Stora Enso od wielu lat wspiera Światową Federację Narciarską (FIS) przy organizowanych przez nią wydarzeniach. Podobnie jest w tym roku – nordycki koncern jest sponsorem rzeczowym Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym – Planica 2023. Impreza, promowana przez FIS jako realizowana zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, odbywać się będzie w dniach 21 lutego – 5 marca. Stora Enso dostarczy na nią, z myślą o biorących w niej udział sportowcach oraz widzach, różne rozwiązania ze swojej oferty. Jak podkreśla firma, wykonane z drewna, są w całości odnawialne i odzyskiwalne, przyczyniając się do większej neutralności klimatycznej i proekologiczności mistrzostw.
„Mistrzostwa świata w Planicy, uwzględniając widzów obecnych na miejscu i przed telewizorami, obejrzy w sumie około 450 mln osób. Oznacza to dla nas możliwość szerokiej promocji materiałów odnawialnych z oferty Stora Enso. Chcemy też pokazać ludziom w jaki sposób możliwa jest prawdziwa redukcja śladu węglowego w kontekście wyborów, jakich codziennie dokonujemy. Poza udostępnieniem odnawialnych produktów i całych rozwiązań na nich bazujących podczas mistrzostw, chcemy też zaangażować lokalną społeczność Planicy w szereg działań. Mają one na celu zwiększenie świadomości mieszkańców, że także podczas tego rodzaju wydarzeń sportowych jest możliwość praktycznego wprowadzania w życie zasad zrównoważonego rozwoju” – mówi René Hansen, Executive Vice President Brand & Communications w firmie Stora Enso.
Proekologiczne rozwiązania Stora Enso na „zielonych” mistrzostwach Planica 2023
Tegoroczne mistrzostwa organizowane są przez FIS pod hasłem Green Planica 2023 („Zielona Planica 2023”). Stora Enso dostarczy z myślą o tej imprezie wytwarzane przez firmę odnawialne produkty, mające – w jej założeniach – zastąpić plastik i inne materiały bazujące na paliwach kopalnych. Będą one udostępnione m.in. obecnym na wydarzeniu sportowcom, wolontariuszom, dziennikarzom oraz obsłudze mistrzostw. Wśród nich znajdą się m.in. wykonane z drewna podia i materiały konstrukcyjne służące do budowy stadionów, kubki na napoje, tacki na żywność oraz wydrukowane w technologii 3D i wykonane z biokompozytów meble będące częścią wyposażenia przestrzeni dla VIPów. Surowce wykorzystywane do produkcji ww. przedmiotów są – jak podkreśla Stora Enso – w 100% odnawialne i odzyskiwalne. Co więcej, kwiaty – zwyczajowo wręczane medalistom – zostaną zastąpione przez sadzonki drzew, które następnie trafią do plantacji celem zalesienia”.
Stora Enso chce włączyć lokalną społeczność miasta Planica w dwie inicjatywy. Pierwszą będzie wsparcie dla kibiców przemieszczających się pieszo z Kranjskiej Gory do Planicy w ramach promowania tzw. zrównoważonej mobilności. Drugą będzie konkurs dla 21 tutejszych szkół, przebiegający pod hasłem: „Jak być bardziej proekologicznym kibicem podczas wydarzeń sportowych”. Obie inicjatywy będą realizowane we współpracy z komitetem organizacyjnym Planica 2023.
Długoterminowe zaangażowanie
Stora Enso wspiera Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Klasycznym od wielu lat. Planica 2023 to już piąta impreza rangi mistrzowskiej organizowana przez FIS, w jaką zaangażowany jest nordycki koncern. Stora Enso pełniła rolę sponsora rzeczowego podczas mistrzostw organizowanych w 2021 roku w Oberstdorfie (Niemcy), w 2019 w Seefeld (Austria) oraz w 2017 w Lahti (Finlandia). Z kolei w roku 2015, gdy odbywały się w Falun (Szwecja), firma była sponsorem głównym wydarzenia. Stora Enso będzie też pełnić funkcję sponsora rzeczowego podczas kolejnej edycji, zaplanowanej na rok 2025 w Trondheim (Norwegia).
Więcej informacji na temat zaangażowania Stora Enso w Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Klasycznym Planica 2023 można znaleźć na stronie https://www.storaenso.com/en/calendar/stora-enso-in-planica-2023.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej