cy­fro­wym

Ma­szy­na Di­gi­tal Pro 3, ba­zu­jąca na tech­ni­ce to­ne­ro­wej, po­ja­wi­ła się w ofer­cie Mark An­dy pod­czas tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2019. Urządze­nie sta­no­wi­ło kon­ty­nu­ację se­rii ma­szyn kla­sy en­try­-le­vel, które – jak pod­kre­ślał pod­czas pre­zen­ta­cji Phil Bal­dwin – ozna­cza­ją dla wie­lu przed­si­ębiorstw po­li­gra­ficz­nych po­czątek ich przy­go­dy z dru­kiem cy­fro­wym. „Di­gi­tal Pro 3 ofe­ru­je­my w kil­ku wa­rian­tach – mówił. – Pod­czas Open Ho­use pre­zen­tu­je­my wer­sję uwzględ­nia­jącą se­mi­ro­ta­cyj­ną sztan­cę. Jest to kom­pak­to­we, zaj­mu­jące nie­wie­le miej­sca, ale za­ra­zem nie­zwy­kle ela­stycz­ne i wy­daj­ne roz­wi­ąza­nie, de­dy­ko­wa­ne śred­nim i krót­kim se­riom. Prze­zbro­je­nie ma­szyny jest bły­ska­wicz­ne, co zna­cząco zwi­ęk­sza efek­tyw­ny czas je­go wy­ko­rzy­sta­nia”.

Pod­czas Open Ho­use w ma­szy­nie Di­gi­tal Pro 3 wy­dru­ko­wa­ne zo­sta­ły wspo­mnia­ne wcze­śniej ety­kie­ty z 12 mo­ty­wa­mi gra­ficz­ny­mi (z do­dat­ko­wym uszla­chet­nie­niem na­no­szo­nym me­to­dą cold stam­pin­gu w mo­du­le flek­so­gra­ficz­nym i opcją sztan­co­wa­nia półro­ta­cyj­ne­go), a ta­kże ety­kie­ty na her­ba­tę w 3 różnych wer­sjach.

Evo­lu­tion Se­ries E3: pro­sto­ta ob­słu­gi i ela­stycz­no­ść dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go

Na tych sa­mych tar­gach w 2019 ro­ku za­de­biu­to­wa­ła se­ria ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych Evo­lu­tion Se­ries. Nie­mal na­tych­miast spo­tka­ły się one z za­in­te­re­so­wa­niem dru­ka­rń ety­kie­to­wych z ca­łe­go świa­ta. „Nie­za­le­żne na­pędy ser­wo i zwi­ąza­na z tym ela­stycz­no­ść; wy­so­ka ja­ko­ść re­pro­duk­cji i pręd­ko­ść do­cho­dząca do 152 m/min., opcje uszla­chet­nia­nia i wy­ka­ńcza­nia in­li­ne – te wa­lo­ry Evo­lu­tion Se­ries do­ce­ni­li bar­dzo szyb­ko ich użyt­kow­ni­cy, których licz­ba w ska­li świa­ta sta­le ro­śnie – mówił Phil Bal­dwin. – Tyl­ko w ubie­głym ro­ku do­star­czy­li­śmy ich po­nad 50, co ozna­cza śred­nio jed­no wdro­że­nie ty­go­dnio­wo. Ma­szy­ny Evo­lu­tion Se­ries są nie­zwy­kle wy­daj­ne i i od­po­wia­da­ją na po­trze­by ryn­ku. Umo­żli­wia­ją wy­ko­rzy­sta­nie różnych podło­ży, w tym shrink sle­eve czy IML. Po­zwa­la­ją za­tem ob­słu­gi­wać klien­tów z na­wet naj­bar­dziej wy­ma­ga­jących, ry­go­ry­stycz­nych bra­nż jak ko­sme­tycz­na, zdro­wot­na czy far­ma­ceu­tycz­na”.

Pod­czas Open Ho­use ma­szy­na Evo­lu­tion Se­ries E3 by­ła pre­zen­to­wa­na w wer­sji wy­po­sa­żo­nej w sze­ść ze­spo­łów dru­ku­jących w tech­ni­ce flek­so­gra­ficz­nej (w tym dwa de­dy­ko­wa­ne ko­lo­rom spe­cjal­nym) i mo­duł do cold stam­pin­gu. Wy­dru­ko­wa­ne zo­sta­ły na niej – po­dob­nie jak na in­nych urządze­niach – ety­kie­ty z 12 mo­ty­wa­mi (tu za­sto­so­wa­no ra­ster 220 lpi) na bia­łej fo­lii PP. Po­za dru­kiem w try­bie CMYK i dwo­ma ko­lo­ra­mi Pan­to­ne, w przy­pad­ku E3 zo­sta­ły one pod­da­ne tło­cze­niu na zim­no i sztan­co­wa­niu.

Di­gi­tal Se­ries iQ: naj­now­sza hy­bry­da w ofer­cie Mark An­dy

W ubie­głym ro­ku fir­ma Mark An­dy wpro­wa­dzi­ła do swo­jej ofer­ty ko­lej­ny mo­del hy­bry­do­wy – Di­gi­tal Se­ries iQ, po­wsta­ły we współpra­cy z Do­mi­no – pro­du­cen­tem za­sto­so­wa­ne­go w niej mo­du­łu in­kje­to­we­go. Obec­ni na Open Ho­use go­ście mie­li mo­żli­wo­ść zo­ba­czyć ma­szy­nę w pra­cy – za­in­sta­lo­wa­ny w war­szaw­skim cen­trum de­mon­stra­cyj­nych eg­zem­plarz zo­stał do­dat­ko­wo wy­po­sa­żo­ny w mo­duł do uszla­chet­nia­nia – Di­sto­run fir­my Kurz.

Phil Bal­dwin przed­sta­wił ideę wpro­wa­dze­nia te­go mo­de­lu do ofer­ty, pod­kre­śla­jąc, że ba­zu­je ona na spraw­dzo­nej plat­for­mie ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych Evo­lu­tion Se­ries. Ru­ud Bos – DP OEM Ma­na­ger Eu­ro­pe w fir­mie Do­mi­no przed­sta­wił „ser­ce” ma­szyny – mo­duł in­kje­to­wy V16610i, umo­żli­wia­jący dru­ko­wa­nie z szer­szym ga­mu­tem ko­lo­ry­stycz­nym (CMYKOV + W). Z ko­lei Mar­co Or­dung – Pro­duct Ma­na­ger w fir­mie Kurz opo­wie­dział o mo­du­le Di­sto­run, prze­zna­czo­nym do uszla­chet­nia­nia wy­dru­ków. Zo­stał on wy­ko­rzy­sta­ny do wy­dru­ko­wa­nia przy­kła­do­wej pra­cy – ety­kie­ty na szam­pon z za­sto­so­wa­niem bia­łej fo­lii PP. To sa­mo podło­że po­słu­ży­ło też do wy­ko­na­nia zna­nych z wcze­śniej­szych pre­zen­ta­cji ety­kiet z 12 mo­ty­wa­mi.

„Ma­szy­nę Di­gi­tal Se­ries iQ okre­śla­my mia­nem True Hy­brid, po­dob­nie jak nasz fla­go­wy mo­del – Di­gi­tal Se­ries HD. Ma­my tu bo­wiem praw­dzi­wy oce­an mo­żli­wo­ści, wy­ni­ka­jący z za­sto­so­wa­nia tech­ni­ki dru­ku in­kje­to­we­go i licz­nych opcji uszla­chet­nia­nia (ta­kże nie­zwy­kle wy­su­bli­mo­wa­nych) oraz wy­ka­ńcza­nia. Dru­ku­jąc z wy­so­ką ja­ko­ścią i pręd­ko­ścią (do 70 m/min. w try­bie „ra­pi­d”), jest roz­wi­ąza­niem bar­dzo wszech­stron­nym, otwie­ra­jącym przed użyt­kow­ni­ka­mi zu­pe­łnie no­we ryn­ki” – mówił Phil Bal­dwin.

sMArt Link: au­to­ma­ty­za­cja pro­duk­cji ety­kie­to­wej

War­szaw­skie spo­tka­nie sta­ło się miej­scem ofi­cjal­nej pre­mie­ry sMArt Link – no­we­go opro­gra­mo­wa­nia, au­to­ma­ty­zu­jące­go pro­duk­cję ety­kie­to­wą. Za­pre­zen­to­wa­ła je Gret­chen To­bol – Pro­duct Ma­na­ger w północ­no­ame­ry­ka­ńskiej cen­tra­li Mark An­dy. „Wpro­wa­dza­jąc je do ofer­ty, wy­szli­śmy na­prze­ciw licz­nym su­ge­stiom na­szych klien­tów, wy­ra­ża­nym m.in. pod­czas te­go ty­pu wy­da­rzeń – mówi­ła. – Zda­je­my so­bie bo­wiem spra­wę, jak istot­na w obec­nych cza­sach jest kwe­stia wy­daj­no­ści i utrzy­ma­nia ma­rż, a pod­sta­wą ku te­mu jest m.in. zwi­ęk­sza­nie au­to­ma­ty­za­cji pro­ce­sów. Pro­gram sMArt Link umo­żli­wia mo­ni­to­ro­wa­nie pra­cy urządzeń w cza­sie rze­czy­wi­stym, a ta­kże zbie­ra­nie bie­żących in­for­ma­cji o pro­ce­sie pro­duk­cyj­ny­m”.

Jak po­da­je pro­du­cent, mo­żna je wdro­żyć za­rów­no w no­wo in­sta­lo­wa­nych, jak też już dzia­ła­jących ma­szy­nach – nie tyl­ko Mark An­dy, ale rów­nież pro­du­centów ze­wnętrz­nych. „Jest ono po­moc­ne ope­ra­to­rom w kon­te­kście wpro­wa­dza­nia na­tych­mia­sto­wych ko­rekt w pro­ce­sie pro­duk­cyj­nym, zaś oso­by nad­zo­ru­jące pro­duk­cję wspie­ra w po­dej­mo­wa­niu – na ba­zie ze­bra­nych da­nych – stra­te­gicz­nych de­cy­zji. Tym sa­mym zwi­ęk­sza efek­tyw­no­ść wy­ko­rzy­sta­nia par­ku sprzęto­we­go i wpły­wa na wi­ęk­szą pro­eko­lo­gicz­no­ść pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go” – mówi­ła Gret­chen To­bol.

Po­za pre­zen­ta­cja­mi ma­szyn i opro­gra­mo­wa­nia oraz pra­ca­mi dru­ko­wa­ny­mi pod­czas Open Ho­use, or­ga­ni­za­tor – z my­ślą o uczest­ni­kach spo­tka­nia – przy­go­to­wał spe­cjal­ną bro­szu­rę, za­wie­ra­jącą krót­kie opi­sy wszyst­kich de­mon­stro­wa­nych urządzeń (wraz z ko­da­mi QR pro­wa­dzący­mi do pre­zen­ta­cji wi­deo na fir­mo­wym ka­na­le Yo­uTu­be), jak też opi­nie ich użyt­kow­ni­ków z ca­łe­go świa­ta. Nie­co miej­sca w pu­bli­ka­cji po­świ­ęco­no tech­no­lo­gii RFID, która co­raz częściej znaj­du­je za­sto­so­wa­nie ta­kże w pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej. Bro­szu­ra uwzględ­nia­ła m.in. wy­po­wie­dzi użyt­kow­ni­ków ma­szyn Mark An­dy, wy­po­sa­żo­nych w spe­cjal­ne mo­du­ły, de­dy­ko­wa­ne apli­ko­wa­niu tar­gów RFID.

„Spek­trum za­pre­zen­to­wa­nych w niej firm i wdro­żeń świad­czy o na­szym glo­bal­nym za­si­ęgu i obec­no­ści w ka­żdym za­kąt­ku świa­ta – mówi Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron, Eu­ro­pe­an Mar­ke­ting Ma­na­ger Mark An­dy Eu­ro­pe, będąca ko­or­dy­na­to­rem Open Ho­use i przy­go­to­wa­ne­go z tej oka­zji wy­daw­nic­twa. – Cie­szy­my się, że w na­szym wy­da­rze­niu wzi­ęli udział obec­ni i po­ten­cjal­ni klien­ci Mark An­dy z wie­lu kra­jów. Ma­my na­dzie­ję, że zgod­nie z mot­tem bro­szu­ry (Tech­no­lo­gia – Ro­zwi­ąza­nia – In­spi­ra­cja dla Bi­zne­su) oraz ha­słem prze­wod­nim Open Ho­use, za­pre­zen­to­wa­na przez nas „si­ła dru­ku hy­bry­do­we­go” sta­nie się wspar­ciem dla wie­lu dru­ka­rń ety­kie­to­wych i opa­ko­wa­nio­wych. Ma­my też na­dzie­ję, że przy­go­to­wa­ne po­ka­zy, wy­po­wie­dzi klien­tów, opi­nie przed­sta­wio­ne w bro­szu­rze, sta­ną się in­spi­ra­cję dla wie­lu firm po­li­gra­ficz­nych. Dzi­ęku­je­my za udział w Open Ho­use i za­pra­sza­my na sto­isko Mark An­dy pod­czas wrze­śnio­wych tar­gów La­be­le­xpo Ame­ri­cas w Chi­ca­go. Będą one ko­lej­ną oka­zją, by zo­ba­czyć pod­czas pra­cy na­sze roz­wi­ąza­nia hy­bry­do­we i flek­so­gra­ficz­ne”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści