Efek­tyw­ne pa­ko­wa­nie w e-com­mer­cePoprzedni artykuł 

W fir­mach, gdzie co­dzien­nie na­da­je się dzie­si­ąt­ki lub set­ki pa­czek, li­czy się efek­tyw­no­ść i oszczęd­no­ść cza­su. Zop­ty­ma­li­zo­wa­nie pro­ce­su pa­ko­wa­nia prze­sy­łek i skróce­nie go do mi­ni­mum jest mo­żli­we dzi­ęki do­brej or­ga­ni­za­cji pra­cy ma­ga­zy­nu i za­sto­so­wa­niu de­dy­ko­wa­nych roz­wi­ązań pro­duk­to­wych. Prze­pis na lo­gi­stycz­ny suk­ces jest jed­nak pro­sty. To do­kład­na ana­li­za po­sia­da­ne­go asor­ty­men­tu i ustan­da­ry­zo­wa­nie wy­mia­rów po­trzeb­nych opa­ko­wań, przy jed­no­cze­snym wy­ko­rzy­sta­niu in­no­wa­cji, ta­kich jak kar­to­ny z au­to­ma­tycz­nym dnem.

Sam pro­ces przy­go­to­wy­wa­nia pro­duk­tu do wy­sy­łki jest klu­czo­wy w przy­pad­ku lo­gi­sty­ki e-com­mer­ce. W tej bra­nży czas to pie­ni­ądz, wła­ści­cie­le skle­pów in­ter­ne­to­wych po­win­ni za­tem za­dbać o efek­tyw­ne pa­ko­wa­nie sprze­da­wa­nych to­wa­rów, co w dłu­ższej per­spek­ty­wie po­zwo­liim być bar­dziej eko od­po­wie­dzial­ny­mi i le­piej wy­ko­rzy­sty­wać za­rów­no prze­strze­nie ma­ga­zy­no­we, jak i pra­cę ze­spo­łu.

Prze­sy­łaj pro­dukt, nie po­wie­trze

Jak wy­ni­ka z przy­go­to­wa­ne­go przez E-Izbę Ra­por­tu „Od­po­wie­dzial­ny e-com­mer­ce 2021” wi­ęcej niż co­pi­ąta oso­ba (23 proc.), ro­bi­ąc za­ku­py on-li­ne, do­strze­ga pro­blem pa­ko­wa­nia pro­duk­tów w nie­pro­por­cjo­nal­nie du­że pacz­ki i uży­wa­nia przy tym wy­pe­łnia­czy. Nie­mal ty­le sa­mo, bo 22 proc. py­ta­nych, uzna­je tę prak­ty­kę za naj­bar­dziej uci­ążli­wą dla śro­do­wi­ska. Świa­do­mo­ść kon­su­men­tów ro­śnie,wła­ści­cie­le e-skle­pów po­win­ni przyj­rzeć się tej kwe­stii i roz­wa­żyć wpro­wa­dze­nie zmian. – Do­kład­na ana­li­za ofe­ro­wa­ne­go asor­ty­men­tu umo­żli­wia ustan­da­ry­zo­wa­nie wy­mia­rów po­trzeb­nych opa­ko­wań. Nie­sie to za so­bą sze­reg ko­rzy­ści i po­zwa­la na ogra­ni­cze­nie wy­dat­ków na ak­ce­so­ria do pa­ko­wa­nia, do­dat­ko­we prze­strze­nie ma­ga­zy­no­we oraz trans­port, bo w do­brze do­bra­nej do pro­duk­tu pacz­ce nie trans­portuje się po­wie­trza. Ro­zwi­ąza­niem uni­wer­sal­nym mo­gą być kar­to­ny z re­gu­lo­wa­ną wy­so­ko­ścią – mówi Ja­ro­sław Ka­mi­ński, pre­zes pol­skie­go od­dzia­łu gru­py RAJA, eu­ro­pej­skie­go li­de­ra w dys­try­bu­cji opa­ko­wań wy­sy­łko­wych.

Kar­to­ny z au­to­ma­tycz­nym dnem – oszczęd­no­ść cza­su i pie­ni­ędzy

Obec­nie na ryn­ku opa­ko­wań jest wie­le roz­wi­ązań, które po­zwa­la­ją na mak­sy­mal­ne skróce­nie cza­su przy­go­to­wy­wa­nia za­mówień do wy­sy­łki, przy jed­no­cze­snym do­pa­so­wa­niu do wiel­ko­ści prze­sy­ła­ne­go pro­duk­tu. Wśród nich są m.in. kar­to­ny z au­to­ma­tycz­nym dnem, do­stęp­ne w różnych roz­mia­rach. Zło­że­nie ich jest o 2,5 ra­zy szyb­sze niż w przy­pad­ku tra­dy­cyj­nych kar­to­nów kla­po­wych, których skła­da­nie wy­ma­ga do­dat­ko­we­go kle­je­nia ta­śmą.Dzi­ęki wy­ko­rzy­sta­niu te­go no­wa­tor­skie­go roz­wi­ąza­nia, e-sklep wy­sy­ła­jący dzien­nie 1000 pa­czek, jest w sta­nie za­osz­czędzić nie­mal 4 go­dzi­ny. To wszyst­ko przy za­cho­wa­niu pe­łnej funk­cjo­nal­no­ści opa­ko­wa­nia i gwa­ran­cji do­bre­go za­bez­pie­cze­nia prze­sy­ła­nych to­wa­rów. – Kar­to­ny z au­to­ma­tycz­nym dnem, które są w na­szej ofer­cie, ma­ją we­wnętrz­ne kla­py za­pew­nia­jące ochro­nę i pod­par­cie i – w za­le­żno­ści od wer­sji – na­da­ją się do wy­sy­łki bar­dzo ma­łych przedmio­tów, jak i ar­ty­ku­łów w for­ma­cie A7, A6 lub A5. Od­po­wia­da­jąc na po­trze­by ryn­ku,ofe­ru­je­my rów­nież wer­sję z sa­mo­przy­lep­nym za­mkni­ęciem lub podwój­nym pa­skiem sa­mo­przy­lep­nym w przy­pad­ku kar­to­nów zwrot­nych. Za to roz­wi­ąza­nie zo­sta­li­śmy na­gro­dze­ni w kate­gorii „In­no­wa­cyj­ny pro­dukt dla e-com­mer­ce” na Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gach Tech­ni­ki Pa­ko­wa­nia i Opa­ko­wań, War­saw Pack, co po­twier­dza, że cie­szy się ono sze­ro­kim za­in­te­re­so­wa­niem – do­da­je Ja­ro­sław Ka­mi­ński.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Gru­py RAJA

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści