API Fo­lie Pol­ska na Kon­gre­sie Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne 2022: o pro­ble­mach w cold stam­pin­gu i ich roz­wi­ązy­wa­niuPoprzedni artykuł 

Z ofertą firmy API Folie Polska można było zapoznać się również odwiedzając jej stoisko informacyjne; Fot.: Świat Druku
Z ofer­tą fir­my API Fo­lie Pol­ska mo­żna by­ło za­po­znać się rów­nież od­wie­dza­jąc jej sto­isko in­for­ma­cyj­ne; Fot.: Świat Dru­ku

Fir­ma API Fo­lie Pol­ska po raz ko­lej­ny by­ła współor­ga­ni­za­to­rem i part­ne­rem Kon­gre­su Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne, zor­ga­ni­zo­wa­ne­go w dniach 9–10 czerw­ca br. w Kra­ko­wie przez wy­daw­nic­two Pol­ski Dru­karz.

Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca przed­si­ębior­stwa, wy­stąpi­ła pod­czas od­by­wa­jącej się w ra­mach kon­gre­su kon­fe­ren­cji z re­fe­ra­tem za­ty­tu­ło­wa­nym „Nie­stan­dar­do­we wzo­ry ety­kiet – czy­li jak mo­że­my roz­wi­ązać twój pro­ble­m”. W swo­jej pre­zen­ta­cji sku­pi­ła się na kon­kret­nych przy­kła­dach różne­go ro­dza­ju pro­ble­mów tech­no­lo­gicz­nych, na ja­kie na­po­ty­ka­ją pro­du­cen­ci i prze­twór­cy ety­kiet z cold stam­pin­giem, wska­zu­jąc ich roz­wi­ąza­nia. Pod­kre­śla­ła przy tym, że API Fo­il­ma­kers (które­go częścią jest API Fo­lie Pol­ska) jest nie tyl­ko pro­du­cen­tem i do­staw­cą wy­so­kiej ja­ko­ści fo­lii, ale pe­łni ro­lę do­rad­cy tech­nicz­ne­go dla swo­ich klien­tów, po­ma­ga­jąc im przy do­bo­rze od­po­wied­nie­go podło­ża, wdro­że­niach i w trak­cie re­ali­za­cji pro­ce­sów pro­duk­cyj­nych.

„Cie­szy­my się, że Kon­gres Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne i to­wa­rzy­sząca mu kon­fe­ren­cja wra­ca­ją – pod względem fre­kwen­cji i licz­by firm je wspie­ra­jących – do swo­ich naj­lep­szych cza­sów. To ogrom­na przy­jem­no­ść uczest­ni­czyć w wy­da­rze­niu bra­nżo­wym, gro­ma­dzącym bli­sko 300 osób. Te­go ty­pu im­pre­zy są dla nas nie­oce­nio­ne, gdyż po­zwa­la­ją z jed­nej stro­ny – za­pre­zen­to­wać ofer­tę API Fo­il­ma­kers, z dru­giej – spo­tkać się z na­szy­mi klien­ta­mi i part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi. Po­dob­nie by­ło w Kra­ko­wie, wi­ęc je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni z udzia­łu w tym wy­da­rze­niu” – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Trzy dzia­ły pro­duk­to­we API Fo­il­ma­kers

Po­dob­nie jak w la­tach ubie­głych, Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska zna­la­zła się wśród pre­le­gen­tów kon­fe­ren­cji to­wa­rzy­szącej kon­gre­so­wi. Sku­pi­ła się na prak­tycz­nych aspek­tach za­sto­so­wa­nia fo­lii, wcze­śniej jed­nak za­pre­zen­to­wa­ła fir­mę API Fo­il­ma­kers i jej fi­la­ry pro­duk­to­we. „Na­sza ofer­ta uwzględ­nia kil­ka dzia­łów – mówi­ła. – Są to me­ta­li­zo­wa­ne fo­lie do hot stam­pin­gu, cold stam­pin­gu (sto­so­wa­ne w dru­ku of­f­se­to­wym i flek­so­gra­ficz­nym), na których dzi­siaj się sku­pi­my, oraz fo­lie pig­men­to­we i ho­lo­gra­ficz­ne. War­to pod­kre­ślić, że wszyst­kie one wy­twa­rza­ne są w Eu­ro­pie, w na­szym bry­tyj­skim za­kła­dzie pro­duk­cyj­nym. Na­stęp­nie tra­fia­ją do re­gio­nal­nych oddzia­łów, ta­kich jak API Fo­lie Pol­ska, gdzie pod­da­wa­ne są kon­fek­cjo­no­wa­niu i stąd tra­fia­ją do klien­tów”.

API Fo­ile Pol­ska ist­nie­je od dzie­si­ęciu lat, a ob­szar dzia­ła­nia tej fi­li API Fo­il­ma­kers sta­le się po­wi­ęk­sza. Obec­nie, po­za ob­słu­gą klien­tów z Eu­ro­py Wschod­niej, w je­go ge­stii są też wszy­scy użyt­kow­ni­cy fo­lii API z Nie­miec. Po­za sprze­da­żą, fir­ma świad­czy też sze­ro­ko za­kro­jo­ne usłu­gi tech­nicz­no­-ser­wi­so­we i do­rad­cze. Te­go aspek­tu jej dzia­łal­no­ści do­ty­czy­ła ko­lej­na część wy­stąpie­nia Ka­ta­rzy­ny Ko­zi­ńskiej.

Bli­sko klien­ta

„Na­sza fi­lo­zo­fia dzia­ła­nia jest od po­cząt­ku nie­zmien­na – mówi­ła. – Sta­ra­my się być jak naj­bli­żej na­szych klien­tów, nie tyl­ko pod względem geo­gra­ficz­nym. Co to ozna­cza w prak­ty­ce? Ma­jąc do dys­po­zy­cji różnych pro­du­cen­tów i do­staw­ców fo­lii, dru­kar­nia sta­ra się zna­le­źć part­ne­ra, który nie tyl­ko za­ofe­ru­je wy­so­kiej ja­ko­ści pro­dukt, ale wnie­sie do współpra­cy rów­nież war­to­ść do­da­ną w po­sta­ci sze­ro­ko ro­zu­mia­ne­go do­radz­twa i wspar­cia. W na­szym przy­pad­ku sto­su­je­my wła­śnie po­de­jście kom­plek­so­we: je­że­li tyl­ko klient so­bie te­go ży­czy, bie­rze­my ak­tyw­ny udział w da­nym pro­jek­cie już na wstęp­nym eta­pie. Do­ra­dza­my też w do­bo­rze fo­lii, bio­rąc pod uwa­gę róże aspek­ty – pro­jekt ety­kie­ty czy opa­ko­wa­nia oraz tech­ni­kę dru­ko­wa­nia i uszla­chet­nia­nia oraz za­sto­so­wa­nie ko­ńco­we pro­duktu. Je­ste­śmy obec­ni przy wdro­że­niu, dzi­ęki cze­mu mo­ni­to­ru­je­my ca­ły pro­ces im­ple­men­ta­cji. Po­ma­ga­my też gdy po­ja­wia­ją się pro­ble­my, rów­nież nie zwi­ąza­ne bez­po­śred­nio z sa­mą fo­li­ą”.

„Jest pro­blem? Po­sta­ra­my się go roz­wi­ązać!”

Jak wska­zy­wa­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, na ryn­ku co­raz częściej spo­ty­ka się pro­jek­ty, których re­ali­za­cja wy­ma­ga naj­wy­ższej ja­ko­ści sprzętu i ma­te­ria­łów oraz wy­kwa­li­fi­ko­wa­nej, do­świad­czo­nej za­ło­gi. Wśród te­go ty­pu trud­nych prac, uwzględ­nia­jących uszla­chet­nia­nie me­to­dą cold stam­pin­gu, pre­le­gent­ka wy­mie­ni­ła m.in.: du­że aple po­kry­te fo­lią, drob­ne mo­ty­wy z mi­ni­mal­ną od­le­gło­ścią po­mi­ędzy po­szcze­gól­ny­mi ele­men­ta­mi, kom­bi­na­cję obu po­wy­ższych wa­rian­tów oraz du­że aple z bar­dzo drob­ny­mi ele­men­ta­mi w kontr­ze. „Ka­żdy z nich wy­ma­ga in­dy­wi­du­al­ne­go po­de­jścia od stro­ny tech­no­lo­gii apli­ko­wa­nia fo­lii – mówi­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – i w żad­nym wy­pad­ku nie mo­żna wszyst­kich trak­to­wać w ten sam spo­sób, tj. przy uży­ciu tych sa­mych pa­ra­me­trów i ma­te­ria­łów”.

W ko­lej­nej części wy­stąpie­nia pre­le­gent­ka wy­mie­ni­ła ro­dza­je naj­częściej wy­stępu­jących pro­ble­mów przy apli­ko­wa­niu fo­lii me­to­dą cold stam­pin­gu (z uwzględ­nie­niem tech­no­lo­gii, pro­jek­tu gra­ficz­ne­go i umie­jęt­no­ści ope­ra­to­ra ma­szy­ny). Pod­kre­śli­ła przy tym, że tyl­ko wła­ści­we po­łącze­nie wszyst­kich pa­ra­me­trów tech­no­lo­gicz­nych oraz in­nych istot­nych czyn­ni­ków wpły­wa­jących na pro­ces cold stam­pin­gu umo­żli­wi zre­ali­zo­wa­nie pro­duk­cji w spo­sób opty­mal­ny i zgod­ny z ocze­ki­wa­ną ja­ko­ścią, ta­kże w kon­te­kście pro­ce­du­ry od­bio­ru go­to­we­go pro­duk­tu przez klien­ta.

„API Fo­il­ma­kers ma bar­dzo bo­ga­te do­świad­cze­nia w pro­duk­cji ety­kiet z za­sto­so­wa­niem fo­lii tło­czo­nych na zim­no, uwzględ­nia­jącej ca­ły pro­ces wy­twór­czy. Po­sia­da­my go­to­we roz­wi­ąza­nia i chęt­nie po­ma­ga­my dru­kar­niom w pra­wi­dło­wym do­bo­rze pa­ra­me­trów tech­no­lo­gicz­nych, umo­żli­wia­jąc wy­ko­na­ne pro­jek­tów naj­bar­dziej opty­mal­ny spo­sób. To część na­szej kom­plek­so­wej współpra­cy z użyt­kow­ni­ka­mi fo­lii API Fo­il­ma­kers i ho­li­stycz­ne­go po­de­jścia do bi­zne­su. Za­pra­sza­my za­tem do kon­tak­tu – po­zo­sta­je­my do Pa­ństwa dys­po­zy­cji” – pod­su­mo­wa­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści