Po­tęga „zrów­no­wa­żo­nych” ety­kiet. Jak mo­gą w tym po­móc far­by? – Sun Che­mi­cal na Kon­gre­sie Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne 2022Poprzedni artykuł 

Mark Walkling; Fot.: Świat Druku
Mark Wal­kling; Fot.: Świat Dru­ku

Mark Wal­kling – Pro­duct Ma­na­ger, ECP Pac­ka­ging & Nar­row Web La­bels w fir­mie Sun Che­mi­cal, był jed­nym z pre­le­gen­tów od­by­wa­jące­go się w dniach 9–10 czerw­ca br. Kon­gre­su Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne 2022. To wy­da­rze­nie od po­nad 15 lat or­ga­ni­zo­wa­ne jest w ra­mach „Aka­de­mii Wie­dzy” przez wy­daw­nic­two Pol­ski Dru­karz. Pre­zen­ta­cja przed­sta­wi­cie­la Sun Che­mi­cal, za­ty­tu­ło­wa­na „Po­tęga zrów­no­wa­żo­nych ety­kiet. Jak mo­gą po­móc w tym far­by?”, w du­żej mie­rze do­ty­czy­ła te­ma­ty­ki zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, który sta­je się w ostat­nich la­tach nie­zmier­nie istot­nym ele­men­tem dla ca­łej bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Fir­ma by­ła part­ne­rem te­go wy­da­rze­nia, skie­ro­wa­ne­go do dru­ka­rń dzia­ła­jących w seg­men­cie dru­ku wąskow­stęgo­we­go, przede wszyst­kim ety­kietowego.

„Kon­gres Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne to ko­lej­ne w tym ro­ku wy­da­rze­nie, w którym mie­li­śmy przy­jem­no­ść nie tyl­ko wzi­ąć udział, ale ta­kże wes­przeć je me­ry­to­rycz­nie – mówi To­masz Do­bro­wol­ski, Bu­si­ness Di­rec­tor Pac­ka­ging Inks w pol­skim od­dzia­le fir­my Sun Che­mi­cal. – Po raz ko­lej­ny sku­pi­li­śmy się na kwe­stiach zwi­ąza­nych ze zrów­no­wa­żo­nym roz­wo­jem w kon­te­kście ofe­ro­wa­nych przez nas pro­duk­tów, a ta­kże dzia­łań, ja­kie w tej kwe­stii po­dej­mu­je na­sza fir­ma. Oka­zu­je się bo­wiem, że na­si klien­ci po­szu­ku­ją no­wych roz­wi­ązań chro­ni­ących śro­do­wi­sko, ogra­ni­cza­jących ne­ga­tyw­ny wpływ na nie, a ta­kże ta­kich, które będą mo­gły spro­stać co­raz bar­dziej ry­go­ry­stycz­nym nor­mom praw­ny­m”.

Na po­cząt­ku swo­jej pre­zen­ta­cji Mark Wal­kling przed­sta­wił fir­mę Sun Che­mi­cal, świa­to­we­go li­de­ra – jak pod­kre­ślał – w pro­duk­cji farb, la­kie­rów i pig­men­tów or­ga­nicz­nych, ofe­ru­jące­go ho­li­stycz­ne i wie­lo­aspek­to­we po­de­jście do bi­zne­su, do­star­cza­jące­go zin­te­gro­wa­ne roz­wi­ąza­nia dla bra­nży opa­ko­wa­nio­wej i ety­kie­to­wej, wspie­ra­jące stra­te­gie zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju. „Jest to mo­żli­we dzi­ęki prze­jściu od pro­duk­cji ba­zu­jącej na pa­li­wach ko­pal­nych do od­po­wie­dzial­ne­go wy­ko­rzy­sta­nia su­row­ców po­cho­dze­nia or­ga­nicz­ne­go; wpro­wa­dza­niu pro­duk­tów o lep­szych pa­ra­me­trach użyt­ko­wych w ca­łym cy­klu ży­cia pro­duk­tu lub roz­wi­ązań o lep­szych wła­ści­wo­ściach w za­kre­sie uty­li­za­cji i re­cy­klin­gu. Ta­kich in­no­wa­cji nie da się two­rzyć sa­me­mu, dla­te­go fir­ma Sun Che­mi­cal przy­łączy­ła się do wie­lu ini­cja­tyw łączących różnych do­staw­ców ma­te­ria­łów, wła­ści­cie­li ma­rek oraz spe­cja­li­stów w dzie­dzi­nie re­cy­klin­gu. Wspól­na pra­ca po­zwo­li na kre­owa­nie i prze­pro­wa­dze­nie zmia­n” – mówił pre­le­gent, cy­tu­jąc My­ro­na Pe­tru­cha, pre­ze­sa za­rządu Sun Che­mi­cal.

Na­stęp­nie Mark Wal­kling przed­sta­wił port­fo­lio pro­eko­lo­gicz­nych farb, po­włok i kle­jów z ofer­ty Sun Che­mi­cal, za­pro­jek­to­wa­nych z my­ślą o zrów­no­wa­żo­nych roz­wi­ąza­niach opa­ko­wa­nio­wych. Jak pod­kre­ślał, są one ofe­ro­wa­ne pod mar­ką Su­nEco, co ma wska­zy­wać na ich zgod­no­ść z ra­mo­wą stra­te­gią 5R fir­my, po­zwa­lać na ła­twą iden­ty­fi­ka­cję tych pro­duk­tów i po­ma­gać w śle­dze­niu ewo­lu­cji i pa­ra­me­trów użyt­ko­wych okre­ślo­nej ga­my pro­duk­to­wej. Omówił też wa­żne dla fir­my za­sa­dy 5R, które wspo­ma­ga­ją re­duk­cję śla­du węglo­we­go: po­now­ne uży­cie ma­te­ria­łów po­cho­dzących z re­cy­klin­gu, ogra­ni­cza­nie ilo­ści od­pa­dów, od­na­wial­no­ść ma­te­ria­łów i su­row­ców, re­cy­kling, a ta­kże wpro­wa­dza­nie in­no­wa­cji i opty­ma­li­za­cji w roz­wi­ąza­niach ofe­ro­wa­nych przez fir­mę.

W tym kon­te­kście przed­sta­wił dzia­ła­nia Sun Che­mi­cal. Pod­kre­ślał przy tym, że fir­ma nie­ustan­nie pra­cu­je nad wy­ko­rzy­sta­niem ma­te­ria­łów z re­cy­klin­gu i wspie­ra swo­ich klien­tów w two­rze­niu opa­ko­wań i po­jem­ni­ków wie­lo­krot­ne­go użyt­ku. Wy­ko­rzy­stu­je tu stra­te­gię ra­mo­wą 5R, która słu­ży m.in. do ka­te­go­ry­za­cji, za­rządza­nia i ra­por­to­wa­nia pro­jek­tów. In­nym istot­nym dzia­ła­niem jest re­duk­cja wa­gi opa­ko­wań dla pro­duk­tów z ofer­ty Sun Che­mi­cal. Mark Wal­kling za­pro­sił rów­nież uczest­ni­ków do za­po­zna­nia się z naj­now­szym ra­por­tem z re­ali­za­cji ce­lów Sun Che­mi­cal w za­kre­sie stra­te­gii zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju.

W ko­lej­nej części pre­zen­ta­cji wy­mie­nił pro­duk­ty Sun Che­mi­cal, które po­zwa­la­ją klien­tom na zmniej­sze­nie zu­ży­cia ener­gii, su­row­ców i ilo­ści ge­ne­ro­wa­nych od­pa­dów, a ta­kże far­by i la­kie­ry o podwy­ższo­nej za­war­to­ści su­row­ców po­cho­dze­nia bio­lo­gicz­ne­go. Omówił też kwe­stie zwi­ąza­ne z re­cy­klin­giem farb apli­ko­wa­nych na opa­ko­wa­nia za­zna­cza­jąc, że fir­ma Sun Che­mi­cal wpro­wa­dzi­ła na ry­nek sol­wen­to­we i utrwa­la­ne ener­ge­tycz­nie pro­duk­ty bez­pod­kła­do­we do usu­wa­nia far­by z PET-C i na­dal pra­cu­je nad udo­sko­na­la­niem tych pro­ce­sów. W ko­ńco­wej części swo­je­go wy­stąpie­nia pod­kre­ślił, że ca­ła bra­nża po­li­gra­ficz­na mu­si zmie­niać się, wpro­wa­dza­jąc sze­reg in­no­wa­cji dla osi­ągni­ęcia wi­ęk­szej sku­tecz­no­ści w za­kre­sie zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju – po­cząw­szy od tech­no­lo­gii dru­ku, po­przez zmia­ny struk­tu­ry opa­ko­wań i ety­kiet, a ta­kże tech­no­lo­gii farb, la­kie­rów i kle­jów. W tym za­kre­sie Sun Che­mi­cal pro­wa­dzi sze­reg dzia­łań: zwi­ęk­sza za­sto­so­wa­nie ma­te­ria­łów po­cho­dze­nia bio­lo­gicz­ne­go oraz po­cho­dzących z re­cy­klin­gu, wy­dłu­ża okre­sy przy­dat­no­ści do uży­cia dla swo­ich pro­duk­tów, po­pra­wia aspek­ty zwi­ąza­ne z usu­wal­no­ścią farb z pa­pie­ru lub PET-C, a ta­kże zwi­ęk­sza tr­wa­ło­ść i od­por­no­ść swo­ich farb.

„Cie­szy­my się, że mo­gli­śmy prze­ka­zać ko­lej­nej gru­pie od­bior­ców spo­rą daw­kę wie­dzy, która mo­że za­in­spi­ro­wać ich do uczy­nie­nia swo­ich bi­zne­sów bar­dziej „e­ko”, cho­ćby wy­ko­rzy­stu­jąc przy tym ofe­ro­wa­ne przez nas pro­duk­ty, spe­łnia­jące kry­te­ria zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju. Dla­te­go za­pra­sza­my do kon­tak­tu z na­mi wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych ty­mi roz­wi­ąza­nia­mi” – mówi To­masz Do­bro­wol­ski.

Fir­ma za­pra­sza też do za­po­zna­nia się z ra­por­tem śro­do­wi­sko­wym, w którym okre­śli­ła swo­je ce­le do­ty­czące po­li­ty­ki zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju. Jest on do­stęp­ny na stro­nie in­ter­ne­to­wej http://www.sun­che­mi­cal.co­m/su­sta­ina­bi­li­ty.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści