Jak poinformowała firma API Foilmakers, jeden z jej brytyjskich klientów – drukarnia Reflex Label Plus Keighley znalazła się wśród firm nominowanych do nagrody FlexoTech 2022 w kategorii „Najlepsze zastosowanie druku hybrydowego”. Zgłoszony przez nią produkt – etykieta na wino marki Anakena – został wykonany z udziałem folii metalizowanej do hot stampingu, cechującej się niezwykle wysokim poziomem matowości – 4229UMV-Plus.
Dorocznie przyznawane przez magazyn FlexoTech nagrody, są – według organizatora konkursu – jednymi z najbardziej prestiżowych w branży fleksograficznej. Folia 4229UMV-Plus, która – jak podkreśla jej producent – stała się częścią sukcesu marki Anakena, jest dostępna m.in. w ofercie API Folie Polska – lokalnego oddziału API Foilmakers. Jej próbkę, jak też cały wzornik materiałów oferowanych przez firmę, można również zamówić przez specjalny formularz kontaktowy na stronie internetowej https://apifoilmakers.com/contact/.
„Folie do hot stampingu to bardzo ważna część naszego portfolio, skierowanego do zakładów poligraficznych, zwłaszcza tych specjalizujących się w produkcji opakowań i etykiet – mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska. – Napawa nas niezwykłą dumą każdy przypadek, gdy ich zastosowanie przyczynia się do sukcesu rynkowego marki, która zdecydowała się na jej wykorzystanie. Tak było m.in. w przypadku producenta chilijskich win Anakena, których etykiety zostały wykonane przez naszego brytyjskiego klienta – drukarnię Reflex Label Plus Keighley. Cieszymy się, że wspólny wysiłek został ukoronowany nominacją w prestiżowym konkursie, jakim jest FlexoTech Awards, co więcej – w niezwykle wymagającej kategorii uwzględniającej zastosowanie rozwiązań hybrydowych”.
Nominowana etykieta na wino marki Anakena została zaprojektowana przez agencję designerską DAf. „Jej ultramatowe wykończenie, zrealizowane z udziałem folii z naszej oferty, pozwoliło na uzyskanie niesamowitego efektu na zastosowanym tu podłożu cechującym się głęboką czernią – mówi Katarzyna Kozińska. – Do sukcesu etykiety przyczynił się również jej niebanalny projekt, który podkreśla magmatyczne pochodzenie zatoki i plaży Anakena (będącej – co ciekawe – jedyną piaszczystą plażą na Wyspie Wielkanocnej). Prezentuje jednocześnie – w dolnej części etykiety – wyraźny zarys Andów, będących symbolem Chile – kraju pochodzenia wina Anakena”.
Folie API Foilmakers do hot stampingu
4229UMV-Plus należy do serii metalizowanych folii MV-Plus, jednej z kilku wchodzących w skład portfolio API Foilmakers, dedykowanego technologii hot stampingu. „Pierwsza folia graficzna z tej rodziny, przeznaczona do tłoczenia na gorąco, pojawiła się w naszej ofercie już w 2005 roku i od tamtej pory ta część naszego portfolio jest sukcesywnie rozbudowywana o nowe materiały i wersje kolorystyczne – mówi Katarzyna Kozińska. – Jako niezwykle wszechstronna, MV-Plus od wielu lat pozostaje materiałem pierwszego wyboru klientów API Foilmakers przy licznych aplikacjach opakowaniowych czy etykietowych. Hot stamping to zdobywająca coraz większą popularność, także wśród polskich drukarń, metoda uszlachetniania. Pozwala na uzyskanie efektu połysku, satyny bądź – jak w przypadku 4229UMV-Plus – wysokiego matu. Dzięki temu na opakowaniu czy etykiecie można wprowadzić niebanalne efekty specjalne, przyciągające uwagę i podnoszące ich atrakcyjność. Cieszymy się, że do zalet i korzyści wynikających z wdrożenia hot stampingu, przekonuje się coraz więcej przedsiębiorstw poligraficznych, także z naszego kraju”. Folie do hot stampingu z oferty API Foilmakers dostępne są w rolach, docinane do oczekiwanej przez użytkownika długości i szerokości zwoju. Na specjalne życzenie firma opracowuje też dedykowane ich gatunki o specjalnych odcieniach kolorystycznych. „Konfekcjonowanie odbywa się m.in. w naszym polskim zakładzie produkcyjnym, zlokalizowanym w Piasecznie k. Warszawy – mówi Katarzyna Kozińska. – Stąd też realizowane są dostawy zarówno do klientów z Polski, jak też kilku krajów ościennych, które znajdują się w naszej gestii”.
Produkcja, serwis, doradztwo – zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju
Poza produkcją wysokiej jakości folii i ich dostarczaniem za pośrednictwem europejskiej sieci dystrybucyjnej (uwzględniającej m.in. polski oddział), firma API Foilmakers przykłada dużą wagę do kompleksowości obsługi swoich klientów, uwzględniającej takie aspekty jak: doradztwo technologiczne, szkolenia, dobór folii, jej wdrożenie i serwis posprzedażowy. „Cieszymy się, że coraz więcej drukarń – również z Polski – decyduje się na tego rodzaju rozbudowane, zaawansowane projekty realizowane wspólnie z nami, także w zakresie hot stampingu” – mówi Katarzyna Kozińska.
Jak dodaje dyrektor zarządzająca API Folie Polska, klienci firmy coraz większą uwagę zwracają też na kwestie środowiskowe, jako kluczowe dla ich zleceniodawców oraz konsumentów. „API Foilmakers od dawna aktywnie wdraża zasady zrównoważonego rozwoju w swojej działalności produkcyjnej i handlowej. By podkreślić ten jej aspekt, w ostatnim czasie powołany został w naszej centrali dedykowany zespół – tzw. „Green Team”, którego zadaniem jest dbanie o praktyczne realizowanie zasad GOZ w całym łańcuchu dostaw, którego częścią jest nasza firma, jak też o wytyczanie nowych kierunków rozwoju w obszarze sustainability. Wiemy, że klienci dostrzegają ten aspekt naszej działalności, co motywuje nas do dalszych, aktywnych działań środowiskowych” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej