Pod­su­mo­wa­nia pol­skie­go ryn­ku IT w 2022 – Ep­son z re­kor­do­wą sprze­da­żąPoprzedni artykuł 

Ogło­szo­ne przez IDC, In­fo­So­ur­ce oraz Fu­tu­re­So­ur­ce pod­su­mo­wa­nia i ana­li­zy sprze­da­ży na pol­skim ryn­ku IT w mi­nio­nym ro­ku oka­za­ły się wy­jąt­ko­wo ko­rzyst­ne dla fir­my Ep­son. Co wa­żne, nie tyl­ko w sek­to­rze urządzeń dru­ku­jących, gdzie pro­du­cent od lat kon­se­kwent­nie wy­zna­cza tren­dy i umac­nia swo­ją po­zy­cję, ale ta­kże w in­nych ob­sza­rach, ta­kich jak ska­ne­ry i pro­jek­to­ry.

Zgod­nie z ra­por­tem IDC rok 2022, a szcze­gól­nie je­go ostat­ni kwar­tał, to czas naj­lep­szych wy­ni­ków sprze­da­ży urządzeń atra­men­to­wych w hi­sto­rii Ep­so­na w Pol­sce.

W czwar­tym kwar­ta­le 2022 fir­ma, osi­ągnęła po­zy­cję nr 1 w Pol­sce, za­rów­no w ujęciu ilo­ścio­wym (z udzia­łem 33%) jak i war­to­ścio­wym (55%!). W ska­li ca­łe­go ro­ku da­ło to od­po­wied­nio 3 miej­sce (22%) ilo­ścio­wo i 1 miej­sce war­to­ścio­wo (40%). Co wi­ęcej, w ob­sza­rze urządzeń ze sta­łym za­si­la­niem w atra­ment (ka­te­go­rii stwo­rzo­nej przez Ep­so­na), po­mi­mo za­ci­ętej kon­ku­ren­cji, Ep­son jest bez­a­pe­la­cyj­nym li­de­rem za­rów­no, je­śli cho­dzi o ilo­ść sprze­da­nych dru­ka­rek (udział 63% w 4 kw. i 54% w ca­łym 2022 r.), jak i ich war­to­ść (od­po­wied­nio 68% i 57%).

Bar­dzo do­brze wy­gląda sy­tu­acja w kwe­stii ska­ne­rów bi­zne­so­wych – jak po­da­ła fir­ma In­fo­So­ur­ce, w ob­sza­rze ska­ne­rów kon­su­menc­kich, jak i bi­zne­so­wych, Ep­son osi­ągnął po­zy­cję nr 1 na pol­skim ryn­ku w ca­łym 2022 ro­ku z udzia­ła­mi ilo­ścio­wy­mi na po­zio­mie, od­po­wied­nio 63% i 32%.

W obu przy­pad­kach, na uwa­gę za­słu­gu­je dy­na­mi­ka wzro­stu, który sys­te­ma­tycz­nie się zwi­ęk­szał – przy­kła­do­wo w Q1 dla ska­ne­rów by­ła to war­to­ść za­le­d­wie 18%, by osi­ągnąć bli­sko po­ło­wę (44%) w Q4.

Da­ne Fu­tu­re­So­ur­ce po­twier­dza­ją, że ta­kże w ob­sza­rze pro­jek­to­rów, mi­nio­ne 12 mie­si­ęcy by­ło cza­sem umoc­nie­nia się po­zy­cji Ep­so­na na pro­wa­dze­niu. Udział w tym ryn­ku zwi­ęk­szył się do 39%, zwi­ęk­sza­jąc prze­wa­gę do 20 punk­tów pro­cen­to­wych nad na­stęp­nym kon­ku­ren­tem (rok te­mu by­ło to 10 p.p.).

“Rok 2022, a szcze­gól­nie je­go ostat­ni kwar­tał, to czas naj­lep­szych wy­ni­ków w hi­sto­rii Ep­so­na w Pol­sce. Choć wie­rzę, że nie­ba­wem uda nam się po­pra­wić ten re­zul­ta­t” – ko­men­tu­je Krzysz­tof Mo­drzew­ski, Na­tio­nal Sa­les Ma­na­ger w Ep­son. “Za Na­szym suk­ce­sem sto­ją 3 czyn­ni­ki. Po pierw­sze opar­cie pro­duk­tów na in­no­wa­cyj­nych, nie­dro­gich w eks­plo­ata­cji tech­no­lo­giach, ta­kich jak 3LCD w pro­jek­cji czy He­at-Free w dru­ku. W ślad za tym idzie mar­ke­ting – zro­zu­mia­ła ko­mu­ni­ka­cja ich za­let, która prze­ko­nu­je Klien­ta. I to co naj­wa­żniej­sze – ci­ężka pra­ca Na­sze­go ze­spo­łu sprze­da­ży przy współpra­cy z Part­ne­ra­mi, którzy są Na­szą dro­gą do­tar­cia do od­bior­cy ko­ńco­we­go. Ogrom­nie Wam za nią dzi­ęku­ję!”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ep­son

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści